Gezondheid alle pijlers

Marvelon en the look a like daarvan

30-11-2010 12:31 18 berichten
Jarenlang gebruikte ik marvelon.

Totdat ze bij de apotheek bedachten om mij(en vele anderen)een ander merk te geven.

Ja tuurlijk dezelfde samenstelling..zeggen ze.

Maar ze kunnen mij meer vertellen.

Volgens mij ben ik sinds die andere pil, met die zogenaamde zelfde samenstelling van de leg.

Vaker die pms klachten, het rommelt gewoon, of ik moet ineens in de overgang zijn.

Heeft hier iemand ervaring met ineens een ander merk pil, die dezelfde samenstelling zou moeten hebben als de "merk" pil?
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Hier ook een Marvelon-gebruiker. Ik heb ook de andere variant.

Maar ik heb geen verschil gemerkt.

Mijn maandelijkse klachten beperken zich tot een beetje buikpijn, dus misschien dat ik het verschil ook niet zo goed merk.
Kun je niet gewoon vragen om Marvelon? Moet je waarschijnlijk wel bijbetalen, maar hier zijn bij de apotheek ook alle merkvarianten van de pil nog te krijgen.
Dat heb ik met die van Microgynon. Er bestaan hier meerdere topics over met vele ervaringen. Ik weet nog niet hoe ik hier moet linken-sorry.In het zoekveld kan je met google zoeken.
Ik had hetzelfde met Mercilon, maar ik heb de bijsluiters op internet vergeleken en er zat precies dezelfde samenstelling in. Wellicht kun je ook op internet de bijsluiters vergelijken?
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Ik weiger altijd een "nepper" . Heb ook nog nooit bij hoeven te betalen, trouwens.

Bij mijn apotheek proberen ze je wel vaker een ander middel aan te smeren, maar ik blijf altijd bij wat er op mijn recept staat. Mijn dokter heeft mij dat voorgeschreven en niets anders.
Welke heb je nu dan?
Ik heb ook sinds een paar maanden de look-a-like variant van Marvelon en nu ik er zo over nadenk heb ik sinds die tijd last van puistjes bij m'n kaaklijn.. Zou dat daar ook van kunnen komen? Ik had er nog helemaal niet over nagedacht dat dat de oorzaak zou kunnen zijn...
Gewoon terug naar je apotheek. Om de Marvelon vragen en dan zelf betalen. Als je verder geen medicijnen gebruikt dan betaal je hem alsnog zelf van je eigen risico. En vanaf volgend jaar is de pil ook weer uit het pakket dus je heb zelf de keuze over welke pil je wilt Marvelon of de 'generieke' (merkloze versie).
quote:Elimia schreef op 30 november 2010 @ 12:54:

Ik weiger altijd een "nepper" . Heb ook nog nooit bij hoeven te betalen, trouwens.

Bij mijn apotheek proberen ze je wel vaker een ander middel aan te smeren, maar ik blijf altijd bij wat er op mijn recept staat. Mijn dokter heeft mij dat voorgeschreven en niets anders.De meeste huisartsen schrijven tegenwoordig op stofnaam voor dus de apotheek mag dan zelf bepalen of ze de generieke of het merk verstrekken.
Ik gebruik een medicijn waarvan de goedkope versie in een doordrukstrip zit waar je je handen aan snijdt, echt achterlijk. Ik wil die dus ook niet en gebruik de merknaam, heb gewoon bij de apotheek aangegeven dat die voorgeschreven zijn door mijn dokter en niet die andere.
Ja, hier ook.

Ik had altijd microgynon30 en toen kreeg ik ook ineens de langenaampil zoals mijn zusje en ik die noemen.Is een erg lang woord dat je haast niet kan onthouden.

Van die goedkope pil werd ik dus net zo katterig als wat.

Na een half jaar heb ik weer de echte gevraagd en nu is het over.

Er zit dus wel degelijk verschil tussen die medicijnen!!!
Dank voor jullieie reactie's.

Dat katterige is idd ook erger geworden.

Onze apotheek zijn nogal stug en moeilijk.

Ik heb ooit eens seroxat gebruikt en kreeg ineens ook een nepper.

Ik geloofde wel dat het oke was, totdat ik ontwenningsverschijnselen kreeg.

En dat lag natuurlijk aan mij, er was wat gebeurd in mijn leven waardoor ik zo was.

Er was dus NIETS gebeurd, ik leefde heerlijk.

Via de huisarts heb ik de originele weer gekregen.

Ik zal eens vragen bij de apotheek of ik de marvelon weer kan krijgen.
De apotheker 'bedenkt' dit niet, en ze willlen ook niks 'aansmeren'.

Als ze je al iets aan zouden willen smeren is het juist de merknaam want daar verdienen ze veel meer aan, maar dit is aan banden gelegd omdat de kosten, die jij dus via je premie betaalt, de pan uitrezen. Dus wees blij, want anders zouden de kosten nog meer stijgen.

En als je echt niet tegen een generieke variant kan, kun je dit aangeven en dan krijg je je merkproduct.

Maar voordat je weet hoe het precies zit, zou je je anders op kunnen stellen in plaats van zo negatief over de apothekers te praten, want zij hebben het juist heel zwaar door al die goedkope fabrieksmerken, en krijgen dus geen extra`s meer van de fabrikanten door de merken te leveren.
Ik gebruik sinds 3 mnd ook de 'merkloze' Marvelon. Geen probleem. Ik heb deze week de pil opgehaald voor een heel jaar.

Als er dezelfde werkzame stoffen inzitten als Marvelon dan heb ik er geen moeite mee.

Verder eens met The Empress; ik geloof niet dat apothekers je iets willen 'aansmeren'. In het oude stelsel van ziekenfonds en particuliere verzekering kon je alleen de duurdere (merk)medicatie krijgen als je particulier verzekerd was, dat was gewoon niet anders.
ik had ff een vraagje. ik slik de (merkloze, heb nog nooit die of de 'echte' marvelon geslikt) marvelon voor het eerst nu 1,5 week.

ik heb sinds een paar dagen best wel last van een 'zeurbuik' en doorbraakbloedingen. (t lijkt af en toe wel of ik gewoon ongesteld ben) nu zal het vast te maken hebben met dat mijn lichaam aan dat ding moet wennen en gaat het waarschijnlijk ook weer over.

wil graag weten of meer meiden dit hebben gehad toen ze begonnen met de marvelon.

heb trouwens ook totaal geen moeite mee dat het de merkloze is. zit pcies hetzelfde spul in (dat heb ik nog gecheckt).

het lijkt me stug dat mn lichaam er problemen mee zou hebben dat dat spul geen 'merknaam' heeft
hallo?? niemand ?
Ja hoor zou best kunnen.

Ik heb dat met lichtere pillen gehad..

Ik zou nog even doorzetten, en mocht het zou blijven dan natuurlijk terug naar de huisarts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven