Januari 2011

30-04-2010 19:13 2484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik getest, ik ben zwanger! :-) In januari 2009 gestopt met de pil en een hele onregelmatige cyclus. Ik ben zo blij! Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.

Volgens mijn eigen berekening zou het in januari de bevaldatum zijn, vandaar dat ik dit topic open. Volgens mij was 'januari 2011' er nog niet, als het wel zo is, sorry dat ik deze aanmaak.

Jeetje, volgende week maar eens langs de huisarts enz.

Groetjes,

Streepjescode

Het is gelukt om de tabel toe te voegen! Als jullie de gegevens voor erin onderaan in jullie bericht dikgedrukt neer willen zetten, kan ik het gemakkelijker vinden en in de tabel plakken.

Je kan iets dikgedrukt typen door op het B-teken te klikken bij het schrijven van een nieuw bericht en tussen die ][ je bericht te typen, dus ....]typen[.....

Ik hoop dat het lukt!

NaamLftKindjeDatumProvOverigNollekex1exxSam

01-09-2010 14:20 uurMirre102291e30-12xZoon

04-12-2010Zoplotseling301e31-12xj/m is bekendStreepjescode301e3-1ZHDochter

25-12-2010 18:31 uurSofiaLaLa301e7-1ZHj/m is verrassing

verlof m.i.v. 29-11

zwangerschapsyoga

gestart 25-8Little Green281e9-1GRverlof m.i.v. 10-12Sinojo373e11-1NBverlof m.i.v. 1-12Mojitolise291e13-1UTverlof m.i.v. 15-12

zwangerschapsgym

start 23-10Mickey79311e15-1NBverlof m.i.v. 20-12,

zwangerschapsyoga

gestart 8-9Rituals_addict261e15-1NHxHelena281e15-1NHschildklierafwijking,

j/m is verrassingTeepje291e17-1ZHverlof m.i.v. 17-12

zwangerschapsgym

start 25-10Lichtelijk271e20-1DRzwangerschapsyoga

al gestartFloortje_7302e22-1OVzoon (08-02-2009)

verlof m.i.v. 11-12Mamamuis302e25-1DRxMoontje86242e26-1DRxMaliboo241e29-1UTverlof m.i.v. 27-12

zwangerschapscursus

start 4-10
sterkte maliboo!

mamamuis: ik begin soms ook te balen als man mij s avonds helpt om mijn pantoffels aan te doen. Maar man is gelukkig ook superlief!

Verder gisteren op drukke verjaardag geweest en vandaag buik- en hoofdpijn dus lekker weinig doen.

nu lekker met zoontje wat gaan eten.
twee keer dankzij zoontje, ach, sorry
@maliboo, ja jahhh daar staat uiteraard de naam op en dat zeggen we lekker nog niet.. maar je kan hier kijken voor de sticker, in het cyclaam uiteraard , en de sterren wel weer heel toepasselijk omdat dit ook op de muurschildering staat http://www.hippegeboortes ... geboortesticker-type-daan en dan met letter type lily hahahaa maar je ziet het wel als het zover is, dan maak ik er zeker een foto van.

Maar ehh met zitten kan je niet met die band, althans niet fatsoenlijk, want hij drukt in je onderbuik, ik zou hem toch echt met zitten uitdoen hoor...

@moontje, de box staat hier al een x aantal weken in huis hahaha maar dat was meer om te kijken hoe het stond en hoe de indeling moest, en uiteindelijk heb ik hem maar laten staan.... dus gek is het niet hoor
oeps dubbel geklikt 1x is genoeg
@ maliboo: wat doe jij voor werk? Sorry als ik het vergeten ben (schijnt met zwangerschap te maken te hebben, goed excuus, toch?). Maar inderdaad: je moet aan jezelf denken!

Ik moet nog 2,5 week werken, het is nog steeds superdruk bij ons, maar ik heb er goede hoop op dat dat over twee weken een eind voorbij is.

@lichaam/buik in de weg: ik had gisteren grote moeite met opstaan uit bad. Ik ga dan ook niet meer in bad als man niet thuis is, zodat ie me altijd kan helpen (of oprapen ). Scheren van onder lukt me ook niet echt. Tja, op goed geluk wel een beetje, maar of het er een beetje uitziet? Jammer dan, denk ik ook, komt daarna wel weer. Zie er een beetje tegenop om dit aan man te vragen. Scheren doe ik toch ook een beetje voor hem, dus vind ik het raar als hij het moet doen. En ik vind het nu des te vervelender nu ik van onder zo vies ruik. Ik hoop dat die geur na de bevalling weer is verdwenen.

Man mag af en toe wel mijn laarzen voor mij uittrekken, dat lukt me soms echt niet!

@box: ik wil de kerstboom meteen na oud en nieuw inruilen voor de box. En zelfs dat vindt mijn moeder vroeg, zij zou hem pas na de geboorte neerzetten. Maar ja, wij werden dan ook pas toen we konden kruipen in de box gelegd.
@Mickey: volgens mij is jouw moeder zoals de mijne qua kids betreft. Ik wilde de box er ook pas in als de beeb kon kruipen maar hij moest erin van de kraamverzorgende omdat ik de baby nergens veilig neer kon leggen. Van de bank kan hij afrollen, de vloer was te koud, wippetje niet plat genoeg. Er was overal wat mee. Nu wil ik hem ook nadat de kerstboom eruit gaat erin zetten.

Man moest hem zelfs al "voor het grijpen"zetten op zolder van mij maar dat heeft hij volgens mij nog niet gedaan.

Ik krijg steeds meer pijn bij mijn ribben. En voel dat de baby steeds hoger komt met haar rug tegen de onderkant van mijn longen aan. Vandaag lekker rustig aan doen want zoontje is niet thuis. Zwaai
Ik weet niet wat beeb vannacht allemaal gedaan heeft en ben ook heel benieuwd hoe hij vanmiddag ligt want ik voel nu overal schopjes haha.

De eerstvolgende van ons is al over een maand uitgerekend.....het komt nu wel ineens dichtbij. Ik moet vanaf vandaag nog max 7 weken....dat klinkt nog wel heel lang haha.
nou, ik vind dat het al heel snel klinkt!

Dat kan dus al over 3 weken zijn!!
@floortje,.....over 7 weken ben ik 'pas' 39 weken. Maar de gyn wil eigenlijk niet over de 39 weken heen. Het kan natuurlijk ook al wel eerder komen maar dat verwacht ik niet. Niek is ook met 39 weken geboren alleen ben ik toen ingeleid, dus ook niet helemaal een leidraad haha.
@floortje, wil jij echt pas de box gaan zetten als de baby kan gaan kruipen ? Je gaat je kindje straks toch niet de gehele tijd vast houden als het wakker is? Want waar laat je het dan, op de bank is idd wel gevaarlijk, wippertje kan maar ook niet voor langer dan een half uur... box is dan toch wel een must als de baby net geboren is, lekker erbij liggen in de woonkamer....

bij mij hebben ze beide in de box gelegen vanaf de geboorte, niet slapen want dat hoort in bed, daar ben ik heel stellig in, maar gewoon als ze wakker zijn.. want tenslotte kan je niet de hele tijd rond lopen met een baby in je armen... ikke niet althans.

Normaal gesproken als je rond de 37 weken de box gaat zetten is ruim schoots optijd maar als je er geen ruimte voor hebt, dan moet je wachten tot de kerstboom de deur uit is.

Ik ben 11 jan. uitgerekend en aangezien de jongste ook 4 dgn eerder is gekomen en de oudste op de uitgerekende datum verwacht ik niet dat deze 3e spruit heel veel langer blijft zitten, maar goed we shall see.

Zelf ben ik vandaag 34 weken zwanger
Weer terug van de gyn. En mag donderdag weer terug voor een onderzoek. Nu krijg ik dat onderzoek met dat drankje.

Ik begin er inmiddels zo zat van te worden. Het lijkt wel of ze net zo lang blijven zoeken tot ze wat vinden.

Kind groeit goed, bloeddruk was goed, bloed- en urinewaardes waren goed,......

Maar ben nu gewoon even een beetje sjaggie....
@mamamuis: waarom mag je van de gyn niet over de 39 week heen dan?

Ben vanochtend bij de vk geweest, kindje is al volledig ingedaald! Ik moest ook alweeeer een groeiecho (dat is nu al de derde keer), maar wederom niets aan de hand, kindje groeit mooi door en is inmiddels al 2300 gram.

Ik ga morgen rijexamen doen, willen jullie allemaal even voor me duimen? Het zou echt wel fijn zijn om mijn rijbewijs te hebben voor de bevalling namelijk!
dag dames, ik heb zojuist ook een groeiecho achter de rug, gelukkig zag het er allemaal goed uit! Het kindje is al 2500 gram ongeveer, en is verder vooral lang! Aangezien mijn man ook echt heel lang is kan dat best kloppen! Het hoofdje was wel weer heel gemiddeld, dus dat is natuurlijk het belangrijkst voor wat betreft de bevalling.... Ik had meteen ook controle en alles was gelukkig nog goed, over 2 weken alweer!

Verder ben ik niet helemaal fit, begin echt van die stomme kwaaltjes te krijgen zoals benauwdheid en oprispingen enzo. En vooral heel slecht slapen.... Nog maar 2,5 week werken, ik tel af! Sorry dat ik dus even niet zo actief ben op het forum, ik ga het zeker goedmaken als mijn verlof begonnen is!
@little green en teepje.....wat fijn dat alles goed met de echo's.

Toch een geruststelling dat alles op schema ligt.

Weet niet precies waarom ze tot 39 weken wachten. Denk dat het hoofdzakelijk komt doordat het een geplande keizersnee wordt. Als ze dan wachten tot de bevalling begint kunnen ze het niet inplannen en dan is het toch hectischer dan wanneer het van te voren allemaal geregeld is. Ach ik vind het niet erg hihi.
Ben ik ook weer eens (tussen het slapen door). Sinds een paar uurtjes is mijn buik behoorlijk aan het rommelen. Ook de kleine voel ik soms behoorlijk bewegen (gisteren bij laatste pretecho lag ze weer in een stuit). Ik heb last van buikpijntjes en mijn buik is af en toe flink hard. Voor de moeders onder ons: ik hoop dat dit erbij hoort, zouden het oefenweeen ofzo kunnen zijn? Ik moet maandag pas weer naar de gynaecoloog. Af en toe voel ik wat lopen, maar denk dat dit afscheiding is. Wel vind ik mijn inlegkruisje anders dan anders ruiken (sorry voor het vieze verhaal), het lijkt wel zoeter.

@ Little Green: hoop dat je gaat slagen!
@streepjescode: als het inderdaad zoeter ruikt, moet je er misschien al mee naar de gyn om even te checken of het inderdaad afscheiding is. Ik voel ook af en toe wat 'lopen' maar vind het nog net zo stinken.. :(

@LittleGreen: ik ga voor je duimen! Lijkt me inderdaad heel fijn voor je als je het hebt, anders ligt het straks een tijdje stil voor je. Wel meteen achter het stuur kruipen van je eigen auto zodra je je rijbewijs hebt! En die ga je halen, ik voel het!

@LIgging kindje: ik voel de beweginkjes weer op andere plekken, dus ben benieuwd hoe die van ons nu weer ligt. Dat weet ik helaas pas volgende week donderdag... Nog 2,5 week werken trouwens, ik ben nu wel aan het aftellen..
ik ga later even alle berichtjes lezen..

Ben nu even heel ongerust, omdat de baby amper heeft geschopt vandaag, wat ik ook doe..En na die vervelende ervaring de vorige keer met de vk durf ik amper te bellen. Ik lees overal dat ze dat minder ruimte hebben nu,(ben 32 wk) dus ik wacht het even af. Ik ben blij als ik bevallen ben:)
@moontje.....wat vervelend dat je nu niet zo goed durft te bellen. Kan me heel goed voorstellen maar probeer je daardoor niet te laten remmen. Jij mag gewoon bellen als je ongerust bent, al bel je 10 keer.

Ik vind het verder lastig, ik voel de beeb soms ook veel minder dan de andere keer maar ja.....

@streepjescode.....als het zoeter ruikt zou ik voor de zekerheid toch even bellen als ik jou was. En rommelen kunnen oefenweeen zijn. Echte weeen doen zeer, maar ook dat is voor iedereen anders.

Bij twijfel gewoon bellen...beter 10 keer teveel dan 1 keer te weinig.
@moontje.....bedacht me dat ik wel eens gelezen of gehoord heb dat appelsap kan zorgen dat de bloedsuikerspiegel van de beeb stijgt en dat het gaat bewegen.

Misschien zou je dat kunnen proberen om jezelf gerust te stellen. Nadeel is natuurlijk wel dat als het bij jou toevallig niet werkt je waarschijnlijk nog meer ongerust bent.....
Gelukkig de baby beweegt(weer)!!

Ik was ontzettend ongerust en ze begon pas te schoppen toen ik een tijdje op bed lag, maar toen hield het ook amper op!

Na gisteren heb ik wel besloten dat, al ben ik al 32 weken zwanger, ik toch switch van vk. Ik voel me absoluut niet op m'n gemak bij de praktijk waar ik nu zit. Als ik er nu over nadenk word ik ontzettend kwaad over het feit dat ik gisteren niet durfde!! te bellen. En dat terwijl ik tijdens mijn hele zwangerschap in totaal 2 keer heb gebeld. Er is me een vk aangeraden en ik heb er een goed gevoel bij na het telefonisch gesprek. Ze zei het vaker mee te maken, dus dat geeft een goed gevoel..

@mamamuis: Bedankt voor je tip! Ik las het helaas net pas en al had ik het gisteren gelezen, ik heb ook geen appelsap in huis:) Maar ik ga het wel halen, voor de volgende keer! Ik had juist gelezen dat de baby bijna altijd reageert op een diepe buikademhaling, maar dat deed ze dus niet. Gelukkig is alles weer goed!
@moontje......dat buikademhalen werkt hier ook vaak wel. En als ik half op mijn buik ga liggen. Mannetje ligt dan kennelijk niet meer lekker en gaat dan anders liggen.

Oja, en van dat appelsap....je had het best hier mogen komen halen hoor haha. Maar probeer het een keer uit als je niet ongerust bent. Misschien werkt het wel helemaal niet en dan wordt je nog ongeruster.

Ik was ook geswitched als ik jou was. Je moet je wel op je gemak voelen, en al helemaal als je straks gaat bevallen.
@mamamuis, krijg je nu weer een suikertest met het mierzoete drankje?het lijkt onderhand wel alsof ze wat willen zoeken... erg en dan te bedenken dat het verder goed met je gaat, en ook de kleine het goed doet...raar hoor. Maar goed beter even nakijjken dan te laat..

@moontje, goed dat je toch de stap hebt gemaakt naar een andere vk, het is natuurlijk te zot voor woorden dat je niet durft te bellen naar je verloskundige, daar zitten ze tenslotte ook voor.. Hopelijk ga je de laatste weken wel goed behandeld worden bij de vk.

Vanmiddag het verjaardagsfeestje van mijn jongste voor zijn klasgenootjes... volgende week is hij pas echt jarig, dan wordt hij weer 7 jaar... kleintjes worden snel groot...
@sinojo.....wat leuk een feestje!!! Maar wel zwaar voor jou, of valt het mee?

En die test....tja, heb me er nu maar bij neergelegd. Gister was ik er echt een beetje boos over. Alsof ik voor mijn lol van het ene naar het andere onderzoek hop. Ik heb een fantastische gyn en die brengt het altijd heel leuk dus vooruit dan maar weer haha.
@mamamuis.. bereid je maar voor het ruikt smeriger dan dat het smaakt, maar je moet als het goed is 300 ml drinken op nuchtere maag, en als je het bijna op hebt dan wordt het dus wel heeel smerig en zoet.. de nasmaak dan. Maar alles voor het goede doel

Ik laat de kinderen bowlen, kan gelukkig allemaal in een auto, en mijn moeder die rijdt dus ik hoef alleen maar te gaan zitten en thuis kunnen ze dan na 16:00 meteen aanvallen aan de friet.... en het mooie is van alles, die gooien we zo op tafel zonder bordjes. Mijn oudste had dat een keer gehad met een feestje, de kinderen aten allemaal van dezelfde hoop, majo en alles op tafel (plastic tafelkleed) spuiten en na afloop kleed opvouwen en weg gooien, dus hoe makkelijk en leuk kan je het maken voor die kinderen, laat ze maar kliederen....
@sinojo.....dat klinkt wel heel leuk en gezellig. Denk dat kinderen dat ook super vinden haha.

Dat drankje vind ik niet eens zo erg. Daar drink ik me wel doorheen maar daarna mag ik 2 uur niks eten en dat vind ik wel vervelend want dan word ik heel misselijk en krijg ik brandend maagzuur.....maar goed dat is niet anders voor een keertje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven