***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Ruben heeft en een ochtendhumeur en is opeens steeds om 5 uur klaarwakker. Ik weet dat ik al in mijn handjes mag knijpen met de vooruitgang van de afgelopen dagen wat betreft het aantal keren dat hij in de nacht wakker is, maar jee, dit is ook niet echt fijn.....

Iemand tips?
Icke, heb jij een goede nacht gehad?

Vervelend dat Ruben de vaak zijn hoofdje stoot.

Finn had heel snel in de gaten dat hij zijn koppie een beetje op moet tillen als hij die dreigt te stoten. Ik heb wel verschillende beren in de box liggen om de val een beetje te remmen.
Swissie; hoe ver is het vliegveld dan? Ik zou dat echt niet durven (maar mijn vriend vindt me wat dat betreft ook overdreven voorzichtig).

Spitsmuis oude shopper! Ik heb die kerstpakjes bij H&M gezien.

Icke: lastig....stootkussens? Laat hij zich achterover vallen?

Max heeft weer netjes doorgeslapen. Ik snap het nu; op crechedagen wordt hij vaak een keer wakker maar de nacht na de dag met mij dus niet omdat ik zo strikt op zijn slaaptijden let. Laat dat voor mij nu net slecht uitkomen; de nachten na de crechedagen ben ik de klos, de nachten na mijn dagen moet mijn vriend eruit (maar in de praktijk dus niet).
Is hij echt wakker om 5 uur of heeft hij honger?
Lara, ik kan in 15 min terug zijn van het vliegveld. Dus dat valt wel mee. Ik vond het nu gewoon zieliger om Finn wakker te maken om mee te gaan. Ik ben er ook geen fan van, maar gelukkig weet ik dat er in zijn bedje echt niks met hem kan gebeuren. Ja hij kan huilen, maar verder kan hij er niet uitvallen ofzo. Als hij had gehuild had ik me wel heel schuldig gevoeld hoor. Maar hij was lekker nog in dromeland.
Lara, geef die aanstekers maar terug!

Ik lees net dat er op de Miljonair Fair maandag 18 exclusieve aanstekers van Dunhill gestolen zijn. Heb je de dief gezien?

Icke, het nadeel trouwens van iets in de box ter voorkoming van vallen is dat het risico van vallen groter wordt. Finn gaat namelijk op een beer staan, lekker wankelig!
Goedemorgen allemaal,

Wat en gekletst zo op de vroege morgen. Wij moeten zo naar het cb. Kijken of Koen nog een beetje gegroeid is...

Muisje: Wat lekker shoppen en ook de auto klinkt heel mooi. Ennuh... stoelverwarming is lekker!!!!! Ik heb trouwens ook zo'n heel foute kerstkaart gemaakt. Via de fotoservice van baby info. Het is een ansicht met Koen er op met zo'n muts met een pompoen erop. Als ik vanavond tijd heb zet ik hem op msn. Ik vind het toch wel leuk om zo'n kaart te sturen want dan weten al die mensen die we een geboortekaartje hebben gestuurd ook hoe het er nu ongeveer bijstaat. Wel zo leuk dacht ik.

Lara: Echt balen dat je nog zo af en toe last heb van je knip. Je was er toch al eens voor naar de ha geweest? Hoe lang zou het kunnen blijven duren? Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nergens last meer van heb. Ook trouwens geen urineverlies meer tijdens het hardlopen, dus buitenmeisje is blij.

Icke: Fijn dat het bij jjullie snachts beter gaat. Hier zijn de nachten ook nog niet top. Koen wordt de laatste dagen weer 2-3x wakker en drinkt dan ook heel flink. Hij heeft dus echt wel een soort van honger.

Nog ff voor lara: Koen is ook snachts onrustiger op de dagen dat hij naar de creche is geweest.

Leen: Nog ff succes me de laatste loodjes. Over een maandje ben je klaar!!!

Lievelust: Is jullie cafe nu definitief verkocht?

Swissie: Ik ga ook wel eens fff een boodschapje doen als Koen ligt te slapen. Als ik zeker weet dat hij slaapt is het onrustiger om hem wakker te maken dan dat ik gewoon ff weg ben. En idd, er kan echt nix gebeuren. Alleen kan hij gaan huilen. En dat is gelukkig nog nooit gebeurd, want dan zou ik me wel schuldig voelen.

En tot slot beterschap voor alle snotterende kindjes.

Wij gaan naar het cb.
Goedemorgen meisjes!
durf ik echt niet hoor, de deur uit als Ruben slaapt. Er kan met hem welliswaar niets ernstig gebeuren (alleen heel hard huilen als ik niet snel genoeg kom of als ie gaat staan en valt...) maar met mij wel. Stel dat ik een aanrijding krijg oid en niemand dan weet dat Ruben thuis alleen in zijn bedje ligt?! Misschien wat vergezocht, maar je weet het nooit. Of dat er brand uitbreekt als ik er niet ben ofzo.
Lara, die schoentjes zijn super he? Ik mag voorlopig echt niet meer aanschaffen qua Rubenspul, maar anders had ik er al een aantal op mijn lijstje staan! Vooral die met die sterren vind ik erg leuk.

Balen van je knip. Kunnen ze niet -excusez de heftige gedachte- de boel loshalen en opnieuw en wellicht beter hechten ofzo? Ik heb er geen verstand van, maar kan me voorstellen dat het niet helemaal goed is gegaan als je er nu nogsteeds zo'n last van hebt....... Niet dat ik je nog een keer een knip en hechtingen toewens hoor, dat absoluut niet natuurlijk, maar misschien is het een mogelijkheid om van de pijn af te komen?
Hoi Mich!!!! Ga je iets leuks doen vandaag?
Icke: ja, dat heb ik dus ook. Natuurlijk gebeurt er helemaal niks, maar ik zou doodzenuwachtig worden...

Tsja, het kan zo 9 maanden wachten, maar we zitten al op ruim 7. Ik heb besloten dat als het in een paar weken niet beter gaat ik een doorverwijzing naar de gynaecoloog wil, want dit schiet niet op. Openhalen en hechten is beroerd, maar als het niet overgaat is het ook beroerd.

Die schoentjes zijn geweldig! Zeker die met die ster. Ik ga nu dus hard zoeken om die licht- of donkerblauwe te vinden...

Swissie: waren het er 18?? Ik snap trouwens niet hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen, maar misschien was ik te druk met de champagne.

Buitenmeisje: wat een rotnacht! Zou hij een groeisprongetje maken?

Michaatje: wat ga je doen vandaag? Veel sta-acties van Morris gehad vannacht?
Wat is het hier gezellig!

Swissie, wat prettig dat je zo dicht bij het vliegveld woont! Lijkt me ideaal, vooral gezien het feit dat jullie zo veel reizen!

Die slofjes met die ster zijn inderdaad te leuk! Wij hebben ze hier op het lijstje staan als de volgende schoentjes.

Icke, Steijn en (vooral) Hugo hebben ook een ochtendhumeur. Ze hebben het niet van een vreemde, want ik ben ook niet echt gezellig als ik net wakker ben. (lees: laat me met rust!) Steijn en Hugo worden 's ochtends ook zo vroeg wakker en ik weet niet wat ik er tegen kan doen. Ze hebben dan echt honger, dus dan maken we maar een flesje pap.

Ik zou trouwens ook niet even een boodschapje kunnen doen en de jongens in hun bedjes laten. Zij zijn veilig, maar ik kan inderdaad een ongeluk of iets krijgen en er is niemand die dan weet dat ik twee jongens thuis heb liggen. Eline liet ze wel eens slapen als ze even weg moest en daar was ik niet blij mee!

Zo schattig, de jongens gingen in bad. Steijntje zat dus lekker te poedelen en ik zag Hugo zo hard zijn best doen om te kruipen! Zijn handjes stonden goed, hij zat netjes omhoog met zijn borstje, alleen hij had niet helemaal door dat hij zijn beentjes onder zich moest vouwen om vooruit te komen. Hij lag zo met zijn pootjes te trappelen! Het arme ventje raakte helemaal gefrustreerd, maar ik denk dat het niet lang meer gaat duren. Vervolgens ging Huug in bad en lag Steijn op het speelkleed te spelen. Heel de tijd gooide hij zijn kontje omhoog en trok een beentje onder zich, maar zijn andere beentje vergat hij! Hij kwam dus ook niet vooruit, maar toch denk ik dat het bij Steijn ook niet lang meer zal duren!

Mich, ga je nog wat leuks doen vandaag?

Framboosje, ook ik mis je! Gaat alles goed?
Spitsmuisje: maak je gewoon Bambix? En dat doe je dan in een fles? Ik zie het echt niet zitten om 's ochtends al met lepeltjes in de were te gaan...
Lara,

Ik heb naast mijn bed zo'n klein thermosflesfje staan met water. Dat doe ik er 's avonds afgemeten en kokend in en dan is het 's ochtend precies goed qua temperatuur. In het flesje doe ik 's avonds ook alvast de poeder en de pap en dat staat naast de thermosfles en dus ik hoef het alleen te mengen . Super handig met een ongeduldig jongetje.

Heb met je te doen hoor, met die knip. Bah!

Muis;

lijkt erop dat het niet lang meer duurt voordat de muisjes het huis door sjeezen hoor! Zo begon het hier ook.
Ik haal altijd gewoon warm water uit de kraan en de schepjes poeder heb ik vaak al afgemeten in zo'n bakje (hoef ik niet na te denken met mijn moeie hoofdje. Ik dacht dat Bambix veel dikker was en niet in een fles paste.
Lara, ik doe het op dezelfde manier als Icke. Eigenlijk wil ik dat ze de drie hoofdmaaltijden aan tafel eten, maar het is zo'n gehannes om ze hun pap te voeren! Muisman doet die voeding altijd en ze liggen dan bij hem op zijn buik/arm aan hun flesje te lurken.

Hoe geven jullie trouwens yoghurt? Ik doe het in een bakje en lepel het dan bij ze in hun mondjes, maar het wordt zo'n kliederboel! Allebei grijpen ze de lepen meteen beet, graaien met hun handjes in de yoghurt, stoppen hun yoghurthandje in hun mond, haar, oor, voorhoofd en dergelijke! Ik wil het liever niet in een fles geven (wil van de flessen af), maar ze krijgen op deze manier bijna niets binnen. (het erge is dat ik altijd dubbel lig van het lachen als ik ze zo bezig zie!)
Voor mij (en vooral zoonlief), moet de melk ook altijd snel gaan. Ik heb twee vechillende voorraadtorentjes voor melk, die ik altijd vol heb met poeder voor 200 ml water.

Dan doe ik een flesje met 200 ml water 40 sec in de magnetron op 600 watt, melkpoeder erbij, schuden en klaar. Finn begint te stralen als ik ga schudden.

Lara, de aanstekers waren verstopt in een tas. Dat maakt het natuurlijk extra makkelijk om mee te nemen. Stel te voor, je steelt een tas, blijkt ineens dat er ook nog aantekers inzaten ter waarde van een ton.
hihi, ik zie het al voor me! Ik hou het bordje yoghurt angstvallig van zijn grijpgrage handjes (altijd al willen gebruiken die uitdrukking ) weg, dat scheelt ene boel. Verder heb ik een pakje doekjes naast me liggen en als hij aan de lepel heeft gegraaid haal ik die even over zijn handje heen. (nee, ik heb geen smetvrees, maar het scheelt enorm vele zooi en was).

Wat een gelukje voor die dief! Jat je een tas, heb je zo weer aanstekers erbij!
Dat van die aanstekers staat nu pas op at5-nieuws. Dat is gek. Het was op maandag en toen was ik er niet (echt hoor!)
heeej lievies!! ben dr even weer!

zucht....was het net (incl. alle organisatie jullie kennen het) bij het CB aangekomen bleek de afspraak volgende week te zijn!!!aaaaaaaaaarg!!!!! Dit is weer zo'n typisch "zwanger" incident volgens mij. Gelukkig was Tommy net bereidwillig meteen te gaans slapen zodat ons ow zo kostbare ritme niet is aangetast. En ik gun mijzelf even tijd voor ons forum!

Zal eens even een beetje terug lezen! niet teveel hoor! anders val ik in slaap!!
Zeg zeg, in slaap vallen bij onze spannende verhalen? Pas erop!!!!
HIhihi Spitsmuis, ik kan me voorstellen dat het een kliederboel met 2 grijpgrage jongetjes, ik heb het al met 1 meisje. Maar je zou de yoghurt ook in een tuitbeker kunnen doen, dan leren ze daar ook gelijk uit te drinken.

Ik geef pap wel altijd van een lepel 'smorgens maar met 2 koters is dat misschien wel lastig. Ze heeft het trouwens echt snel op hoor, met 10 minuten is het bakje leeg. Ik doe altijd 6 eetlepels bambix met 200cc opvolgmelk.
zucht...hoor ik Tommy alweer spelen in zijn bedje! Slapen moet ie!! gister ook al! ojee hoop niet dat hij minder slaap nodig krijgt vond het wel lekker 2uurtjes voor mijzelf!

Wat een hoop zieke kindjes hier zeg!! Finn,fleur,morris!

Tommy en ik zijn ook snipverkouden! pffff eerst buikgriep en nu dit!

wat hangen er toch veel ziektes in de lucht!

Lievelust Dus daan heeft Diaree van de Friso? wat zonde! Wij hebben sinds kort ook friso en zijn erg tevreden. Misschien nog even aanzien? of de oude voeding 50/50 weer met de friso gaan doenom het lichaam een beetje te laten wennen?

Icke fijn dat het weer beter gaat met Ruubje! tja...5uur is nog wel een beetje vroeg ja...En daar mag jij (ondanks jullie verleden met ruubje) ook best even over klagen hoor!

Als Tommy eens wakker wordt tussen 5en 6uur (wat ie een paar keer p/wk doet) ga ik er 1x heen voor een speen. Als ik merk dat hij vrolijk is en wil spelen doe ik de babyphone uit, en laat ik hem nog even een uurtje aanmodderen. Vaak valt hij dan vanzelf weer even in slaap.

We proberen er zo min mogelijk naartoe te gaan, omdat we merken dat Tommy dat wel erg gezellig vind.

Tommy heeft trouwens geen 23uur fles meer. We hebben ontdekt dat hij 12uur slaap nodig heeft voordat hij eten wil. Als we hem om 20:00 de laatste fles geven slaapt hij tot een uurtje of 7/8 en als wij hem om 19uur de laatste fles geven slaapt ie tot een uurtje of 6/7. Tussendoor wordt hij nog wel een keertje wakker rond 5uur voor een speen.

Best te doen dus...

Oja!! Tommy stond eergister ineens in de box!!!! Helemaal uitzichzelf! Inmiddels staat hij nu regelmatig, en ook in zijn bedje!

Xaloy fijn dat jullie veilig zijn aangekomen!!! Ben benieuwd naar jullie huis en omgeving enzo....Plaats je ook even wat leuke foto's op de msn?

Nou Tommy is nu ècht wakker! Ga maar eens even gluren!

tot laterrrrr
Whahaha Buitenmeisje, ik heb preciès dezelfde kerstkaart besteld bij Webprint (die met dat donkergrijs) Ik zal de mijne ook op de msn zetten.

Framboos, wat fijn te lezen dat het goed met je gaat (behalve dan die zwangerschapsdementie hihi). Die Tommy is ook al zo'n snelle, staan in de box! Goed joh. Ik heb de box en het bedje nog steeds in de hoogste stand staan, dus die zal ik van het weekend maar eens naar beneden doen dan? Misschien dat Zahra dan ook ineens gaat staan hahahah.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven