Mode & Beauty alle pijlers

elastiek van panty

27-11-2010 22:04 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben op zoek naar jullie tips en trucs om het elastiek van mijn panties wat soepeler / uit te rekken. Het elastiek vind ik altijd zo strak zitten dat ik blij ben om thuis weer verlost er van te zijn, Ik zat zelf te denken om een strijkbout misschien dat hiermee het elastiek wat losser wordt, maar graag jullie tips....
ik heb de panty als heel lang afgezworen. Hold ups zijn prima!
Niet in deze kou zoals vannacht...!!! Als je op de fiets bent...

Probeer de panty's van AH eens, die zitten niet zo strak. Dan moet je de duurdere variant nemen, die zit niet in een doosje maar hangt in een stukje karton.
Niet onder de strijkbout doen hoor, dan kan je je strijkbout na afloop gaan schoonbikken.

Men neme een schaar en zet 1 ferme knip in de bovenrand, klaar.

Panty is dan wel iets minder goed bestand tegen de tand des tijds maar het werkt. Ik deed dit toen ik zwanger was met mijn al panty's en het werkte uitstekend.
Ik heb één keer genkipt, maar toen rolde de panty meteen naar beneden. Dus snap werkelijk niet hoe dat bij anderen goed kan gaan.
quote:emaille schreef op 28 november 2010 @ 10:13:

Ik heb één keer genkipt, maar toen rolde de panty meteen naar beneden. Dus snap werkelijk niet hoe dat bij anderen goed kan gaan.

Na de knip* draag je die panty met een broekje eroverheen...

*=-OMG moet spontaan aan mijn laatste bevalling denken, brrr, komt natuurlijk ook omdat de laatste keer dat ik dit trucje uithaalde nog zwanger was...
oooo slim..
Met dit weer vind ik een legging zonder voetstuk (HEMA) prima! Lekker hoog optrekken zonder dat het kruis naar beneden zakt en lekkere warme sokken in je laarzen. Prima oplossing.
als ik een panty draag is deze meestal van wolford en dan heb ik nergens last van. Ik heb maat 48 dus strak ben ik ook zeker niet. Maar deze snijdt niet, zakt veel minder af en tekent ook niet.

Ze zijn echt een stuk duurder maar gaan ook lang mee (bij een beetje zuinig gebruik). De panties van de H*ma zijn redelijk maar halen het niet bij wolford. Die knellen echt niet. Daarnaast is de pasvorm super, heb ik meestal panties 2 maten groter nodig, hier is dat niet zo en dan heb ik ook nog lange benen.
gezien jullie reacties ben ik gelukkig niet de enigste met dit probleem, voorlopig maar leven met het strakke elastiek. ik zelf zat te denken om met de strijkbout het elastiek effe te verwarmen en dan uit te rekken misschien dat hierdoor het elastiek niet weer helemaal terug komt in de oude situatie.....
Nou, er reageerde iemand dat dan je strijkbout eraan gaat...
quote:emaille schreef op 28 november 2010 @ 12:00:

Nou, er reageerde iemand dat dan je strijkbout eraan gaat...Hij gaat er niet aan. Maar de strijkplaat komt onder de plastic smurrie te zitten. Die kun je daarna wel weer schoon krijgen maar eenvoudig is dat niet.
Had vandaag een panty van Zeeman. Wel een leuk dessin, maar hij zakt dus af.

Liep de hele tijd stiekem te hijsen.
Inderdaad, toen ik nog maatje 38 had sneed een panty of maillot maat 42/44 nog in mijn buik. Ik vind leggings van de h&m vaak wel goed zitten zonder te snijden, maar ja, dat is wel heel wat anders als een panty.

Even een vraag voor de knipperts: scheurt dat niet verder door dan??
Misschien inknippen tot het randje?
quote:Zamirah schreef op 01 december 2010 @ 17:23:

Had vandaag een panty van Zeeman. Wel een leuk dessin, maar hij zakt dus af.

Liep de hele tijd stiekem te hijsen.Oh vréselijk is dat. Heb ik ook wel eens gehad en dan met een (heul) kort rokje. Ik was steeds bang dat het kruis van de panty onder het rokje uit zou zakken
The time is now
Ik ben gisterenavond wat zit experimenteren om toch het elastiek wat slapper te krijgen en ik melden dat het gelukt is, met een strijkbout en een houten stok. Houten stok/lat van 30 / 40 cm lang, elastiek van panty over beide uiteinde plaatsen zodat panty elastiek wordt uitgerekt en daarna met een hete strijkbout langzaam over het elastiek om de stok, hierdoor wordt het elastiek uitgerekt EN door de warmte van de strijkbout blijft het elastiek in min of meer de uitgerekte stand. na het verwijderen van de stok/lat zelf. Probeer maar eens.....
Blijft je panty op die manier wel heel, Mony? Dat gesol lijkt me niks. Als ik dat allemaal moet doen om eem panty fatsoenlijk aan te krijgen, hoeft het voor mij niet meer.

@Banba, dat had ik dus ook vandaag....had het gevoel dat het kruis op mijn knieen hing.
Tip: ik koop mijn panty 2 maten te groot, zodat ik 'm hoog kan optrekken. Om te voorkomen dat -ie mijn mijn middel snijdt, trek ik 'm op tot onder mijn borsten. Daarna blijft de panty 'klem' zitten onder de beugels van mijn BH. Het is lastig uitleggen, maar het werkt fantastisch en het geeft ook nog een beetje een corrigerend-ondergoed-effect omdat het strak om je buik heen zit.
Bij mij gaan panty's in no time stuk (ladders) dus hold ups lijken me niet zo economisch verantwoord. En om in het openbaar n stuk kousrand zichtbaar te hebben vink ook nix.

Panty's die te strak in de taille zitten wurm ik om een rugleuning van n stoel, nachtje laten zitten et voila, uitgerekt. Die knip-truc kende ik nog niet, kan me voorstellen dat t werkt maar dat 'roetsj', het elastiek opgerold naar beneden vind ik zo irritant, dan nog liever net iets te strak.
Ik snap al deze dingen niet. Waarom hijs je jezelf in ondingen als je kousen hebt. Ik moet er niet aan denken de heledag in klemmend nylon rond te lopen en te zitten. Geef mij maar een stel kousen met of zonder jarretelles... Als het te koud is doe ik geen rok/jurk aan. Het is 2010 bij 11 dames !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven