Ben ik egoistisch??

29-11-2010 18:10 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een gedachte waar ik me eigenlijk wel voor schaam.

Zoals meerdere van jullie weten heb ik sinds kort een eigen huisje waar ik nu druk mee mee bezig ben om het mijn eigen stekkie te maken.

Ik kom daar te wonen samen met mijn dochter van 17 en we hebben dan samen ook alles uitgezocht qua kleur en stijl.

Ik verheugde mij op de komende kerst om samen met haar heerlijk van alle rust te genieten zonder spanning en stress. Lekker eten, filmpje kijken, spelletje doen. Alles fris geverfd en gesausd en met een fijne warme kerstversiering.

Nu kreeg mijn dochter gisteren een telefoontje van haar vader dat zijn moeder (haar oma dus) waarschijnlijk haar laatste kerst zal vieren ivm ziekte. En hij wil graag dat dat mijn dochter daar ook bij is.

Kerstavond en de eerste kerstdag.

Ik begrijp de situatie heel goed en mijn dochter gaat ook naar haar oma toe met de kerst maar zelf ben ik eigenlijk heel erg teleurgesteld.

Ik zit nu alleen kerstavond en de 1e kerstdag in ons nieuwe huisje. Dochter komt pas 2e kerstdag terug en dat zal niet 's morgensvroeg zijn.

Ze is afhankelijk van haar vader die haar weer naar huis moet brengen omdat het OV op zon en feestdagen bijna niet rijdt. Afstand is 40 km.

Zelf heb ik geen rijbewijs om haar vroeger op te halen. (Misschien vind ik nog iemand). En haar vader zal vast geen rekening met mij of zijn dochter houden. Ik weet al wat hij gaat zeggen....ja maar, het is mijn moeder en ik wil zo lang mogelijk bij haar blijven

Aan de ene kant begrijp ik deze situatie maar aan de andere kant heb ik last van zelfmedelijden dat ik de eerste kerst alleen zal zitten.

Vind het een foute egoiste gedachte van mijzelf of kunnen jullie er begrip voor opbrengen???
Himalaya, ik zal je even de situatie uitleggen.

Mijn dochter moet haar aandacht al 11 jaar lang verdelen tussen mij en haar vader.

11 jaar geleden gescheiden van haar biologische vader, daarna weer relatie gekregen, getrouwd en weer (ppfff) gescheiden.

We gaan nu alleen wonen na de 2e scheiding.

Mijn dochter en stiefvader (mijn 2e man) zijn 2 handen op een buik. Ze ziet hem dus ook meer als haar vader dan haar echte vader.

Dus ze kent de klappen van de zweep. Ze doet dit dus ook niet voor haar vader maar voor haar oma.
Als je echt egoistisch was zou je stiekem rekening houden met de mogelijkheid dat oma de kerst helegaar niet haalt.
Zoek 'n bijbaantje in de horeca (bij 'n v.d. Valk) ben je met de feestdagen onder de pannen en 't levert je nog wat op ook.
Wat wil je dochter eigenlijk? Wellicht wil ze op zaterdag met vrienden gaan stappen en komt ze dan al naar huis
quote:Murdoch schreef op 29 november 2010 @ 19:13:

Als je echt egoistisch was zou je stiekem rekening houden met de mogelijkheid dat oma de kerst helegaar niet haalt.@Murdoch.....erg ben jij, hahahah. Daar had ik zelfs nog eens aan gedacht...Zal even een dokter omkopen...............met mijn uitkering hahahah
quote:kitty elastic schreef op 29 november 2010 @ 19:18:

Wat wil je dochter eigenlijk? Wellicht wil ze op zaterdag met vrienden gaan stappen en komt ze dan al naar huisNee, ze is geen stappert..........nog niet hehehehehehehehe
quote:elninjoo schreef op 29 november 2010 @ 19:15:

Zoek 'n bijbaantje in de horeca (bij 'n v.d. Valk) ben je met de feestdagen onder de pannen en 't levert je nog wat op ook.Ga toch niet werken met de kerst.........kiek wel uut!!!!!!!!!!!!
@Oranjemuts; knap hoe je hiermee omgaat. En natuurlijk mag je ff teleurgesteld zijn, niks mis mee. En egoistisch ben je al helemaal niet anders had je wel gehoopt dat oma de kerst niet zou halen. Ook ga je er goed mee om door de teleurstelling niet aan je dochter te laten merken. Ik heb veel mensen in mijn omgeving die zijn gescheiden en kinderen een schuldgevoel te geven door ze te moeten laten kiezen "bij wie ze liever zijn" alsof ze iemand teleur willen stellen. Dus gewoon naar oma die laatste kerst vieren. Volgend jaar is het jullie jaar. Of anders 2e en 3e kerstdag. Persoonlijk hecht ik helemaal niet zoveel waarde aan kerst....je moet het niet zwaarder maken dan het is en genieten van je huisje en alles wat je hebt!
@Ninjoo. Dat wil niet zeggen dat iets tegen werken heb voordat ik die shit over me heen krijg maar ben toch liever vrij met zulke dagen. Respect voor de mensen in de zorg e.d. die wel moeten werken.
Meisjes, ik moet even andere verplichtingen doen maar bedankt voor alle begrip en wijsheid en ik kan er al beter mee omgaan. Kom straks nog wel even terug
quote:oranjemuts schreef op 29 november 2010 @ 19:27:

@Ninjoo. Dat wil niet zeggen dat iets tegen werken heb voordat ik die shit over me heen krijg maar ben toch liever vrij met zulke dagen. Respect voor de mensen in de zorg e.d. die wel moeten werken.Ikzelf ben ook liever vrij met die dagen idd, maar omdat je schreef dat je niet blij wordt van thuis met dvdtjes op de bank, dacht ik dat 't misschien 'n alternatief voor je kon zijn. Mede omdat je aangeeft niet goed in je geld te zitten.
Ik val een beetje over die 40 km. Da's een uurtje heen en terug. Zo lang kan hij toch wel even weg om zn dochter ook met jou kerst te laten vieren??
Ha die Oranjemuts, ik snap je teleurstelling heel goed! Niks beschamends aan hoor. Je hebt je er niet alleen op verheugd die dagen met je dochter te vieren, maar je er ook al op ingesteld, en ineens moeten de plannen om, door overmacht. Dat noem ik toch wel overmacht, een ernstig zieke grootmoeder die waarschijnlijk haar laatste kerst viert. Ik vind het overigens fijn voor die dame dat haar kleinkind erbij zal zijn (belang van ex-man laat ik even geheel buiten beschouwing). Maar goed, voor jou is het verplicht inschikken, en je hebt sociaal gezien weinig alternatieven, lees ik. Een bekende situatie voor mij, al ben ik een loner van nature en graag op mijzelf. Dat is denk ik een verschil met jou.

Ik heb zomaar een ideetje weet je. Er zijn heel veel écht eenzame mensen. Misschien ken je zo iemand en kun je de stoute schoenen aantrekken door voorzichtig te peilen of een bezoek van jou op prijs wordt gesteld. Of je nodigt iemand uit. Beken gewoon eerlijk dat jij zelf ook alleen zit. In je nieuwe buurt ken je natuurlijk nog niet veel mensen, en juist de eenzamen vallen vaak niet op. Maar je kunt ook een onbekende oudere opzoeken die met kerst alleen zit in een verzorgingshuis. Die mensen zitten vaak vol interessante verhalen over vroeger, die ze aan weinigen kwijt kunnen. Het mes snijdt aan meerdere kanten. Geven is ontvangen en andersom. Dat maakt niet uit. Nou ja, waar een wil is is een weg. Je bent vast creatief en moedig zat. En nogmaals, het is maar een ideetje.

Wat je ook doet: maak er een feestje van zo goed als je kunt. Er is ondanks alles wat je hebt doorgemaakt zo veel om dankbaar voor te zijn, dat weet je. Enne, veel plezier met de rooie kater! Poezen zijn Belangrijk in het Leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven