Vrouwen en overgewicht...
dinsdag 11 december 2007 om 16:37
Hallo,
ik had het er laatst met iemand over, dat het wel lijkt alsof je niet gelukkig of tevreden kunt zijn met jezelf wanneer je overgewicht hebt, ongeacht hoeveel. Maar ik zit toch best goed in mn vel... Denk ik... Ik vroeg me af hoe anderen daar over denken. Hoe denken jullie over je lichaam en over vrouwen en overgewicht?
ik had het er laatst met iemand over, dat het wel lijkt alsof je niet gelukkig of tevreden kunt zijn met jezelf wanneer je overgewicht hebt, ongeacht hoeveel. Maar ik zit toch best goed in mn vel... Denk ik... Ik vroeg me af hoe anderen daar over denken. Hoe denken jullie over je lichaam en over vrouwen en overgewicht?
zaterdag 12 januari 2008 om 15:58
Geraldine, dat is ook iets van oudere mensen denk ik. Tegenwoordig ligt 't allemaal zo gevoelig, maar ik hoor vaak oudere mensen positief praten over 'dik' of stevig. Ik heb een tijdje in Guatemala gewoond en daar vond men het woord dik ook niet beledigend.
Ikzelf ben absoluut niet dik, maar heb van oudere mensen in de familie ook weleens gehoord 'hey lekkere stevige benen' of 'mooie dikke benen'.
Ikzelf ben absoluut niet dik, maar heb van oudere mensen in de familie ook weleens gehoord 'hey lekkere stevige benen' of 'mooie dikke benen'.
zondag 13 januari 2008 om 18:48
Margaretha,het lastige is als ik het niet weet te vertalen.Maar misschien kan ik beter gelijk voortaan eraan gaan denken dat dit gewoon een andere manier van uitdrukken is en helemaal niet negatief bedoeld.Want ik weet zelf ook dat mijn benen en mijn hele lijf mooi gespierd en niet dik zijn.En ik heb gewoon normale benen en ga ze zeker niet verstoppen.Ja,bij sommigen ligt het wel gevoelig,vooral als je je dag niet hebt.Maar ik denk ook dat het aan de manier ligt waarop iets gezegd wordt en hoe je het opvat.Opzich was die opmerking toen eigenlijk een compliment van die oudere man.Houden ze in Guatemala vooral van vrouwen met een maat meer of maakt het niet zoveel uit?