Geld & Recht alle pijlers

het leed wat marktplaats heet

28-11-2010 09:36 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
ja ik weet het, het zoveelste topic over marktplaats. Ik open een nieuw topic omdat ik graag advies wil over de volgende situatie en niet wil verdrinken in andere topics. Daarna mag ie gewoon gesloten worden.

2 weken geleden dvd's op de bus gedaan. Ik krijg nu pas een mailtje dat het niet is aangekomen. Nu snap ik dat de post aan het staken is en dat er achterstanden kunnen zijn. Echter alle andere zendingen zijn wel al aangekomen en in het verleden nog nooit problemen gehad. Het gaat om een serie, maar ze heeft er vrij weinig voor betaald, 6 euro.

Nu vraagt ze hoe we dit gaan oplossen. Ik heb haar aangeboden om een film op te sturen. Want ik ken haar ook niet. Wie zegt dat ze daadwerkelijk niets heeft ontvangen en ik heb het wel degelijk opgestuurd. Geld terug zit ik niet op te wachten, want het is ook eigen risico. Ze had ook voor aangetekend of pakketpost kunnen kiezen natuurlijk.

Wat zouden jullie doen?
nee het was wel degelijk iets dat door de brievenbus paste. Had het nog gecheckt.

inmiddels antwoord gekregen. Ze gaat in principe akkoord afhankelijk van de film. Heb d'r een aantal keuzetitels gegeven, maar mocht er niets tussenzitten dan denk ik toch dat ze pech heeft. Het zijn geen b titels ofzo.
Eens met alle bovenstaande meestal mooi duidelijk in de ad zetten dat het op eigen risico is, kan je ook nooit geen gezeur mee krijgen.

Ik ben op MP ook vaak genaaid, gelukkig was dat voor niet veel centen.

Achja eigen risico als dat maar duidelijk is.
Wat we niet kunnen veranderen, moeten we verdragen..
Ik verkocht wel eens wat kleding op marktplaats, dat is altijd goed gegaan. 1 keer kreeg ik geld op mijn rekening wat niet voor mij bestemd was, van iemand die eerder iets van me had gekocht. Dat heb ik keurig teruggestort en ik merkte wel aan haar verbaasde reactie..dat dat heel bijzonder was. Triest eigenlijk dat het zo moet en mensen zo met elkaar omgaan als wat ik hier boven lees. Ik heb 1 keer een trui verkocht, van esprit, die bleek tegen te vallen, terwijl hij nieuw was! Toen heb ik ook het geld teruggestort, om maar van het gezeik af te zijn en nu geef ik mijn best wel dure merkkleding meestal maar weg omdat het me het gezeik niet meer waard is, dat beetje wat je er voor krijgt is amper de moeite om naar de brievenbus te lopen.

Zet ik een 1 keer gedragen rokje erop, van sarah pacini, nieuw 200 euro..bieden ze 6 euro...tja...
Ik verkoop zelf ook nogal eens via marktplaats en bied de koper altijd aan om het via pakketpost te verzenden. Zo kan je het pakketje mooi volgen. Als de koper dit te duur vindt is het eigen risico he. Helaas gaat er wel eens iets mis bij de post.
quote:Nanoe2 schreef op 28 november 2010 @ 09:43:

Heeft ze pech gehad, als je het daadwerkelijk opgestuurd hebt kan je er niks aan doen, en had ze beter voor verzekerd of aangetekend kunnen kiezen.

Niet waar. Verzender is verantwoordelijk bij brievenbuspost.

(koper had idd beter voor pakketpost kunnen kiezen, maar TO had koper die keus moeten geven en die keus zwart op wit moeten hebben)
quote:Marels schreef op 28 november 2010 @ 10:07:

Yup Emaille. En weet je, iedereen vindt dat ie zelf in zijn recht staat. De verkoper vindt dat het het risico van de koper maar moet zijn en dat ie anders kan vragen om het als pakketpost te versturen. De koper ziet alleen dat hij het geld heeft overgemaakt en niks ontvangt....

Draai de situatie eens om, dan zou je ook, als koper, twijfelen aan de integriteit van de verkoper.

Mijn credo dus inderdaad; altijd goede afspraken maken.Gelukkig hebben we zoiets wat 'de Nederlandse postwet' heet. Een wet die gewoon zegt dat de verzender verantwoordelijk is voor de verzending. Komt er dus kort op neer dat het iets is tussen de verzender en (in dit geval) TNT, niet tussen verzender en ontvanger.
quote:broodtrommel schreef op 28 november 2010 @ 10:12:

[...]

nee was gewoon de kassabon. zegt natuurlijk weinig, maar wel dat je daadwerkelijk iets op hebt gestuurd. Dan nog zou ik aanbieden om een film op te sturen, maar dan weet degene tenminste dat ik wel eerlijk ben.

Met zo'n bonnetje is idd jouw verantwoordelijkheid niet weg, pas als je een tracktracenummer kan overhandigen.

Bonnetje zegt idd dat je IETS hebt verzonden, niets meer en niets minder.
quote:moeilijkenaam schreef op 28 november 2010 @ 12:44:

bij brievenbus is het gewoon onmogelijk en het risico is altijd voor de koper.
Ik koop heel veel via Mp en heb nog nooit meegemaakt dat ik iets niet heb ontvangen. Dus ik zou idd wel twijfelen als dat ineens wel gebeurd.

Maar als je echt iets gepost hebt (goed verpakt, voldoende gefrankeerd) vind ik niet zomaar dat je klakkeloos hoeft te vergoeden. Anders zou je nooit meer iets per post kunnen verzenden.

Kun je haar niet voorstllen nog een week te wachten? En vragen waarom ze pas zo laat reageert? Het gaat niet om een groot bedrag, dus voor koper geldt net zo goed: zou ze liegen en bedriegen voor zo'n klein bedragje?
Even heel kort door de bocht, maar je kunt toch ook niet zeggen dat als je zwart rijdt je niet klakkeloos die boete hoeft te betalen?

Maw: een wet is een wet. Waarom wordt die met dít niet serieus genomen en met andere dingen wel?!

Heb wel vaker gehad dat ik iets niet ontvangen heb. Twee keer geval van oplichting, werk van gemaakt en uiteindelijk toch gekregen. En weleens meegemaakt dat het echt aan TNT lag en idd, dan is het iets tussen de verzender en TNT, niet tussen de verzender en mij.
Ik heb zelf een paar keer iets laten verzenden, altijd goed gegaan. Kleren, gordijnen...

Sinds een tijdje ben ik zelf wat spulletjes gaan verkopen via marktplaats. Ik moet zeggen...de meest rare dingen krijg je nog de meeste gegadigden voor, haha. Nu ben ik schoenen van de kinderen aan t verkopen, en iemand wilde dat ik het opstuurde. Doe ik niet, geen zin in gedoe. iid...of mss komt het niet aan..of de maat zou toch niet juist kunnen zijn, enzenz. Dus bij mij is t alleen ophalen...
Als jij een tracktrace kan geven, hoef je toch niet bang te zijn dat het niet aankomt? En als de maat niet goed is, is dat niet jouw probleem.
quote:fleurtje schreef op 28 november 2010 @ 22:02:

Even heel kort door de bocht, maar je kunt toch ook niet zeggen dat als je zwart rijdt je niet klakkeloos die boete hoeft te betalen?

Maw: een wet is een wet. Waarom wordt die met dít niet serieus genomen en met andere dingen wel?!

Heb wel vaker gehad dat ik iets niet ontvangen heb. Twee keer geval van oplichting, werk van gemaakt en uiteindelijk toch gekregen. En weleens meegemaakt dat het echt aan TNT lag en idd, dan is het iets tussen de verzender en TNT, niet tussen de verzender en mij.Heb je het andersom ook wel meegemaakt? Dus dat jij de verkoper was en het pakje niet aankwam?
quote:fleurtje schreef op 29 november 2010 @ 07:57:

Als jij een tracktrace kan geven, hoef je toch niet bang te zijn dat het niet aankomt? En als de maat niet goed is, is dat niet jouw probleem.Sinds ik je ergens zag schrijven dat de verzender verantwoordelijk is bied ik iedereen aan voor pakketpost te gaan, alleen tot nu toe heeft niemand er gebruik van gemaakt. Tot nu toe is het ook bijna altijd goed gegaan.1 keer niet bij een nijntje dvd en toen heb ik haar ter compensatie de helft teruggestort.
quote:Jetty1969 schreef op 28 november 2010 @ 18:51:

Ik heb 1 keer een trui verkocht, van esprit, die bleek tegen te vallen, terwijl hij nieuw was! Toen heb ik ook het geld teruggestort, om maar van het gezeik af te zijn .Wat belachelijk! Dat dóe je toch niet? Dan moeten ze maar in 'n winkel kopen en passen. Als het toch niet is wat ze zochten, dan verkopen ze het zelf maar door. Nu heb je ze dus in weze gratis 'n trui gegeven.
quote:tiaraatje schreef op 29 november 2010 @ 08:13:

[...]

Sinds ik je ergens zag schrijven dat de verzender verantwoordelijk is bied ik iedereen aan voor pakketpost te gaan, alleen tot nu toe heeft niemand er gebruik van gemaakt. Tot nu toe is het ook bijna altijd goed gegaan.1 keer niet bij een nijntje dvd en toen heb ik haar ter compensatie de helft teruggestort.En dat hoeft dus absoluut niet!
quote:tiaraatje schreef op 29 november 2010 @ 08:11:

[...]

Heb je het andersom ook wel meegemaakt? Dus dat jij de verkoper was en het pakje niet aankwam?Een keer! Inderdaad brievenbuspost.
quote:fleurtje schreef op 29 november 2010 @ 09:10:

[...]

En dat hoeft dus absoluut niet!Nee maar ja je voelt je wel schuldig. Zij had al geen cent te makken zei ze. En de dvd was voor haar kindje voor 5 dec
quote:fleurtje schreef op 29 november 2010 @ 09:10:

[...]

En dat hoeft dus absoluut niet!Het is toch het risico tussen de verzender en de tnt? Dan betekent dat dat de koopster in dit geval toch echt in haar recht staat.
quote:Atelier_madame schreef op 29 november 2010 @ 10:52:

[...]

Het is toch het risico tussen de verzender en de tnt? Dan betekent dat dat de koopster in dit geval toch echt in haar recht staat.Als verkoper de koper de keus biedt en ze heeft koper's keus zwart op wit staan, dan is daarmee haar verantwoordelijkheid weggehaald: de ontvanger kiest bewust voor brievenbuspost en neemt daarmee de verantwoordelijkheid op zich!
quote:tiaraatje schreef op 29 november 2010 @ 10:02:

[...]

Nee maar ja je voelt je wel schuldig. Zij had al geen cent te makken zei ze. En de dvd was voor haar kindje voor 5 dec

Daar zou ik me echt niet druk om kunnen maken. Er hangen zoveel so called zieligerds rond op MP. Als ze echt zo arm is, had ze het dichter bij huis moeten zoeken, had ze het op kunnen halen.

Als ik aan liefdadigheid had willen doen, had ik die dvd wel in de doos voor Suriname gegooid.

Maar goed, dit is toch wel de meest gebruikte smoes/truuk op MP.
Pfft net reactie terug gehad. Ze ziet er niets tussen en vroeg om de kosten weer terug te storten. Ik weet dus niet of ze alleen verzendkosten bedoeld of van de dvd set of beiden dus even om verduidelijking gevraagd.

Ik ben best redelijk, maar totale kosten kan ze vergeten.
Broodtrommel, 0,0 betalen en wijs haar op de Nederlandse postwet.
Ze wilde eerst dat ik de kosten die zij voor de dvdset had betaald terug zou betalen dus excl verzendkosten. Uiteraard niet mee akkoord gegaan, waarop ze voorstelde om de totale kosten te delen wat eigenlijk op hetzelfde neer komt. Dat ik de set dus net zo goed bij het oud vuil had kunnen gooien.

Fleur ik weet niet meer of ik haar op verschillende verzendopties heb gewezen, dat is nu juist het probleem. Maar ja daar kun je zelf ook om vragen. Die ik zelf ook altijd. Ik blijf bij het aanbod om een dvd op te sturen en anders jammer. In het vervolg dus zeker de verschillende opties erbij vermelden van verzenden.
de optie verzenden met pakket is heel netjes, enige nadeel zijn toch de kosten voor veel mensen, voor een dvd van 2 euro ga je geen 6 euro verzendkosten betalen.. mja das ook maar een klein risico.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven