Gezondheid alle pijlers

HAP bellen voor vermoedelijke meningitis?

26-11-2010 22:01 235 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Ik zal eerst even kort uitleggen wat de ziekteverschijnselen zijn. Sinds 2 dagen voel ik me niet lekker, heb ongelofelijke hoofdpijn, druk achter de ogen en een stijve nek. Ik krijg de kin op de borst, maar het doet wel extreem pijn met veel moeite. Ook draaien naar de zijkant doet pijn. De hoofdpijn die vooral aan de achterkant van het hoofd zit, wordt ook steeds erger.

Waar ik aan twijfel, is dat dit ook gewoon verschijnselen kunnen zijn van het koude weer, etc. Wat ook mijn inschattingsvermogen beïnvloed, is dat mijn moeder 1,5 maand in het ziekenhuis is opgenomen met mengitis, waarbij ze een hersenschade heeft opgelopen.

Zou ik voor de zekerheid toch even de huisartenpost opbellen tot morgen afwachten?
Je voelt je niet persoonlijk aangevallen maar je vindt het wel nodig om mij te verwijten dat ik geen levenswijsheid en sociale vaardigheden heb? Dat stoort mij.
Dat kwam door je onjuiste opmerkingen en die van dat to inmiddels overleden zou zijn.
anoniem_90367 wijzigde dit bericht op 27-11-2010 20:04
Reden: ik ook
% gewijzigd
.
anoniem_110776 wijzigde dit bericht op 27-11-2010 20:02
Reden: Ik ben er wel klaar mee.
% gewijzigd
quote:schuddebuikje schreef op 27 november 2010 @ 19:29:

[...]

Ik denk dat jij, gezien je opmerkingen in dit topic, eens even goed de feiten na moet kijken voordat je onzin gaat spuien.

Daarnaast is het misschien een idee om ook eens wat levenswijsheid mee te pikken en sociale vaardigheden?

Je lijkt me een typisch gevalletje van die klokken maar de klepels etc.wat een interessante analyse schuddebuik, welke onderzoeken heb je daarvoor gebruikt?
quote:schuddebuikje schreef op 27 november 2010 @ 20:00:

Dat kwam door je onjuiste opmerkingen en die van dat to inmiddels overleden zou zijn.als je vindt dat een ander een onjuiste opmerkingen makt, geeft je dit dat het recht om iemand persoonlijk af te fakkelen? Ik vind dat een hypocriete gedachte
Komt hersenvliesontsteking eigenlijk vaak voor?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Was ook overdreven Meds, gelukkig is mijn humeur nu, na de nodige M&M's, wat beter.

Calvijn, volgens mijn arts komt bacteriele meningitis niet zo vaak voor maar virale des te meer. De meeste mensen lopen er gewoon mee door en doen het af als een flinke verkoudheid. Is dan ook niet zo gevaarlijk. Pas als je in de risico-groep valt (vermindere afweer etc) kan het gevaarlijk zijn. De precieze getallen weet ik niet.
M en M's zijn goed voor alles. @Calvijn: nee
Nou ik was 9 en toen viel er nog weinig te forummen :-) Maar ik was vanaf begin aan zo ontzettend ziek dat ik echt geen goede dagen had. Het ergste was het ijlen en daar werd ik zo misselijk van dat ik nog geen slokje water binnen kon houden. Ik heb ook ongeveer twee weken in quarantaine gelegen. Alleen mijn ouders mochten bij me. Eten mocht en kon ik niet. Mijn ruggenmerg was zo troebel als zure melk. Daarna heb ik nog ongeveer een half jaar gerevalideerd en mocht pas na 2 maanden weer halve dagen naar school. Uiteindelijk heb ik er niets aan overgehouden, maar degene van wie ik het had (haar broertje was overdrager) heeft er blijvende doofheid aan overgehouden.

Ik weet niet of je nou beter de virale of de bacteriele variant kunt hebben. Ik wist overigens niet dat er 2 soorten waren en ook niet dat je van de ene variant niet heel ziek zou kunnen zijn. Mea culpa.
Kaar, wat een verschrikkelijk verhaal...

Ben blij voor je dat het goed gekomen is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven