Juli "04

10-07-2007 08:50 680 berichten
Alle reacties Link kopieren
Poehee, 'k heb nog nooit een nieuw topic geopend!! Maar ja... "Discussion locked"......

Ook hier weer alle ruimte voor de mooie en minder mooie belevenissen van de Juli 2004 beebs en hun familie!
Nee, da's geen gezellig ding om te doen op sinterklaasavond Xop. Werk afgekregen??

Zeg Mimsemeid. Is mops met kerst bij jou eigenlijk? En ben je onder de pannen, zoals wij dat hier noemen voor maandag, dinsdag of woensdag? Zo niet, zin in een date dan?
Hoe was de sinterklaasavon Wind? En de speelddate, leuk he?
Pihimmmmmmmmmmmmmm, kom eens buurten!!!!!!!!1
Ik laat het je nog weten, Toet...ik weet het niet zo goed...Mops is in ieder geval wel bij mij dit jaar.

Mops heeft vandaag, met stoepkrijt, haar allereerste kop-poter getekend. Geen kriebelfase meer, maar een echt figuur. Met voetjes, en handen. Oké, met die voeten en handen kan je de tuin aanharken, en het zal bepaald niet prettig lopen, maar toch... Ik was/ben retetrots.

(het stelde trouwens Hero voor...smelt, jank, snirf).

Bij al mijn stage-scholen stonken de onderbouwtoiletten. Dat fris houden is blijkbaar een haast onmogelijke opgave. Maar het de kinderen zelf laten opdweilen vind ik wel goor. Tenminste, als gewoon.

Ik heb één keer een jongetje van een jaar of 6 in de klas gehad die het leuk vond zijn piemel als brandslang te gebruiken en al plassende rondjes om zjin as te gaan draaien. Die heeft van mij dus wél een dweil in de handen gedrukt gekregen. Bleurgh!
Wat wilde ik nou toch typen?
Blegh, vies zesjarig jongetje!

23december UPDATE; ik kan misschien weer wel die zondag, schoonfamilie wil nu misschien toch tweede kerstdag. Ik hou u op de hoogte, want wilde wel erg graag komen/meegaan die zondag!!!!

Mops is een supermeid Mims, van wie zou ze dat toch hebben??
Wauw! Echt? De eerste kop/poter? GOED man! Doet Liekje echt nog niet!

Ha, wie weet toch minimeeting?? jajajaja
Baal

ik ben blij gemaakt met dooie mus.

Ik kan dus niet.

Het wordt toch de 23e bij de schoonfamilie
Oooh.. soms vergeet ik dit topic helemaal.

Nu speciaal voor jullie op mijn werk ingelogd (wat ik NOOIT doe)

Volgens mij kan ik wel de 23e... maar weet niet of dat dan nog doorgaat? Als in mini-date? Januari vind ik anders ook prima.

Xop, Mwooh gevoel is niet goed: niet doen dus!

Kleuterw.c.'s stonken bij ons ook heel erg, maar zijn net helemaal vernieuwd (en dan met rubber op de vloer/ tegen de muren, daar kan geen zeik tussen) en dus lekker fris. Ik vind echt dat je bij een school een 'ja"! gevoel moet hebben.

En Mops een kopvoeter!! Wauw super zeg!

Lotje tekent al een poos een soort poppetje (een rondje met 4 uitsteeksels en een gezichtje erin) maar die heeft nogal wat voorbeeld, zullen we maar zeggen. (En krijgt ook rustig te horen dat ze niet kan tekenen als ze mooi heeft gekrast: "Dat is stom, dat is geen tekenen, dat is krássen" dus ik denk dat ze enorme motivatie had, arm schaap.)
quote:Toet schreef op 06 december 2007 @ 23:07:

Baal

ik ben blij gemaakt met dooie mus.

Ik kan dus niet.

Het wordt toch de 23e bij de schoonfamilie

Kut...

(Eerst bijlezen, Pim..)
Grinnik, na het lezen van Mops d'r tekening en het horen van Broer dat zijn november2004 al hele poppetjes tekent (geen koppoter dus, maar lijf en leden en al!) vroeg ik BJ gisteren ook maar eens of ie ook poppetjes kon tekenen/

"Nee", zei hij, "dat kan ik niet. Ik kan wel heel goed stjepen maken."

En vervolgens tekende hij grote strepen van links naar rechts op het papier en hield dat trots omhoog. Ook hartstikke goed vond ik!
SuperBJ!

Hahaha, en arme Lot. Zieltje! Geen wonder inderdaad dat ze al zo ver is met tekenen!

Ooh, dus Pim zou mss ook de 23e kunnen??? Ik ook nog steeds, hoor!
gewoon doen hoor, die 23e. Veels te leuk plan!
Ik ben er nogsteeds, die 23ste! En eventueel een andere keer nogmaals, als Toet alsnog wil!

Mops gaat begin januari naar een andere kdv. Hier beneden, dus erg handig (ik kan haar gooien als ik te laat ben, moet er alleen wel een juf staan om haar op te vangen...), maar dat betekend wel dat ze nog maar twee weken naar het vertrouwde nest gaat. Pfff, wat doe ik dat meisje allemaal aan! Maar wel beter, want dit KDV zal ook haar latere BSO worden, en dat scheelt dan weer wennen. Snappen jullie het nog?

Nou ja, over anderhalve week mag ik dus een "afscheids-traktatie" in elkaar fröbelen. Goh...fijn!

Knuffel voor arme Lotje, die zo lijdt onder haar broers en zusjes (wat denk je..zal ze op haar beurt Leentje niet genadeloos terug gaan pakken... )
Ha, kan me je gevoel van dat je Mops aan veel veranderingen bloot stelt, wel voorstellen. Maar nodig is het volgens mij niet, want die kids zijn zo flexibel als wat en kunnen VEEL aan. Komt goed! En inderdaad; scheelt later weer wennen.... En jeueueutje, da's lekker, het KDV/BSO onder je eigen woning!! IDEAAL!

Wij zijn vanochtend naar "die andere" school geweest, en gelukkig..... we hadden meteen een JA! gevoel. Veel meer orde, netheid, wat meer dicipline en ook veel leukere (gemiddeld 35 jaar jonger, denk ik!) juffen en meesters. Pestbeleid erg goed, evenals zorg/leerplan voor langzamere of juist snellere kids. Twee interne begeleiders, zodat problemen (van allerlei aard) snel gesignaleerd worden en ook snel aangepakt. Alles bijelkaar een ontzettend goed gevoel bij deze school. Pffff, pak van mijn hart!

Ik zal Lieke vanmiddag nog inschrijven; is dat maar weer gebeurd.

PS Enige puntje is dat het dus de Christelijke school is. Natuurlijk is dat niet echt een minpunt, maar omdat wij er thuis niet veel aan doen (geen kerkbezoek, lezen niet uit de bijbel, bidden niet voor het eten) voorzag ik eigenlijk dan wat problemen in die richting. Vroeger, op mijn school, keken wij nl. erg raar aan tegen kindjes die niet zoveel van de bijbel wisten en de psalmversjes niet kenden enzo. Die lagen er echt wat buiten.... Maar we hebben het er openlijk met de directrice over gehad, en zij gaf te kennen dat er tegenwoordig legio kids op deze christelijke school zitten, wiens ouders thuis niets aan het geloof doen. Ook zitten er een paar moslims op school. Dusseh....zij wist ons ervan te overtuigen dat het niet erg was dat wij Lieke en Sophie niet erg gelovig opvoed(d)en....

Oh ja, mss ten overvloede; ik ben dus vrij streng gereformeerd opgevoed, en Arjan gelooft in helemaal niets. Best lastig soms, maar we kunnen er prima mee leven, samen. Hij staat ook niet negatief tegenover het geloof, maar heeft er zelf niets mee. En ik.... ik heb geen idee......... 'k Denk wel dat er iets of iemand is, maar weet niet echt hoe of wat. Zoals het in de Geref. kerk altijd verkondigd werd, daar kan ik in ieder geval niets mee.

Jeetje, wat een zwaar stukje opeens
En naast het feit dat eht veel evranderingen zijn...moet ik ook nog eens een afscheidstraktatie verzinnen, die niet te veel tijd mag kosten omdat ik de dag ervoor een borrel heb van mijn werk....Zucht, het is toch wat, dat leven van een werkende vrouw!

Xop, ik heb een jaar stage gelopen op een christelijke basisschool. Met Pasen maakten ze paashaasjes en het enige christelijke was het gezamelijke ontbijt op witte donderdag.

Kerstmis was mét kerststal, maar ook met sneeuwpoppen en kerstmannen.

En wat de betekenis van Pinksteren was, hebben de leerlingen in ieder geval niet daar geleerd.

Ik vond het schokkend, dat een school zo weinig met zijn christelijke identiteit deed. Niet dat ikzelf enig religieus besef heb, maar je hebt zo'n basiswaarde toch niet voor niets?

Nou ja, ik denk dat christelijk onderwijs in veel gevallen dus niet meer zo streng van de leer is, en dat jouw meisje écht geen buitenbeentje zal zijn. Fijn dat je gevoel goed was bij deze school, dat lijkt mij verreweg het belangrijkste!

Mopsey noemt mij sinds vanavond geen mamma meer, tegenwoordig ben ik "jongedame""... Staat er ineens zo'n kniehoge peuter voor me omhoog te staren; "Ik hep dorst, jongedame..", "Jongedame, ik wil niet naar bed!"

Mmm, is dat voor een dertigjarige moeder nou een belediging of een compliment?
Ff inbreken hoor, lees soms hier mee omdat juli 2004 en augustus 2004 op deze leeftijd niet meer zoveel scheelt .

Xop, wij hebben Schorrie ook op een Christelijke basisschool ingeschreven, terwijl wij er niets mee doen. Die school voelde goed. Idd geordend, netjes, zelfs misschien een beetje 'strengig', of misschien moet ik dat wel discipline noemen.

Ik heb zelf ook op een Chr. basisschool gezeten, Harrie niet. Harrie is ook echt een beetje puberaal tegenover geloven vind ik. Ik geloof niet, maar respecteer het verder wel.

Ik ben dus ook erg benieuwd hoe dat straks nou gaat als Schorrie er echt op zit. Ook hier zeiden ze dat de school ook gewoon de buurtschool is en dat er dús ook kinderen uit niet of anders gelovende gezinnen opzitten.

Bij ons bidden ze wel elke ochtend en middag. Zo starten ze en eindigen de dag en bijv. met kerst krijgen we een kerstopvoering in de kerk (lijkt me leuk, met het échte kerstverhaal!).

Nou ja, hier dus ook nog geen ervaring maar wel dezelfde (kleine) twijfel....
Oh, ja..op mijn afstudeerschool (ook christelijk) deden ze ook een gebedje 's morgens, maar met geloof had dit weinig te maken;

Een wereld vol met kinderen

ik ken er maar een paar.

Ze komen naar de basisschool

en spelen met elkaar.

Want kinderen zie je overal

ook waar 't altijd koud is

en in de bergen en in het dal

en bij de zee die zout is.

Hun velletje is rood of zwart of wit of bruin of geel

en niemand heeft ze ooit geteld

Het zijn er ook zóveel.

Hun hartje tikt van rikketikketik

Een wereld vol met kinderen en één daarvan ben ik.

Wel lief, maar niet echt een gebedje, meer een versje met betekenis.

Mara ja, zoveel verschil met bidden is er ook weer niet, dat is vaak ook slechts het opdreunen van een versje. de intentie doet veel.

Ja Morrie, ook jullie kinderen beginnen aan hun laatste half jaar als peuter, bizar hé...
Ik vind het heeeel bizar. Zei vandaag nog tegen de juf dat ik het kdv zo zal missen.... En dat dit het laatste jaar is dat we een zelfgemaakte kerstkaart van Schorrie van het kdv krijgen. Dat hij vorige week voor het laatst daar Sinterklaas heeft gevierd.... Raar idee hoor.

Maar aan de andere kant lijkt het me ook weer heel leuk als Schorrie naar school gaat. Ik ben zo benieuwd hoe hij leert, wat hij allemaal leert, hoe hij in een korte tijd zal veranderen.
Ik ben daar bij Mops ook benieuwd naar...maar dan wel pas over een jaar of drie, graag!

Oh help...ik met een krampachtig-mijn-kind-vasthoudende-moederkloek geworden...
O nee, dat heb ik niet zo. Vind het ook wel weer spannend allemaal.

Maar zou dan bijvoorbeeld liever hebben dat Schorrie 4 dagen naar school ging en nog 1 dag lekker vertrouwd naar het kinderdagverblijf.
Heee, Morrie, ik wist niet dat jij ook een drieeneenhalf-jarige had! Fijn dat je de moeite hebt genomen in te breken!! Sterkt mij weer in mijn idee dat we een goede beslissing hebben genomen.

Mims, ook thanx voor je stage-verhaal. Ben blij te lezen, dat er werkelijk Chr. scholen bestaan die niet zo heeeeel streng zijn enzo. Onze school was vroeger gewoonweg een verlengde van de kerk, zeg maar. En dat zou voor Lieke dus niet fijn zijn!

Hihihi, ik vind dat "Jongedame" wel heeeel grappig! Ik zou het maar als een compliment opvatten!
Afscheidstraktatie maken die je lang vantevoren al klaar kan zetten! Dusseh.... iets met rozijntjes, voorverpakt spul, kleine boekjes, schuimruvbberen baddiertjes, leuk gummetje weet ik wat. De avond vantevoren een traktatie inelkaar moeten breien geeft bij mij SUPERVEEL stress. Dat MOETEN..... Brrrrr....
Over een half jaar al naar school.... pff... aan de ene kant wel erg lekker (rustig), maar jee... wat worden ze groot!

Als afscheidstraktatie vh kdv hadden wij bij de oudste een cd gemaakt met haar lievelingsliedjes erop (en natuurlijk Marije Maria van ?? friese groep) en dan als hoesje allemaal foto's van haar.

Viel erg goed in de smaak, kreeg later ook nog te horen (van de ouders) dat de cd vaak gedraaid werd.
Jeetje Manybe.... dat vind ik ook echt wel een leuk idee!!
Gisteravond even met Lieke naar een outdoor Kerstmarktje in het dorp geweest. Supergezellig om met dat dametje alleen op pad te zijn. Ze was zo enthousiast over alles....... heerlijk. Terugreis oliebollen meegenomen, die ze zingend naar huis heeft gedragen.

Wat ik zeggen wil; tussen alle peutergrillen, drambuien, eigenwijsheden enz. in, is het eigenlijk ook wel een zalig kindje!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven