Amandelen verwijderd - tips en vraagjes???
maandag 6 december 2010 om 21:19
Afgelopen woensdag, 1 december, zijn mijn amandelen verwijderd. Zoals bij de meeste mensen valt de pijn ontzettend tegen. Vandaag lijkt het alleen maar weer erger te worden. De ochtend is het ergste eigenlijk, maar vandaag houdt de pijn nog langer aan. Er hebben al best wat traantjes gevloeid
Je leest en hoort overal dat je koud water moet drinken en ijsjes eten, maar dat is juist wat ik niet kan verdragen. Mijn oren gaan er ontzettend zeer van doen. Daarentegen drink ik wel weer veel lauwe thee met honing en probeer ik te eten wat ik kan.
Heeft er iemand nog meer tips of ervaringen. Wanneer is bij jullie de pijn gaan verminderen?
Je leest en hoort overal dat je koud water moet drinken en ijsjes eten, maar dat is juist wat ik niet kan verdragen. Mijn oren gaan er ontzettend zeer van doen. Daarentegen drink ik wel weer veel lauwe thee met honing en probeer ik te eten wat ik kan.
Heeft er iemand nog meer tips of ervaringen. Wanneer is bij jullie de pijn gaan verminderen?

maandag 6 december 2010 om 21:31
Het kan zeker dat de pijn na een paar dagen erger wordt. Helaas hoort dat er bij. Net zoals de pijn in de oren, helaas.
Ijskoud water en ijsjes verdooft en zorgt ervoor dat de zwelling vermindert. Dat zorgt uiteindelijk voor minder pijn. Het is vooral belangrijk om het vochtig te houden. Dus dan is lauwe thee weer beter dan niets (lauwe thee kon ik dan weer niet verdragen).
Ik was op een gegeven moment het zoete van waterijsjes helemaal zat, dus verorberde zakken ijsklontjes (AH) en slushpuppies zonder siroop.
Heb je genoeg pijnstillers? Ik had 3x diclofenac 50 mg en 4x1000 mg paracetemol(zetpil).
Ijskoud water en ijsjes verdooft en zorgt ervoor dat de zwelling vermindert. Dat zorgt uiteindelijk voor minder pijn. Het is vooral belangrijk om het vochtig te houden. Dus dan is lauwe thee weer beter dan niets (lauwe thee kon ik dan weer niet verdragen).
Ik was op een gegeven moment het zoete van waterijsjes helemaal zat, dus verorberde zakken ijsklontjes (AH) en slushpuppies zonder siroop.
Heb je genoeg pijnstillers? Ik had 3x diclofenac 50 mg en 4x1000 mg paracetemol(zetpil).
We ask ourselves, 'Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, fabulous?' Actually,who are you not to be?
maandag 6 december 2010 om 21:31
Ja maar ze zeggen volgens mij vooral koud omdat dat pijnstillend moet werken toch? Niet omdat dat zoveel beter is voor de wonden genezen dacht ik...?
De pijnstillers die ik van het ziekenhuis heb meegekregen zijn ondertussen al op. Nu slik drie maal daags 2x paracetamol en twee maal daags diclofenac.
De pijnstillers die ik van het ziekenhuis heb meegekregen zijn ondertussen al op. Nu slik drie maal daags 2x paracetamol en twee maal daags diclofenac.
maandag 6 december 2010 om 22:00
Mijn amandelen zijn verwijderd op m'n 16e, herinner me de pijn nog als de dag van gisteren...Wat bij mij hielp tegen de oorpijn tijdens het slikken: oren dichtdrukken als je slikt! Klinkt gek, maar hielp enorm! Is vast wel een logische verklaring voor, oren en keel hebben vanalles met elkaar te maken geloof ik. Hou de oorpijn wel goed in de gaten...ik kreeg er een oorontsteking bij...!

maandag 6 december 2010 om 22:02
Ik weet niet meer hoeveel ze weggehaald hebben, wel dat het verrekte zeer deed (ik beval liever ) en dat het inderdaad na een paar dagen erger werd. ik zag hetzelfde patroon bij mijn zoon van 5 waarbij de keelamandelen deze zomer eruit zijn gehaald. Eerste paar dagen ging het goed, toen een dip en daarna echt steeds beter.
Ik was na 2 weken weer op de been, 8 kilo lichter (dat was toch leuk ).
Ik was na 2 weken weer op de been, 8 kilo lichter (dat was toch leuk ).
maandag 6 december 2010 om 22:13
Het ijs is zoooo ongelofelijk belangrijk. Het doet inderdaad super veel pijn en het slikken is niet fijn maar het is echt heel erg belangrijk. Waterijsjes kopen!! het zorgt ervoor dat de zwelling minder gaat worden dus dan kan je makkelijker slikken en door het ijs doodt het de bacterien, dus je moet het echt doen! Ik heb het zelf ook gedaan toen ik 18 was, en toen deed het ook heel erg veel pijn maar je moet echt het ijs doen, had ik al gezegd dat het ijs heel belangrijk is ? :p

maandag 6 december 2010 om 22:16
maandag 6 december 2010 om 22:19
Haal van die medische "shakes" bij de apotheek, die worden ook voorgeschreven aan mensen die een kaakoperatie oid hebben ondergaan en langere tijd enkel vloeibaar mogen. Zo krijg je toch voedingsstoffen binnen. Toen ik m'n amandelen liet verwijderen bleken die shakes lifesavers, ik werd echt slap van de honger, en alleen ijsjes trek je niet lang. Ze hebben allerlei smaken van chocola tot aardbei, en het is nog best te drinken ook!
Verder, véél water/limonade drinken!
Sterkte.
Verder, véél water/limonade drinken!
Sterkte.