Conflict marktplaats, Wat te doen?
zaterdag 4 december 2010 om 14:00
Hallo allemaal,
Ik was al een tijd op zoek naar een speciale cd.
In de winkel konden ze niet meer aan de cd komen, Dus ik ben toen internet gaan afzoeken naar deze cd.
Ik kwam op marktplaats een verkoper tegen, Die had deze cd nog geseald thuis liggen.
Naar wat over en weer gemaild te hebben, Heb ik de cd bij hem gekocht.
Nu kreeg ik gisteren de cd thuis, En wat blijkt de cd is zodanig beschadigt dat hij geen liedjes meer afspeelt.
Ik heb toen meteen de verkoper gemaild, Dat de cd beschadigt is.
En dat hij nu geen nummers meer afspeelt.
Nu kreeg ik gisteravond een email terug, Dat ik pech had gehad en dat verkocht=verkocht was.
Ik heb toen nogmaals een mail gestuurd, Met daarin een kopie van zijn advertentie.
En gezegd dat daarin stond dat de cd nieuw was en geseald, maar dat dit nu niet het geval was.
Nu krijg ik allemaal dreigmails terug, Dat hij me weet te wonen en dat ik dingen niet erger moet maken. Want dan komt hij me even opzoeken.
Ik voel me erg bedreigt en belazerd, En ik wil gewoon me geld terug!
Wie weet wat ik het beste kan doen??
p.s sorry voor mijn spelfouten maar ik forum via me mobiel.
Ik was al een tijd op zoek naar een speciale cd.
In de winkel konden ze niet meer aan de cd komen, Dus ik ben toen internet gaan afzoeken naar deze cd.
Ik kwam op marktplaats een verkoper tegen, Die had deze cd nog geseald thuis liggen.
Naar wat over en weer gemaild te hebben, Heb ik de cd bij hem gekocht.
Nu kreeg ik gisteren de cd thuis, En wat blijkt de cd is zodanig beschadigt dat hij geen liedjes meer afspeelt.
Ik heb toen meteen de verkoper gemaild, Dat de cd beschadigt is.
En dat hij nu geen nummers meer afspeelt.
Nu kreeg ik gisteravond een email terug, Dat ik pech had gehad en dat verkocht=verkocht was.
Ik heb toen nogmaals een mail gestuurd, Met daarin een kopie van zijn advertentie.
En gezegd dat daarin stond dat de cd nieuw was en geseald, maar dat dit nu niet het geval was.
Nu krijg ik allemaal dreigmails terug, Dat hij me weet te wonen en dat ik dingen niet erger moet maken. Want dan komt hij me even opzoeken.
Ik voel me erg bedreigt en belazerd, En ik wil gewoon me geld terug!
Wie weet wat ik het beste kan doen??
p.s sorry voor mijn spelfouten maar ik forum via me mobiel.
zaterdag 4 december 2010 om 14:16
zaterdag 4 december 2010 om 14:21
zaterdag 4 december 2010 om 14:21
zaterdag 4 december 2010 om 14:23
quote:emaille schreef op 04 december 2010 @ 14:21:
De bedreiging is toch gebeurd? Daar kan je toch aangifte van doen? Als ze een bedreiging via Twitter serieus nemen, dan ook in de mail lijkt me.
Pas als hij echt voor de deur staat en de ramen ingooit kun je pas aangifte doen. Niet als hij dréigt dat te doen, dan kun je er alleen melding van maken.
*of de regels moeten sinds een conflict met de ex-from-hell recent veranderd zijn*
De bedreiging is toch gebeurd? Daar kan je toch aangifte van doen? Als ze een bedreiging via Twitter serieus nemen, dan ook in de mail lijkt me.
Pas als hij echt voor de deur staat en de ramen ingooit kun je pas aangifte doen. Niet als hij dréigt dat te doen, dan kun je er alleen melding van maken.
*of de regels moeten sinds een conflict met de ex-from-hell recent veranderd zijn*
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zaterdag 4 december 2010 om 14:39
Van die bedreigingen zou ik denk ik ook aangifte of melding doen.
Probleem van die cd is dat je niet kan bewijzen of het wel of niet zo is. Die man kan wel zeggen, ik heb hem goed verstuurt en die beschadiging is bij haar gebeurd.
Maar evengoed een nare ervaring zeg. En ja, of aangifte wat uithaalt? Ik vrees van niet, of een nog bozere verkoper. Lastig wat te doen.
Probleem van die cd is dat je niet kan bewijzen of het wel of niet zo is. Die man kan wel zeggen, ik heb hem goed verstuurt en die beschadiging is bij haar gebeurd.
Maar evengoed een nare ervaring zeg. En ja, of aangifte wat uithaalt? Ik vrees van niet, of een nog bozere verkoper. Lastig wat te doen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zaterdag 4 december 2010 om 14:39
je kunt in ieder geval naar de politie gaan en het verhaal doen zodat men een mutatie maakt. tis geen aangifte maar dan heb je ze wel op de hoogte gebracht dat er een conflict is.
gevoelsmatig heeft hij jou wel bedreigd maar wettelijk gezien niet. (dat moet dan echt zijn van: Ik kom nu naar je toe en ga je doodmaken) dus daar kun je verder heel weinig mee.
maar dit gaat wel om een heel klein bedrag en denk ik eerlijk gezegd dat je je geld niet meer terug krijgt.
persoonlijk zou ik van de zogenaamde dreigementen niet zoveel aantrekken. hij komt echt niet naar je huis toe.
erg irritant zulke mensen. voor 35 euro iemand naaien dan ben je echt triest.
gevoelsmatig heeft hij jou wel bedreigd maar wettelijk gezien niet. (dat moet dan echt zijn van: Ik kom nu naar je toe en ga je doodmaken) dus daar kun je verder heel weinig mee.
maar dit gaat wel om een heel klein bedrag en denk ik eerlijk gezegd dat je je geld niet meer terug krijgt.
persoonlijk zou ik van de zogenaamde dreigementen niet zoveel aantrekken. hij komt echt niet naar je huis toe.
erg irritant zulke mensen. voor 35 euro iemand naaien dan ben je echt triest.
zaterdag 4 december 2010 om 14:40
Altijd melding maken bij Marktplaats. Zij zullen écht wel actie ondernemen. Alleen zó kunnen oplichters zoals die waar jij nu tegenaan loopt worden aangepakt.
http://statisch.marktplaa ... ighandelen-checklist.html
Zie punt 10.
Laat je niet intimideren door die oplichter. Hij weet niks van je. Hooguit je IP-adres......dit is voor 99% van de bevolking niet te traceren.
Suc6
Zie punt 10.
Laat je niet intimideren door die oplichter. Hij weet niks van je. Hooguit je IP-adres......dit is voor 99% van de bevolking niet te traceren.
Suc6
zaterdag 4 december 2010 om 14:43
quote:efenem schreef op 04 december 2010 @ 14:40:
Altijd melding maken bij Marktplaats. Zij zullen écht wel actie ondernemen. Alleen zó kunnen oplichters zoals die waar jij nu tegenaan loopt worden aangepakt.
Zie punt 10.
Suc6Hij heeft de cd opgestuurd, dus haar adres heeft hij in ieder geval
Zie punt 10.
Suc6Hij heeft de cd opgestuurd, dus haar adres heeft hij in ieder geval
zaterdag 4 december 2010 om 15:24
35 euro voor een tweedehands CD die je zo kan downloaden via allerlei gratis sites?
Da's zonde.
Hier een tip :
http://www.youtube.com/watch?v=AaqFuRTGoIM
Volg de instructies, download allerlei leuke nummers van Youtube, zet ze via het (veilige) programma om naar MP3 en brand ze op een CD. Klaar! Veilig en gratis, en keus en miljoenen muziekjes!
Da's zonde.
Hier een tip :
http://www.youtube.com/watch?v=AaqFuRTGoIM
Volg de instructies, download allerlei leuke nummers van Youtube, zet ze via het (veilige) programma om naar MP3 en brand ze op een CD. Klaar! Veilig en gratis, en keus en miljoenen muziekjes!