Nieuw bansysteem

02-12-2010 19:13 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
- De beheerder kan een waarschuwing sturen of een ban uitdelen, wanneer een forumregel door een gebruiker wordt overtreden. Hierbij wordt het volgende bansysteem gehanteerd:

Eerste ban: 24 uur

Tweede ban: 48 uur

Derde ban: permanent

Overtreed je een forumregel, dan ontvang je een ban. Overtreed je vervolgens weer een forumregel, dan ontvang je opnieuw een ban. Bij een derde overtreding volgt een permanente ban.

----------------------------------------------------------------------

Zo, das behoorlijk streng. En niet leuk meer. En wat bij mensen die al een ban hebben? Gaat de teller op nul? En blijft de ban levenslang staan?

Nou ja, dit is dus dé kans om mensen die je niet aanstaan weg te krijgen. Ik vind er geen hol meer aan, het Vivaforum. Hoe lang zit ik hier als? Jaaaren. Maar ik ken niemand meer, Allemaal andere namen. Ik ga langzaamaan afbouwen.
Nieuwe manier van bannen:

Wat gebeurt er als je je niet aan de regels houdt?

- De beheerder kan berichten wijzigen of zelfs verwijderen zonder waarschuwing vooraf.

- Wanneer een topic om welke reden dan ook uit de hand dreigt te lopen, behoudt de beheerder het recht deze zonder vooraankondiging te sluiten.

- De beheerder kan een waarschuwing sturen of een ban uitdelen, wanneer een forumregel door een gebruiker wordt overtreden. Hierbij wordt het volgende bansysteem gehanteerd:

Overtreed je een forumregel, dan ontvang je een ban. Overtreed je vervolgens weer een forumregel, dan ontvang je opnieuw een ban. Bij een derde overtreding volgt een permanente ban.

Niet toegestaan is:

Het noemen van medewerkers van Sanoma bij naam. Op overtreding van deze regel volgt een permanente blokkade van het account zonder waarschuwing vooraf.
We mogen niet meer vragen hoe het met N**** is.
Ha nog 1 ban en ik heb een perma...

Wat ik misdaan heb?

Ban 1: gezegd dat Peter R geil is in het topic van Joran vd Sloot (ja ik weet het vreeeeeeselijk off topic)

Ban 2: gevraagd aan tuttjemeteenrietje of ze wel had gecheckt of haar vraag niet eerder gesteld was vanwege een nieuwe banregel.

Je ziet het, ik ben een enorme crimineel.
quote:willem1959 schreef op 02 december 2010 @ 19:20:

Nieuwe manier van bannen:

- De beheerder kan berichten wijzigen of zelfs verwijderen zonder waarschuwing vooraf.

- Wanneer een topic om welke reden dan ook uit de hand dreigt te lopen, behoudt de beheerder het recht deze zonder vooraankondiging te sluiten.

Niet toegestaan is:

Het noemen van medewerkers van Sanoma bij naam. Op overtreding van deze regel volgt een permanente blokkade van het account zonder waarschuwing vooraf.

serieus?

Oei, dan moet je uitkijken op het 'afgrijselijke kindernamen-topic'. Voor je het weet schrijf je per ongeluk een naam van een Sanoma-medewerker. Mag ik trouwens dan een lijst inzien van alle medewerkers, zodat ik weet welke namen ik niet mag gebruiken.
Heb ik wat gemist?

Kan een mens niet eens ff rustig werken?
Is dit echt?
Belachelijk Meds belachelijk kind.

Ik zou éérst wel 'ns willen weten of die ouwe angels vervangen zijn en dus nu nieuw/fris en dus géén forummers zijn.
Ja zamirah, dit is echt. Welkom op het nieuwe forum.
ik wil wel eens weten of ze achter de post van engeltje 2 staan
Ik vind dit beter:

Eerste ban: zakje zout

Tweede ban: de roe

Derde ban: in de zak mee naar spanje!
quote:willem1959 schreef op 02 december 2010 @ 19:13:

----------------------------------------------------------------------

Zo, das behoorlijk streng. En niet leuk meer. En wat bij mensen die al een ban hebben? Gaat de teller op nul? En blijft de ban levenslang staan?

Nou ja, dit is dus dé kans om mensen die je niet aanstaan weg te krijgen. Ik vind er geen hol meer aan, het Vivaforum. Hoe lang zit ik hier als? Jaaaren. Maar ik ken niemand meer, Allemaal andere namen. Ik ga langzaamaan afbouwen.

Dank voor dit topic. Nu weet ik het tenminste. Waar is dit officieel medegedeeld?
quote:Zamirah schreef op 02 december 2010 @ 19:27:

Is dit echt?Ja.
Nou dat zal lekker opruimen
quote:Bianca40 schreef op 02 december 2010 @ 19:29:

[...]

h ja, bianca. Jij bent er nog!

KUS KUS KUS.

Wanneer gaan we nou daten, straks ben ik niet meer te vinden. Want drie bannen heb ik zo aan mijn broek.
quote:meds schreef op 02 december 2010 @ 19:28:

ik wil wel eens weten of ze achter de post van engeltje 2 staanDaar hoor je ze niet over. Maar die vivaMod2invaller is ouwe jongens krentebrood. De ene wink na de andere!
Ik heb het even opgezocht op Overig, modereer vragen.
Gisteravond werd er nog volgens het oude systeem geband:

Viva Angel1

Profiel2674 berichtenVoeg toe als contact01-12-2010, 23:56

--------------------------------------------------------------------------------

ParfumNick: ban van een week, vervolgban op een eerdere ban van een andere nick, vanwege provocatie/misleiding.
quote:willem1959 schreef op 02 december 2010 @ 19:30:

[...]

h ja, bianca. Jij bent er nog!

KUS KUS KUS.

Wanneer gaan we nou daten, straks ben ik niet meer te vinden. Want drie bannen heb ik zo aan mijn broek.

Dan zorg ik ook voor 3 bannen en dan daten we in het Grote Bannenbos

Maar even serieus... je hebt wel gelijk. Het is weer een onduidelijk zooitje wat meer vragen dan antwoorden oproept.
Of je komt gezellig naar de boerderie

Daar kun zelfs jij niet geband worden!
HEt staat ook hier:

Overig - Moderator Mededelingen
quote:Bianca40 schreef op 02 december 2010 @ 19:34:

Of je komt gezellig naar de boerderie

Daar kun zelfs jij niet geband worden!Ja hoor, door je man, als ie mij in de kast aantreft.
quote:willem1959 schreef op 02 december 2010 @ 19:35:

[...]

Ja hoor, door je man, als ie mij in de kast aantreft.

Een beetje risico hoort erbij... dat maakt het spannend

En zolang je niet hardop mee gaat zitten zingen met Sky Radio kun je het een aardig poosje uithouden in de kast zonder dat ie het merkt!
Ik heb eens de hele handel gelezen bij de huisregels... Was dit altijd al zo vreselijk verschrikkelijk ?

- De beheerder kan contact opnemen met de ‘abuse afdeling’ van je provider, dit kan uiteindelijk leiden tot het afsluiten van je internetaccount.

Uitzonderingen

– Bij dubbelnicken: de tweede (alternatieve) nick wordt zonder waarschuwing vooraf permanent geblokkeerd. Voor de hoofdnick geldt: blokkade volgens het bansysteem. Is er sprake van dubbelnicken tijdens een tijdelijke ban, dan wordt die ban verlengd, dan wel omgezet naar een permanente ban..

– Bij spammers: wordt een account enkel en alleen gebruikt om te spammen (het posten van promotionele reacties / topics) dan mag een account per direct permanent geblokkeerd worden. De gebruiker wordt hiervan per e-mail op de hoogte gebracht.

– Bij ernstig wangedrag waarbij (naar oordeel van de redactie) de sfeer op de website en/of de veiligheid van de bezoekers wordt aangetast, wordt onmiddellijk een permanente ban of IP ban uitgedeeld. Dit geldt ook voor het aankondigen van zelfmoord.

Wanneer je geblokkeerd wordt zullen de moderators hier per e-mail melding van maken. Mocht je het niet eens zijn met een beslissing dan kun je hiertegen uitsluitend per email bezwaar maken bij de Community Manager: forum@Viva.nl. Het standpunt van de Community manager is bindend.

Iemand anders misdraagt zich. Wat kan je doen?

Soms is een bericht bewust provocerend en dus bedoeld om reacties uit te lokken. In zo’n geval is het verstandig om niet te reageren. Gaat het echt te ver, meld dat dan aan de moderators, die zullen dan passende actie ondernemen. Je kunt de moderators bereiken via de toverstaf-functie in het forum of via forum@viva.nl

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven