Wiebelende benen..

06-12-2010 21:31 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal ;)

Van kinds af aan wiebel ik vaak met mijn benen. Als ik mij moet concentreren, stil sta, verveel. Is dit normaal??

Mijn vrouw zegt dat het niet normaal is en wordt er gek van.. Zijn er meer die dit hebben of moet ik mij serieus eens laten onderzoeken??

Alvast bedankt voor jullie reacties
Zoiets als in restless legs, of toch anders?
Ja dat had ik al gelezen, maar dat is het niet.. Dat zijn mensen die het in hun slaap ook doen. Gelukkig geen last van.

Maar met name als ik mij concentreer. Denk bijvoorbeeld aan het maken van een toets oid.
Wat voor de een normaal is, is voor een ander abnormaal.
Als ik er aan denk kan ik het ook wel stoppen, maar het gaat vaak onbewust..
quote:viva1973 schreef op 06 december 2010 @ 21:34:

Wat voor de een normaal is, is voor een ander abnormaal.Tja ;) Das waar
Ik doe het ook, welkom bij de club.

De Wiebel Benen Club welteverstaan.

Je hoeft je niet te schamen.
Oh gelukkig ;)

Thanks
Heeft je vrouw geen "rare" tic?
quote:Ronuz schreef op 06 december 2010 @ 21:46:

Oh gelukkig ;)

ThanksJe krijgt wel eerst een ontgroening.
Ik wiebel ook met mijn benen en ik frunnik en frummel met mijn handen als ik er niet op let. Gewoon een teken van wat innerlijke onrust.
quote:supersas09 schreef op 06 december 2010 @ 21:51:

Heeft je vrouw geen "rare" tic?Hahaha ja die heeft ze wel. Alleen daar stoor ik mij niet zo aan. Maar zij wel aan deze van mij. Dus tja.. dan maar eens op onderzoek uit :p
quote:Mazou schreef op 06 december 2010 @ 21:51:

[...]

Je krijgt wel eerst een ontgroening.30 minuten stilzitten zeker
Ik denk eigenlijk dat er in je hoofd ook iets niet goed is, als je je serieus afvraagt of dit een probleem is...
terwijl ik dit lees wiebelen mijn benen onder de deken, en kunnen mijn tenen ook niet stilstaan:P

Dus ja het is wel normaal hoor. veel mensen doen dit soort dingen. mijn vriend moet altijd ergens aan zitten. meestal de afstandbediening..
quote:viva1973 schreef op 06 december 2010 @ 21:55:

Ik denk eigenlijk dat er in je hoofd ook iets niet goed is, als je je serieus afvraagt of dit een probleem is...Hahaha auw.. Maar eens kijken of het "normaal" is in de zin van; meer mensen hebben er last van, kan toch geen kwaad?
quote:moeilijkenaam schreef op 06 december 2010 @ 21:55:

terwijl ik dit lees wiebelen mijn benen onder de deken, en kunnen mijn tenen ook niet stilstaan:P

Dus ja het is wel normaal hoor. veel mensen doen dit soort dingen. mijn vriend moet altijd ergens aan zitten. meestal de afstandbediening..Ja dat kan ook natuurlijk, ik bijt soms ook op mijn vingers..
Dus je wiebelt en je knaagt...
Als je continu wiebelt als een man met Parkinson snap ik je vrouw wel, want dan is het echt zo'n stoorzender in je ooghoek.
Wat jij beschrijft klinkt mij niet in de oren als restless legs eerlijk gezegd. Daarbij krijg je een heel vervelend gevoel in je benen (alsof er elektriciteit door je benen loopt), wat je alleen maar weg krijgt door te bewegen. Bij mij gaat dat ook gepaard met onwillekeurige schokjes. Maar dat is volgens mij iets anders dan wat jij beschrijft. Ik begrijp dat jij alleen maar trilt/wiebelt?

Misschien dat je iets aan deze link hebt? http://www.goeievraag.nl/ ... en-benen-ontspannen.39189
Dat eindeloze gewiebel met benen komt volgens mij meer bij mannen dan vrouwen voor. Mijn broer heeft het, en veel collega's van mij ook.

Ik vind het mega-irritant, want door dat gewiebel gaat ook vaak de bank/tafel/vloer/whatever heen en weer of op en neer, en dan voel ik het dus ook. Heel vervelend, maar inderdaad: het gaat onbewust....
Dat heeft te maken met het alertheidsniveau,

wanneer je je bijvoorbeeld moet concentreren, dan kun je je er zelf op betrapen dat je niet altijd kunt concentreren, (langzaam afzakt) Daarom wiebel je met je benen om alert te blijven,

Je kunt dit bijvoorbeeld ook zien als je naar een presentatie luisterd, de eerste fase, heb je een goede luisterhouden, de 2de fase ga je al wat meer onder uit zitten, Daarna ga je bijvoorbeeld met je been wiebelen, of met een pen tikken, of aan een wondje krabben (noem maar op)

Grt.
quote:Ronuz schreef op 06 december 2010 @ 21:55:

[...]

30 minuten stilzitten zeker Nee, 24 uur wiebelen met je benen en drie blikken tomatensoep wegwerken (0,5 liter blikken, van Unox).
Ik heb het ook, heb me er echt nog nooit druk over gemaakt eigenlijk.
Hier ook iemand met wiebelende benen. Net als mijn twee broers en een vader die dit fenomeen blijkbaar heeft doorgegeven. Je doet er niks aan. Het gaat onbewust. Wiebelen is heerlijk haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven