Mode & Beauty alle pijlers

Vrouwen en overgewicht...

11-12-2007 16:37 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

ik had het er laatst met iemand over, dat het wel lijkt alsof je niet gelukkig of tevreden kunt zijn met jezelf wanneer je overgewicht hebt, ongeacht hoeveel. Maar ik zit toch best goed in mn vel... Denk ik... Ik vroeg me af hoe anderen daar over denken. Hoe denken jullie over je lichaam en over vrouwen en overgewicht?
Deze discussie komt steeds weer terug op dit forum

Kunnen we niet van elkaar accepteren dat we allemaal anders zijn, met en zonder overgewicht, grote of kleine borsten, lang of kort haar, blauwe of bruine ogen ?

Ik ken mooie dikkerds en lelijke slanke. Minder aantrekkelijke mensen die goed in hun vel zitten maar ook ontevreden beauties. Gezonde maar zware mensen (komt écht voor) en ongezonde mensen met een goede BMI.
quote:amarna schreef op 12 december 2007 @ 12:54:

Kunnen we niet van elkaar accepteren dat we allemaal anders zijn, met en zonder overgewicht, grote of kleine borsten, lang of kort haar, blauwe of bruine ogen ?

Ik ken mooie dikkerds en lelijke slanke. Minder aantrekkelijke mensen die goed in hun vel zitten maar ook ontevreden beauties. Gezonde maar zware mensen (komt écht voor) en ongezonde mensen met een goede BMI.Ben het volledig met je eens!!
quote:vikki schreef op 12 december 2007 @ 12:38:

Ik denk dat mensen die alles kunnen eten zonder aan te komen (incl marsen) best wel mogen zeggen dat ze daar heel gelukkig mee zijn. En dat ze als ze veronderstellen dat iemand die zich vanalles moet ontzeggen om slank te zijn (de vreemdste en strengste diëten volgt) daar niet zo gelukkig mee is, ze waarschijnlijk best gelijk hebben.

Nee het is idd niet leuk als je voor je gezonde suikerspiegel lekker dingen moet ontzeggen en als ze dat er nog in peperen dat is dat niet kies, vind ik

Ik heb genoeg jaloezie meegemaakt om dat te herkennen, ook dat is zo.

Dat heeft niets te maken met jalousie.......
quote:vikki schreef op 12 december 2007 @ 12:38:

Waarom denken sommige vrouwen toch altijd zo snel dat alle anderen jaloers zijn. Als een ander een opmerking maakt die je niet zint: allemaal jalousie en kinnesinne......

Wat een onzin. Smaken verschillen. Mensen van allerlei maten kunnen mooi of niet mooi (aantrekkelijk) zijn. Ik ken echt onaantrekkelijke mensen met "maatje" XS en ook met alle andere maten.

En echt ik ben NIET jaloers op mensen met maat XS. Ik zou wel willen dat ik zonder er moeite voor te hoeven doen op mijn gewicht zou kunnen blijven. Maar jaloers op mensen die gewoon dun zijn zonder moeite... welnee die mensen hebben wel weer iets anders waar zij mee "tobben".

Ik denk dat mensen die alles kunnen eten zonder aan te komen (incl marsen) best wel mogen zeggen dat ze daar heel gelukkig mee zijn. En dat ze als ze veronderstellen dat iemand die zich vanalles moet ontzeggen om slank te zijn (de vreemdste en strengste diëten volgt) daar niet zo gelukkig mee is, ze waarschijnlijk best gelijk hebben.

Dat heeft niets te maken met jalousie.......

Natuurlijk is het af en toe frustrerend, maar het ging me niet alleen over die ene opmerking. Het is de toon en hoe bepaalde dingen over komen van Sarah, althans op mij dan. Ik probeerde haar dan ook niet aan te vallen ofzo. Ik vroeg het me gewoon af in haar geval. Heb dus ook echt nooit gezegd dat ik denk 'dat alle anderen jaloers zijn' . Ik zou zelf ook wel een maatje (of twee) minder willen maar maak me er niet zo druk over als ik weer eens vriendin x tegenover me heb zitten met maatje s die van alles naar binnen werkt.

Zelf heb ik dat wel weer met schoenen bijv. Ik heb maat 44/45 en dan kan je ook niet alles kopen. Vaak moet je het doen met dingen die je zozo vind en er ook nog veel geld voor neer leggen. Als je dan veel vriendinnen hebt die alles maar kunnen kopen voor een normale of lage prijs en schoenen die je ook nog eens geweldig vind terwijl zij overal kritiek op hebben, hak te laag, te breed, dat detail is niet goed enz enz enz... Ik moet zelfs mijn hele kledingstijl aanpassen omdat ik vaak geen geschikte schoenen voor bepaalde outfits kan vinden. Dus ik snap het echt wel. En ja ik durf best toe te geven dat ik af en toe wel eens jaloers ben geweest in het verleden. Vooral toen ik nog een puber was. Inmiddels heb ik me erover heen gezet. Tis nu eenmaal zo en daar kan je niets aan doen. Roeien met de riemen die je hebt.

Verder ben ik het ook met je eens hoor.

Nogmaals niet aanvallend bedoeld.
Het is heel moeilijk om iemands toon de defineren in een topic, het is dan maar net wat jij wilt horen en concluderen denk ik.

Ik heb denk ik geen toontje dat ik anderen wil kleineren of dergelijke, per slot vertelde ik juist dat het weleens vervelend en vermoeiend voor mij is dat mensen kleinerende opmerkingen naar mij toe maken met een toon van, jezus doe eens normaal en neem een appelpunt, wees gelukkig , je leet maar 1x, mijn geluk zit niet in een appelpunt, maar in mijn gezondheid, mijn kledingmaat is mooi meegenomen, mijn gezin en mijn amn, daar zit mijn geluk in en dat wil ik zo lang mogelijk behouden, moet ik er wel voor zorgen dat ik in conditie ben, en als ik overgewicht heb ben ik ongezond bezig, nee niet iedereen is ongezond met overgewicht , maar ik wel, dan staan de insuline spuiten al klaar en dat is het mega vervelend als iemand je ook nog s op aanspreekt op een manier alsof je het alleen voor de schoonheid doet, is toch wel een degelijk en heel belangrijk verschil lijkt mij.

En dan heb ik ook nog een toon!!.

nou dan heb ik dat maar, das nou precies de koe bij de horens denk ik.

Lijkt me ontzettend onhandig om zo een grote maat te hebben voor je voeten, gewoon vanwege t feit dat het geen standaard gegeven is.

Is er niks op internet te vinden dat het er ook nog een beetje leuk uitziet???

Ik schat zo in dat je veel op mannensportschoenen loopt???

Das is niet altijd even leuk idd.

Mijn dochter is 11 en die heeft ook al maat 40/41, ik hoop dan ook dat die stop met voetengroei!!!

Gewoon omdat het onhandig is.
En niet alleen onhandig ook minder mooi! Mijn dochter heeft nu al een tijdje schoenmaat 43 (groei is gestopt) en ze vindt dat zelf ook gewoon minder mooi. Met wat moeite vind je genoeg winkels met damesschoenen in grote maten (wel wat duurder). Maar dat betekent niet dat ze JALOERS is op meisjes met kleinere voeten.

En ze loopt zeker niet op mannensportschoenen! (hele andere leest).
En dit vind ik dan weer een heel ander licht op de zaken werpen, iets genuanceerder, en dan denk ik dat ik idd. te voorbarig ben geweest. Excuus.

Even wat offtopic, sorry tegenover TO:

Wat betreft voeten. Toen ik 11 was net zoals je dochtertje had ik ook maat 40/ 41. Ik help het je hopen dat ze blijft steken op 42/43 want het is moeilijk voor een kind/ puber alhoewel ze nu hele leuke schoenen hebben die vaak tot en met maat 43 gaan. Er is bijv. een winkel in Amsterdam, Big Shoe, waar je heen kan gaan als ze de 43 over gaat (ook eronder). Daar hebben ze veel modernere schoenen/ laarzen als wat er normaliter in de winkels staat maar er zit wel een prijskaartje aan vast en je hebt altijd maar weer een beperkte keuze. Je hebt wel een paar schoenenzaken hier en daar verspreid die wat over maat 43 hebben (er zit dus langzamaan verbetering in) maar die zijn vaak wat ehm hoe zeg je dat politiek correct? wat truttiger. Tis niet alleen de lengte maar ook de breedte. Heeft je dochtertje ook brede voeten bijv? Daarom zou ik nooit op internet bestellen. Des te groter ze worden des te moeilijker het is om iets te vinden wat echt past.

Ik heb dus echt wel een uitgebreide verzameling schoenen/ laarzen/ pumps/ sneakers (puma zit zoooo lekker) maar nogmaals het prijskaartje is er ook wel naar en niet alles is te krijgen en het moet net maar passen. Mocht je een keer naar Engeland gaan ofzo kan je terecht bij Evans (als ze in de pubertijd is, kindershcoenen hebben ze daar niet echt) leuke en goedkopere schoenen.

De enige tijd dat ik echte mannenschoenen heb gedragen was toen ik zelf 12 was. De maten hielden op met 41 en een 42 kon je af en toe eens ergens krijgen en speciaalzaken waren er toen nog niet/ weinig. Schaamde me rot om als 12 jarig meisje bij de mannenafdeling schoenen uit te zoeken. Vreselijk. Tegenwoordig is het gelukkig een stuk makkelijker en is de gangbare maat t/m 43 in de gewone zaken en heb je tenminste een aantal winkels waar je terecht kan voor 43 en hoger.

Ik ken mooie dikkerds en lelijke slanke. Minder aantrekkelijke mensen die goed in hun vel zitten maar ook ontevreden beauties. Gezonde maar zware mensen (komt écht voor) en ongezonde mensen met een goede BMI.Ik weet het, maar het ging mij er meer om hoe vrouwen naar hun eigen lichaam kijken, daar over denken. De discussie gaat nu namelijk inderdaad vaak over 'anderen'. Anderen accepteren zoals ze zijn hoor ik overal, maar kan men ook zichzelf accepteren, of wordt dat moeilijk gemaakt door de omgeving?
broodtrommel , bedankt voor de tips, ik zal ze opslaan in de computer, just to be sure!!!

Nee , ze heeft niet een extra brede voet, ze heeft bv hele lange vingers en lange smalle voeten en lange benen, tis een lange dweil.

steekt ruiim een kop boven mij uit, best komisch, we steken er altijd de draak mee, als , ...als ik er weleens op haal v school , komt ze express op me afrennen en spring ik om haar middel met mijn benen om haar geklemd, dat vinden we lachen!!! Omgekeerde wereld.

Moet je die koppen dan zien, eerst verbaasd en dan dikke pret.

Ma goed ik heb nu een paar goede tip-s van jou, zal ik haar vertellen, want elke keer als ze naar de stad gaat knijpt ze hem, o mama ik hoop niet dat mijn voeten gegroeid zijn!!

Om terug te komen op TO haar laatste bericht en laatste zin,

ik kan mezelf niet accepteren met overgewicht en ik doe het ook liuter alleen voor mezlf, wat een ander ervan vind boeit me niet, negatief of positief, alleen de opmerkingen die ik noemde das weleens vermoeiend.

Laat iedereen lekker, dat heeft ook met acceptatie te maken v mensen onderling.

Ik ben voor mij zelf veel en veel strenger dan voor een ander, ik vind heel veel vrouwen mooi zoals ze zijn, terwijl ik niet met ze wil ruilen, want bij mij is het niet fijn een maat 40, , maar een maat 40 bij mij is veel erger dan bij een ander, snappie, dus das zo moeilijk discussieren, bij mij is die maat rampzalig, bij jou wellicht heel mooi, ligt toch ook aan je bouw!!

Leef en laat leven.

Maar die acceptatie ligt helemaal bij mij persoonlijk en niet bij een ander.

Ik ken iemand die is , mag dik genoemd worden, zegt ze zelf ook, maar ik vind haar zooooooooo mooi, ze heeft een prachtig bos haar, verzorgt zich subliem en straalt, wil maar afvallen, maar dan zeg ik ook, je bent wel mooi, voel je je goed, nou dan, van wie moet dat dan, de enige reden is gezondheid, voor de rest, qua invloeden en meningen, snoep verstandig ,lik mijn reet!!

En dat is een hele stoute opmerking, die ik normaal alleen denk en niet uitspreek of type, maar nu ff 1 keertje om aan te geven hoe ik erover denk.
quote:ambrosia9 schreef op 11 december 2007 @ 21:41:

Maar joggen vind ik dus weer helemaal niks, dat gehups! En dan met name mijn boezem die zelfs met een sportbeha heel erg omhoog en laag vliegt, doet gewoon zeer! Ik heb mijn (beugelloze) sportbh een maatje kleiner dan mijn normale bh maat gekocht. Dan drukt het tegen je lichaam, en doet het niet zo`n pijn. Maar ik weet natuurlijk niet hoe groot jouw borsten zijn En of dit helpt.

Ik ken mooie dikkerds en lelijke slanke. Minder aantrekkelijke mensen die goed in hun vel zitten maar ook ontevreden beauties. Gezonde maar zware mensen (komt écht voor) en ongezonde mensen met een goede BMI.Nou... Blijkbaar niet echt En ook niet iedereen accepteert zichzelf. Ik denk dat dat gewoon menselijk is en dat we moeten accepteren dat we dingen moeilijk accepteren.. Maar dat wordt ook weer moeilijk.
Bij mijn eerste zwangerschap keeg ik zwangerschapssuiker en kwam daardoor ( doordat het veel te laat ontdekt werd) 39 kilo aan. Na mn bevalling gingen er 4 af.....

Bij mijn tweede zangerschap kwam ik gelukkig maar 12 kilo aan, ook weer met zwangerschapssuiker, maar ging deze keer gelijk aan de insuline waardoor de kilo's binnen de perken bleven.

Vreselijk vond ik het, als ik ergens kwam werd er gevraagd of ik alweer zwanger was.... trappen lopen deed zeer aan mn knieen, en ik had echt last van kortademigheid. En dan nog mijn zelfbeeld erbij... Nee ik was met mijn overgewicht echt niet happy. Had alleen nog maar wijde kleding, en schaamde me echt...

Daarbij had ik de waarschuwing gekregen dat ik een redelijke kans maakte op ouderdomssuiker, en dat zou ook al op mn 35ste kunnen...

Januari 2006 heb ik het roer helemaal omgegooit, IK wil geen overgewicht meer. Ik ben tot nu toe 26 kilo kwijt, ik heb er nog 11 te gaan. Mocht ik nu alsnog ouderdomssuiker ontwikkelen, weer ik inieder geval dat ik er zelf alles aan heb gedaan.

Gelukkig zijn met overgewicht kan best hoor, maar niet voor mij!

En Inderdaad, het is gewoon niet gezond, heb je er nu geen last van, dan komt dat later misschien nog wel. Dat wilde ik graag voorkomen!

oja, leuk detail, er is per bovenbeen 11 cm af, mijn taille is 14 cm minder, en van mn heup is 16 af...
Hallo allemaal!

Ik ben normaal meer een lurker (meelezer ) dan een poster, maar wil nu toch ook even mijn verhaal kwijt.

Tot anderhalf jaar geleden woog ik zo'n 89 kilo bij een lengte van 1.70m dus had aardig wat overgewicht, ik woonde samen met mijn vriend en was oprecht gelukkig, maar toen ging onze relatie uit......(had overigens niets met gewicht te maken) Van ellende viel ik tien kilo af, mn vriendinnetjes probeerden me op te beuren en namen me mee shoppen, en oh wat een geweldig gevoel, ik kon opeens weer gewoon in "normale" maten kleding, en wat had ik veel keus, en het stond allemaal veel beter, ik voelde me echt voor het eerst in tijden weer super....

Niet lang daarna bedacht ik dat het helemaal niet erg zou zijn als ik nog een paar kilo af zou vallen want dan zou het pas echt top zijn...dan zou ik me pas echt weer helemaal gelukkig voelen... Ik viel dus nog meer af, en ik kreeg zo veel complimentjes van andere mensen, (en aandacht van mannen ), maar wat mij het meeste raakte waren de mensen die zeiden dat ik er nu zo veel beter uitzag en dat het echt wel nodig was geweest. Dus ging ik nog meer dieten en nog meer sporten en viel dus nog meer af.

Jullie voelen het vast al aankomen, en als ik het zo opschrijf vind ik het erg dom van mezelf dat ik het zover heb laten komen, maar enfin, afgelopen herfst ging ik op vakantie met mn beste vriend, maar toen ik supertrots in mn bikinitje (voor het eerst een bikini inplaats van een badpak) aan het zwembad wilde gaan zitten, schrok hij zich helemaal rot, ik woog namelijk nog maar 45 kilo en was met recht vel over been....45 kilo bij 1.70 is echt niet gezond (bmi van 15,6) en zag er bij mij in ieder geval ook niet gezond of mooi uit. Maar ik had me zo door de complimenten en aandacht laten "verblinden" dat ik dat echt tot dat moment niet door had.

Gelukkig is mn beste vriendje totaal niet subtiel en hij melde me dat ik vroeger echt een lekker wijf was maar dat hij nu nog liever een 12 jarige jongetje zou n**ken......nogmaals: keihard en totaal niet subtiel maar het was wel wat ik moest horen op dat moment, die vakantie heeft hij me verder ook op een niet subtiele wijze volgepropt met allerlei eten, en inmiddels ben ik terug naar een heel wat gezondere maar nog steeds niet heel erg volumptueze 52 kilo...

Ik wil dit stukje helemaal niet beledigend over laten komen voor slanke vrouwen, er zijn vast vrouwen voor wie 45 kilo een prima gewicht is en die er niet uit zien als twaalfjarige jongentjes, maar het geeft denk ik wel aan hoe vrouwen (niet alleen ik) zich kunnen laten verblinden door complimentjes en aandacht, dat, gecombineerd met mijn onzekerheid na het verbreken van mn relatie heeft me bijna de das omgedaan en dat wens ik niemand anders toe...

Op dit moment is mijn streefgewicht 60 kilo, maar dat wil ik wel op een verantwoorde manier bereiken, ik heb mn lesje wel geleerd, ik was namelijk echt niet gelukkiger toen ik 45 kilo woog dan toen ik 89 kilo woog, ik dacht alleen maar dat dun zijn mij gelukkig zou maken.....
ff voor alle duidelijkheid... Dit hierboven slaat alleen op mezelf!! Ik wil er niemand mee voor zn hoofd stoten!!! Ieder zijn ding!!
Jeetje, dat is heftig, in anderhalf jaar je halve lichaamsgewicht verliezen. Gelukkig dat je vriend je uit je 'droomwereld' naar de realiteit heeft geholpen. Ik hoop voor je dat je je streefgewicht bereikt en dat je snel weer helemaal gelukkig bent :-) .
quote:Blaadjes schreef op 12 december 2007 @ 19:57:

[...]

Ik heb mijn (beugelloze) sportbh een maatje kleiner dan mijn normale bh maat gekocht. Dan drukt het tegen je lichaam, en doet het niet zo`n pijn. Maar ik weet natuurlijk niet hoe groot jouw borsten zijn En of dit helpt.thnx voor de tip, heb nu 80E, vriend vindt het geweldig, ik om meerdere redenen niet zo. Maar ja zo hebben we allemaal wel wat te klagen haha
Floes, wij hebben allebei exact t zelfde verhaal!!!

Ik kreeg ook zwangerschaps suiker met zwangeren, verschrikkelijk 30 kilo erbij, en niet meteen eraf he

Was binnen 9 maanden weer zwanger pfffff, mijn moeder heeft ouderdoms suiker en is heel ziek erbij, de doc heeft mij ook verteld, word en blijf slank.

Zodoende dat ik zo mijn best doe om op die 60 kilo te blijven.
Haha, nou ja, is er in ieder geval iemand die het leuk vindt Je kunt er leuke dingen mee doen ^^, maar het is inderdaad als vrouw niet zo 'praktisch'.. Kleren, geschud, pijnlijk ed.. Misschien kun je in de winkel kijken of je het in een 80/85 D kunt proppen :'-D Ziet er trouwens wel een beetje gek uit ^^ Maar bij mij helpt het! Ik heb zelf 70D, iets minder vol dan die van jou, maar ik weet hoe vervelend het is. Oja, of je vraagt gewoon advies natuurlijk. Ik vind in ieder geval dat borsten geen beletsel moeten vormen bij hobbelige activiteiten.
Wow sarah, 60 kilo... man dat ga ik nooit halen...

Fijn om eens iemand te horen die hetzelde probleem heeft gehad. IK ken niemand in mn omgeving die het ook heeft gehad, gelukkig voor hun natuurlijk. maar wel eens moeilijk omdat niemand het begrijpt...
Ligt wel aan je lengte.. Hoe groot ben je Sarah? Ik ben beniewd hoeveel ik moet groeien (in de lengte)
broodtrommel...

kijk eens op hogehakken.nl

Ik weet natuurlijk niet of het je smaak is.... maar ze hebben er erg leuke dingen!! Ook in jou maat!!

Floes
ik ben 1.81 blaadjes.....
Wow, dan ben je echt modelslank! Dat is wel heel knap. Sterk van je.. Ik wou dat ik zo sterk was.. ipv sterke periodes af te wisselen met zwakke. Je sport dus 3 keer per week en snoept nauwelijks?
floes ik hoop idd niet dat jij 60 gaat wegen met een lengte v 1.81,

ik ben 1.67
Nee Blaadjes,

Je haalt nu Sarah en mij door elkaar. Ik ben 181 en heb maat 40 nu....Ik kom van de 46-48 af. Nog 11 kilo, dan hoop ik klaar te zijn en maat 38 te hebben, onder... boven gaat dat nooit lukken, passen mn boobies niet in ben ik bang...

Floes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven