Gezondheid alle pijlers

Kiespijn. Wat verzacht het een beetje?

30-11-2010 18:19 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al 2 dagen last van kiespijn en heb vandaag de tandarts gebeld. Maar het was druk dus ik moet even wachten. Slik nu dus om de paar uur 2x een panadol maar dat helpt maar even helaas.

Wie weet er nog andere dingetjes die eventueel zouden kunnen verzachten? Ben namelijk een beetje bang dat ik een keer per ongeluk een overdosis neem en wil eigenlijk niet teveel slikken.

Ga zowiezo de tandarts nog eens bellen om te vragen of ik toch niet eerder kan komen.
Toen ik mijn verstandskiezen heb laten trekken hielp een icepack goed. En veel ibuprofen....

Verder kan ik eigenlijk niets bedenken dat zou helpen. Veel sterkte!
Onlangs heb ik gehoord dat kruidnagel schijnt te werken tegen kiespijn. Geen idee of het waar is, maar het valt allicht te proberen.

Sterkte
Spoelen met listerine of ander mondwater kan helpen. Sterkte!
Je mag 8 paracetamol per dag en daar bij 3 keer per dag ibuprofen 600. Verder helpt spoelen met sterke drank. Dat verlicht de pijn heel even.

En morgen weer de tandarts bellen, succes!

Ik heb in augustus hele erge kiespijn gehad en ik heb wel iets meer pillen genomen dan toegestaan maar de pijn was zo erg dus je moet wat.

Zo snel zit je niet aan een overdosis hoor!
Je ku het best ibuprofen (brufen whatever nemen). Dit zijn namelijk ook ontstekingsremmers. Verder is het misschien zinvol om te spoelen met waterstofperoxide, kun je in ieder geval zo bij de apotheek halen. Drogist weet ik niet. Succes!
Kiespijn vond ik vorig jaar toen ik het had, amper te harden. Paracetamol hielp niet, voelde na een half uur-uurtje de pijn weer. Ibuprofen hielp al beter, maar ik heb paracetamol met codeïne(had ik nog liggen) gebruikt om een nacht door te komen voordat ik bij de tandarts terechtkon(net rond de Kerst, zul je altijd zien). Wat verder zou helpen, ik weet het niet, misschien mondwater tegen gevoelig tandvlees om te spoelen. Misschien een borrel(werd me ook aangeraden, heb het niet gedaan, omdat ik die paracetamol met codeïne had liggen). Maar sterkte ermee, hoor, ik herinner me dat ik zo blij was dat ik naar de tandarts kon!!
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
ibuprofen 600 en verder veel sterke drank
en ijswater
quote:elninjoo schreef op 30 november 2010 @ 18:39:

ibuprofen 600 en verder veel sterke drank

Heel slim, sterke drank en pijnstillers

Ah know`t, tha shunt
Als je er een kruidnagel tegen aan houdt , is de pijn binnen 5 minuten verdwenen. Je mag daar onbeperkt mee doorgaan.
voor mij is dat 'n goeie combi
Ibuprofen 600, maar die krijg je alleen op recept. Verder een hete kruik tegen je wang.

Door een mislukte wk-behandeling heb ik laatst een kaakontsteking gehad. Ga snel naar de tandarts, blijf niet lopen, want dit kan ook door een gat in je kies komen. Maar ik denk dat je al een wortelkanaal ontsteking hebt. Als je er snel bij bent is er niets aan de hand.

Maar als je denkt dat kiespijn al erg is...een kaakontsteking is nog vele malen erger! Heel dik gezicht, mn oog zat zelfs dicht, 2 weken vergaan van de pijn, 4 bezoekjes aan de kaakchirug, brrrrr. Zorg echt dat je dat voorkomt!!!!!
Op een stukje geschilde gember kauwen verdoofd.
Dus je mag in principe wel medicijnen bij elkaar slikken? Het doosje panadol is bijna op maar we hebben nog wel advil, paracetemol en Ibrufen. Ik zou dus best paracetemol en Ibrufen bij elkaar kunnen slikken?

Heb altijd geleerd dat dat niet mocht.. maarja ik slaap al een paar dagen slecht door de pijn dus als het wel kan dan doe ik dat straks.
Ja je mag ibuprofen en paracetamol tegelijk innemen dat helpt het beste!

Is mij zelfs aangeraden door de dokter (ivm Migraine)
quote:intheheart schreef op 30 november 2010 @ 18:44:

Ibuprofen 600, maar die krijg je alleen op recept. Verder een hete kruik tegen je wang.

Je kunt 400mg gewoon kopen, en dan maak je de tijd tussen 2 pillen wat korter.

En een hete kruik kan ontzettend pijnlijk zijn als je een ontsteking hebt. Bacterien gaan dan juist actiever worden. Ik zou voor kou op je wang gaan!
Kiespijn

Bij kiespijn helpt kruidnagelolie of een kruidnagel op de pijnlijke kies. In Duitsland gebruiken de tandartsen verdoving op basis van kruidnagel. Een mondspoeling van azijn en zout kan verlichting geven.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
ouderwets: Kruidnagel Schijnt heel goed te zijn voor kiespijn
Mijn huisarts adviseerde ook ibuprofen,en dan 2 uur later 2 paracetamol etc.Panadol ken ik niet,ik weet niet of dat ook mag icm ibu.
oh je bent me net voor !!
http://manbijthond.nl/fra ... en-jenever-tegen-kiespijn
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Panadol is paracetamol. En dat helpt nauwelijks bij echt flinke kiespijn. Inderdaad Ibuprofen bij de drogist halen (of de buren of familie/vrienden als ze niet meer open zijn). Eventueel combineren met paracetamol. Anders lig je vannacht zeker wakker.

Als het een ontsteking is kun je beter met koud dan warm water spoelen. Spoelen met goed zout water wil ook nog weleens (tijdelijk) helpen.

Vraag morgen ook even aan je tandarts om een recept voor 600 mg Ibuprofen zakjes, dan kun je in ieder geval de pijn onderdrukken tot je er terecht kunt. En als hij die niet wil voorschrijven dan zou ik de huisarts proberen.

Sterkte.
Ik heb nog wat ibu600 liggen (van een verstandskies). kan het wel toesturen als je wil, maar ja, dan zullen de postbodes wel weer staken
.
tessaa wijzigde dit bericht op 09-12-2010 17:04
Reden: privacy
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven