Brazilië
woensdag 1 december 2010 om 19:34
Hallo allemaal,
Ik ga de eerste twee weken van april naar Brazilië. De eerste week zal ik in Rio de Janeiro doorbrengen omdat de hoofdreden dat ik ga een congres is wat daar is en de hele eerste week duurt, maar waarbij ik wel redelijk veel zal zien (de stad, stranden, dagtripje naar christ the redeemer statue en sugar loaf mountain).
Daarna heb ik nog 1 week over om een beetje te reizen, meer vakantie zit er helaas niet in. Nu is mijn vraag: welke route zouden jullie doen/wat zouden jullie gaan bekijken? Van wat googelen krijg ik het idee dat Iguaçu Falls een must is, daarvoor ben ik dan ook bereid een binnenlandse retourvlucht te nemen. Is dat een aanrader? Een week is natuurlijk erg kort, maar ik hoop toch wat hoogtepunten in de omgeving te kunnen zien. Ik zou het jammer vinden om er later achter te komen dat ik iets geweldigs gemist heb wat heel dichtbij was.
Alle tips welkom!
Ik ga de eerste twee weken van april naar Brazilië. De eerste week zal ik in Rio de Janeiro doorbrengen omdat de hoofdreden dat ik ga een congres is wat daar is en de hele eerste week duurt, maar waarbij ik wel redelijk veel zal zien (de stad, stranden, dagtripje naar christ the redeemer statue en sugar loaf mountain).
Daarna heb ik nog 1 week over om een beetje te reizen, meer vakantie zit er helaas niet in. Nu is mijn vraag: welke route zouden jullie doen/wat zouden jullie gaan bekijken? Van wat googelen krijg ik het idee dat Iguaçu Falls een must is, daarvoor ben ik dan ook bereid een binnenlandse retourvlucht te nemen. Is dat een aanrader? Een week is natuurlijk erg kort, maar ik hoop toch wat hoogtepunten in de omgeving te kunnen zien. Ik zou het jammer vinden om er later achter te komen dat ik iets geweldigs gemist heb wat heel dichtbij was.
Alle tips welkom!
woensdag 1 december 2010 om 20:45
woensdag 1 december 2010 om 21:56
Salvador de Bahia en vanaf daar naar het eiland Fernando de Noronha. Alleen red je dat niet in een week, al helemaal niet als je ook nog naar Foz Iguacu wilt.
Foz vond ik overigens wel erg mooi en indrukwekkend, heb zelf alleen de Braziliaanse kant en de Argentijnse kant gezien.
Ook Rio zelf is prachtig, maar wel enorm crimineel he. Ga niet zwemmen op de Copa Cobana, ga liever naar Ipenama als je op het strand wilt liggen (iets minder kans om beroofd te worden).
Heel veel plezier, Brazilie is genieten!
Foz vond ik overigens wel erg mooi en indrukwekkend, heb zelf alleen de Braziliaanse kant en de Argentijnse kant gezien.
Ook Rio zelf is prachtig, maar wel enorm crimineel he. Ga niet zwemmen op de Copa Cobana, ga liever naar Ipenama als je op het strand wilt liggen (iets minder kans om beroofd te worden).
Heel veel plezier, Brazilie is genieten!
woensdag 1 december 2010 om 22:37
Tsja, Salvador de Bahia en Fernando de Noronha zijn vast heel mooi, maar dat is inderdaad gewoon niet haalbaar in een week. Het lijkt me zo'n mooi land, en het liefst zou ik gewoon veel langer blijven en echt alles zien, maargoed dat kan niet. Ik hoop meer op tips redelijk dichtbij Rio de Janeiro, zonder het vliegtuig te hoeven nemen. Op Foz Iguacu na dan, als dat tenminste een echte aanrader is (ook in de gegeven tijd, een week dus). En als ik daar heen zou vliegen, hoe lang daar dan te blijven, en wat is mooi om de andere dagen te doen? Hoe heb je trouwens de watervallen bekeken, is dat makkelijk zelf te doen, had je dat van tevoren geregeld, of kun je daar makkelijk een gids huren ofzo? En wat heb je daar ongeveer aan uitgegeven?
woensdag 1 december 2010 om 23:07
Het is al een paar jaar geleden, dus ik weet het niet helemaal precies meer. Maar volgens mij zijn wij daar destijds 2 volle dagen geweest. We waren met een grote groep (9 personen) en hebben inderdaad een gids geregeld. Die bood zich al aan vanaf het moment dat we uit de bus stapten.
Reken in ieder geval op een dagje per kant van de watervallen.
Het is allemaal wat weggezakt, maar komt misschien vannacht wel weer boven.
Reken in ieder geval op een dagje per kant van de watervallen.
Het is allemaal wat weggezakt, maar komt misschien vannacht wel weer boven.
woensdag 1 december 2010 om 23:40
Oke, dankjewel! Dus 2 dagen om allebei de kanten te zien. Stel dat ik 's ochtends daar met het vliegtuig aankom kan ik dan diezelfde dag nog 1 kant van de watervallen zien, dan ergens overnachten, volgende dag de andere kant, en dan 's avonds (of de ochtend erna) weer terugvliegen, of is dat te optimistisch en zou je er 3 dagen voor uittrekken
? Ik heb trouwens helemaal geen ervaring met reizen in Zuid-Amerika, maar ik neem aan dat er rond toeristische attracties genoeg hostels/hotels zitten? Heeft iemand nog tips over wat te vermijden wat betreft slaapgeledenheden?
donderdag 2 december 2010 om 09:12
Ik vond het erg indrukwekkend. Wij zijn ook 2 dagen geweest. We zaten in een hotel in het park, vlakbij de Diavolo waterval. Geweldig om te zien bij zonsopgang. Helaas weet ik de naam van het hotel niet meer. Was nogal vergane glorie, maar erg mooi gelegen.
Je kan met een speedboot naar de waterval toe, dat is vooral leuk vanaf de Braziliaanse kant. De ecotour is erg mooi en er zijn erg mooie wandelingen.
Je kan met een speedboot naar de waterval toe, dat is vooral leuk vanaf de Braziliaanse kant. De ecotour is erg mooi en er zijn erg mooie wandelingen.
donderdag 2 december 2010 om 20:57
Okee, zeker 3 dagen voor uittrekken dus, dankjewel. Ik heb nog nooit een LP gekocht en heb die van rio en omgeving dus ook niet.. staat daar juist niet veel teveel in? Ik ben een beetje bang dat ik dan door de bomen het bos niet meer zie. Ik had gehoopt hier echte Brazilië kenners tegen te komen die me wel een mooie route konden aanraden . Het loopt alleen nog niet echt storm op dit topic. Heel erg bedankt voor jullie tips trouwens, waar gebruiken jullie die LP voor eigenlijk? Staan daar hotels enzo in zodat je ongeveer weet waar je heen moet? Ik heb trouwens ook op een aantal websites gezien dat je 'bouwstenen' kunt kopen, dus voor een x bedrag georganiseerde tripjes maken inclusief overnachtingen. Ik neem aan dat je dan een stuk duurder uit bent, weet iemand of dit ook echt zo is? Hebben jullie alles op de bonnefooi gedaan?
donderdag 2 december 2010 om 22:38
Juist LP vind ik heel fijn, gewoon als voorpret maar ook omdat alles zo duidelijk beschreven is. Het is ook een fijne back up/naslagwerk vind ik. Juist voor een verblijf in zo'n grote stad als Rio.
Ook voor stedentripjes koop ik meestal een leuk gidsje. Niet dat je alles klakkeloos hoeft te volgen. Maar anders had ik bijvoorbeeld nooit van het chocolademuseum in Barcelona gehoord. Niet wereldschokkend maar gewoon heel erg leuk!
Zelf doe ik alles semi op de bonnefooi, ik zorg voor onderdak als ik aankom en dan weet ik wel welke dingen ik niet wil missen. En wat ter plekke erbij komt door tips van locals of door het ontmoeten ontmoeten van mensen komt er bij.
(maar ik ben van de lange reizen dus dat is anders)
Als ik een week in Rio had, zou ik wel vantevoren van alles uitzoeken en een beetje inplannen.
Misschien krijg je meer tips/info op wereldwijzer.
Het lijkt me wel leuk als we elkaar op de hoogte houden en misschien wel daar meeten.
Ook voor stedentripjes koop ik meestal een leuk gidsje. Niet dat je alles klakkeloos hoeft te volgen. Maar anders had ik bijvoorbeeld nooit van het chocolademuseum in Barcelona gehoord. Niet wereldschokkend maar gewoon heel erg leuk!
Zelf doe ik alles semi op de bonnefooi, ik zorg voor onderdak als ik aankom en dan weet ik wel welke dingen ik niet wil missen. En wat ter plekke erbij komt door tips van locals of door het ontmoeten ontmoeten van mensen komt er bij.
(maar ik ben van de lange reizen dus dat is anders)
Als ik een week in Rio had, zou ik wel vantevoren van alles uitzoeken en een beetje inplannen.
Misschien krijg je meer tips/info op wereldwijzer.
Het lijkt me wel leuk als we elkaar op de hoogte houden en misschien wel daar meeten.
vrijdag 3 december 2010 om 16:41
Okee, ik zal eens kijken of ik ergens een LP kan vinden. van Rio en omgeving. Het is inderdaad wel leuk voor de voorpret!
Ik hou er wel van om te zien waar ik uitkom, maar als je ergens maar een week bent werkt dat niet echt nee. Dat is leuker als je zoals jij 3 maanden gaat!
Ik zal je op de hoogte houden van wat ik vind, en ja een meeting daar is ook wel leuk misschien!
Ondertussen blijf ik natuurlijk hopen op meer reacties hier
Ik hou er wel van om te zien waar ik uitkom, maar als je ergens maar een week bent werkt dat niet echt nee. Dat is leuker als je zoals jij 3 maanden gaat!
Ik zal je op de hoogte houden van wat ik vind, en ja een meeting daar is ook wel leuk misschien!
Ondertussen blijf ik natuurlijk hopen op meer reacties hier
woensdag 8 december 2010 om 13:40