Weer zwanger worden na een miskraam! #4!

02-08-2007 19:28 3528 berichten
Alle reacties Link kopieren
Denk dat een AUB-tje een alstublieft laat me zwanger zijn deze maand betekent. Voor de zekerheid Mariëlle nog maar even om uitleg vragen.

Caro, je houdt ons wel in spanning zeg. Hopelijk is alles goed gegaan.

Fijne avond,

Puck
Caro, wat maak je het spannend voor ons allemaal! Ik hoop dat je een geweldig knipperlichtje hebt gezien en nu feest aan het vieren bent waardoor je ons vergeet.....
Ja natuurlijk betekent een AUB-tje "Laat me alstublieft zwanger zijn deze maand" of "Laat die zwangerschapstest alstublieft positief zijn" of "Laat die menstruatie alstublieft wegblijven". Je kan er ook een AJB-tje van maken... Een alstjeblieftje, maar dat is dan wel straattaal!

Caro kom op met dat nieuws, normaal woon je zo'n beetje in die computer!

Heb gister echt supernieuws gehad! Een vriendin is zwanger! Superleuk! Nou is mijn beste vriendin zwanger en zij... en we gaan met z'n drieën naar zwangerschapsbegeleiding! Ik wilde er niet aan, maar met z'n 3-en is het toch wel leuk! Kijk nu al uit naar de partneravond, 3 van die stoere kerels mee te puffen hahaha!
Ooooh Sorrry!!! Ben nog de hele middag met m'n moeder op stap geweest en ze zit nog op de bank. Maar alles is goed!!!! Hartje klopt nog steeds mooi en de armpjes en beetjes zijn al goed te zien, de 2 hersenhelften zijn al te zien, ze waren erg tevreden! Helemaal happy dus! Ik heb een paar mooi fotootjes gekregen, en ........ ik mag over 4 weken nog een keer! Echt super, ben helemaal blij.

Ik ga weer bij moeders op de bank, is zo ongezellig anders.

Kom snel weer langs!

X Caro
Nou, klantje nummer 2 en 3 zijn ook binnen! Goed he! Helemaal blij.

Proefexamen ging alleen niet helemaal toppie. Theorie ging juist wel goed dit keer, geen fouten. Alleen vonden ze een paar dingen aan de nagels niet zo goed. Maar het is een proefexamen, dus daar leren we van...

Alleen beetje jammer dat ik er een migraine aanval aan over heb gehouden. Ga dan gelijk weer twijfelen of ik het wel kan...

Intake gesprek IUI ging goed. Wist eigenlijk alles al, maar ff kennis gemaakt met de arts.

Zijn er wel achter gekomen dat als de eerste inseminatie niet lukt, dat we de cyclus daarna gelijk weer een poging mogen doen! (als de oude eiblaasjes weg zijn dan) Wij dachten dat je een maand rust moest houden, maar dat valt weer mee!

Nu eerst 24 dec mannetje bloed prikken. En dan 18 jan potje inleveren en dan krijg ik gelijk een echo hoe het er nu van binnen uit ziet bij mij... Geen cystes en zo.

Dikke knuf Hannes, moeilijk he? Gelukkig kan je vanaf vrijdag weer met een schone lei beginnen.

Ook eentje voor jou Puck.

Ik heb zondag kraamfeest van mijn petekind. Op zich hartstikke leuk, maar denk ook wel moeilijk. Alle aandacht gaat uit naar hem en ws ook naar mijn andere neefje...

Toosje, al ongi, of toch nog niet?

Das goed nieuws Caro! Super!

De tijd gaat nou dringen he Elise. Spannend hoor. Maar hoop voor je dat de beeb nog ff blijft zitten.

Echt zo apart dat de eerste baby van dit topic al bijna geboren gaat worden! Weet nog dat jullie zwanger raakten. Klets alweer bijna een jaar hier mee!

Zal straks ook eens kijken hoe lief reageert op het woord resultaatneuken.

Traveler, heel veel succes met je examens!

Wat leuk Marielle, met z'n 3en dat soort dingen doen.

Morgen met mijn schoonzus en petekind naar een kerstshow in een tuincentrum. Lekker ff een dagje voor mezelf, heerlijk!!

Ik ga ff bank hangen. Toedels.
heeeee goedemorgen!

aha! nu snap ik hem...ja wat mij betreft mag het ajb'tje worden ingevoerd! klinkt goed en positief!

Caro...YES!!! dit is goed nieuws! ik wilde je op dit vroege tijdstip toch echt wel even feliciteren! nu kan het echte genieten beginnen... heel heel leuk.

oef...wat is het vroeg...ik kan niet wachten tot het voorjaar wordt

x

L
Van harte Caro!! dat is toch geweldig nieuws!!! Hoever ben je precies?

groetjes Kaatjeblij
Weet iemand trouwens iets van liespijn vroeg in een zwangerschap??

Ik heb bij mijn linkerlies al een paar dagen hevig spierpijn gevoel en er zit dus ook een duidelijke voelbare bult....

En aangezien ik vorige week ook nog es flauwgevallen ben... wat ik anders nooit heb :-)

kan dat ook verband met elkaar houden??

nouja... vanmiddag moet ik zoiezo ervoor naar de dokter, manlief dacht dat het wel eens een liesbreuk kon wezen..

groetjes
Hoi,

Bedankt voor alle lieve reacties!

Het lijkt wel of ik steeds minder energie heb. Wil jullie dan ook allemaal een dikke knuffel geven en hopelijk heb ik vanavond wat meer energie om op iedereen te reageren.

X Caro

ps, nog iemand die de tabel over wil nemen???????
Hey Caro, superrrrrrrr!!! Ben ook benieuwd hoever je precies bent, maar geweldig dat alles er zo mooi uitziet.

Kaatjeblij, ik weet niet of het verband heeft met je zwangerschap. Heb ooit wel eens een bult in mijn lies gehad, dat was een opgezette lymfeklier, die kunnen op gaan zetten als je ziek wordt dacht ik. (griep ofzo?? wie heeft het niet op het moment) Maar succes vanmiddag in ieder geval.

Nala jammer dat het niet helemaal goed is gegaan, maar zoals je al zei het is een proefexamen, nu weet je in ieder geval waar je goed op moet letten. Migraine is niet leuk, maar je kunt het echt wel hoor!!!! Dat je geen maand hoeft te wachten is een leuke meevaller zeg!

Puck, ja de laatste loodjes zijn zwaar merk ik, maar ach het is ook wel fijn dat het eind in zicht is haha. Ik wil het liefst thuis bevallen en dat mag als alles goed blijft gaan vanaf volgende week donderdag.

Toosje, nog niet ongesteld??

Marielle, gezellig zo met zijn drieen, wat ga je doen dan, zwangerschapsgym ofzo?? Mijn beste vriendin heeft vanaf juli ook een kleintje, ik heb dus een heuse oefen-baby haha. Had nog nooit op een baby gepast, laat staan luiers verschonen en flesjes geven, maar nu kan ik alles, tadaaaaaaaa!

Ik voel me nog steeds slecht, ben ook steeds zo misselijk, als ik maar niet in mijn oude patroon verval. Morgen naar de verloskundige, man moet mee omdat ze de bevalling gaan bespreken, spannend!

Ik ga vandaag denk ik ook maar eens kerstkaarten schrijven, bleh vind ik nou stom werk, maar wel leuk om altijd een hoop kaarten te krijgen natuurlijk.

Moet ook nog een gedicht maken voor mijn opa, die heb ik met de lootjes voor kerst getrokken, en ook nog kerstcadeautjes kopen voor iedereen.

Fijne dag allemaal!

X
Sjee, ben je even een paar dagen niet online, moet je eerst een kwartier lezen, haha, gezellig zo'n actief clubje!

Hier is de verkoudheid ook flink toegeslagen, het heerst enom. Een maand geleden lag ik ook al ziek in bed, dus ik baal er flink van, hopelijk zet het niet door, want ik kan nu echt niet ziek worden.

Caro, wat een geweldig nieuws! Gefeliciteerd. En over vier weken alweer een echo, leuk zeg.

Ik ben ook voor een nieuwe term voor NOD. AJB lijkt me prima, het dekt de lading en klinkt positief!

Sterkte Hannes, vrijdag bij de curretage. Ook mijn ervaring is dat de ingreep op zich wel meeviel. Helaas kreeg ik er een infectie bij (ze waren vergeten te melden dat ik niet in bad mocht...) dus vervolgens nog twee dagen in het ziekenhuis gelegen. Ga dus maar niet in bad voordat het bloeden is gestopt.

Heel veel sterkte in ieder geval, want mentaal vond ik het wel erg heftig.

Puck, fijn dat je alles weer wat positiever ziet. Ik kan me best voorstellen dat de hormonen ook een flinke rol hebben gespeeld. Goed dat je je weer realiseert dat je al twee schatjes rond hebt lopen. Ik was dat na de mk ook even uit het oog verloren en kon me alleen nog maar ellendig voelen, maar gelukkig zag ik ook in dat ik heel blij mag zijn met dochterlief en dat dat nu toch het belangrijkste is. Ook al wil dat niet zeggen dat je geen verdriet mag hebben om de mk en dat je nog steeds heel erg graag zwanger wilt worden.

Kaatje, ik weet niks van liespijn, dat heb ik niet gehad en ik heb er ook nog niks over gehoord. Ik hoop dat je er niet teveel last van hebt, anders maar even navragen bij de vk.

Marielle, leuk zeg dat je met twee vriendinnen zwangerschapsgym kan gaan doen, gezellig! Ik vond het destijds heel jammer dat er geen leeftijdsgenoten bij zaten, ik was toen 24 en de rest allemaal ruim boven de 30. Hoewel we natuurlijk het belangrijkste deelden: we waren zwanger, merkte ik toch dat zij meer naar elkaar toetrokken. Jij hebt daar dus geen last van, lekker met z'n drietjes puffen, haha.

Jammer dat je je zo slecht voelt, Elise. Hopelijk blijft je kindje nog wel een paar weekjes zitten. Ben je van plan om thuis te bevallen? Spannende tijd he, zo die laatste weken? Dat vond ik wel. Doe het maar lekker rustig aan, dat is voor jou en je kindje het beste, lijkt me.

Nala, daar zijn proefexamens voor, nu weet je waar je nog even extra op moet letten. Niet onzeker worden hè, je kunt het!! Heel veel succes.

Ook voor zondag, lijkt me moeilijk voor je.

Lagune, stom he, dat het 's ochtends nog zo lang donker is... Wat dat betreft mag het van mij ook weer gauw lente worden. Maar eerst nog even kerst! Dan vind ik het altijd wel erg gezellig dat het buiten donker is, overal die lichtjes...

Nou, ik heb vast nog niet op iedereen gereageerd, sorry daarvoor, maar ik moet gaan, zo weer les.

Tot snel!
Hee mieden,

Hier ben ik weer een keertje, ik lees trouw mee maar heb echt te weinig tijd om iedere keer te reageren.

Gaaf Caro, het lijkt nu echt goed te gaan. Wat gun ik je dit zeg, dit is echt 3x is babyrecht!

Nou Nala, je weet wat ze zeggen over een slechte "generale" dat is dan een goede uitvoering! Dus je kunt het best en je weet nu extra goed waar je op moet letten.

Oooh Elise, wat balen dat je weer zo misselijk bent de laatste tijd. Hoop voor je dat je geen terugval krijgt zoals in het begin van je zwangerschap, jij hebt je deel misselijkheid en overgeven wel gehad dacht ik zo.

AUBtje vind ik helemaal een goede term! Lekker positief, en niet dat negatieve NOD. Ik vond het namelijk ook altijd zo'n rare term. Vandaag zijn ze hier de nieuwe gordijnen komen meten en die zijn misschien al voor kerst klaar. Dat zou natuurlijk helemaal toppie zijn. Dan hebben we een extra mooi huisje met de kerstdagen (en daarna natuurlijk)

Ik voel me een beetje vreemd de laatste dagen, misselijk en rommelig gevoel in mijn buik. Maar mijn AUB is nog bijna een week weg, dus ik kan me niet voorstellen dat dit iets voorsteld. Misschien moet ik me over een tijdje wel weer (vorige week ook twee dagen thuis geweest van mijn werk) aansluiten bij de grieperige medemens. Als dat zo is heb ik in ieder geval een troost, ik ben niet alleen!

Voor iedereen een dikke kus en een knuffel van mij
Hahaha laatste regeltje vergeten te selecteren!
Ik ga ook helemaal voor de AUB! Geweldig!!!

Caro, wat fijn van de echo!

Traveler, ik ken de term abortus curettage ook. Maar ik wist niet dat ze dat een ABC'tje noemen. Ik blijf het onsympathiek vinden, waarschijnlijk door het 'tje erachter. Alsof het niks is! Succes met je examens.

Aan alle zieken en wachtenden hier: veel sterkte en een dikke knuffel.

Ik ben al een stuk minder verkouden. Het was dus kortstondig (maar hevig), hoera! Vanavond gaan we chique dineren met m'n werk, toch fijn dat ik gewoon wat ga proeven zonder verstopte neus. We hebben zelfs nog even ons best gedaan... M'n AUB is 28 december, dus wie weet hebben we nu wel een keer mazzel. I hope so.
Het wordt dus AUB-tje hier. Helemaal goed wat mij betreft.

Mariëlle, gezellig zeg met zijn drietjes. Ik was ook vrij alleen zwanger en ben toen wel naar ZW yoga geweest, maar dat is toch anders dan als je het met vriendinnen doet. Leuk hoor.

Caro, je hebt ons wel even in spanning laten zitten, maar gelukkig nergens voor nodig. Helemaal goed dat je echo er zo goed uitzag. En fijn dat je over 4 weken alweer mag. Is dat vanwege de MK-en dat je zo vaak mag?

Nala, het begint al aardig storm te lopen hè? Toch niet voor niets gefolderd. Komt vast wel goed met je echte examen. Voel je je alweer wat beter inmiddels na je migraine?

IUI klinkt dus nog wat positiever dan verwacht. Hopelijk is het natuurlijk gelijk de 1e keer raak, maar je hoeft anders in ieder geval niet heel lang te wachten op een volgende poging.

Kan me voorstellen dat je een beetje tegen het kraamfeest opziet, hoe lief je je petekind natuurlijk vindt. Maar laten we er gewoon vanuit gaan dat het volgend jaar jouw beurt is.

Hoe was de kerstshow trouwens?

Kaatjeblij, had zelf aan het eind van mijn ZW ook last van liespijn, maar dat waren meer steken en ik had geen bobbel, dus dat klinkt toch als wat anders. Hopelijk ben je inmiddels al wat wijzer geworden.

Lais, ook al in de lappenmand. Balen joh. Hopelijk voel je je snel weer wat beter.

De Dijk, laten we hopen dat jouw misselijkheid een voorbode is van iets goeds en niet van de griep waar iedereen door geteisterd wordt momenteel. Duim, duim.

Ring, goed zo jij hebt onze nieuwe term al geïntroduceerd. De 28e dus je AUB. Spannend toch elke keer weer hè? Zou een mooi eind van het jaar zijn.

Pinder, hoe is het met jou? Trek je het een beetje nu je man er niet is?

Hier zoals ik gisteren al schreef alweer een stuk positiever. Heb vandaag maar weer een ovulatietest uit de kast getrokken (ga de staafjes die ik heb nog opmaken en houd het dan voor gezien, dus deze en volgende maand nog en dan moet de natuur haar werk zelf maar doen). Er was een heel lichte streep te zien, dus dat biedt perspectieven. Heb ik nog nooit eerder gehad, dus ben er best positief over. Zit nu op dag 10 van mijn cyclus, dus wie weet heb ik deze maand eindelijk eens een positieve ovulatietest. Zou ook wel eens leuk zijn.

Alleen dat man er morgenavond niet is. Zal je zien dat dan de topavond moet worden. Grrrr.

Liefs,

Puck
Thanks Puck, ik hoop hetzelfde voor jou! (Kan je morgen niet een momentje tussendoor vinden?)
Kaatje, wat zei de ha? Ik heb ooit eens een liesbreuk gehad, maar had geen bultje in mijn lies.

Suc6 morgen bij de vlos, Elise.

Ring, veel plezier vanaaf.

Migraine is inmiddels weg Puck. Meestal als ik ff ga slapen dan ben ik het kwijt. Scheelt weer. Sommigen hebben het echt dagen. Ik maar een paar uur.

Kerstshow viel een beetje tegen, maar waren ff lekker weg.

Daarna nog ff in het dorp wat wezen eten. Lijken net oude mutsen die door de weeks ergens een bakkie gaan doen, hihi.

Vanaaf helpen klussen bij vrienden en dan morgen 1 dagje werken.
Hallo allemaal....allereerst iedereen een dikke knuffel, ik denk niet dat ik genoeg tijd heb om op iedereen te reageren :( Eens zien hoe ver ik ga komen....

Caro, wat fantastisch!!! En nu maar genieten he....hoever ben je precies?

AJB, klinkt super!!! Een heel stuk beter als dat stomme nod...bah!

Puck, idd...kan je niet ff een momentje tussendoor vinden? Anders is het ook zo vervelend als je man net weg is...

Nala, hoe is het met je klanten? als ik ooit me nagels laat doen kom ik naar jou hoor :D

ring, 28 december....duurt ook nog even dus...ik wacht geduldig met je mee. Ik snap er nog steeds niets van. Ik heb deze dagen een beetje slijmerig iets...meestal heb ik dat alleen met mn eisprong. Maar dan zou het betekenen dat ik ineens weer een keurige 28daagse cyclus heb!! Nou ja, in dat geval hoop ik maar dat we niet te laat zijn begonnen met op tijd naar bed gaan :P

Ik ga er snel weer vandoor, want ik moet nog een hoop doen. Reageer snel wat langer.

XXX
Even korte reactie: mijn schoonzus wacht op me, hier gaat de schaatsbaan open en is het candle light avond ofzo en we gaan even warme chocolademelk met slagroom drinken :-)

Volgens de HA is het een ontstoken lymfeklier. Ontstaan door een wondje ergens op mijn been/ voet.. begrijp het niet, afgelopen periode juist geen wondjes gehad..... alhoewel... teld een kattenkrab op je arm ook mee?! dan zou dat het kunnen zijn...

in elk geval, even aan kijken en volgende week terug komen als het niet verbeterd!
hey meiden,

wat wordt er weer een hoop geschreven. heb net een half uur zitten lezen. een aub'tje dat vind ik mooi klinken! had ook niks met NOD. ben benieuwd wanneer ik weer kan spreken van een aub'tje.... ook leuk voor de meiden die blij zijn als ze ongesteld worden.. dan is het nog steeds toepasselijk dus dan kan het altijd.

ik kan niet op iedereen reageren, maar ik wil Caro even feliciteren met haar goede echo..

met z'n drieen op les, geweldig... ik deel samen met mijn vriendin dat we beide een miskraam hebben gehad.. misschien zijn we straks ook wel weer samen zwanger..

ik weet niet wanneer ik hier weer ben. vrijdag naar het ziekenhuis en morgen nog een hoop te doen. wat ik me wel afvroeg... zijn jullie lang ziek thuis geweest na miskraam/curretage. ik heb tot nu toe zoveel mogelijk gewerkt, alleen voor bezoeken aan ziekenhuis thuis geweest. maar merk dat het me een beetje op gaat breken. nu heb ik het idee dat ze er op het werk vanuit gaan dat ik maandag weer gewoon op het werk verschijn. ik ben daar zelf alleen nog niet zo zeker van.

heb het idee dat ik alleen maar over mezelf praat.. sorry sorry...

als ik jullie niet meer 'lees' fijn weekend en tot snel
Nou Hannes,

Je moet hier juist veel over jezelf 'praten'. Tenminste, als je daar behoefte aan hebt. En je hoeft er dus niet je excuses voor aan te bieden. Maar ik snap het wel hoor, het lijkt zo egoistisch.

Ik denk eerlijk gezegd, dat het slim is om maandag nog niet te gaan werken, laat dat op je werk ook maar een beetje doorschemeren. Maar je moet doen waar JIJ je goed bij voelt. En daar wil ik je heel veel sterkte bij wensen.

XXX
Hannes, ik ben bij beide mk een week thuis gebleven...de eerste keer een week nadat het eruit was, en de tweede keer een week vanaf dat ik het wist, was een zaterdag, woensdag pillen gehad en maandag erna pas gaan werken...Neem lekker de tijd die jij denkt ervoor nodig te hebben... Daar kan niemand iets van zeggen!

voor jou
Heel even voor Hannes, Niet gaan werken als je er niet aan toe bent. Het is echt niet niks. Na de eerste MK ben ik bijna 2 weken thuis geweest, ook omdat ik veel bloed had verloren waardoor ik niet stevig op mijn benen stond en wel de hele dag moest staan maar ook omdta het emotioneel moeilijk was. Ga aljeblieft niet te snel aan het werk, en zeker niet omdat ze dat op het werk verwachten. Anders krijg je er later last van, je moet het wel goed verwerken. Kalm aan! En succes vrijdag!

Nog even antwoorden op de vraag die ik vaker heb zien staan, hoe ver ik nu ben, 9 weken en 5 dagen. De volgende echo krijg ik met 13 weken en 3 dagen.

Puck, dat is idd ivm de miskramen, of eigenlijk is dat de echo die iedereen krijgt (rond 12 weken maar die week werd het lastig ivm werk) en heb ik de echo's die ik al heb gehad gehad vanwege de miskramen. Gister had ik een andere echoscopiste, misschien had ik anders niet eens nog een echo gekregen maar mij hoor je niet klagen haha.

Waar ik wel over wil klagen (heel even) is over mijn weerstand, ik ben alweer ziek en vind het niet grappig meer. Dus ik kruip nu ook lekker mijn bedje in.

En een aub'tje klinkt veel leuker!

Knuffel voor iedereen, hoop dat ik snel weer energie heb om op iedereen te reageren. Vind het echt niet leuk dat ik er de puf niet voor heb.

Veel liefs Caro
Goedemorgen!

Wat enorm veel bijgeschreven. Heb het erg druk gehad de afgelopen dagen.

Caro, wat geweldig meid! En nu genieten he!

Hannes, Meld je gewoon ziek en ga pas aan het werk als je er klaar voor bent! Ik ben beide keren zo'n 6 weken thuis geweest. Erg lang, maar had de tijd nodig. 1e Keer ook vanwege operatie. Daarbij heeft het me geestelijk zo'n klap gegeven. Wij waren al 5 jaar bezig om zwanger te worden en toen ging het dus ook nog mis. Ik werk met verstandelijk gehandicapten en dan moet je een stabiele factor zijn. Dat was ik niet. Gelukkig kreeg ik alle tijd vanuit mijn werk. En dat werpt zijn vruchten af, want ben nu weer stabiel en kan het weer aan. Heel veel sterkte morgen! En neem de tijd he. Het is allemaal best heftig. En 3 dagen na curretage vind ik wel heel vlot om te werken. In ziekenhuis adviseerde ze 14 dagen om bij te komen.

AUBtje daar gaan we voor!

Gister weer getest, negatief. Vanmorgen de eerste bruinverlies. Gek genoeg had ik nog hoop tot ik vanochtend op papiertje keek. Dus op naar de volgende ronde! Mijn AUBtje zal half januari zijn. Mijn vruchtbare periode zal rond de tijd zijn dat mijn eerste zwangerschap verwekt is. Pfff. Wat gaat de tijd snel.
Hé, Toosje, wat balen zeg! Ik heb je nog even een krabbel gestuurd, was wel te laat maar beter laat dan nooit toch

Nala, balen zeg, dat je je proefexamen niet zo goed hebt gemaakt, maar volgens mij komt het helemaal goed. Naar van die migraine, gelukkig is het weer over. Denk dat het kwam van de spanning hoor, je kunt het echt wel. Goed dat je al wat klanten hebt!

Spannend, nog eenmaand en dan gaat het beginnen. Positief nieuws dat je geen maand rust hoeft te houden tussendoor. Voor jullie wordt nu toch ook eens hoog tijd!

Kaatje, lekker choco gedronken? Klinkt gezellig.

Riz, haha, ik hoop ook dat jullie niet te laat begonnen zijn met op tijd naar bed gaan :-)

Puck, ik hoop dat je genoeg hebt aan die 2 maanden! en zoals Ring ook al zei, kun je niet een gaat vinden tussen door

Ring, gelukkig is je verkoudheid al minder! Hoe was je etentje? Ik hoop voor je dat je met goed nieuws het oude jaar uit gaat!

Dedijk, niet ziek worden hoor! Jij moet nog een week geduld hebben dus. Ik duim voor je, wordt wel weer eens tijd!

Elise, neee, niet weer die misselijkheid, ik hoop dat het weer over is en een griepje was ofzo! Kalm aan!

Ik ga snel even onder onze provisorische douche (brrr, koud hok!!!)

Tot later.

X Caro

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven