zoete spare ribs

26-11-2010 16:28 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb een vraag ......

ik wil graag zoete spare ribs maken ze moeten echt ouderwets gaar zijn en het liefst met honing . ik heb ze wel eens in een restaurant gehad alleen is het me nooit gelukt ze zelf zo lekker te maken .

wie heeft er tips voor dit kokkie
Ik heb ooit eens gehoord van een kok die ze vooraf kookte in cola. Ik heb in dat restaurant eens spare ribs gegeten en echt, zo lekker en zoet, want ik hou er van en ik heb zo nergens zo lekker gegeten.
Ik heb trouwens een recept gevonden op smulweb, jawel, met cola

http://www.smulweb.nl/136 ... ept/Bbq-spareribs-op-cola
Idd voorkoken in cola en sinaasappelsap, daarna in een marinade van ketjap, olie, peper en zout, worchestersauce, knoflook en stroop of honing. Zeker een nacht laten staan.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
mmmmmmmm..lekkah!
Inderdaad spareribs in de marinade koken, en dan eventueel op de BBQ of op de Grill.... Ik heb een heel lekker recept voor je, alleen zou ik dat moeten inscannen...

In elk geval.... Honing, Ketchup, Mosterd, Tobasco..... de rest zelf lekker bij kruiden. In een braadpan alles in de marinade koken... uurtje, anderhalf..... Dan is het al heel zacht en dan grillen die handel......
Aliquando et insanire lucundum est
RemboEnRembo, je mag van mij best dat recept inscannen en hem met ons delen. Ik ben dol op heerlijke zoete spareribs! Van mij mogen ze dat best met kerst serveren
mieters ........... had nooit gedacht dat je daar cola voor zou moeten gebruiken .ik heb wel door dat er best heel veel manieren zijn om ze te bereiden , maar ja welke is nu de goeie .

vroeger kregen we ze bij moeders altijd uit de braadpan met zout en peper , die waren ook lekker . ik heb ze in een restaurant wel gehad en dan stond er bij in honing gemarineerd , dus er had ook cola kunnen staan ...............
Steaksauce / BBQ sauce gebruiken, maar dan wel de Amarikaanse versies:!

Zoet en rook smaak

Sinds mijn trip naar USA 2001 helemaal verknocht aan de steaksauce.

In sommige winkels zie je het al in de schappen staan.

Blijf weg van A1 / HP: Veel te zuur

Wel lekker zijn:

Jack Daniels steak sauce: Smokey honey is helemaal top!

Bullseye is ook helemaal top

Of die van KC Masterpiece zijn ook superieur.

Maar zelf maken kan ook:

Even googelen en recepten in het engels.

Voor de ribjes:

Rauwe ribben insmeren met steak sauce

In aluminium folie doen.

3 kwartier tot Uurtje garen in de oven op 180 graden

Dan eventueel nog grillen of in de oven zonder folie.

Too easy!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven