Backpacken door Florida

26-11-2010 19:34 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heya,

Over 2 dagen vertrek ik en een vriendin voor 2 weken naar Miami.We zijn van plan om dan een auto te gaan huren en rond te rijden door florida. en zo nu en dan slapen we in hostels.

Nu ben ik heel benieuwd naar tips. Is het aan te raden om een kleine camper (bijv zo'n wicked camper) te huren? Of beter een huurauto? Is het beter om het daar ter plekke te huren, of beter van te voren vanuit nederland boeken? Verder zijn we iniedergeval van plan om de 'Key West' tour te doen.
Florida... de bejaardenstaat....
Ik vond Florida erg leuk en ik weet niet of je meer wilt gaan doen dan alleen de Keys, maar een tocht met een moerasboot op zoek naar krokodillen is ook erg leuk.

Florida is inderdaad de bejaarden staat, maar het is ook meer dan dat.

Jullie vertrekken over 2 dagen? Dat is al behoorlijk snel.

Ik zou nu een auto via internet huren. Is goedkoper dan ter plekke op de dag zelf doen, het dan zelfs te hopen dat ze nog een auto beschikbaar hebben.

Ik heb wel eens bij interamerican gehuurd, goed bevallen en niet duur. Hoe oud zijn jullie? Onder de 25 betaal je een beste toeslag.

Key West moet je zeker heen, heerlijk daar. Het is ongeveer 4 uur rijden vanaf Miami. Je kunt ook altijd nog op een ander eiland stoppen als je wilt. Key Largo is ook best leuk.

Miami en Ft Lauderdale zijn ook leuk, mooie stranden, lekker uitgaan en shoppen (Sawgrass Mall, outlet mall, erg goedkoop).

Een tripje naar de Everglades mag ook niet ontbreken. Als je een huur auto hebt is dat makkelijk te doen. Via Alligator Alley rij je zo naar de west kust van Florida, en onderweg kun je toertje doen op de Everglades.

Tampa is een leuk stad. Bush Garden is ook een leuk pretpark/dierentuin, als je wat anders wilt dan Disney World.

Disney World zelf vind ik niet zo leuk, ik hou meer van achtbanen en dan is Islands of Adventure geweldig.

Veel plezier.
Florida heeft idd hartstikke mooie natuur en veel meer dan de Keys!

Enne.. backpacken doe je niet met de auto hoor
Ook leuk is Kennedy space center.

(wij hadden een auto gehuurd en sliepen in simpele hotels van Days-inn)
in zuid florida is geen trein verbinding naar het noorden, dan moet je met de bus.
Oh heerlijk Florida! Shop till you drop in ieder geval. Wij gingen met een lege koffer heen en we kwamen met een gevulde terug. Key West vonden wij leuk, ergens halverwege hebben we ook overnacht op zo'n eiland. Miami Beach was erg leuk. Everglades natuurlijk. Ik wil oooooook. Wij hebben de laatste twee dagen echt in een wanstaltig luxe suikertaarthotel gezeten aan het strand voor heel weinig. Dat was heerlijk! Geniet ervan. Wij hadden wel van te voren een auto gehuurd, verder niets en alles ter plekke beslist.
Zijn daar hostels dan? (Serieuze vraag) Ik heb ze niet gezien (maar ook niet op gelet).
Als je zelf gaat rijden, laat je dan ter plaatse goed informeren over de best te volgen routes ed. En rij je verkeerd: deuren op slot en omdraaien. Een verkeerde afslag kan zeker rond Miami ook een heel verkeerde buurt betekenen en daar wil je als 2 buitenlandse meiden met een luxe auto echt niet in belanden. (Been there, done that, can be very scary!)

De keys vond ik echt super, met name Key West is helemaal geweldig. Of ze daar hostels hebben, kan ik je niet vertellen. (Wel een heel mooi super delux hotel )

South Beach is ook fantastisch, ik vond Miami echt onverwacht leuk. En inderdaad, ook erg leuk shoppen.

Auto zou ik vanuit NL huren. Of ze veel camperplaatsen hebben, weet ik niet. Wij hadden een cabrio en dat is zeker voor de tocht naar de keys heerlijk.

Verder raad ik je af om in Motels te overnachten. Beter iets meer betalen voor je eigen veiligheid. Als je Amerikaanse series/films kijkt, dan zijn motels vaak de plaatsen waar het slechte volk huist en zich duistere dingen afspelen. En dat is helaas niet toevallig! Wij hebben zelfs een keer meegemaakt dat onze taxi bij de motelreceptie op ons wachtte om ons van daar uit nog naar de kamer te rijden. Toen we aangaven dat we wel zouden lopen, werd ons te verstaan gegeven dat dit in het donker geen goed idee was. En eenmaal bij de kamer bleken er zoveel sloten en veiligheidsinstructies op de binnenkant van de deur te zitten, dat ik serieus ruzie heb gemaakt toen mijn man voorstelde om nog even wat blikjes cola te gaan halen.

Ik vertel dit overigens niet om je bang te maken, want er zijn zat mooie plekken in Florida en het is er relatief veilig. Wees je alleen bewust van het feit dat er ook minder veilige plekken zijn en plan je reis daar dus liever met een grote bocht omheen.
Neem in elk geval 'n tomtom mee.

't Is al weer wat jaartjes geleden (nog voor de tomtom bestond) maar toen is er 'n koppel uit mijn geboortedorp doodgeschoten (althans de vrouw was dood) doordat ze in Miami verkeerd waren gereden en in 'n verkeerde buurt terecht waren gekomen.

Auto huren in Amerika is het voordeligst via usareisen.de. Je bent trouwens wel rijkelijk laat met het regelen van je reis als je al zo snel vertrekt.
Met Florida ben ik nog niet bekend, maar in 't zuidwesten van de USA kun je rustig in motels overnachten. Geen greintje onveiligheid gezien/ervaren daar.
TomTom huur je tegenwoordig met de auto.
quote:emaille schreef op 27 november 2010 @ 00:45:

TomTom huur je tegenwoordig met de auto.Voor die huurprijs kun je minstens 2 nieuwe kopen.
Er wordt nu veel gezegd over de veiligheid, en ik wil dit ook zeker niet tegen spreken, maar ik heb 5 jaar in Florida gewoond en daarnaast ben ik er de afgelopen 3 jaar ook nog veel voor mijn werk geweest en ik heb me nog nooit onveilig gevoeld. De verhalen over Miami ken ik, en ik geloof ook echt wel dat ze in die tijd waar waren, maar het is nu al jaren geleden dat ik hier iets over gehoord heb.

Blijf gewoon in de buurt van Miami Beach, dan is er niks aan de hand. Downtown Miami is niks te doen of te zien, dus daar hoef je niet heen. Let er wel op dat als je naar de Keys gaat, je de I95 moet verlaten en Highway 1 op moet, goed de borden volgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven