mooiste strandvakantie

21-11-2010 18:47 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil met mijn vriend vanaf april ongeveer een 2 weken op vakantie.

We willen het liefst all inc. aan een super mooi droom strand.

Bestemming maakt niet zoveel uit.

Iemand een super ervaring, met een lekker luier en helderblauwe zee vakantie?
quote:bittermoon schreef op 01 december 2010 @ 16:33:

Koh Rong, Cambodja. Toen ik er was vorig jaar December had ik het hele witte strand voor mezelf. Af en toe wat lokalen die er over heen waaiden. Heerlijk. Je kunt er ook duiken en snorkelen.

Sommige stukjes strand van Koh Phi Phi zijn ook erg mooi, als je het toeristencentrum vermijdt. Vond dat echt verschrikkelijk, trouwens.Ja klopt het centrum van Phi Phi is vreselijk. Maar Long Beach is een paradijsje.

.
Voor mooie stranden dichterbij, zie dit topic

Waar vind je de mooiste stranden in Europa?
.
Ik vond Bali heel leuk, maar echt mooie stranden??? nee!

Dan zou ik ook eerder kiezen voor Curacao, Thailand of Maleisie, witte stranden en heel mooi blauw water.
quote:Looola schreef op 22 november 2010 @ 12:56:

Als je tussen Puerto Plata en Punta Cana moet kiezen zou ik zeker Punta Cana aanraden.

Als je echt alleen maar zon, zee en strand wil in een AI voor 2 weken dan zou ik zeker Punta Cana aanraden. Het lijkt mij zelf echt vreselijk saai, maar dat terzijde

De Puerto Plata regio is veel veelzijdiger, de stranden zijn iets minder mooi (al heb je er echt pareltjes tussen zitten hoor!) maar alles is gemengder; je hebt AI resorts, losstaande AI hotels, gewone hotels, appartementjes, etc. Je staat wat dichter bij het Dominicaanse leven (al moet je jezelf niet voor de gek houden, het blijft een toeristisch gebied).

Ik las hier een berichtje van iemand die aangaf dat ze bijna wegwaaide, ik neem aan dat diegene in Cabarete is geweest? Cabarete staat bekend om zijn wind & het daarbij behorende windsurfen en kitesurfen (ook golfsurfen kan daar erg goed!.

Sosua ligt op ongeveer 10km afstand van Cabarete en heeft een hele mooie baai (=weinig wind), daar kun je ook leuk snorkelen/duiken. (Al vond ik het zelf erg tegenvallen in vergelijking met Belize, maar dat schijnt dan weer 1 van de mooiste plaatsen te zijn).

In het kort:(regio) Punta Cana bestaat uit alleen maar resorts, er zijn wel veel (prijzige) excursies die je kunt doen, maar je kunt er wat lastiger zelf op uit trekken. Bijna alle stranden zijn er wel heel mooi.

(regio) Puerto Plata: Meer gemixt, heeft wat meer minder mooie stranden, maar genoeg mogelijkheden om naar een prachtig strand te gaan, veel excursies en je kunt er vrij makkelijk zelf op uit trekken
Belize voldoet trouwens ook helemaal aan je wensen, ik heb eerlijk waar nog nooit zulke mooie stranden gezien.

Wat de prijs betreft, heb ik alleen geen idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven