Geen tijd...

04-12-2010 15:22 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Graag wil ik even mijn probleem met jullie delen. Ik weet namelijk niet meer of ik me aanstel, of dat dit niet de 'normale' gang van zaken is..

Ik heb drie jaar een relatie met mijn vriend. In die drie jaar is het eigenlijk altijd zo geweest dat hij zijn vrienden heel erg belangrijk heeft gevonden. Dat kan ik begrijpen, en ik heb nooit van hem verwacht om zijn vrienden op te geven o.i.d. Maar het contrast tussen de tijd/aandacht die hij aan mij besteedt, en die hij aan zijn vrienden besteedt, is naar mijn mening heel groot. Het laatste jaar zien we elkaar 1 à 2 keer per week. Dit terwijl we wel dichtbij elkaar wonen. Zijn vrienden ziet hij vrijwel elke dag. We zijn nog nooit samen op vakantie geweest, of een weekend weg. Maar met zijn vrienden gaat hij iedere zomer minimaal 3 weken weg.

Mijn grootste issue is het weekend. Vrijdag zie ik hem nooit, omdat hij vrijdagavond werkt en zaterdagochtend. Daar heb ik begrip voor. Maar de zaterdag is altijd voor zijn vrienden. Dat heeft hij ook duidelijk al meerdere keren gezegd. Op zondagavond wil hij dan wel naar me toe komen, maar doordat hij zaterdag uitgaat of laat gaat slapen, is hij dan altijd moe. We doen dus eigenlijk niets samen in het weekend.

Ik verwacht niet dat hij iedere week bij mij op de bank komt zitten. Maar ik vind het wel vervelend dat het nooit gebeurt. Ik snap dat je je eigen leven wilt behouden, dat doe ik ook. Alleen vind ik dit wel heel erg ver gaan.

Wat vinden jullie hiervan?
Zou het niet uitmaken in de hoop dat hij zijn leven gaat verbeteren. Misschien vind hij het wel prima zo.

Ik zou concrete afspraken gaan maken waarbij hij ook water bij de wijn gaat doen. Afspreken met vrienden? Prima heel gezond maar dan om de week ipv elke week (noem maar wat)

Jij hebt duidelijk behoefte aan meer en heel terecht lijkt me.
Ik heb inderdaad behoefte aan meer.. Maar als ik daar over probeer te praten wordt het gesprek afgekapt of hij wordt boos. Uiteindelijk verandert er dus niks. Op zaterdagavond negeert hij me compleet, en dan op zondag belt 'ie opeens weer alsof er niets aan de hand is..
quote:missfortune schreef op 04 december 2010 @ 18:22:

@ februari: ik heb al geprobeerd om dat te doen, maar dan krijg ik loze excuusjes en uiteindelijk verandert er niets. En als hij boos is en ik zeg dat, dan vindt ie dat ik maar moet opdonderen..Zegt hij het letterlijk zo? Want dat maakt dan meteen een heleboel duidelijk.
@ Klontje: Ja, als ik hem in een slechte bui tref wel..
En hoe vaak heeft hij van die slechte buien?
Te vaak helaas..

Maar even voor de duidelijkheid: in een 'normale' relatie is het toch niet zo dat je geen tijd maakt voor je vriendin in het weekend??
quote:missfortune schreef op 04 december 2010 @ 18:57:

Te vaak helaas..

Maar even voor de duidelijkheid: in een 'normale' relatie is het toch niet zo dat je geen tijd maakt voor je vriendin in het weekend??

In een 'normale' relatie is het ook niet normaal dat je vriend vindt dat je 'kan opdonderen' en dat hij je negeert of ziet wanneer het hém uitkomt. Dit is namelijk respectloos tegen over jou. Draai het eens om: jij vindt je vriend echt leuk, zou jij andersom hetzelfde doen? Of: wat zou je tegen een vriendin zeggen die zo door haar vriend behandeld wordt?

Denk daar maar eens over na, het antwoord is ook op jou van toepassing. En naar mijn mening (uit wat ik op basis van je berichten kan opmaken) is hij niet bepaald goed voor je.
en hoe oud zijn we in dit verhaal ?
quote:missfortune schreef op 04 december 2010 @ 18:57:

Maar even voor de duidelijkheid: in een 'normale' relatie is het toch niet zo dat je geen tijd maakt voor je vriendin in het weekend??Naar mijn idee verschilt het per relatie hoe vaak je elkaar wilt zien. Als dat alleen door de week is, prima. Mits.... je het daar allebei over eens bent. Als je echt uit elkaar liggende behoeften hebt en je niet wilt/kunt aanpassen aan de ander, dan denk ik niet dat de relatie een lang leven is beschoren.
In mijn ogen is een normale relatie een relatie waarin beide elkaar graag zien.

(ik zie u graag is niet voor niets Vlaams voor ik houd van jou)
Ik denk dat dit ook ophoudt voor mij nu.. Constant om aandacht moeten vragen is niet iets wat ik wil in een relatie. Iemand moet zelf met mij willen zijn. En ik heb er behoefte aan na drie jaar om mijn leven met iemand te delen. Ik ben te oud voor verkering - ik ben 25.

Ik weet alleen niet meer hoe ik het hem duidelijk kan maken..
En als je nu eens een tijdje niets van je laat horen? Ben benieuwd of en wanneer ie je gaat missen. Dat zegt misschien al voldoende EN geeft jou kracht om alleen een doorstart te maken!
Als ik zulke acties moet gaan ondernemen om hem te laten nadenken over wat hij voelt voor mij, dan hoeft het eigenlijk al niet meer. Ik heb behoefte aan warmte en stabiliteit. Ik wil iemand die me elke dag dat gevoel kan geven. Niet iemand die eerst bang gemaakt moet worden voor hij beseft wat hij om me geeft.
Dan vertel je hem toch dat op woensdagavond en zondagmiddag elkaar zien het niet meer voor je doet.... dat er voor je gevoel weinig vooruitgang in de relatie zit, en hoe jullie dat dan denken te gaan oplossen samen.
quote:missfortune schreef op 04 december 2010 @ 18:22:

En als hij boos is en ik zeg dat, dan vindt ie dat ik maar moet opdonderen..Als ik alles zo lees lijkt me dat niet eens zulk slecht advies. Je mist er weinig aan.
Hoe het op mij overkomt op het moment, is dat hij helemaal niets constructiefs wil doen. Ik zit op een dood punt. Als we erover praten en hij merkt dat ik serieus ben, dan maakt hij beloftes die hij vervolgens niet nakomt.

Ik kan naar hem toe niet eens meer formuleren wat ik voel.
De 2x in de week dat jullie samen zijn, wat doen jullie dan?
Miss, stop met de seks en misschien zul je dan al snel resultaat zien?

Al 3 jaar niet een keer met hem weggeweest, ongelooflijk.

De volgende vent die jou treft zal in jou een (snel) tevreden meid vinden. Sterkte!
jeetje wat vervelend, ik zou er snel een punt achter zetten.

Hij respecteerd jou niet.

Maar ja als je het nu een goed gesprek wilt met hem, kan dat dan of moet je dan tot zondag middag wachten?

Als je moet wachten sterkt het je nog meer om hem maar te laten stikken lijkt mij...
quote:missfortune schreef op 04 december 2010 @ 19:20:

Hoe het op mij overkomt op het moment, is dat hij helemaal niets constructiefs wil doen. Ik zit op een dood punt. Als we erover praten en hij merkt dat ik serieus ben, dan maakt hij beloftes die hij vervolgens niet nakomt.

Ik kan naar hem toe niet eens meer formuleren wat ik voel.Je kunt hem dus niet vertrouwen? En wil je daar wel je toekomst mee opbouwen. Want stel, je zou (weer) het gesprek aan gaan, en hij belooft (weer) beterschap, geloof je dat dan? En hoe vaak nog?
quote:missfortune schreef op 04 december 2010 @ 18:07:

Het frustreert me onwijs dat ik er niet over kan praten. Ik heb zoveel tijd hierin gestoken, en dat blijkt uiteindelijk voor niets te zijn..nou dan zou ik er heeel snel mee kappen voordat je er nog meer kostbare tijd in steekt voor niets.
quote:Klontje schreef op 04 december 2010 @ 18:54:

En hoe vaak heeft hij van die slechte buien?

Dus die 2 keer in de week dat je hem ziet,heeft ie ook nog slechte buien?

Klinkt echt als een gezellige relatie!
quote:2Heineken schreef op 04 december 2010 @ 19:23:

[...]

Je kunt hem dus niet vertrouwen? En wil je daar wel je toekomst mee opbouwen. Want stel, je zou (weer) het gesprek aan gaan, en hij belooft (weer) beterschap, geloof je dat dan? En hoe vaak nog?Hoezo toekomst>Hij heeft een toekomst met zijn vrienden voor ogen hoor,niet met haar!
quote:missfortune schreef op 04 december 2010 @ 19:20:

Ik kan naar hem toe niet eens meer formuleren wat ik voel.Ah, de zoethoudertjes-truc Als ik een relatie heb met iemand wil ik het liefts 24/7 bij diegene zijn en als ik toevallig iets wil doen waar mijn partner niets aan vind, vind ik het hardstikke jammer. Ik denk nokken! (25, 3 jaar bij elkaar en nog nooit samen vakantie? Are you kidding me!?!)
Ik weet dat iedereen hier gelijk heeft! Maar blijkbaar was het al die tijd te moeilijk om in te zien ofzo.. Ik deed altijd alles af als "het komt vanzelf wel". Maar inderdaad, na drie jaar en nog nooit een vakantie samen..

Binnenkort is het Oud en Nieuw. Hij heeft al aangegeven dan met zijn vrienden te zijn, want met mij is het saai.

Als een jongen echt gek is op mij, dan wil hij toch alle belangrijke dagen met mij doorbrengen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven