Gezondheid alle pijlers

Blaasontsteking

06-12-2010 13:53 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een klein probleempje. Ik heb zo vaak last van blaasontsteking. Niet normaal. Ik heb van alles geprobeerd maar niets lijkt te werken. Wat kan ik nu het beste gebruiken om het te voorkomen. Ik hoor zoveel dingen maar het lijken allemaal grootmoeders recepten.

kus
Veeeeeeeeeeeeeeeel drinken. Daarmee spoel je de blaas goed door.

Behalve in de tijden dat je antibiotica slikt want die spoel je dan ook te snel door.
Na sex gaan plassen en dan bedoel ik erg snel na de daad. Niet erg romantisch maar het schijnt te helpen.
Als je de zoekoptie hier op viva gebruikt, vind je genoeg topics hierover met tips.

Ik gebruik altijd D-mannose. Dat helpt bij mij als een tierelier. Kan je online bestellen bij www.schoneblaas.nl
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
quote:miet schreef op 06 december 2010 @ 13:59:

Na sex gaan plassen en dan bedoel ik erg snel na de daad. Niet erg romantisch maar het schijnt te helpen.

Jep, dit klopt! Volgens mijn HA komt door het plassen alles weer op de goede plaats wat door de beweging van de penis verschoven is... of zoiets

Verder heb ik ooit eens pilletjes gehad die echt goed hielpen. Ik kan momenteel niet op de naam komen, maar ze hadden twee leuke eigenschappen: Ze waren zwart en als je ging plassen, was alles oranje. Heel raar in het begin maar ze helpen binnen de paar uur. Hoop dat iemand mijn beschrijving herkent :-)

Verder heb ik meteen last als ik op een koude vloer heb gezeten ofzo, dat is echt not done voor blaasontstekingen.

Veel succes!
elke dag 1000 mg tabletten vitamine c nemen en cranberriesap drinken.
Cranberriesap. Heeft mijn uroloog eens uitgelegd waarom dit echt werkt en geen fabeltje is. En eens naar de urloog dus als het zo vaak voorkomt. Die kan bv eens kweken om te kijken om welke bacterie het gaat en bekijken of je wel de goede soort en dosis antibiotica krijgt. Hij kan ook testen of al je urine wel goed wegloopt en je je blaas goed leeg kunt plassen (Zo niet dan heb je hierdoor ook een verhoogd risico op blaasontsteking en kan een blaastraining/ andere plashouding helpen).

Of zoals in mijn geval ontdekken dat ik een kronkeltje in mn urineleider had waardoor de urine niet goed wegstroomt bv.
Je hebt ook cranberrie pillen. Deze werken bij mij zeer goed!! Zodra ik het aan voel komen ga ik extra veel drinken en deze pillen slikken. Volgende dag zijn de beginnende klachten weg. Gewoon te koop bij de drogist.
-
Dank jullie wel voor de reacties.

Ik zag iets over D-mannose staan. Nu heb ik dat eens opgezocht maar kan er iet echt iets over vinden. Weet iemand wat het precies is? Ik heb blasecare gekocht want daar zit het ook in. Samen met cranberry, dus dat moet wel goedkomen.
D-mannose (zo spel je het) kan je voor zover ik weet, alleen online bestellen bij www.schoneblaas.nl

Helpt echt!
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Cranberry supplementen van Kruidvat eigen merk helpen bij de eerste tekenen van een blaasontsteking, het zet dan niet door.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven