tips vietnam december
dinsdag 30 november 2010 om 11:28
Sapa en Halong Bay in het noorden mag je niet missen.
Hanoi vond ik een verschrikkelijke stad, zo onzettend druk. Maar volgens mij is de stad best oke, en lag het er bij mij aan dat ik net uit het rustige Laos kwam en het verschil was zo groot!
Hoian is een prachtig plaatsje, je kunt hier erg goedkoop kleding laten maken.
Danang heeft mooie stranden.
Saigon is ook leuk. Bezoek zeker de tunnels.
En een toch over de Mekong Delta is ook de moeite waard.
Ik heb er ook een maand rond gereisd. Genoeg tijd.
Hanoi vond ik een verschrikkelijke stad, zo onzettend druk. Maar volgens mij is de stad best oke, en lag het er bij mij aan dat ik net uit het rustige Laos kwam en het verschil was zo groot!
Hoian is een prachtig plaatsje, je kunt hier erg goedkoop kleding laten maken.
Danang heeft mooie stranden.
Saigon is ook leuk. Bezoek zeker de tunnels.
En een toch over de Mekong Delta is ook de moeite waard.
Ik heb er ook een maand rond gereisd. Genoeg tijd.
dinsdag 30 november 2010 om 12:22
Ik was er in januarie geloof ik. Goed weer gehad.
In Sapa is het wel heel koud, vooral als de zon weg is.
Ik moet even heel diep nadenken, en ik kan het mis hebben, maar volgens mij is Danang een redelijk grote badplaats, heel leuk, ook mooie stranden.
En Mui Ne heeft alleen resorts met strand. Echt gewoon relaxen daar. Wij hadden best een luxe suite, en sliepen daar met z'n 6-en, dat mocht, terwijl er minder bedden waren.
Ik kan de plaatsen omgedraaid hebben, ik weet het niet zeker meer.
In Sapa is het wel heel koud, vooral als de zon weg is.
Ik moet even heel diep nadenken, en ik kan het mis hebben, maar volgens mij is Danang een redelijk grote badplaats, heel leuk, ook mooie stranden.
En Mui Ne heeft alleen resorts met strand. Echt gewoon relaxen daar. Wij hadden best een luxe suite, en sliepen daar met z'n 6-en, dat mocht, terwijl er minder bedden waren.
Ik kan de plaatsen omgedraaid hebben, ik weet het niet zeker meer.
dinsdag 30 november 2010 om 13:07
Ik heb vanuit Sapa een dag tocht gemaakt. Gewoon met de lokale meisjes. Die bevrienden je echt, en volgen je de hele tijd. Vervolgens willen ze geld.....Het hoort erbij.
Ik had wel een slaapzak bij mij de hele reis (4 maanden Zuid Oost Azie), maar weet niet meer of ik die in Sapa heb gebruikt eigenlijk. Ik denk dat een lakenzak meer dan genoeg is, over het algemeen is het overal warm, en in Sapa heb je dikke dekens enzo.
Ik had wel een slaapzak bij mij de hele reis (4 maanden Zuid Oost Azie), maar weet niet meer of ik die in Sapa heb gebruikt eigenlijk. Ik denk dat een lakenzak meer dan genoeg is, over het algemeen is het overal warm, en in Sapa heb je dikke dekens enzo.
dinsdag 30 november 2010 om 14:55
Hoi,
ik heb wel een tocht met aesyriders gedaan in dalat.
gaat heel makkelijk, je wordt zelf aan gesproken door de aesyriders en zij hebben geloof ik een jas aan waarop je kunt zien dat het een easryrider is. Toen ik van saigon naar dalat ging en daar de bus uit stapte, stormde ze meteen op me af dus je kunt er niet omheen. is echt een aanrader. als je er vragen over hebt hoor ik het graag.
ik vond hanoi juist wel heel leuk. wel heel hectisch maar wel het leven van vietnam in de stad.
Nin-binh vond ik heel mooi. heb daar vanuit het hotel een scooterrijder geboekt en die heeft me voor 8 dollar overal naar toe gereden.
hoi-an was een van mijn favoriete plaatsen. rustig en zeer sfeervol. alles was er zo leuk en gezellig met veel lampions. zelfs de vuilniswagen komt daar door de straat met een gezellige melodie. haha!
ik heb wel een tocht met aesyriders gedaan in dalat.
gaat heel makkelijk, je wordt zelf aan gesproken door de aesyriders en zij hebben geloof ik een jas aan waarop je kunt zien dat het een easryrider is. Toen ik van saigon naar dalat ging en daar de bus uit stapte, stormde ze meteen op me af dus je kunt er niet omheen. is echt een aanrader. als je er vragen over hebt hoor ik het graag.
ik vond hanoi juist wel heel leuk. wel heel hectisch maar wel het leven van vietnam in de stad.
Nin-binh vond ik heel mooi. heb daar vanuit het hotel een scooterrijder geboekt en die heeft me voor 8 dollar overal naar toe gereden.
hoi-an was een van mijn favoriete plaatsen. rustig en zeer sfeervol. alles was er zo leuk en gezellig met veel lampions. zelfs de vuilniswagen komt daar door de straat met een gezellige melodie. haha!
dinsdag 30 november 2010 om 15:22
Ik denk dat Hanoi ook best leuk is, maar had even last van een cultuurschok denk ik......Iedereen moet ook zijn eigen mening vormen.
En Hoi-an vond ik ook geweldig mooi.
Echt Vietnam!
En Hue ook mooi.
Ach, het hele land is mooi.
Jullie plannen/boeken niks van te voren?
Is ook niet nodig. Mischien voor het gemak de eerste nacht, zodat je na een lange vlucht niet hoeft te lopen zoeken.
Maar verder kun je dan lekker vrij blijvend rond reizen. Onderweg tref je ook zeker weer mensen die je van alles vertellen en je dus recente informatie kunnen geven.
En neem een reisgids mee. Ik heb altijd de Lonley Planet, en ja ik weet 'iedereen' die heeft en je zo met z'n alles op dezelfde plek komt..... Dat vind ik dus mee vallen en dat is eigenlijk het geval met alle gidsen. Maar ik vind dat de Lonely Planet echt lekker en makkelijk leest en goeie informatie geeft en veel kaarten heeft.
En Hoi-an vond ik ook geweldig mooi.
Echt Vietnam!
En Hue ook mooi.
Ach, het hele land is mooi.
Jullie plannen/boeken niks van te voren?
Is ook niet nodig. Mischien voor het gemak de eerste nacht, zodat je na een lange vlucht niet hoeft te lopen zoeken.
Maar verder kun je dan lekker vrij blijvend rond reizen. Onderweg tref je ook zeker weer mensen die je van alles vertellen en je dus recente informatie kunnen geven.
En neem een reisgids mee. Ik heb altijd de Lonley Planet, en ja ik weet 'iedereen' die heeft en je zo met z'n alles op dezelfde plek komt..... Dat vind ik dus mee vallen en dat is eigenlijk het geval met alle gidsen. Maar ik vind dat de Lonely Planet echt lekker en makkelijk leest en goeie informatie geeft en veel kaarten heeft.
dinsdag 30 november 2010 om 16:04
Vietnam is zo mooi! In het noorden zoals al genoemd is, Sapa en omgeving. Halong Bay is super mooi, wel erg veel toeristen. Je hebt de tijd dus het is leuk om in Halong Bay op een boot te overnachten. En bij zonsondergang gaan kajakken, echt geweldig.
Je moet eigenlijk ook wat dorpen bezoeken waar minder toeristen komen. Mijn vriend en ik zijn in zo'n dorpje gestrand omdat we de trein hadden gemist. Leuk om mee te maken.
Verder ook al genoemd: Hoi Anen Mui Ne. Saigon vond ik leuker dan Hanoi. Oh en je kan ook de cu chi tunnels bezoeken (weet niet of ik het zo goed schrijf) en de Mekong Delta bekijken.
Ik ga nadenken over leuke hotelletjes of restaurantjes. Ik heb rondgereisd door Thailand, Cambodja, Laos en Vietnam, dus alles loopt een beetje door elkaar in mijn hoofd. Kom later nog even terug.
Je moet eigenlijk ook wat dorpen bezoeken waar minder toeristen komen. Mijn vriend en ik zijn in zo'n dorpje gestrand omdat we de trein hadden gemist. Leuk om mee te maken.
Verder ook al genoemd: Hoi Anen Mui Ne. Saigon vond ik leuker dan Hanoi. Oh en je kan ook de cu chi tunnels bezoeken (weet niet of ik het zo goed schrijf) en de Mekong Delta bekijken.
Ik ga nadenken over leuke hotelletjes of restaurantjes. Ik heb rondgereisd door Thailand, Cambodja, Laos en Vietnam, dus alles loopt een beetje door elkaar in mijn hoofd. Kom later nog even terug.
dinsdag 30 november 2010 om 16:42
Optimus, ik heb ook Thailand, Laos, Vietnam en Cambdoja gedaan (in deze volgorde).
Het is alweer enige tijd geleden, dus hotels enzo weet ik echt niet meer.
Ben nu echt diep aan het graven....
Ik weet het echt niet meer.....
Wel weet ik dat we in Saigon niks konden vinden, alles vol geboekt! En dat we echt met z'n 3-en op een klein kamertje belanden.
In Hoi-An zat ik redelijk luxe in een hotel kamer, iest boven mijn backpacker budget, maar nog steeds goedkoop.
Maar ik weet echt geen namen meer, sorry.
Het is alweer enige tijd geleden, dus hotels enzo weet ik echt niet meer.
Ben nu echt diep aan het graven....
Ik weet het echt niet meer.....
Wel weet ik dat we in Saigon niks konden vinden, alles vol geboekt! En dat we echt met z'n 3-en op een klein kamertje belanden.
In Hoi-An zat ik redelijk luxe in een hotel kamer, iest boven mijn backpacker budget, maar nog steeds goedkoop.
Maar ik weet echt geen namen meer, sorry.
dinsdag 30 november 2010 om 21:51
ik vond dalat wel heel mooi. het plaatsje zelf is niet veel bijzonders, maar wanneer je erop uit gaat zie je wel veel moois. ik heb daar een dagtocht gedaan. de easyriders rijden niet hard en ik ben geen moment bang geweest achterop. je komt dan wel op plekken waar je anders niet komt. je hoeft voor dalat geen dagen uit tetrekken maar zou er wel heen gaan.
en vergeet zeker nin binh en hoi-an niet!!!
en vergeet zeker nin binh en hoi-an niet!!!
woensdag 8 december 2010 om 13:54
Ben net terug uit Vietnam, interessant land met veel cultuur en mooie natuur in het noorden!
Vond Sapa en omgeving het mooiste vanwege de bergen, natuur, rijstterrassen.
We hebben daar een 2 daagse trekking gedaan en in een homestay geslapen.
Ze hadden daar hele dikke dekens, dus niet koud gehad!
Overdag konden we in een shirt lopen en 's avonds een vestje aan.
Halong Bay is ook erg mooi!, overnachten op een boot.
Hanoi is wel een leuke stad, je kunt ook net buiten de stad gaan als je even wat anders wil Mai Chau bijvoorbeeld; platteland.
Hoi An in het midden van het land vond ik geweldig.
Mooi autenthiek stadje!
Hué keizerstadje met verboden stad.
In het zuiden een bezoekje brengen aan de Cu Chi tunnels, Ho Chi Minh Stad en natuurlijk de Mekong Delta met zijn drijvende markten.
Vond Sapa en omgeving het mooiste vanwege de bergen, natuur, rijstterrassen.
We hebben daar een 2 daagse trekking gedaan en in een homestay geslapen.
Ze hadden daar hele dikke dekens, dus niet koud gehad!
Overdag konden we in een shirt lopen en 's avonds een vestje aan.
Halong Bay is ook erg mooi!, overnachten op een boot.
Hanoi is wel een leuke stad, je kunt ook net buiten de stad gaan als je even wat anders wil Mai Chau bijvoorbeeld; platteland.
Hoi An in het midden van het land vond ik geweldig.
Mooi autenthiek stadje!
Hué keizerstadje met verboden stad.
In het zuiden een bezoekje brengen aan de Cu Chi tunnels, Ho Chi Minh Stad en natuurlijk de Mekong Delta met zijn drijvende markten.
zondag 12 december 2010 om 19:43
Hoi An is leuk, erg leuk. Maar als je mij vraagt, wat er zo leuk aan is, dan kan ik je dat niet vertellen. Het is de sfeer...
Sapa is leuk en als je gaat, neem dan dropjes mee. Als je een gids hebt die eerder Nederlanders heeft rondgeleid, dan doe je er goed aan om dropjes mee te nemen.
Halong Bay is erg leuk, wel erg veel ''fast food'' travel, maar toch leuk
Hanoi is leuk om 6 uur 's ochtends, bij het meer. Gewoon zitten en kijken en genieten. Hanoi is overdag ook leuk hoor
Ik zat in Hanoi in het Prince (of Prince 2) hotel. same same but different.... naast het Bamboo hotel (leuk bamboo, ik deelde mijn kamer met 150 mieren)
Eigenlijk is heel Vietnam leuk (ben er 7 jaar geleden geweest en wil graag weer terug)
Sapa is leuk en als je gaat, neem dan dropjes mee. Als je een gids hebt die eerder Nederlanders heeft rondgeleid, dan doe je er goed aan om dropjes mee te nemen.
Halong Bay is erg leuk, wel erg veel ''fast food'' travel, maar toch leuk
Hanoi is leuk om 6 uur 's ochtends, bij het meer. Gewoon zitten en kijken en genieten. Hanoi is overdag ook leuk hoor
Ik zat in Hanoi in het Prince (of Prince 2) hotel. same same but different.... naast het Bamboo hotel (leuk bamboo, ik deelde mijn kamer met 150 mieren)
Eigenlijk is heel Vietnam leuk (ben er 7 jaar geleden geweest en wil graag weer terug)