Welk navigatiesysteem?

10-05-2010 08:54 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een navigatiesysteem voor mijn moeder. Nu is ze niet heel technisch aangelegd, dus hij moet simpel in gebruik zijn. Eigenlijk hoeft het niet heel europa erin te staan, maar volgens mij is dat niet te koop.

Wat zijn jullie ervaringen met navigatiesystemen?
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Ik ben nog steeds tevreden met mijn Tomtom, die lijkt me voor iedereen wel te bedienen. Geen ervaringen met andere systemen.
Welke tom tom heb je dan? (ook daar vind ik zoveel soorten in dat ik dan weer niet welke ik zal kopen)
Ouder model, volgens mij de Tomtom 700?
Zo oud dat ik er toen nog dik 600 euro voor mocht neertellen
das wel veel, ik vind de prijzen van nu al belachelijk!
Mijn moeder (76) heeft ook een tomtom ( vraag me niet welke) ze leest geen gebruiksaanwijzingen oid, want daar snapt ze helemaal niets van, dus het enige wat ze heeft gehad is wat uitleg van mij. En het lukt!
quote:misschicken schreef op 10 mei 2010 @ 09:05:

Zo oud dat ik er toen nog dik 600 euro voor mocht neertellen En die krijg je nu waarschijnlijk kado bij een pakje boter ofzo.
Tomtom!

En sowieso geen Navman. Wij hebben een Navman, maar vinden die erg irritant. Stel dat je naar de Joop de Boerstraat wilt en je hebt het adres J. de Boerstraat, dan kan de navigatie de straat niet vinden. Je moet weten waar de J. voor staat.

Dit is wel bij een oud model, ik weet niet of het dat al verbeterd is.
Tomtom. Let op de aanbiedingen. Tegenwoordig heb je al een tomtom voor iets meer dan ¤100,-

Wij hebben de XL, lekker groot scherm en dus makkelijk in bediening.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Dat is inderdaad irritant.

Wij hebben zelf een route 66 op de telefoon van man, vind ik ook niet echt ideaal ding.
Ik heb een gewone Tomtom en ook de Tomtom via mijn iPhone als app aangeschaft. Die laatste is veel gebruiksvriendelijker.
ja maar ik ga mijn moeder niet ook nog is een Iphone "aandoen". Ze is al blij dat ze weet hoe haar pc aanmoet
iPhone is juist heel simpel, kind kan de was doen.
ik geloof je gelijk, maar moeders denk ik niet
Bij mediamarkt hebben ze nu een tomtom xl in de aanbieding....169 euro.
Mijn moeder heeft afgelopen maart van mijn vader een TomTom speciaal voor vrouwen gekregen. Dat zit hem voornamelijk in het design, en een toevoeging met leuke shopadressen, cafeetjes, en restaurants.

Volgens mij kostte die 199 euro.

Ik heb mijn vriend een Tomtom XL IQ-routes kado gedaan, kostte 179 bij de Halforts. Zo makkelijk dat zelfs IK hem kan bedienen.

Viva la vida
Ik ben niet zozeer op zoek naar een Tom, want kan er een overnemen van een vriendin. Is geen TT, ik weet nog niet welk merk en ook niet of Europa erop zit. (dit hoor is als het goed is nog)

Maar is het op elke navigatie mogelijk extra landen te installeren/upgraden? Dan weet ik gelijk of ik er überhaupt iets aan heb..

Bedankt alvast!
Na weer eens 45 min rond gereden te hebben in een stad, heb ik toch maar besloten om een navigatiesysteem aan te schaffen.

Natuurlijk ga ik ook naar de winkel voor info, maar mss kunnen jullie ook helpen.

Ik wil: - kaarten voor heel europa

- ook berekening voor kortste/snelste route

- simpele software

Ik hoop op veel adviezen en tips
hier hebben we eem Mio. Deze is erg handig in gebruik en voldoet volledig aan je omschrijving Janna2!

Gewoon naar de winkel gaan en ze daar laten uitleggen wat de verschillen zijn in de merken en vooral ook in de prijzen. Bij Tomtom betaal je ook een groot deel van de naam!

Succes ermee!
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven