Januari 2011

30-04-2010 19:13 2484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik getest, ik ben zwanger! :-) In januari 2009 gestopt met de pil en een hele onregelmatige cyclus. Ik ben zo blij! Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.

Volgens mijn eigen berekening zou het in januari de bevaldatum zijn, vandaar dat ik dit topic open. Volgens mij was 'januari 2011' er nog niet, als het wel zo is, sorry dat ik deze aanmaak.

Jeetje, volgende week maar eens langs de huisarts enz.

Groetjes,

Streepjescode

Het is gelukt om de tabel toe te voegen! Als jullie de gegevens voor erin onderaan in jullie bericht dikgedrukt neer willen zetten, kan ik het gemakkelijker vinden en in de tabel plakken.

Je kan iets dikgedrukt typen door op het B-teken te klikken bij het schrijven van een nieuw bericht en tussen die ][ je bericht te typen, dus ....]typen[.....

Ik hoop dat het lukt!

NaamLftKindjeDatumProvOverigNollekex1exxSam

01-09-2010 14:20 uurMirre102291e30-12xZoon

04-12-2010Zoplotseling301e31-12xj/m is bekendStreepjescode301e3-1ZHDochter

25-12-2010 18:31 uurSofiaLaLa301e7-1ZHj/m is verrassing

verlof m.i.v. 29-11

zwangerschapsyoga

gestart 25-8Little Green281e9-1GRverlof m.i.v. 10-12Sinojo373e11-1NBverlof m.i.v. 1-12Mojitolise291e13-1UTverlof m.i.v. 15-12

zwangerschapsgym

start 23-10Mickey79311e15-1NBverlof m.i.v. 20-12,

zwangerschapsyoga

gestart 8-9Rituals_addict261e15-1NHxHelena281e15-1NHschildklierafwijking,

j/m is verrassingTeepje291e17-1ZHverlof m.i.v. 17-12

zwangerschapsgym

start 25-10Lichtelijk271e20-1DRzwangerschapsyoga

al gestartFloortje_7302e22-1OVzoon (08-02-2009)

verlof m.i.v. 11-12Mamamuis302e25-1DRxMoontje86242e26-1DRxMaliboo241e29-1UTverlof m.i.v. 27-12

zwangerschapscursus

start 4-10
Zo herkenbaar wat jullie schrijven! Voordat je een kind hebt houd je andere baby's vast; ze zijn mooi, lief en klein maar het voelt zo onwerkelijk en gek als je bedenkt dat je straks zelf zoiets 24 uur per dag hebt....

En dan wordt je eigen kind geboren en blijf je kijken en kijken.

Zodra er iemand in de buurt komt van jouw kindje kan je je echt als een tijger gaan gedragen, zo gek.

Je word heel beschermend, wilt constant weten waar je baby is en wat hij doet. (verschoond worden, gevoed, slapen etc)

En dan na een poosje is het de normaalste zaak van de wereld dat hij/ zij er is. Maar vergeet je als je ineens nog een boodschap wilt halen toch dat je baby in bed ligt te slapen, voor heel even.

Zo raar, je hele gevoelsleven staat op zijn kop.

Zo dacht ik vanmorgen nog aan het gehuil van zoontje in de eerste paar weken/ maanden. Dat van je eigen kind gaat zo door merg en been! Absurd gewoon. Ik zei altijd laat maar even huilen maar men, wat een teringgeluid maakte mijn kindje. Dat werkte direct in op mijn ziel.

(En zoontje huilde weinig en ook nog eens heel erg zacht)

Ik kijk erg uit naar de geboorte maar de rust van nu krijg ik wederom nooit meer terug.

't Is maar goed dat we zolang verlof hebben!

Wij hebben ook heel veel spullen overgenomen van kennissen die klaar waren met kinderen baren en het bevalt nog steeds erg goed. Waarom duur doen als het niet hoeft?
@floortje, je slaat de spijker op de kop..... heb het bijna een keer gehad. toen de oudste geboren was.... ik ging dus boodschappen doen, ja heb ik alles ja alles.. ehhh zei mijn man je vergeet nog iets... hoezo wat dan.. wat dacht je wat er boven in bed ligt...ohhh echt heel erg, je grootste nachtmerrie dat kan ik je wel vertellen, gelukkig niet gebeurd maar je moet ineens overal aan denken.. Zeker bij mij nu, ik trek nu de deur dicht de kids doen hun eigen jas aan en staan al bij de auto en ik trek de deur dicht, geen luiers mee, geen voeding of reserve kleiding mee... en dan gaat het straks allemaal opnieuw beginne. ahahaha mag wel een post-it aan de voordeur hangen hahahah nou zo erg zal het niet zijn.

@lenen... bij mij valt er weinig te lenen want in mijn omgeving zijn ze of zelf net bevallen of al geheel klaar en hebben niets meer net zoals ik had .. heb daarom alles lekker nieuw gekocht op de tummytub en de box na. die komen van mp.

En eerlijk gezegd vond ik het wel leuk om alles opnieuw aan te schaffen, weet nu inmiddels wat je nu wel ECHT gebruikt en wat niet...

Zo ga nu even de klossen voor me bed halen, hij gaat dit weekend omhoog, kan zowat niet meer fatsoenlijk uit me bed komen. We hebben een vrij laag bed, dus het is wel fijn als hij nu de laatste weken wel omhoog gaat.
Sinojo: ja, het zal zeker wennen zijn straks! Je moet heel wat meenemen in het begin!

Ik zit er echt nog middenin, zoon is nog niet zindelijk. Wandelwagen neem ik nu nooit mee, dat zal straks wel moeten maar verder, van alles maar twee denk ik. Hahaha.

Had ik vertelt dat ik in juni een pakje van Noppies van schoonouders gekregen had en dat kwijt was?

Ik heb het EINDELIJK terug gevonden! Bij de kleertjes van zoon in maat 68. Hele logische plek en volgens mij had ik er al 1000 x gekeken maar goed. Ik ben helemaal blij. Schoonmoeder dacht dat ik het weg gegooid had maar dat zou ik echt nooit doen. Ik baalde er behoorlijk van dat het weg was.

Bloeddruk was gisteren bij gyn okee. Gelukkig. Het was weer op mijn normale waarde. En de gyn heeft even goed gekeken naar de echo's en vertelde dat het kindje wel goed groeit. Valt gewoon binnen de curve, net iets onder gemiddeld maar zeker niet buiten de curve zoals maandag verteld werd.

Vaag. Maar ik ben wel heeeeeel erg blij! Het gevaar is nu geweken. En ik heb toch vrij/ verlof!

Wat een luxe. Zal het natuurlijk wel kalm aan blijven doen maar nu kan ik pas echt genieten!
Goed nieuws Floortje, geniet er maar lekker van!
Wat fijn Floortje....nu weer lekker genieten dus. Lekker in je verlof!

Het lijkt mij ook wel dat je aan een hoop moet denken straks maar dat gaat vast goedkomen.

Ik ben van de week weer goed gekeurd bij de vk. Kleine doet het prima maar krijgt al een beetje ruimte tekort in mijn buik. Vandaar dat ik dus best veel buikpijn heb. Ze raadde me toch wel aan om iets minder te gaan werken maar ja dan zit ik dus verplicht met 6 weken thuis en dat wil ik dus helemaal niet. Moet nu nog 4 weken werken en hoop echt dat ik dat nog even vol kan houden.
@floortje, wat fijn dat je het terug gevonden hebt.. idd wel lullig want ze zouden zomaar kunnen denken dat je het niet mooi vond....

mijn moeder was vanochtend bij mij, en die vond dat mijn buik aan het zakken was..... hahaha eindelijk meer lucht.. Maar bij mijn andere twee kids was het zo toen mijn buik aan het zakken was, dat het niet al te lang meer zou duren... dus ik hoop het niet, want ze moet toch echt nog even blijven zitten...

verder veel last van brandendmaagzuur.heb gister graviscon gehaald en gelukkig helpt het goed.

Officieel gaat as maandag mijn verlof in. Nu is het nog officieel ziektewet..... dan woensdag kinderfeestje van mijn jongste die 7 jaar wordt en dan 5 december sint vieren bij mijn schoonouders, en 8 december is de dag dat de jongste echt jarig is en het familie feest is dan weer 12 december. Of ik het nog druk ga krijgen.....
Ik kom even langs om te zeggen dat ik nog leef haha.

Hele drukke tijd wat niet zo leuk is en nu even geen zin en tijd om terug te lezen.

We hebben een hondenkennel alleen hebben 2 honden heel erg gevochten......dus nu 1 flink toegetakelde hond hier en een andere die geherplaatst moet gaan worden. Dus het is nu heel druk in huis omdat ik ze wel moet scheiden. En Niek snapt dat niet dus die laat ze de hele tijd los haha.

Ondertussen nesteldrang dus ben de hele dag aan het poetsen....pffff.

Maar goed, niets ernstigs, alleen heel erg moe.
Sterkte Mamamuis!

Sinojo: gelukkig helpt de gaviscon!

@Mickey: Lowlands is al uitverkocht he?

Hebben jullie kaarten?

Wij zijn geloof ik erg gelukkig want het is manlief gelukt!

In 2 uur was het uitverkocht, ongelooflijk!
Mamamuis, wat naar, vechtende honden. Snap dat je daar druk mee bent.

Floortje, fijn, goed nieuws. Nu weer lekker genieten.
1 keer is wel genoeg...
.
@floortje, ik had er toch echt wat van gezegd . Vindt het wel heel brutaal om alles zo open te trekken , ze kan het vragen en dan aan jouw om het te laten zien . Bij mij zijn ze nooit aan huis geweest ook niet bij de eerste , lekker telefonisch. Dit heeft echt niets met je hormonen te maken .

@mamamuis , erg hoor als de honden gaan vechten , je hebt zo nog meer om handen wat je er niet bij kan hebben eigenlijk.

@lowlands , ik hoorde vandaag dat de kaartverkoop was gestart en dan nu al binnen 2 uur uitverkocht niet normaal hoor
Hoi allemaal! Ik probeer weer even alles bij te lezen!

@sinojo: bedankt voor je reactie. Ik ben toch heel erg blij met je bericht. Natuurlijk zou het bij iedereen anders gaan, maar zoals jij de zh bevalling hebt ervaren zou ik er met heel veel moeite en een ontevreden gevoel op terug kijken, daarbij is mijn eerste bevalling ook goed gegaan thuis. De angst voor complicaties moet ik denk ik een beetje los laten. Je krijgt wel een indicatie als het nodig word geacht.

En opgedroogd bloed op het hoofdje de volgende dag? Ik zou pis nijdig zijn, gewoon om het idee! Heeft niks met het vies zijn van je kind te maken. Dit is gewoon een teken dat er geen tijd is voor de verzorging van je pasgeboren kind en dat vind ik schandalig!

Sowieso merk ik nu ik bij een vk praktijk zit in het ziekenhuis dat het veel massaler is dan bij de vorige die in een dorp zat en veel kleinschaliger was. ivm Verhuizing ben ik naar het zh gegaan, maar ik vind het erg afstandelijk en niet betrokken. lopende band werk zal ik het maar noemen. Ik denk dat ik mijn keus heb gemaakt..Nu maar hopen dat alles goed gaat!

Oh ja daarbij denk ik dat er in het zh ook eerder een knip word gezet ivm de haastige spoed! Of is dit een onterecht vooroordeel?
@zoplotseling: IK ben al tijden niet meer op vakantie geweest en als ik zo hoor wat de mogelijkheden zijn in het zh waar jij naar toe gaat dan klinkt dat zo verkeerd nog niet! Dat gaat hier in Emmen toch echt anders.

Mickey: Gelukkig was alles goed! En wat heerlijk een tas vol spullen! Wij hebben woensdagochtend het grootte deel gehaald, maar het is echt een behoorlijk kosten plaatje, terwijl wij heel veel hergebruiken..

@floortje: wat fijn! Geniet er van!!

@mamamuis: Die nesteldrang herken ik! Ik strijk normaal gesproken zo min mogelijk en nu moet echt alles met neutral worden gewassen en probeer ik de babysokken nog te strijken, al moet ik daar echt moeite voor doen:)

@sofia: Dat heb ik ook hoor, dat idee jaagt me soms de stuipen op het lijf en vooral het idee van de naderende bevalling en de verandering waar we ons totaal niet op in kunnen stellen, ben zo benieuwd hoe alles gaat, ook met dochter lief en zo..Aan de andere kant kan ik niet wachten en ben k al zo lang aan het aftellen!

Deze week de uitzet maar eens aangeschaft, wat een dure hobby is dit zeg;)

Vorige week donderdag begonnen met de cursus 'zeker bevallen' en gisteren weer geweest. Het is erg gezellig nu al!

Verder wat meer moe, vooral in de namiddag en pijn in m'n kruis? weet niet wat het is maar het zijn de botten echt rondom je vagina..Alsof ik een hele lange fietstocht heb gemaakt op een hele harde zadel. Vooral bij het opstaan.

Verder alles prima!
@floortje: jaaa, gelukkig heb ik een kaartje voor Lowlands! Ik was al 1,5 uur aan het proberen en er al een keer uitgegooid. Stond nog steeds (=weer) in de wachtrij, maar een vriendin kwam er toen eindelijk doorheen. Gelukkig!

@maliboo: ik herken het, toch tot vier weken van tevoren door willen werken. Heb vandaag ook enorme steken en buikpijn. Iets te veel gedaan denk ik. Ik had vrij en mijn vader kwam schilderen en mijn moeder poetsen. En tja, ik ook maar een beetje meehelpen, wasjes draaien, opruimen, enz. Moet toch beter op mezelf gaan letten, wat m'n moeder al zei.

Maarreh...het kamertje is nu eindelijk ingericht! Nog niet helemaal af hoor, maar het staat!

@kraamzorg: vandaag is het kraambureau geweest voor een intake, ik krijg 49 uur. De vrouw van vandaag ging het niet worden want die bleek allergisch voor de kat... @sofialala: ze vroeg niet eens of ze het kamertje mocht zien, heeft dus niets gecontroleerd, gewoon wat info achtergelaten. Mijn man noemde het van tevoren nog de babykamer-gestapo...

@spulletjes: we hebben ze niet eens geleend, maar gewoon gekregen! Ik wil nu een leuk cadeau voor haar kindjes bedenken want ze wilde er geen geld voor.

@moontje: ja, pijn in het kruis herken ik! Niet alleen vanavond, al de hele week (niet de hele dag). Lopen kan dan erg pijnlijk zijn. Volgens de VK betekent dat dat het kindje waarschijnlijk al af en toe met het hoofdje in het bekken zakt, indaalt dus, maar er dan weer uit gaat.
@streepjescode: wil je het volgende in de tabel zetten?

Bevallen: thuis (als het even kan)

Verlof: gaat in op 17-12
@moontje.,, tja zo heb ik het wel ervaren maar goed we zijn nu wel 9 jaar verder en er zal wel veel veranderd zijn.

@pijn in de schaamstreek, kan idd van het indalen zijn maar het klinkt mij veel op bekkenpijn. Ik loop daar al mee vanaf 15 wkn. wat je zou kunnen doen is een riem pakken deze op de hoogte van je schaambeen aansnoeren. Je trekt dan je bekken naar elkaar toe, en als je dan zonder problemen de trap op kunt open kan je ervan uit gaan dat het beginnende bekkeninstabiliteit kan zijn. Hoef niet maar in dit late stadium kan het dus wel. Hou wel je lichaam in acht.

Je merkt het ook met draaien in bed, lang lopen , fietsen, en zeker met traplopen.. lukt dit niet meer dan achterste voren de trapa af... dat scheelt weer maar de truck met de riem kan je kijken of het werkt.. Ik heb daar een bekkenband voor want zonder kan ik echt niet fatsoenlijk lopen.

@nesteldrang, ik mag niet meer zoveel poetsen van mijn man, want die denkt echt dat ik eerder ga bevallen.. hij denkt de kerst ipv 11/01, nou ik mag het hopen van niet...
dag dames, ik hou de posts ook niet meer altijd bij! Met mij gaat het best goed eigenlijk. Ik had 2 weken geleden ofzo echt een dipje, ik twijfelde zelfs of ik wel tot 36 weken zou gaan werken. Maar nu gaat het wel weer lekker, ik geniet ook weer van mijn werk enzo, en wil het ook wel graag netjes achterlaten, en daar heb ik de komende 3 weken nog wel voor nodig! Ook heb ik wel erge zin in mijn verlof hoor, dan wordt het wel heel echt! Komende dinsdag heb ik weer controle bij de VK en een groeiecho, ik ben erg benieuwd hoe het met de reus in mijn buik is! Ik voel hem gelukkig nog erg goed bewegen elke dag, soms echt heel stevig!

@pijn in schaamstreek: ik heb dat ook, maar dat is echt sinds week 30 ofzo, dat de verloskundige ook aan indalen dacht Sindsdien is de bekkenpijn en de lage rugpijn juist weer helemaal weg, en heb ik nog maar nauwelijks last van brandend maagzuur, dus dat scheelt een boel!

Dit weekeinde heb ik de concerten met mijn koor, waar ik zo naar uitgekeken heb. Gisteren al een concert achter de rug, waardoor ik nu heel moe ben. na zo'n concert val je toch ook niet zo snel in slaap, geeft zoveel energie en adrenaline. Dus dat voel ik vandaag wel, ik heb het idee dat ik de hele dag op de bank ga blijven.... want vanavond weer! Maar ik heb het in ieder geval gered om erbij te zijn en daar ben ik blij mee. Daarna gaat mijn zang-verlof in

@intake kraamzorg: ze hebben bij mij wel gebeld, maar ze komen pas in mijn verlof, omdat ze op mijn vrije dagen niet konden. Ze komen dus op mijn eerste dag verlof, ik ben benieuwd hoe het hier gaat!

@mickey: fijn dat het kamertje een beetje af is! is een leuk gevoel vind ik, om er af en toe een beetje rond te hangen! Ik draai dan soms al het muziekdoosje, en verheug me dan echt enorm op de komst van ons kindje!

@maliboo: fijn dat de cursus zo leuk is, en dat het goed met je gaat! Duur zijn al die spullen he? Wij lenen veel, maar ik schrik toch wel elke keer als ik weer even 'nog wat laatste spulletjes' ga kopen...

@sinojo: ik hoop inderdaad dat het in ons ziekenhuis dan anders gaat dan jij ervaren hebt.... klinkt wel als een nare ervaring! Tja, en een kerstkindje is wel heel bijzonder, maar later waarschijnlijk vooral lastig!

@moontje: sokjes strijken? dat gaat wel heel ver! |Ik doe sokjes wel gewoon op zo'n bolletje zoals ik bij mijn eigen sokken doe (maar dan heel klein en schattig)

Nou ladies, een fijn weekeinde nog gewenst!
Ja, ik hoorde het later ook dat lowlands zo snel was uitverkocht! Echt bizar, man was ook meerdere malen van de site gegooid. Hij deed op 2 computers met 4 schermen mee, hahaha.

Vrienden met wie we al jaren gaan hebben geen kaarten kunnen scoren, ze waren te laat. Da's wel jammer. Gelukkig gaan we nog meer vrienden mee. Maar toch jammer.

Ik vind rondhangen op de babykamer ook helemaal geweldig!

@sinojo: ik moest nog een nacht extra blijven en op de ochtend van mijn ontslag hadden ze freek in bad gedaan. Helaas wel zonder papa of mama erbij maar hij was in ieder geval schoon. Wat ik wel vervelend vond was dat ze zoon verschoonden terwijl hij poepte. Hem niet uit lieten poepen maar er gewoon weer een andere luier omdeden onder het mom van:ja, daar kunnen we niet op wachten.

Vanaf dat freek 10 dagen was poepte hij al boven zijn potje en met een half jaar was hij poepzindelijk dus dat hebben we wel weer ingehaald maar wat vond ik dat erg in het ziekenhuis!

@Mickey: fijn dat de kinderkamer staat en grotendeels ingericht is. Nu maar weer lekker uitrusten. Mooie foto's had je trouwens op hyves staan, je hebt echt een mooie bescheiden buik.

Ik heb ook zo'n bekkenband. Bevalt me prima om mee te lopen maar ik kan er totaal niet mee zitten. Hoort dat?

Vanmorgen 2 maillots en een shirtje gekocht bij een outletverkoop van Villa Happ, da's een kinderkledingzaak die failliet gegaan is. 3 euro per stuk, viel me reuze mee.

Vanmiddag gaan we nog even boodschapjes doen en morgen op verjaardagsvisite. Fijn weekend nog allemaal, zwaai
@teepje: haha ik weet het!

Die pijn in de schaamstreek zou inderdaad best wel door het indalen kunnen komen, want nu je het hebt over maagzuur, dat heb ik ook al een tijdje niet meer. Dus dat zou het wel verklaren.

Straks even de box ophalen, ik zet hem direct in de woonkamer neer denk ik..Of is dat heel vroeg??
Villa Happ failliet???.....dat is niet zo mooi. Die hebben zulke leuke kleding, is weer jammer....
@floortje, klopt met een band kan je niet zitten is echt bedoeld voor lopen en staan . Niet handig maar wel een uitkomst.

Vandaag het bed omhoog gedaan , me geboorte raam sticker is binnen gekomen , de krans voor aan de deur is af en heb op de valreep ook een houten loopfietsje wat van de jongens is geweest wit met roze geschilderd en is klaar.

Super geworden, foto van de krans en fiets heb ik net op hyves site gezet
Wat een rust hier.

Sinojo, wauw die krans is gaaf!! Ben ook benieuwd naar je geboorte sticker, maar daar staat de naam op natuurlijk.

Hier ook een bekkenband. Ook meer ter ondersteuning van mijn buik. Met zitten zit het niet echt lekker maar toch raadde de vk mij aan om hem wel te dragen. Raak je wel aan gewend.

Nou ik zit weer op mijn werk. Gister al wat last van mijn buik, vannacht slecht geslapen door pijn in mijn linker ribben en vanmorgen weer wakker met buikpijn. Zat te denken om af te bellen maar durf dus eigenlijk niet zo goed. Voel me een beetje een zeur. Dus ik denk nou ik ga netjes naar mijn werk, gaat het niet dan ga ik vanmiddag naar huis....kom ik op mijn werk zijn er nog 2 ziek....dus....ik kan niet eens naar huis vanmiddag. Baal er nu al van want merk nu al dat nu ik een uurtje zit de pijn alweer meer word.
@maliboo.....als het niet gaat ben jij gewoon zieke nummer 3. Snap dat dat vervelend is voor je collega's maar die hebben er ook niks aan als je vanaf morgen helemaal ziek bent omdat je nu teveel gedaan hebt.

Hier weinig nieuws....ben maar begonnen met verbouwen. Heb nu lang genoeg niks gedaan en er is nog 1 kamer die af moet. Dat wordt de uiteindelijke babykamer dus als het lukt om die nog af te krijgen ligt de beeb gelijk op zijn eigen kamer.

Verder begin ik moeite te krijgen met mijn lichaam. Gister in bad lukte het me niet eens meer fatsoenlijk om alles netjes bij te werken met scheren. In tranen heb ik manlief maar geroepen die het natuurlijk weer onzin vond en me heel lief heeft geholpen. Komt ook omdat ik keer niet echt een hele ronde zwangere buik heb maar voor mijn gevoel dik ben. Ach, morgen weer naar de gyn en dan zien we wel. Nog max 7 weken!!! Klinkt heel ver weg en toch heel dichtbij.
Het eind is in zicht mamamuis. Lief dat manlief je wilde helpen. Vinden ze ook geen probleem he! Maar kan het me wel voorstellen. Ik begin ook met sommige dingen steeds meer te klooien, zo ook met scheren. Nou ja jammer dan!

En ja ik weet wel dat ik ook aan mezelf moet denken maar er staan patienten en dat moet dan allemaal afgebeld worden. Is toch wat anders dan een normale kantoorbaan ofzo. Voel me te snel schuldig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven