Gezondheid alle pijlers

gesneden met een mes, aids?

28-11-2010 12:24 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het een domme vraag maar het houdt me wel bezig.

Ik heb me gisteren tijdens het werk met een keukenmes gesneden in mn vinger, niets ernstigs. Het is maar een heel klein sneetje, maar het bloedde wel.

Stel dat iemand die ziek is (aids), zich eerder ooit met dat mes heeft gesneden, kan ik op deze manier besmet worden?
Sirenita, je had deze domme vraag helemaal niet hoeven stellen. De site van de GGD geeft al een overvloed aan info hoe je HIV kunt krijgen. Van zelfredzaamheid heb je blijkbaar nog nooit gehoord. Dus jij hebt helemaal geen reden om zo raar op ons te reageren.
Ben ik nog zo lief om het uit te leggen, is TO gevlogen....
668, the neighbour of the Beast
Sorry maar als je in een omgeving met HIV werkt,vind ik dit een erg domme vraag?!

Snap niet dat je je van tevoren niet in hebt laten lichten,of je baas je ingelicht heeft over de mogelijke risico's die je in dit beroep loopt!
Nee dat kan niet, want het virus gaat snel dood in bloed dat buiten het lichaam verkeert.

Dit heb ik ook vaker gehoord, maar hoe kan het dan dat mensen elkaar besmetten met drugsnaalden? Dan is t bloed aan de spuit toch ook al even buiten het lichaam?
Ik bedoelde spotten met de dood, maar bedankt voor de uitleg. Ik postte vanaf mn telefoon, google is niet zo overzichtelijk vanaf mijn mobiele telefoon, daarom heb ik het hier gevraagd.
Oké, zolang je maar toe geeft dat het een beetje een domme vraag was

Maar in elk geval; je hoeft je geen zorgen te maken.
quote:AlettaJacobs schreef op 28 november 2010 @ 12:29:

Als het mes tussendoor een keer afgewassen is geweest: nee. Als het nog droop van het bloed van je voorganger: ja.Dan nog niet eens, dan is het al buiten het lichaam geweest.
Mwah, als het nog droop met nog warm bloed en jij hengste dat vol in je vinger, dan kan het wel hoor. 't Is niet de seconde dat het het lichaam verlaat dood. Maar het gaat wel snel.
quote:Marels schreef op 28 november 2010 @ 13:44:

Mwah, als het nog droop met nog warm bloed en jij hengste dat vol in je vinger, dan kan het wel hoor. 't Is niet de seconde dat het het lichaam verlaat dood. Maar het gaat wel snel.Volgens mij duurt het nog 24 uur hoor.
quote:intheheart schreef op 28 november 2010 @ 13:16:

Nee dat kan niet, want het virus gaat snel dood in bloed dat buiten het lichaam verkeert.

Dit heb ik ook vaker gehoord, maar hoe kan het dan dat mensen elkaar besmetten met drugsnaalden? Dan is t bloed aan de spuit toch ook al even buiten het lichaam?

Omdat die naalden niet gewassen worden, en er meestal kort na het gebruiken weer gebruikt wordt met die naald. En als die naalden net gebruikt zijn, blijft er bloed en bacterieën achter...

Daarom..
Omdat die naalden inderdaad gewoon na elkaar gebruikt/doorgegeven worden.
quote:lichtpuntjes schreef op 28 november 2010 @ 13:38:

[...]

Dan nog niet eens, dan is het al buiten het lichaam geweest.hiv overleeft in gastheercellen. Anders zou je ook niet besmet kunnen raken van transfusiebloed (is ook buiten het lichaam geweest).
quote:sirenita schreef op 28 november 2010 @ 12:42:

Ik werk achter de bar, en weet toevallig dat er een paar colleg's hiv hebben, daarom maakte ik me dus zorgen. Ik zei al in het begin dat het misschien een domme vraag zou zijn, maar ik wilde het graag weten omdat ik nooit heb geweten wat wel en niet kan. Ja, sperma en bloed dacht ik, en vandaar mijn vraag.

Geen enkele vraag (nou ja de meeste dan ) is dom.

En juist op het forum worden veel vragen gesteld.

Beetje raar dat sommige mensen dus reageren alsof het zo vreemd is dat deze vraag hier wordt gesteld. Kan me de angst die ontstaan na zoiets ook best voorstellen. Ik zou even een arts bellen om te vragen wat het risico is.
Het HIV-1 virus is niet via de lucht overdraagbaar. Het wordt geïnactiveerd zodra het buiten het lichaam terecht komt, dus maak je aub niet druk. Mits idd er geen bloed aan het mes zat.

Dit is trouwens maar goed ook, of we hadden allemaal een heel heel heel heel heel erg groot probleem xD
Mag ik vragen bij wat voor een bedrijf je werk? Ben wel benieuwd naar omdat meerdere HIV hebben.

Je kan je ook inlaten enten he...
quote:sirenita schreef op 28 november 2010 @ 12:42:

Ik werk achter de bar, en weet toevallig dat er een paar colleg's hiv hebben, daarom maakte ik me dus zorgen. Ik zei al in het begin dat het misschien een domme vraag zou zijn, maar ik wilde het graag weten omdat ik nooit heb geweten wat wel en niet kan. Ja, sperma en bloed dacht ik, en vandaar mijn vraag.

Er zijn misschien nog meer collega's die 't ook hebben maar waarvan jij het nog niet weet?

Zoveel mensen met HIV zijn er nou ook weer niet in NL (ik neem aan dat je in NL werkt? Of in Thailand of een ander gebied met veel HIV?) dus erg opvallend om te lezen dat er meerdere barmannen seropositief zijn......

Gayclub?
quote:wendy1983 schreef op 28 november 2010 @ 22:17:

Mag ik vragen bij wat voor een bedrijf je werk? Ben wel benieuwd naar omdat meerdere HIV hebben.

Je kan je ook inlaten enten he...Echt waar? Vertel daar eens wat meer over.
quote:Zamirah schreef op 28 november 2010 @ 13:05:

Stel je niet aan!

.

Mee eens.

Maak je niet druk. Kans is echt nihil.

Je kan je ook inlaten enten he...Er bestaat (nog) geen vaccin voor het HIV-1. Anders hadden we de WHO horen juichen van geluk.
Inentingen tegen HIV/AIDS? Echt waar? Daar zou je een fortuin mee kunnen verdienen!

Je kan je ook inlaten enten he...

Echt waar joh? En dat wereldnieuws heb ik zeker dan net even gemist toen die ene blauwe maandag dat ik het journaal niet keek ofzo.

.
@Sireneta, mocht je je nog zorgen maken over de mate van domheid van je vraag dan kan je daar nu mee stoppen. Domme vragen bestaan niet, zeggen ze, maar domme antwoorden bestaan wel degelijk, blijkbaar.
Tjee was het maar waar dat je je tegen HIV in kon laten enten dan hadden we nu niet met zo'n epidemie te maken gehad maar werd iedereen uit voorzorg ingeent.

Btw uit een bericht afgelopen week blijkt dat de besmettingen in nederland weer toenemen....: door onbeschermd sexsueel contact
Ohh hahaha (en zeggen ze dat vrouwen 2 dingen tegelijk kunnen) Ik niet dus..

Had een formulier naast me liggen over hepatitis vaccinatie.

Zat daar me steeds in me hoofd (Hep/Hiv)

Nee dit is ff wat anders.

Was een beetje dom...

Sorry..
quote:Guinevieve schreef op 29 november 2010 @ 15:21:

@Sireneta, mocht je je nog zorgen maken over de mate van domheid van je vraag dan kan je daar nu mee stoppen. Domme vragen bestaan niet, zeggen ze, maar domme antwoorden bestaan wel degelijk, blijkbaar.Haha ja best wel, kan je wel zeggen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven