cadeau idee 1e verjaardag?

02-12-2010 21:57 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na even zoeken kwam ik hier geen topic over tegen.

Mijn dochter wordt in januari 1. Ik krijg nu de vragen al of we kerstcadeaus en verjaardagscadeaus weten. Nu is het natuurlijk zo dat we ook dingen kunnen vragen waar ze bijvoorbeeld pas als ze 1,5 is iets aan heeft. Want sint/kerst en haar verjaardag liggen dus dicht bij elkaar, dus rond haar 1,5 zal ik niet nog een keer cadeaus kunnen vragen.

Wat is jullie ervaring/ zijn jullie tips om te vragen? Wat is een must voor een meisje tussen de 1 en 2 jaar oud? (opa's en oma's vragen er ook naar dus mag best een wat groter cadeau zijn...)
Loopfietsje/loopauto/driewieler? Ik weet niet wat je kindje al kan qua motoriek, maar als ze wat sneller is, is dit misschien wel een leuk idee?
hier een wheelybug. Het eerste half jaar deed hij er weinig mee, vanaf 1,5 erg populair. Broer van vier sjeest er ook nog mee door de kamer.

Wishbone bike

driewiel loopfiets

om te bouwen tot twee wiel loopfiets
Mijn dochter wordt bijna 1 en krijgt van opa en oma een houten slee met zitje, van andere opa en oma een wheelybug en van ons de Little People boerderij.
Wheelybug is ook erg leuk om te vragen.Verder wat pop eigenlijk al zei. Rond die leeftijd gaan ze vaak beginnen met lopen dus een loopauto, duwkar etc.

En anders iets van Little people, iets totaal anders maar ook erg leuk! De boerderij bv.
Ik zeg ook wheelybug!
De reacties gingen wat sneller, dan ik kon schrijven.Alles is dus al gezegd. Wel lekker eensgezind.
Mijn zoontje speelt het liefst de hele dag met auto's, maar aangezien jij een meisje hebt:

- Grote blokken

- Rolly de rups (of iets anders met een muziekje als je op een knopje drukt)

- Boekjes met flapjes (bijv. dribbel)

- Dvd teletubbies

- Loopauto
Dank je!

Oei.. dan is ze wel erg verwend denk ik...

Als kraamcadeau (van een van mijn zussen) heeft ze een loopschaapje gekregen, dus die staat al een tijd te wachten. Ik heb vorige week toevallig een loopwagentje/poppenwagentje via marktplaats gekocht wat ik nog een likje verf ga geven.

En een kasteelachtig ding van Little People is al een hele tijd populair (was ook een kraamcadeau van een van mijn zussen)

Van ons krijgt ze iig een keukentje op haar verjaardag. Aan vrienden en familie kan ik wat kleinere dingen vragen als spulletjes voor in dat keukentje... Maar ben dus nog op zoek naar een ander wat 'groter' cadeau idee..!
Wat ook leuk is, als het weer mooi weer wordt, is een driewielerfietsje met duwstang.
Hier krijgt zoon (bijna 1) van ons een Wheelybug, van schoonouders een houten bakfietsje, en van mijn ouders een driewieler met duwstang.

Verder vragen wij houten puzzels, muziekinstrumenten (voor kinderen uiteraard), houten treinbaan, een boek 'liedjes op schoot', en een slee met zitje.
Roze houten poppenwagen met eerste popje erin

Puzzels (van die houten inleg-puzzels)

Zandbak

Little People speelgoed (nu overal volop te krijgen!)

Hamertje tik (in baby-versie met staven/bollen)

Eerste knutselspullen (als je er zelf van houdt) zoals vingerverf, krijtjes, dikke potloodjes

Muziekinstrumentjes
Ik heb er zelf nóg geen idee van maar dingen als krijten, tekenen met dikke potloden en vingerverven, doen ze dat tussen de 1 en 2 jaar al?
Aqua doodle

Houten treinbaan, Ikea heeft er een die je uit kunt breiden

Stoeltje (zo'n kinderfauteuil)

Verkleedkleren met een mooie kist om ze in op te bergen

Leuke spulletjes voor het keukentje kun je ook vinden bij Ikea trouwens.
stoeltje(s) en tafeltje (Ikea heeft een geinig setje)

houten bank met klep (handig, kan speelgoed in)

duplo
Leuke ideeen allemaal al! Tnx!

De zandbak en de kinderzitzak zijn een goed idee!
quote:_Sabine_ schreef op 02 december 2010 @ 22:23:

Ik heb er zelf nóg geen idee van maar dingen als krijten, tekenen met dikke potloden en vingerverven, doen ze dat tussen de 1 en 2 jaar al?Voor de fijne motoriek is het handiger om tot een jaar of 3 met waskrijt te werken. Daar kun je volgens mij rond een jaar wel mee beginnen, ligt een beetje aan het kind natuurlijk.
Duplo krijgt ze van mijn ouders.

Tafeltje met stoeltje staat al klaar!
Schommel voor in de tuin? Ik weet niet hoe groot je tuin is natuurlijk.
Ik vroeg leuke kleding e.d. voor de eerste verjaardag Zoveel merken ze er nog niets van, en ik ( zij ) had al zo veel speelgoed.
Wij hebben allemaal last van Jouw stemmingswisselingen !

Hier is deze een hit.
Wat is dat Aruuba?

(Btw: hoest met Saba? Al bezig voor een nieuw Antilletje?)
Mijn dochter wordt 2 in december, maar ze is vanaf anderhalf jaar al druk bezig met kleuren en verven. Dat vindt ze machtig.

Het afgelopen jaar heeft ze met name gespeeld met duplo, little people, keukentje, zandbak en haar loopfietsje. Zoals gezegd is het ook een knutselkip. Ze kan een behoorlijke tijd achter elkaar kleuren en verven.

In de tuin hadden we voor zo'n kleine glijbaan, maar ze ging liever van de grote. Niet via de trap, maar via de glijbaan omhoog. Kinderen leren enorm veel tussen 1 en 2 dus gevarieerd speelgoed is wel handig om te vragen. Zeker omdat ze komende maanden zoveel meer gaat kunnen.
Duplo

Playmobil 1-2-3

Beide zijn een succes bij dochter van anderhalf!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven