Gezondheid alle pijlers

gesneden met een mes, aids?

28-11-2010 12:24 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het een domme vraag maar het houdt me wel bezig.

Ik heb me gisteren tijdens het werk met een keukenmes gesneden in mn vinger, niets ernstigs. Het is maar een heel klein sneetje, maar het bloedde wel.

Stel dat iemand die ziek is (aids), zich eerder ooit met dat mes heeft gesneden, kan ik op deze manier besmet worden?
Stel je jezelf die vraag bij elke verwonding in je leven? Of werk je toevallig in een HIV-gerelateerde omgeving?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
hebben jullie geen vaatwasser op je werk?
Ben je serieus?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Serieus??
Als het mes tussendoor een keer afgewassen is geweest: nee. Als het nog droop van het bloed van je voorganger: ja.
@ VC; HIV-gerelateerde omgeving, vandaar. Maar weet iemand of dat mogelijk is?
Nee dat kan niet, want het virus gaat snel dood in bloed dat buiten het lichaam verkeert.

Dus de kans is nihil.
Aanvullende post gelezen.
quote:AlettaJacobs schreef op 28 november 2010 @ 12:29:

Als het mes tussendoor een keer afgewassen is geweest: nee. Als het nog droop van het bloed van je voorganger: ja.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Ik vind dat je morgen even naar de dokter moet gaan.

(Om een folder te halen.)
Als je in zo'n omgeving werkt, dan zou je toch moeten weten hoe het in elkaar zit

Je maakt je iig druk om niks. Dat had je trouwens ook gewoon via google uit kunnen vinden.
nee.
Bedankt Zamirah!
Je werkt in een HIV gerelateerde omgeving? Hebben ze jou dan nooit verteld wat wel en niet kan? Anders zou ik me even laten bijscholen als ik jou was.
Ik werk achter de bar, en weet toevallig dat er een paar colleg's hiv hebben, daarom maakte ik me dus zorgen. Ik zei al in het begin dat het misschien een domme vraag zou zijn, maar ik wilde het graag weten omdat ik nooit heb geweten wat wel en niet kan. Ja, sperma en bloed dacht ik, en vandaar mijn vraag.
Waarom weet je dat dan niet? Als je in een HIV-gerelateerde omgeving werkt?

Als antwoord op je vraag; ik denk dat de kans 99% is dat je nu binnen een jaar dood gaat.
668, the neighbour of the Beast
@marels: als je grappig probeert te zijn, doe het op een andere manier ipv met zulke dingen te spotten. Kinderachtig ;)
ik denk 1% als het komt door dit sneetje
quote:sirenita schreef op 28 november 2010 @ 12:49:

@marels: als je grappig probeert te zijn , doe het op een andere manier ipv met zulke dingen te spoten te spotten. Kinderachtig ;)Nounou, niet zo katten hé! jij opent een topic en iedereen mag daar zijn zegje op hebben, of jou dat nu zint of niet.
Doe dan een beetje je huiswerk vóór je dingen gaat doen waarvan je denkt dat je hiv kunt krijgen. Of verdiep je een beetje in je collega's. Zodat je weet waar je over praat.

Of, maar dat is een rare optie natuurlijk, google gewoon eens, hoe je hiv krijgt en hoe niet.
Maar goed, omdat je blijkbaar niet zo goed bent in googlen....

Als iemand die hiv positief is een wondje heeft, en jij hebt ook een wondje op je vinger en je gaat lekker die wondjes tegen elkaar wrijven (moeten ze wel allebei nog flink bloeden) dan heb je een kans dat je misschien ook besmet zou kúnnen worden.

Als je dat dus regelmatig doet, kun je je eens laten testen. Doe je dat niet, dan geloof ik niet dat je je zorgen moet maken.

De hypothese die jij stelt, dat iemand zich OOIT (dus een lange tijd geleden) met dat mes gesneden heeft, en het is daarna al lang en breed afgewassen enzo, dat is gewoon onzin. Dan kun je natuurlijk nooit besmet raken.

Het virus overleeft trouwens niet buiten het lichaam, dus je moet op zich goed je best doen wil je van je collega (als je niet regelmatig onveilig met hem sekst) het hiv-virus oplopen.
quote:sirenita schreef op 28 november 2010 @ 12:49:

@marels: als je grappig probeert te zijn, doe het op een andere manier ipv met zulke dingen te spotten. Kinderachtig ;)Stel je niet aan!
Huilie.
Overigens vind ik best dat je met zulke dingen mag spotten. Ik had vroegah een goeie vriend die met hiv besmet is, en bij zulk soort dingen riepen we altijd "pas op hoor! daar krijg je aids van!".

Mag dat ook niet dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven