Grilpan gebruiken, hoe?
maandag 6 december 2010 om 17:16
Sinterklaas heeft mij een grilpan kado gedaan.
Ik ga vanavond pasta met zalm en spinazie-boursin saus maken. Maar hoe gebruik je zo`n pan? ik heb al gegoogelt maar iedereen schrijft wat anders. Ik wil dus een stukje zalm op de huid grillen en in de andere pan spinazie-boursin saus maken.
Moet er boter in zo`n pan?
Ik ga vanavond pasta met zalm en spinazie-boursin saus maken. Maar hoe gebruik je zo`n pan? ik heb al gegoogelt maar iedereen schrijft wat anders. Ik wil dus een stukje zalm op de huid grillen en in de andere pan spinazie-boursin saus maken.
Moet er boter in zo`n pan?
maandag 6 december 2010 om 17:21
quote:Tegucigalpa schreef op 06 december 2010 @ 17:20:
De zalm insmeren met olie. En voordat je de zalm in de grilpan legt, zorgen dat de pan goed heet is.Zo ja. Niet te snel willen omdraaien want dat zit je vis of vlees eraan vast. Even niet op hoog vuur laten bakken.
De zalm insmeren met olie. En voordat je de zalm in de grilpan legt, zorgen dat de pan goed heet is.Zo ja. Niet te snel willen omdraaien want dat zit je vis of vlees eraan vast. Even niet op hoog vuur laten bakken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
maandag 6 december 2010 om 17:25
Mijn gril-pan is een van mijn favoriete keuken-attributen. Bij een grilpan vind ik altijd zo'n vleestang erg handig (zo'n knijp-ding). Daarmee kun je je zalm / tonijn / kip / groenten wat makklijker omdraaien en er uit krijgen zonder dat je last hebt van die ribbels in de pan.
had de Sint daar ook aan gedacht?
had de Sint daar ook aan gedacht?
maandag 6 december 2010 om 17:34
Vooral dus het product invetten, niet de pan. De pan goed heet laten worden. Ik heb een gietijzeren grilpan en deze laat ik langzaam op temperatuur komen, is belangrijk voor het behoud van de pan. Als het de pan goed heet is product erin. Om aanbranden te voorkomen stel ik de temperatuur van de plaat wel lager in (inductie). Anders krijg je snel een harde buitenkant en heel rode binnenkant. Hier moet je mee experimenteren, wat jezelf het handigst vindt.
maandag 6 december 2010 om 17:34
Neeeeeee!
Grillpan loeiheet laten worden.
Zalm insmeren met olijfolie en wat kruiden.
Zalm met zo'n knijpding in de pan leggen. Moet sissen. Twee minuten wachten. Je ziet de stukken zalm aan de zijkant verkleuren.
Omdraaien met knijpding. Andere kant nog een minuutje.
Op bord leggen.
Je kunt de zalmmootjes ook halverwege een kwartslag draaien, dan krijg je van die fotogenieke grillruitjesstreepjes op je zalm.
De grap is dus: pan loeiheet, zalm (of tonijn of biefstuk of courgette of wat dan ook) insmeren met een marinade of met wat olie en zout en peper er kort in bakken, direct serveren.
Grillpan loeiheet laten worden.
Zalm insmeren met olijfolie en wat kruiden.
Zalm met zo'n knijpding in de pan leggen. Moet sissen. Twee minuten wachten. Je ziet de stukken zalm aan de zijkant verkleuren.
Omdraaien met knijpding. Andere kant nog een minuutje.
Op bord leggen.
Je kunt de zalmmootjes ook halverwege een kwartslag draaien, dan krijg je van die fotogenieke grillruitjesstreepjes op je zalm.
De grap is dus: pan loeiheet, zalm (of tonijn of biefstuk of courgette of wat dan ook) insmeren met een marinade of met wat olie en zout en peper er kort in bakken, direct serveren.
maandag 6 december 2010 om 17:36
maandag 6 december 2010 om 18:03
quote:Ishetdanechtzomoeilijk schreef op 06 december 2010 @ 17:31:
Ik heb m'n action grillpan van 4 euro gesloopt..
Laagje is er helemaal uit.
Kannie koken.
Een grillpan van 4 euro vraagt er ook om om na 1 keer kapot te gaan... Action, tsss!
De grillpan van IKEA is prima, en kost maar 12 euro (ofzoiets).
Ik heb m'n action grillpan van 4 euro gesloopt..
Laagje is er helemaal uit.
Kannie koken.
Een grillpan van 4 euro vraagt er ook om om na 1 keer kapot te gaan... Action, tsss!
De grillpan van IKEA is prima, en kost maar 12 euro (ofzoiets).