Brrrr, wat koud!

14-10-2009 23:20 149 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen nacht was het in Twente -4 graden. Terwijl ik dit bericht zit te typen, is het -1 graden.

Ik denk dat mensen die gecharmeerd zijn van koelte of kou nu een gat in de koude lucht springen, vooral zij die een paar maanden geleden nog onder de hitte zuchtten...

Wie is ook dol op deze vrieskou? Wie krijgt daardoor zin om te schaatsen, of op wintersport te gaan en dadelijk te gaan skiën?
hans66 wijzigde dit bericht op 16-12-2009 16:20
Reden: Grammaticaal beter.
% gewijzigd
World of Warcraft: Legion
Ik vind de kou ook bijzonder aangenaam. Zoals ik al eerder zei: Pas bij -15 graden begin ik te bibberen. Niet eerder (bij een hogere temperatuur).
Ik hou ook van de zomer hoor. Dat het zo lekekr warm is, helemaal als je onderaan de dijk zit. En dat het dan zo lekker ruikt.

Maar de winter, ook zalig! Ben niet zo'n koukleum, gelukkig.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Afgelopen dagen was het een paar graden onder het vriespunt: -1 of -2 graden.

Vanochtend was het -7 in Enschede. Vrijwel geen wind. Als je wandelt, en er is geen wind, voel ik weinig van de kou. Ik heb ook een hele dikke winterjas (misschien heb ik dat al een paar keer verteld).
quote:yasmijn schreef op 16 oktober 2009 @ 18:17:

Verschrikkelijk dit weer.Eens.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Ik hou van alle jaargetijden...hou eigenlijk van dit weer,koud maar bij ons schijnt de zon,lekker dik aankleeden en een

wandeling doen buiten.Ieder jaargetijd heeft iets leuks en op dit

moment is het lekker knus.De zomer is dan weer op een andere manier mooi,geldt ook voor het voorjaar en herfst.
Van mij mag het zo de hele winter blijven. Kraakheldere luchten, lekkere vrieskou, zalig!

Ik heb juist een hekel aan die vieze grijze miezerregendagen. Nu krijg ik juist energie van de zon!

Afgelopen winter ben ik in Lapland geweest, daar was het ruim -25 graden onder nul... Das pas koud! Dit is nog niks wat wij nu hebben in Nederland.
Ik zat vandaag in de tram.De deur ging de hele tijd open (als er mensen in-en uitstappen natuurlijk) en 2 meiden die meteen aan de deur zaten vergeleken de kou met Sibirie...ik moest

ook meteen aan Rusland aan wodka denken hihi...als hebben

ze het daar stukken kouder dan hier.Ik kleed me gewoon naar

het weer,lekker warm aankleeden.Sneew zou ik ook weer eens

leuk vinden.Eh witte kerst?
Over sneeuw gesproken... in Enschede ligt er een dun laagje sneeuw. Het is niet zeker of het daar blijft liggen. Nu is het -2 graden, warmer dus dan vanochtend.
Ik genieieieieieieiet! Prachtig is het buiten, alles onder een mooi laagje wit, fantastisch!
Ik hou niet van hitte, maar óók niet van kou! gewoon een temperatuurtje van 22 graden, constant graag.

En vooral optiefen met sneeuw en bevroren auto's!
quote:jessy schreef op 17 december 2009 @ 09:40:

Ik genieieieieieieiet! Prachtig is het buiten, alles onder een mooi laagje wit, fantastisch! Morgen neem ik mijn fototoestel mee naar mijn werk (voor andere redenen dan voor sneeuw)... Eens kijken of het sneeuw er morgen nog ligt. Als dat zo is, valt er leuke plaatjes te schieten.
Kijk, nou begint het er een beetje op te lijken... -15 graden! Heerlijk!
hans66 wijzigde dit bericht op 19-12-2009 07:59
Reden: Nog een tikje kouder geworden!
% gewijzigd
quote:HoiPippiLangkous schreef op 12 december 2009 @ 17:19:

Heerlijk, de winter komt er weer aan! Lekker in een ijskoude slaapkamer in je koude bedje stappen met een dubbeldik dekbed.

Tintelende vingers van de kou, dat lekkere gevoel als je weer eenw arm huis binnenstapt, zalig!Ben ik het zo mee eens! Ik heb niet eens verwarming in de slaapkamer. Voordat ik naar bed ga doe ik het raam een kwartiertje open en duik daarna met een kruik het ijskoude bed in. 's Ochtends doe ik langzaam aan de verwarming aan en voel beetje bij beetje het huis opwarmen. En het beste gevoel is inderdaad thuiskomen, huiskleding aan, bakkie koffie en je lichaamstemperatuur weer tot "normale hoogte" laten komen.
Ik merk wel het verschil tussen -13 en -2. Zaterdagavond kwam ik bij mijn ouders vandaan. Het was -13 toen ik naar buiten liep om de trein terug te pakken naar Enschede. Nu is het -2.

Maar de sneeuwoverlast in Enschede gaat wat hinderlijk worden. Het is behoorlijk gaan sneeuwen. Er is weeralarm afgegeven i.v.m. verwachte of huidige gladheid. Veel sneeuw wordt er verwacht.

Morgenmiddag moet ik in Hengelo zijn; ik heb daar een afspraak. Echter, morgenochtend bel ik de instantie waarmee ik een afspraak heb, op, en wil ik de afspraak verschuiven.
M'n winterdepressie is op z'n hoogtepunt! Grrrrrrrrrr!
Extreme vrieskou verwacht in Enschede:

Hieronder volgt dag, min. temperatuur en max. temperatuur:

Vrijdag: -7 - -1 graden

Zaterdag: -8 - -2 graden

Zondag: -9 - -2 graden
hans66 wijzigde dit bericht op 31-12-2009 10:58
Reden: Het zal minder hard vriezen.
% gewijzigd
Lekker bij je houden Hans!
Ooh jeetje!

Dat is wel erg koud!

Ben blij dat ik de electrische deken er weer op heb!
Gadver.

Ik leef op bij PLUS 30 graden. Rokje, bloten benen, slippertjes, en maar genieten van de zon. Van het relaxte dat de zomer met zich meebrengt. Dat half Nederland op vakantie is de straat lekker leeg is. Van de lange avonden, van de vroege vogels die om half 5 beginnen te fluiten. Van de energie die de zomer me geeft. Van de terrassen, 9 uur in de ochtend koffie op het balkon. Strijken, heel vroeg, want anders is het te warm. Alles is groen.

Pfff, winter...

Monique
Bij mij is het momenteel -1 maar door die snijdende wind voelt het wel aan als -10.

En toch....aangezien ik alles op de fiets moet doen omdat ik niet kan autorijden raak je wel aardig gehard.

'sMorgens om 7 uur richting werk. Tja, dan voelt -2 of -3 (zonder wind) wel gauw aan als...ach, t gaat wel, ben erger gewend.
Ik vind kou niet leuk, maar deze echte winter: ik geniet! Komt natuurlijk ook omdat ik de luxe heb van vrijwel nergens heen te hoeven. Maar lekker door de sneeuw lopen met een sleetje achter me aan, of midden tussen de vlokken lopen vol verwondering over de witheid. Winter kan veel slechter zijn dan dat.
De temperatuur gaat zakken; het is duidelijk gedaan met de halfzachte periode. De vorst komt eraan met een paar graden onder nul en er is kans op sneeuw de komende dagen.

Dat is nog niks vergeleken met de noordelijke Zweedse plaats Kiruna waar de temperatuur kan zakken naar -24 graden. Daar vriest het echt dat het kraakt!
Hey Hans, ga je ons weer op de hoogte houden van de temperaturen?
Ik heb geen kachel in mijn slaapkamer en lig nog onder mijn zomerdekbedje.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
ik heb wel een kachel, maar die gaat echt nog niet aan. In de slaapkamer dus

Zomerdekbedje gisteren omgeruild voor het herfstdekbedje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven