combinatie nutella-banaan

29-11-2010 19:41 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is bijna jarig en ze is gék op de combinatie nutella-banaan (wie niet?). Nu wil ik een cake/muffins/taart maken met deze combinatie. Heeft iemand dit wel eens gemaakt of heeft iemand er ideeen over?

Bedankt!
Ik vond tijdens de wintersport de crepes met nutella/banaan altijd erg lekker. Kun je daar een soort 'taart' mee bouwen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
A Match made in heaven...
This is not kosher!
Ik denk dat je deze vraag beter op het forum van de leukstetaarten.nl kunt vragen. Daar zitten mensen die niet anders doen als taarten bakken. Bovendien staan er een heleboel recepten op.
Idd Him,

Een pannenkoek maken met nutella en banaan is echt hemels.

Succes.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
75gr Nutella

110gr zachte boter

125gr rietsuiker

2 hele eieren

125gr zelfrijzende bloem

1 KL bicarbonaat

3 geprakte liefst (over)rijpe bananen.

Zo gemaakt: verwarm de oven op 180gr.

Smelt de Nutella wat au bain marie of in de microgolf.

Meng de zachte boter met de suiker. Voeg één voor één de eieren toe. Dan de gezeefde bloem, bicarbonaat, gevolgd door de Nutella en geplette bananen.

Farineer je bakvorm of gebruik een siliconen. Deeg erin en 50 à 60 minuten de oven in. Doe de breipriemtest.

Ik vind dit recept. Ik zou de bicarbonaat weglaten, en ik zou er cupcakes van maken.
quote:himalaya schreef op 29 november 2010 @ 19:45:

Ik vond tijdens de wintersport de crepes met nutella/banaan altijd erg lekker. Kun je daar een soort 'taart' mee bouwen?

Dat is een goed idee..

Een pannenkoekentaart is best lekker, kan vast ook met nutella en bananen. Misschien nog wat pecannoten erbij?
Ik bak graag cakejes met chocoladepasta erin. Erg lekker. Ik neem aan dat je er ook nog wel een stukje banaan in kunt doen dan?

Neem een gewoon cakerecept. Vul een klein papieren vormpje met een schepje deeg. Schepje chocoladepasta/nutella er in, schijfje banaan erop en nog een laagje deeg. Bakken op ong 160 graden in ong. 25 minuten
quote:_helly_ schreef op 29 november 2010 @ 19:48:

Ik denk dat je deze vraag beter op het forum van de leukstetaarten.nl kunt vragen. Daar zitten mensen die niet anders doen als taarten bakken. Bovendien staan er een heleboel recepten op.

Deze kende ik nog niet, ik ga eens kijken....

Bedankt tot dusver voor de tips... ze eet al vaak pannenkoek met banaan dus een taart/cake/muffins zou nu wel leuk zijn,

bedankt voor het meedenken!
Edit': deleukstetaarten.nl
Het is gelukt! Ik heb muffinbeslag gemaakt met stukjes banaan, schepje beslag in vorm, lepeltje nutella en weer een laagje beslag... Héél erg lekker, ben best trots
Mmmmm! Klinkt goe-hoed!
En? Vielen je baksels in de smaak? Het klinkt heerlijk!! Zou dat op dit moment ook wel lusten!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven