Messenset, wie weet raad

06-12-2010 12:16 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
x
x
Wij hebben sinds kort een messenset van Global, echt heel erg fijn. Dat is een groot koksmes, een iets kleiner mes en een fruitmesje. Loeischerp, levensgevaarlijk, maar fijn!

11-delig, da's wel veel! Is 3 delig niet genoeg?
BK is prima. Boretti is volgens mij een keukenmerk... Geen idee hoe hun messen zijn.
x
Ik denk wel dat 100 euro voor 13 messen weinig is. Waarom wil je zo'n grote collectie messen?

Volgens mij waren wij voor deze messenset van Global (3 delig) iets van 120 euro kwijt....
x
x
Ik zou mij in een goede kookwinkel laten adviseren.
Oh maar voor ons is het ook voor de hobby hoor... Even aanbiedingen in de gaten houden, bijvoorbeeld bijenkorf heeft ze vaak met de dwaze dagen / voorjaarsdwazedagen...
De messen van Dille & Kamille zijn ook heel goed:

http://www.dille-kamille.nl/nl/content/ ... en-snijden

En niet duur.
quote:Elisabeth schreef op 06 december 2010 @ 12:22:

13 messen is overigens zeker niet nodig. Ik dacht aan 5 ofzo. Maar ik moet zeggen dat ik er de ballen verstand van heb hoor Met 2 of 3 messen zit je denk ik als hobbykok wel goed hoor!
Een driedelig Zwilling messenset in de aanbieding.
Oh I love Dille&Kamille.... hopelijk komen ze snel een keer richting Amsterdam, wat een leuke winkel is dat...
Bij de Blokker hebben ze messen van Herman den Blijker met een bijpassend messenblok. Je kunt het blok en de messen los kopen, dus je kunt zelf bepalen welke messen je handig vindt om te hebben (en je kunt ook later zelf eventueel nog aanvullen). Messenblok is zonder 'gaten' voor de messen, dus geen lege plekken in het blok als je niet alle messen hebt.

Messenblok was ¤20,- en messen varierend rond de 10. Misschien is dat iets?
Of deze ook driedeling van Zwilling, maar met een universeelmes ipv een vleesmes.
x
Wij hebben zo'n magneetblok, handig! Daar 'plak' je ze als het ware op. Was een tientje!
Persoonlijk zou ik liever 1 goed mes hebben, dan 13 net niet zo. ICM zo'n metalen magneetstrip van de ikea toch een leuk cadeau om nog eens uit te breiden?
Bewaren aan een magnetische strip aan de muur. Een messenblok vind ik zelf niet hygienisch.

Voorbeeld van ikea

Voor de vis zou je dan voor de set met het universele mes kunnen kiezen.
x
Om de strip op te hangen moet je inderdaad boren. Je zou het ook kunnen proberen met siliconenkit, maar ik weet niet of dat het gewicht aan kan.
Als hij voornamelijk sashimi wil maken, zou ik gaan voor één heel goed mes. Of een goed koksmes of een speciaal japans mes. Ik zou niet een dertiendelige set kopen, heb je niks aan.

Wil je toch per se een set geven, dan is die eerste set van Zwilling die hier werd gelinkt een leuke. Een vleesmes kun je ook goed voor vis gebruiken.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik zou voor een paar echt goede messen gaan en niet voor een goedkoop set waarvan je de helft niet gebruikt.

Ik heb 2 messen van Sabatier. Een groot koksmes en een fileermes voor vis en vlees. Ik zou niet weten wat ik met nog meer messen moest doen en ik vind een messenblok op m'n aanrecht lelijk.
Ik heb een mooie set gekregen van de sola fabriek. Google even even op sola en fabriekswinkel, want daar koop je je keukengerei voor een fractie van de prijs. Je kunt er ook losse messen kopen. Ze werken heel goed: mijn moeder moest twee dagen later naar de eerste hulp om gehecht te worden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven