vulling van wat?
donderdag 2 december 2010 om 13:14
op kerstavond maak ik een diner klaar. voor 4 volwassenen.
ik had een recept gevonden voor gevulde varkensrollade. Je snijdt die rollade dan in 4 dikke plakken, maakt daar een soort envelopje van en vult ze.
In het recept worden ze gevuld met pruimen, echter 1 van de eters lust geen warm fruit... Een andere optie zou zijn champignons of paddenstoelen maar weer een andere eter lust dat weer niet.
Waarmee kan ik het varkensvlees nog meer vullen? wat is een goede combi?
ik had een recept gevonden voor gevulde varkensrollade. Je snijdt die rollade dan in 4 dikke plakken, maakt daar een soort envelopje van en vult ze.
In het recept worden ze gevuld met pruimen, echter 1 van de eters lust geen warm fruit... Een andere optie zou zijn champignons of paddenstoelen maar weer een andere eter lust dat weer niet.
Waarmee kan ik het varkensvlees nog meer vullen? wat is een goede combi?
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
donderdag 2 december 2010 om 13:32
Ik hou ook niet van warm fruit, tenminste van pizza hawai en kip in zoetzure saus met perzikken. JUCH!
Maar, ik vind stampot rode ui met pruimen wel heel lekker. Of een stoofpot met worstjes prei en appel. Misschien heeft je gast het ook wel niet op blikfruit en vind ze een vulling met pruimen wel lekker (want pruimen en varkensvlees, lekker!)
Maar, ik vind stampot rode ui met pruimen wel heel lekker. Of een stoofpot met worstjes prei en appel. Misschien heeft je gast het ook wel niet op blikfruit en vind ze een vulling met pruimen wel lekker (want pruimen en varkensvlees, lekker!)
donderdag 2 december 2010 om 13:49
quote:Mevrouwdekees schreef op 02 december 2010 @ 13:21:
Een kaassoort zoals brie of gorgonzola lijkt me lekker.
Omwikkeld met spek en ingesmeerd met grove mosterd en wat uienconfituur erin?
De versie met zongedroogde tomaatjes klinkt ook lekker trouwens!Volledig off topic: Ben je weer terug, of zit je je nu aan de andere kant van de wereld te bekommeren om nederlandse kerstdinertjes??
Een kaassoort zoals brie of gorgonzola lijkt me lekker.
Omwikkeld met spek en ingesmeerd met grove mosterd en wat uienconfituur erin?
De versie met zongedroogde tomaatjes klinkt ook lekker trouwens!Volledig off topic: Ben je weer terug, of zit je je nu aan de andere kant van de wereld te bekommeren om nederlandse kerstdinertjes??
donderdag 2 december 2010 om 13:52
het is mijn man... en die lust echt echt echt geen warm fruit... hij krijgt al rillingen bij het idee.. ( stommerd, want ik vind het zo lekker...)
hij eet bijvoorbeeld ook geen appeltaart of appelflappen ofzo.. daar houdt hij gewoon niet van..
@elninjoo... ik ga geen varkenhaas maken, maar gevulde varkensrollade... als ik varkenshaas wilde maken had ik dit topic natuurlijk niet geopend..
2 verschillende zou natuurlijk kunnen, maar dat vind ik niet zo gezellig..
er staan al wel heel wat lekkere dingen hier.. ik ga eens ff goed kijken
hij eet bijvoorbeeld ook geen appeltaart of appelflappen ofzo.. daar houdt hij gewoon niet van..
@elninjoo... ik ga geen varkenhaas maken, maar gevulde varkensrollade... als ik varkenshaas wilde maken had ik dit topic natuurlijk niet geopend..
2 verschillende zou natuurlijk kunnen, maar dat vind ik niet zo gezellig..
er staan al wel heel wat lekkere dingen hier.. ik ga eens ff goed kijken
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
donderdag 2 december 2010 om 14:07
quote:Kastanjez schreef op 02 december 2010 @ 13:49:
[...]
Volledig off topic: Ben je weer terug, of zit je je nu aan de andere kant van de wereld te bekommeren om nederlandse kerstdinertjes?? Ik vind het heel normaal om op Fiji een beetje varkensrolladevullingen te bedenken hoor. Nee dus, gister geland, bijkletsen @ de SLimmies?
[...]
Volledig off topic: Ben je weer terug, of zit je je nu aan de andere kant van de wereld te bekommeren om nederlandse kerstdinertjes?? Ik vind het heel normaal om op Fiji een beetje varkensrolladevullingen te bedenken hoor. Nee dus, gister geland, bijkletsen @ de SLimmies?
donderdag 2 december 2010 om 18:05
Paar champignons fijnhakken en bakken met een sjalotje. Laten afkoelen. Wat pistachenootjes fijnhakken (geen poeder van maken). Dat samen met een scheutje cognac en versgemalen peper door (room)paté mengen. Zout is waarschijnlijk niet nodig, even proeven. NEE, niet gelijk al die paté opeten! Vlees mee vullen en dichtbinden/prikken. Lekkerrrrr, als je de prikkertjes er niet vergeet uit te halen...