Mei 2008

26-08-2007 09:59 2248 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijdbevallenvan deroepnaamgewicht (g) /cmAngela2824-04-20082eSophie3270g /48cmPlevier3430-04-20082eMiko3290g /49cmValdispert3403-05-20082ePablo3470g /51cmBowie03-05-20083eTim3380g /50cmPriek2704-05-20081eJens4400g /52cmSabrina2504-05-20082eNathalie4060g /52cmDurske3709-05-20082eAnnabel4340g /53cmBillybob2812-05-20081eZane3740gLeeuwedraak3113-05-20081eTara3955g /53cmRegina3214-05-20082eElise4500g /52cmMilagro3421-05-20081eIda3570gMelissa3024-05-20081eThierry3610g /50cmMoon2902-06-20082eThomas3600g /48cmCharmant2404-06-20082eYoshua5250g
Hoi allemaal,

@ Angela, succes met de 2de echo, hopelijk is alles ok :):)

Wat aankomen betreft, ik ben nu 15wk5dg en 1,2 kilo aankomen, dus dat valt mee

@Milagro,Wow geniet ervan, lekker vooruitzicht hoor

@Valdispert, Feli met de goede echo. Het zou hartstikke leuk zijn als het schema weer te zien zou zijn

@Charmant, Leuk he, het hartje horen .Sterkte met de vermoeidheid!

@Bowie, bikini, nou ik ben jaloers op je ;)

Wat betreft de winterjas, het viel me vandaag eigenlijk pas op dat ik ook de winter er niet mee door kan komen haha hij zit nu al een beetje te strak.

De geboortekaartjes zullen we laten ontwerpen door een vriend die destijds ook onze trouwkaartjes heeft ontworpen, erg leuk (moet het nog wel regelen ;))

Verder hier; Vandaag naar de VK geweest, hartje gehoord en het geluid opgenomen op mijn telefoon zodat opa's en oma's en vrienden ook het hartje kunnen horen, hij/zij schopte ook nog even ERG LEUK

Verder is mijn bloeddruk 140/95 en ben ik dus verwezen naar de gyn,omdat ik ook te zwaar ben, is een risico op complicaties bij de bevalling. Ik wilde zoiezo in het ziekenhuis bevallen en nu moet ik in het ziekenhuis bevallen, dus dat is goed zo.

Ik heb toch echt bekkeninstabiliteit met daarbij zeer waarschijnlijk een hernia :(. Ik werkte nog maar 6 uur per dag, dat is nu teruggebracht naar 4 uur, de rest van de dag moet ik rusten.... pfff is best wel even afzien en pijnlijk.

Genoeg gezeurd, baby beweegt (VK noemde hem hyperactief ;)) en het hartje klopt, dus ach wat is er dan nog belangrijk ;)

Veel liefs van mij
Melissa, gezellig, zitten we samen bij de gyn voor onze bloeddruk! Ik werd ook met 140/95 doorgestuurd. Wel balen van de bekkeninstabiliteit, dat lijkt me erg vervelend.

Voor wat betreft de winterjassen: ik had alle winkels in de omgeving al doorgezocht naar een winterjas, maar kon niks meer vinden in mijn maat (tja, xs kom ik toch echt niet in). Uiteindelijk heb ik er eentje via internet besteld, en sinds woensdag (was mijn sinterklaaskadootje) heb ik hem binnen. Wat een opluchting om weer gewoon te kunnen ademen in je jas!

Verder gaat alles wel goed hier. Ik ben blij dat het bijna weekend is, lekker een beetje uitrusten. Volgende week maar 3 dagen werken, dan donderdag de 20-weken echo en vrijdag vertrek ik met mijn vriend voor 4 dagen naar Maastricht. Heerlijk! Lekker kerstmarkten, en misschien nog even naar de Thermen. (Kan ik me ook nog even in bikini vertonen, Bowie!)

Mijn buik groeit nu echt goed, ik had afgelopen woensdag een echte groeispurt. Plotseling stak mijn buik meer naar voren en was ik ook een kilo aangekomen. Baby laat ook goed merken dat hij er is. Sinds ik de plopjes heb geidentificeerd als trapjes, voel ik ze de hele dag door. Vooral 's avonds, als ik lekker op de bank lig met mijn benen een beetje opgetrokken. Ik heb al geprobeerd het aan mijn vriend te laten voelen, maar zodra hij zijn handen op mijn buik legt, is de baby helemaal stil! Dat vond hij niet leuk, maar ik zie het als positief. Baby wordt nu al relaxt van zijn vader! Kan ik me voorstellen, want dat word ik ook altijd...

Meiden, succes nog de laatste uren, en alvast een prettig weekend!
@plevier: volgens mij was het cafe, die een tweeling kreeg.

Heb gisterochtend toch maar even mijn urine laten controleren, we hadden het er gewoon teveel over gehad, want gelukkig was het prima in orde!

@Melissa: He balen, bekkeninstabiliteit en een hernia! Kan je geen tips of goede raad geven maar ik hoop wel dat het niet al te pijnlijk wordt!

Pff.. Ik heb me net door de eerste 15 pagina's van het centraal meisjesnamentopic heengeworstelt, vind het zo ontzettend moeilijk om een naam te bedenken!

Een jongensnaam hebben we ook nog niet hoor, maar ik ga er gewoon vanuit dat het een meisje wordt. Mocht het niet zo zijn, dan horen jullie het na de 20weken echo wel..
Vanmorgen ben ik flink geschopt door de baby. Wauw, weer helemaal lief! Hij schopte zo tegen mijn hand aan. Ik vind het zo leuk dat ik het nu ook aan de buitenkant kan voelen!
Ha allemaal,

Eindelijk weer een bericht van mij. Een goed bericht!!!! Na de spanning, die op het laatst echt niet meer te harden was hebben we afgelopen donderdag eindelijk gehoord dat alles goed is. We weten nu ook dat het een jongetje wordt. Er is zo´n last van ons afgevallen, nu kunnen we lekker gaan genieten.

Heb al die tijd niet geschreven omdat ik weinig positiefs te melden had, maar ik ben er weer hoor. Heb nog niet alle berichten van jullie gelezen, maar ik raak vanzelf wel weer bij.

Mijn buik groeit niet zo hard. Ik heb hem al wel gevoeld, ik word er elke keer weer blij van als ik iets voel.

Aankomende vrijdag de 20 weken echo. Fijn dat we het weer even kunnen zien, kijk er echt naar uit. Weet iemand of dat een 3d echo is? Dat hoorde ik pas van iemand.

Het huis schiet ook al op. Hoewel ik er zelf nog bijna niets gedaan heb ivm de verflucht. Boven is het bijna klaar en beneden hopelijk voor de kerst. Er moet nog een keuken geplaatst worden en de vloer moet er nog in.

Ga nu ook maar eens spullen verzamelen voor de babykamer.

Fijn weekend.

Groetjes Lot
@Lot: GEFELICITEERD!!!! Wat een geweldig nieuws, echt superfijn voor je!

Geniet maar dubbel van leuke dingetjes uitzoeken voor je zoon ( zoons zijn heel leuk, is mijn ervaring..) en nogmaals, wat een goed nieuws!
He Lot, wat een geweldige opluchting voor jullie!!!! We hebben veel aan je gedacht hier, wat fijn dat je het donderdag al hoorde!
Lot, helemaal geweldig, gefeliciteerd! Hopelijk kun je nu van je zwangerschap gaan genieten.

En je weet ook al dat het een jongetje wordt, wat leuk!

Zelf voel ik de baby nu ook steeds schoppen, een fantastisch gewaarwording. Dit wordt mijn eerste (en waarschijnlijk enige) kind dus ik wist niet waar ik op moest letten, maar het is nu onmiskenbaar.

Over namen: ik heb altijd geroepen dat een meisjesnaam geen probleem zou zijn, dat ik er zo tien kon verzinnen, maar een jongensnaam wel. Maar nu is het omgekeerd: mijn vriend en ik liepen een paar dagen geleden zo maar tegen dé jongensnaam aan, terwijl we er nog helemaal niet uit zijn wat we doen als het een meisje wordt. Het kan dus verkeren...
Hello!

Lot: ontzettend gefeliciteerd met de goede uitslag! Wat een zorg minder!! En een jongetje, leuk joh. Nou, ik ben hartstikke blij voor je dat alles okee is.

De 20-wekenecho is overigens wat anders dan een 3D-echo. De 20-weken is niet in 3D en dat laatste doet je eigenlijk vooral voor de fun. Betaal je ook uit eigen zak. Je krijgt de baby goed te zien, kan soms echt zien (tenminste, dat lees je dan altijd) hoe die eruit ziet, op wie die lijkt etc. Bij de 20-weken echo wordt bekeken f de baby goed groeit of alles in orde is etc. Ik kreeg ook een foldertje mee over die 20-weken echo en toen stond er ook streng op ' deze echo is niet bedoeld om er achter te komen wat het geslacht is' (exacte bewoordingen weet ik niet meer, maar iets in die trant). Beetje zeikerig. Wij aanstaande ouders moeten vooral niet in het hoofd halen dat die 20-weken echo ook leuk is... zo kwam het over op mij. Bovendien wordt het geslacht altijd verteld als je erom vraagt volgens mij.

Oh, well. Wij willen het dus niet weten, dus donderdag a.s. wordt het vooral kijken en genieten van de beeb en natuurlijk checken of alles in orde is.

Over namen: jongensnaam is helemaal check. Meisjesnaam vinden we heeeel lastig. We hebben wel wat opties, maar DE naam zit er niet tussen... Nog niet tenminste. Moeilijk hoor.

Over het schema. Ik ga Sabrina vragen of ze me een spoedcursusje kan geven. Weet iemand haar mailadres? Dan stuur ik d'r een mailtje. Als ik het onder de knie heb (ik hoop het, want dat schema moet gewoon komen, vind ik), dan moet iedereen maar tzt haar gegeven geven. To be continued...!

Dan nog ff klagen over werk. Man, ik zi er echt doorheen. Vorige zwangerschap was ik echt powerwoman, ik kon de hele wereld aan. Vijf dagen werken, overwerken, ik had nog nooit zoveel energie leek wel. Verbouwinkje, huwelijk er tussen door. En nu! Ik werk nu vier dagen in de week, maar heb eigenlijk nog hetzelfde takenpakket. Ik kan het deze zwangerschap amper bolwerken. Of eigenlijk, niet. Afgelopen week heb ik twee keer zitten janken op mijn kamer (niemand zag het gelukkig) omdat ik het gewoon meer niet trek. Het is zo f%$&#-ing druk. Hopelijk wordt het in januari wat minder, tis nu ook wel echt bizar druk, maar ik lig echt ' s nachts met hartkloppingen in bed en 's morgens kom ik eruit en dan denk ik meteen: ik moet dit doen, dat, die bellen, die mailen, etc, etc. En dan direct erbij denken: maar dat lukt me nooit allemaal vandaag. En het weer aan mijn bazin vertellen, vind ik zo zwak. Het voelt alsof ik dan faal. Afschuwelijk gewoon. Het weekend was gelukkig weer helemaal ontspannen, maar ik wil niet weer een hele week vol stress...

Ik zit intussen ook te piekeren over de tijd na de bevalling en mijn verlof. Als het dan op het werk niet relaxter is, wil ik dan nog wel een dergelijke zware baan? Minder werken kan niet in deze functie, dus dan wordt het ook echt iets anders zoeken. Aaaargh!! Heeft iemand hier ook dit soort dilemma's (ik voel me hierdoor ook nog vaak zo'n wandelend cliche, omdat je er ook altijd over leest in de damesbladen, over de working moms en hoe ze het wel of niet bolwerken). Zucht!!

gr.

val
He Lot, geweldig nieuws! Leuk is dat he, om te weten wat het wordt... Alleen onze ouders weten het en verder niemand. Komt vanzelf, we willen de babykamer toch een extra teintje geven (blauw of rose...) we hebben nu appeltjesgroen en dat blijft ook zo. Alleen dus een extra kleurtje erbij.

Die kleine van ons voel ik ook de hele tijd! Alleen als ik erg druk ben dan helemaal nul kommo nul! Als ik heerlijk rustig op bed lig dan komen de trapjes... Zo'n heerlijk gevoel!

Ga nog even lekker tv kijken, tot de volgende keer!
Lot, wat een geweldig nieuws! Gefeliciteerd meid, nu kun je echt lekker gaan genieten van je zwangerschap! En een jongetje, stoer hoor.

Valdispert, let je wel een beetje op jezelf? Ik denk dat je het juist wel aan je bazin moet vertellen. Misschien kan ze er in eerste instantie niks aan doen, maar dan weet ze er iig van, en misschien lucht dat alleen al op voor je. Het voelt misschien als falen, maar dat is het écht niet! Ik vind het juist uitermate knap van je dat je 4 dagen werkt in een erg drukke baan, én een kleintje hebt, én dan ook nog zwanger bent! Jij en je babietje hebben er niks aan als je zo'n stress hebt.

Over namen, wij hebben ons er nog niet echt in verdiept. Is iedereen er dan al zo erg mee bezig? Ik heb wel al een meisjesnaam in mijn hoofd, maar een joongensnaam, pfff, dat is moeilijker. Ik zie dagelijks wel 10 leuke meisjesnamen langs komen, maar tot nu toe heb ik bij de meeste jongensnamen nog zo iets van mwah. Maar goed, we hebben ons er nog niet echt in verdiept, moet ik zeggen. Er moet nog een namenboekje gekocht worden. Lijkt mij een leuke klus voor aanstaand weekend in Maastricht.

Zo, nu maar eens aan het werk, deze week lekker maar 3 dagen, donderdag mag ik naar het ziekenhuis voor mijn 20-weken echo, en vrijdag lekker op mini-vakantie! Dit wordt vast een super-week!

Groetjes!
@Valdispert: ik denk ook dat je het rustiger aan moet doen als je je zo voelt... Je bent echt niet de enige die een stap terug moet doen vanwege een zwangerschap. Mijn zus heeft vanaf de vierde maand niet meer fulltime gewerkt (drukke managementfunctie), omdat het werk haar gewoon te veel uitputte.

En ja, je normale takenpakket in vier dagen doen zou voor iedereen toch stress opleveren? Laat staan als je zwanger bent...

Op mijn eigen werk is het nu ook superdruk, met heel lange dagen, en af en toe trek ik dat ook nauwelijks. Maar het verschil is wel dat ik thuis geen kleintje heb rondlopen en dat mijn vriend mij letterlijk alles in huis uit handen neemt. Ik werk nu nog wel fulltime, maar op de donderdag en vrijdag kan ik mijn eigen tijd indelen (en uitslapen). Dat scheelt een hoop. Wel ben ik van plan om in het derde trimester (en misschien eerder) mijn avonddiensten eruit te gooien.

Na de bevalling denk ik niet dat ik meer fulltime ga werken. Het eerste jaar neem ik sowieso een dag per week ouderschapsverlof op en als dat op is, ga ik waarschijnlijk terug naar 32 uur. Ik zou ook best drie dagen per week willen gaan werken, heb sinds ik ziek ben geweest niet meer zo'n dadendrang, maar aangezien ik bij ons degene ben die verreweg het meeste verdient, zit dat er voorlopig niet in.
Hoi,

'k Kom ook eventjes uit m'n grot om Lot van harte te feliciteren met de goede uitslag! Super nieuws. Verder ben ik ook heel erg (te) druk met werk en kijk enorm uit naar de kerstvakantie. Valdispert: herken gedeeltelijk je klachten. Gelukkig kan het hier nog net, allemaal, en voel ik wel wat verbetering sinds de 1e 3 maanden voorbij zijn, maar de energieke zwangere van de 1e keer ben ik echt niet. Af en toe een nacht van 11 uur slapen (incl. de nodige keren wc-bezoek, overigens) doet me echt goed.

A.s. do. hebben we de 20-weken-echo, en, iets anders, vanmiddag functioneringsgesprek... duimen jullie als je dit nog leest??
Dames dames, zwanger zijn is topsport voor je lichaam. Let alsjeblieft op, straks zit je thuis omdat je het niet meer trekt!!

Hier vanmorgen naar ons kleintje mogen kijken bij de 20 weken echo. Wauw, wat een mooi mensje is het zeg. Alles op schema, organen prima in orde en hij lag lekker te rollebollen. En we weten wat het wordt, maar dat schrijf ik hier lekker niet haha. Ik blijf gewoon hij zeggen, dat heb ik altijd al gedaan. Wat een heerlijk gevoel. Nu ben ik pas echt aan het genieten. De baby laat zich iedere dag flink voelen en een goede echo.... tijd om die vervelende eerste periode af te sluiten.
he hoi, even weer een berichtje van mij...alles gaat goed, net een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo, heb er zin in! Moet alleen nog wachten tot volgend jaar...

En ik heb net te horen gekregen dat de verbouwing van ons huis nog even flink wat langer op zich laat wachten, ipv mei wordt het nu eind 2008.

Aan de ene kant wel fijn want dan zit ik niet in mijn kraamperiode of in de zooi of in een wisselwoning, maar aan de andere kant is het wel balen, nog een jaar wachten! Maar goed, het wordt allemaal heel mooi, heb ik vanmorgen gezien...

En nu weten we tenminste wel waar we vanuit moeten gaan ivm bedenken waar we de babyspullen gaan laten( ledikant en commode enz.).

Gisteren lekker wat kleding en nieuwe laarzen gekocht, kan ik er met kerst ook nog een beetje fashionable uitzien, maar ik moet nog steeds een nieuwe jas gaan zoeken. Het wordt nu toch wel echt een probleem om mn rits dicht te krijgen, maar goed!
Hallo meiden!

Hoe gaat alles daar? Plevier, fijn dat je een goed echo hebt gehad,e n Charmant, leuk dat je ook al een afspraak hebt!

Ik hoef nog maar 2 uurtjes te werken, en dan heb ik lekker lang vrij, ga heerlijk een weekendje weg. Lekker hoor! Ben er echt aan toe, voel af en toe dat de vermoeidheid wel toe slaat. Net ook weer een mijlpaal gehad, een collega die niet wist dat ik zwanger was bekeek mijn buik en vroeg: Hee, ben jij zwanger? Ik moet ook wel zeggen dat ik echt een zwangerbuikje heb, hartstikke fantastisch is dat. En dan met zo'n vrolijk trappelend kleintje erin. Smelt...

Volgens mij zijn de komende 2 dagen heel veel mama's to be aan de beurt voor de 20-weken echo (waaronder ikzelf!). Allemaal veel plezier, en we willen natuurlijk graag snel alle leuke verhalen horen!

Tot later!
Oohh Lot, wat fijn!! Heb vaak aan je moeten denken. Ben blij dat alles helemaal goed is en dat jij nu ook lekker kunt gaan genieten van je zwangerschap. Een mannetje, wat leuk!! (noot: ik had precies hetzelfde gezegd als het een meisje was, haha )

Wat leuk dat er al 20-weken echos worden gehouden, zelf ben ik pas de dag voor Kerst aan de beurt. Ik ben dan op één dag na 21 weken, maar dat maakte niet uit zei ze. Ook bij ons staat er zo'n pinnige tekst dat 'geslachtsbepaling niet het doel is van de 20-weken echo', net als bij Valdispert. Trek me er lekker niets van aan, ik heb me vast voorgenomen dat het medisch èn leuk kan zijn. Ben in ieder geval op een andere dag dan met de nekplooimeting, toen die heks aan mijn vetrolletje ging zwabberen. Nu heb ik mooi een verloskundige die ook in mijn eigen praktijk zit, veel leuker. Wij nemen ook gewoon een videocamera mee en gaan het lekker filmen.

Wat de namen betreft: wij zijn er ook wel mee bezig. Voor een meisje zijn wel er al helemaal uit, inclusief vernoemen. Voornaam vind ik zelf vrij apart (niet te gek vreemd ofzo, maar ik hoor hem zelden) en bij het vernoemen hebben we gekozen voor een verbastering van de doopnamen van beide oma's en mijzelf (Maria...).

Een jongetje vinden wij moeilijker. We zijn er nu wel 99% uit, maar mocht zich nog een geweldige andere optie aandienen dan kan dat (in principe tot de laatste dag natuurlijk). Ook hier gaan we vernoemen, maar niet truttig. Ik vind het juist hip, maar vriendlief moet er nog even aan wennen. Tijd zat...
Tjee, allemaal van die pinnige teksten bij de echo's! Bij ons stond er zelfs dat het niet de bedoeling is dat er anderen dan alleen de partner meekomen, en dat het zeker niet de bedoeling is dat er gefilmd of gefotografeerd wordt. Wel krijgen we 2 (!) foto's mee.

Ach, ik vind het allemaal al leuk zat, en als ik nog meer lol wil, dan ga ik wel eens voor een pretecho. Laten we wel wezen, ik heb het liefste dat ik morgen weer buiten sta met de gedachte dat alles goed gaat met ons kindje!

Prettige avond allemaal!
he hallo,

Dank voor alle felicitaties en lief dat jullie steeds aan me gedacht hebben.

Blijk voor de 2e blaasontsteking te hebben, gggrrr, weer een kuurtje dus. ben ik de enige die hier last van heeft?

Over de naam zijn wij al uit. Goed dat het een jongetje wordt, want over die naam waren we unaniem. Als het een meisje was geworden dan waren we er nog niet over uit, daarvoor hadden we twee namen waarvan we allebei een ander het leukst vonden. maar dat probleem is dus opgelost.

Durske, is je functioneringsgesprek goed gegaan?

Valdispert, gewoon naar je bazin gaan joh. Mag toch aannemen dat ze je een beetje begrijpt.

Ik kan het vanaf februari een stukje rustiger aan gaan doen op mijn werk. ik werk als leerkracht en vanaf februari krijg ik een lio-stagiaire. Zij gaat de klas draaien als ik verlof heb, maar moet in principe al na 3 weken een aantal dagen les geven. Verheug me er nu al op.

Charmant, misschien maar goed ook dat je de kraamperiode niet in de zooi meemaakt. Ik word nu al gek in de rommel.

Ons huis gaat niet zo snel als we hoopten, of eigenlijk als ik hoopte. Boven is het echt bijna af. Beneden moet nog veel gebeuren en we lagen ook op schema totdat vandaag de keuken gebracht werd en er onderdelen beschadigd zijn. Van het weekend zou die geplaatst worden, maar waarschijnlijk hebben we niet zo snel nieuwe onderdelen. Zo lopen we dus vertraging op. balen. Maar ja, ik kan er toch niks aan doen dus probeer me ook maar zo min mogelijk druk te maken.

groetjes Lot
Hallo allemaal!

Hier een berichtje van een superblije mama-in-spe!

Vanmorgen de 20-weken echo gehad, en alles zag er prachtig uit en hij lag goed op schema! Ik lag daar met tranen in mijn ogen en ik ben supertrots!

Jongens, wat is het toch een wonder allemaal! Degene die nog heen mogen, allemaal veel plezier en geniet ervan!

Mijn bloeddruk was weer goed, over 4 weken mag ik weer terugkomen. Dan krijg ik ook weer een echo, zodat ze kunnen kijken of hij goed groeit. Goh, dat vind ik nou helemaal niet erg....

Morgen vertrek ik lekker met mijn vriend naar Maastricht, even lekker ertussenuit. Lekker shoppen en van elkaar genieten.

Tot later!
Wat een blije berichten allemaal - heerlijk die verhalen over de 20 weken echo's! Ik mag a.s. dinsdag, heb er ook echt zin in om die kleine weer te zien bewegen. Misschien nemem we de kidneren ook wel mee, die zijn er tenslotte ook best wel mee bezig. Zat ik nog te denken....gaat niemand hier vertellen of het een J/M wordt en welke naam/namen er gekozen/overwogen worden? Ik mail al jaren met een groep nog uit de tijd van mijn eerste zwangerschap en daar werden die dingen ook wel gedeeld. Misschien moeten we eerst nog wat verder zijn, ik vind het wel erg leuk om namen van anderen te horen en ook om meedenkers op afstand te hebben. Of kennen jullie elkaar of ben je bang voor herkenning, dat het daarom geheim moet blijven? Nou ja, gewoon benieuwd dus. Van Lot weten we het in elk geval wel. Wij willen het dit keer niet weten maar ik vind het wel moeilijk hoor! hopen dat we ons dinsdag ook sterk kunnen houden...

Werken is hier ook best zwaar, ik merk ook dat het allemaal wat meer kracht kost nu. Niet qua vermoeidheid want ik voel me heel fit, maar wel lichamelijk. Gisteren weer in de rij gestaan op het vliegveld en dan denk ik wel "pfoe, waar is de ingang voor zwangere vrouwen?' hihihi

nou, tijd om eten te maken, later meer!
Hoi, m'n functioneringsgesprek ging niet helemaal geweldig.... Niet dat het echt slecht gaat, maar ik krijg (nog) geen vast contract. 'k Heb een contract voor 2 jaar en werk hier nu 1 jaar. Zelf schat ik m'n kansen om volgend jaar een vast contract te krijgen nogal laag in, omdat er een vacaturestop aankomt...Dat wordt orienteren op 'n nieuwe baan tijdens m'n verlof

Enniewee: Eventjes echt niet leuk, maar toch, al met al, een kleinigheidje, want gisteren hadden we een hartstikke mooie 20-weken echo! (bij 19 weken, weliswaar). We weten nu ook wat het is, maar ik ga het (ook hier) nog niet vertellen... We hadden het omgekeerde van Lot: We zijn voor dit meisje/jongetje nog niet uit de naam, terwijl de naam voor het andere geslacht al helemaal duidelijk was. In ieder geval zijn man en ik helemaal super-blij en daar kan geen werkgever (m'n man zit ook al vlak voor een reorganisatie...) iets aan veranderen.
Balen Durske, dat je gesprek niet zo goed ging. Hoop dat je verlof niet overschaduwd wordt door een zoektocht naar nieuw werk. Wèl weer fijn dat je 20-weken echo goed was! Grappig dat je nu weet wat het wordt en knap dat je dat voor je kunt houden. Ik vond zwanger zijn al zo moeilijk uit te houden tot 12 weken, laat staan dat ik nog 20 weken zou moeten zwijgen over het geslacht. Ga je met de baby-kamer wel de hoek in van het geslacht (blauw of roze, zeg maar) of houd je het neutraal?

Bowie, zodra wij weten wat het wordt gaan we het wel vertellen (zie reactie aan Durske). Met de namen zijn we er zo goed als uit (meisje is rond, jongen bijna). Misschien toch een idee om die MSN-groep weer in het leven te roepen, kan me voorstellen dat niet iedereen zin heeft om geslacht en/of namen op het forum te slingeren. Mogen bij jouw echo-centrum de kinderen mee met de 20-weken echo? Werd ons praktisch verboden in de folder, zoals bij Priek. Alleen de partner mag mee. Zucht... Kan me er aan de ene kant wel wat bij voorstellen, het is geen pretecho en een volle bak met wederzijdse oma's, (schoon)zussen, vriendinnen en buurvrouwen is natuurlijk ook niet de bedoeling. Maar mijn moeder zou ik toch wel graag meenemen. Doen we nu bij de pretecho: voor onder de kerstboom maken we voor de oma's een soort 'toegangskaartjes' met daarop iets in de trant van "Unieke preview: je kleinkind".

Laatst vroeg ik nog wie er zelf aan de slag gaat met het geboortekaartje. Deze week sloeg bij vriendlief een vlaag van creativiteit toe toen zijn oog viel op een van de felicitatiekaartjes die we hebben gekregen. Die gaan we nu ombouwen naar geboortekaartje. Vind het ineens superleuk om daar mee bezig te zijn, zeker als we straks de namen weten èn het geslacht.

Gisteren zijn we naar de gemeente geweest om de beeb te erkennen en de achternaam van mijn vriend te geven. Is natuurlijk "maar" een papieren exercitie, maar ik vond het toch een belangrijk moment. Daarna naar een voorlichtingsavond van de kraamzorg over de baby-uitzet (wat wel en wat niet aan te schaffen) en omgang met de baby (houdingen om te troosten, bij krampjes enzo). Informatief èn leuk. Soms moest ik vreselijk lachen om de opmerkingen van de kraamverzorgster die de presentatie hield, maar sommige andere stellen zaten er met een uitgestreken gezicht bij. Met een beetje humor kom ik zelf het verst, maar dat geldt blijkbaar niet voor iedereen...

Alvast een goed weekend!
Nou Bowie, als we het geslacht weten, krijg je het te horen hoor!

De naam willen we wel echt geheim houden, en aangezien er wel mensen irl zijn, die mijn nick hier weten, wil ik de naam ( als we die ooit bedacht hebben..) niet hier op schrijven. Wie weet is die MSNgroep idd een idee?

Leeuwedraak, goed dat je dat opschrijft, van de baby erkennen!

Dat moeten wij ook nog doen, moet dat eigenlijk voor een bepaalde tijd in je zwangerschap? Zo van: dat moet je gedaan hebben voor 35 weken zwangerschap, anders moet de moeder ( ik dus) na de bevalling ook mee om aangifte toe doen.

Terwijl ik het typ klinkt het eigenlijk heel onlogisch wat ik stel, maar er staat me heel vaag iets van bij, dus vandaar dat ik het toch maar vraag... Enne, gevoelsmatig vind ik het ook wel meer dan even iets op laten tekenen, het heeft wel iets feestelijks, of draaf ik nu door..?

Durske, dat is inderdaad niet heel erg fijn nieuws, maar het komt vast allemaal goed, loopt wel los!

Priek, wat super dat alles goed was! Geniet lekker in Maastricht!

Gr, Charmant
Durske balen inderdaad, maar jammer voor de baas hoor als je weggaat, niet voor jou. Ik kreeg vandaag een hele leuke reactie van onze CEO. We hadden het over planning van personeel en ik vertelde dat ik na 1 maart niet meer kan vliegen en toen zei hij: So, does that mean that we have good news? Congratulations, well done! Heel tof dus, terwijl het hier best moeilijk is om iemand te vervangen.

Priekje in Maastricht, daar ben ik wel jaloers op. Heb net samen met de kids onze kerstboom opgetuigd (jaja, ook hier in de tropen....een echte he), maar toch zou ik nu wel de echte kerstsfeer willen proeven in Nederland.

MSN groep goed idee voor dit soort dingen, ook ik ben voorzichtig met dingen die ik op het forum opschrijf. of de kids mee mogen met de echo Charmant? Geen idee, zijn niet echte regels voor dus als ik ze bij me heb.....tja

Erkennen mag volgens mij laat in de zwangerschap, maar op tijd gaan is wel slim, stel dat je onverwacht eerder bevalt....moet je zelf gaan anders.

Leeuwedraak, wij laten ons kaartje ontwerpen maar bedenken wel de basis, nog niet echt mee bezig geweest trouwens. Veel zin in wel, net als in babykamer en spulletjes klaarmaken. Maar ja, tis nog zo ver weg he.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven