Werk & Studie alle pijlers

Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!

20-12-2006 15:38 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vragen over salarissen bij leeftijdsgenoten of juist branchegenoten? Vraag het hier!
45

roosterplanner in de zorg, 32 uur per week

1725,- netto
Ben 21, werk 2 dagen per week in de horeca als bijbaan naast mijn studie (wel een zwaar bijbaantje) en verdien rond de 750 euro netto per maand. Is best veel volgens mij?

En hoezo niet studeren? Als je een 'slimme' studie (dus niet denken dat je de nieuwe Jan des Bouvrie wordt ofzo..) uitkiest verdien je daarna meer dan iemand zonder die studie hoor!

Studeer rechten op de universiteit en zal veel meer verdienen dan met dit horeca baantje?!
ben 19, werk nu 2 jaar in de zelfde winkel als verkoopmedewerkster. Ik werk 36,75 uur per week.

Krijg 730,- en me opleiding voor Filiaalmanger betaald.
Ik:

Leeftijd: 28 jaar

Studie: MBO doktersassistente

Baan: Polikliniekassistente Academisch Ziekenhuis

Werkervaring: 2 jaar

Netto salaris: 1170 euro voor 32 uur

Ik heb deze opleiding op wat 'latere leeftijd' gedaan en ik heb mijn diploma cum laude behaald (voor zover dat kan op MBO niveau ;))

Ik verdiende hetzelfde voor ik aan de opleiding begon, voor productiewerk.

Nu ik er dus achter ben dat ik best wel kan leren, zou ik graag nog verder studeren. Het liefst wil ik namelijk niet mijn hele leven frustratie voelen als ik mijn loonstrook zie (dat had ik moeten bedenken vóór ik de zorg in ging he? hihi)

Het is namelijk hard werken en veel verantwoordelijkheid voor weinig. Ik vind dit werk wel erg leuk om te doen.

Zodra ik dus een leuke HBO opleiding vind waarmee ik mijn kansen wat kan vergroten, denk ik dat ik de stoute schoenen maar aantrek. Doktersassistente ben én blijf ik tenslotte..

Is hier iemand die een goede tip heeft mbt tot een leuke opleiding? Het liefst iets wat mooi aansluit op mijn job nu, maar eigenlijk ook graag iets met een wat beter toekomstperspectief. Of ben ik nu gewoon te veeleisend?
Werk in de post, 2 jaar, 8 uur (op papier), 296,00 netto per mnd,

leeftijd 30 jaar.

Al wat je langer werkt (dan je 8 uur) is vrijwilligerswerk.
Even vergeten: Geen 13e mnd. Geen eindejaarsuitkering.
quote:Hansje schreef op 02 december 2010 @ 22:06:

45

roosterplanner in de zorg, 32 uur per week

1725,- nettowat voor opleiding heb je hiervoor gedaan? verdient zo slecht nog niet zeg... geen onregelmatig werk en toch 1725 netto. Als verpleegkundige verdien je minder zonder ort.
Ik denk dat voor roosterplanner HBO wordt gevraagd.
Salaris, een hekel punt!

Ik hoop in dit draadje een beetje houvast te krijgen.

Bij het bedrijf waar ik werk zijn salarissen niet vastgelegd, je weet dus nooit wat mensen in een vergelijkbare functie verdienen zelfs als ze naast je zitten.

Ik probeer uit te vissen wat voor mijn functie een normaal salaris is. Probleem is dat er maar weinig mensen zijn in NL met mijn functie (bij andere bedrijven dan..) Ook binnen ons bedrijf ben ik in NL de enige met deze functie. Vergelijken met mensen met een zelfde functie in andere regio's lukt haast niet omdat de salarissen ook qua land natuurlijk verschillen.

Mijn functie is Regional Trainer voor Noord-Oost Europa

Ik ben verantwoordelijk voor 22 kantoren, binnen mijn regio, zo'n 950 mensen die daar werken op het gebied van training

In bijna elk kantoor heb ik een locale trainer zitten die de reguliere training geven (customer service) Ik zelf geef in de gehele regio alle management trainingen. Daarnaast raporteren de lokale trainers indirect aan mij, en doe ik samen met hun direct verantwoordelijke ook de functionerings gesprekken. Ik wordt verantwoordelijk gehouden voor alle trainingsresultaten in mijn regio (elke werknemer verplicht 52 uur training per jaar)

Ik reis dus veel voor mijn werk, normaal gesproken zo'n 3 a 4 trips per maand afhankelijk van het aantal dagen.. soms 2 trips van 5 dagen, soms 4 trips van 3 dagen. Ik krijg geen overuren uitbetaald (werk 90%) en krijg geen reis-toeslag voor de dagen dat ik in het buitenland verblijf.

Ik verdien (voor 100%) 2700 bruto excl de driemaandelijkse bonus. Deze bonus is in dollars, de laatste keer 2200 dollar, dus omgerekend naar Euro's en dan 50% belasting betalen hield ik daar netto 300 euro per maand aan over.

Ik ben dus nu aan het uitzoeken in hoeverre dit echt een normaal salaris is voor wat ik doe. Volgens mij namelijk niet.

Ik ben 40 jaar en zit nu 4 jaar in deze functie.

Zijn er hier mensen die wat beter in kunnen schatten wat voor mijn functie normaal is?
Ik kan het niet inschatten maar ik vind het verdomd weinig voor het geen je beschrijft te moeten doen. Je schrijft dat je behoorlijk wat verantwoordelijkheden hebt en de tijd die je in het buitenland doorbrengt is in mijn ogen ook wel lang en frequent. Misschien dat ik dan een veel hoger salaris verwacht. Met name omdat je aangeeft dat dit een beroep is waar er niet zoveel van zijn.
@Bommeltje

Dus je verdient (als de bonus ieder maand vergelijkbaar is) rond de 3200 euro bruto per maand op basis van 100%.

Op basis van de beschrijving die je geeft vind ik dit inderdaad aan de lage kant, ook gezien je leeftijd/ervaring en reizen. Reis je in werktijd of buiten werktijd? I

Ik zou denk ik niet onder de 4000 euro bruto gaan zitten. Ik denk wel dat e.e.a. sterk afhankelijk is van de branche waar je werkgever in opereert.

Je zou nog eens hier kunnen kijken of je binnen je branche een functie van trainer kan vinden. Voor het leidinggevende / verantwoordelijke aspect tel je er dan nog een paar honderd bruto bij op.

.
anoniem_69276 wijzigde dit bericht op 08-12-2010 20:51
Reden: dubbel
% gewijzigd
@ Luxaflex

Idd zo'n 3200 -3300 Euro bruto per maand. Voor 100%

Het reizen is meestal in eigen tijd.. dus op zondag heen en vaak vrijdag avond laat weer terug.

De branch waarin ik werk is logistieke dienstverlening.

Daarin zijn weinig / geen trainers..
Ik vind het dubbele euro bruto er meer op lijken. En dit komt dan met name door de compensatie voor de tijd die je (in mijn ogen) in het buitenland doorbrengt.
@Bommeltje: ik vind het ook erg weinig. Ik krijg hetzelfde (en ben 15 jr jonger dan jij), maar heb een stuk minder verantwoordelijkheden dan jij en hoef nooit te reizen.

Doordat je dagen van huis bent, werk je 's avonds eigenlijk ook.

Heb je de mogelijkheid om een salarisverhoging te vragen?
Ja, er is weer mogelijkheid om salaris verhoging te vragen.. Maar de relatie met mijn manager is bagger. Ronduit slecht zelfs. Toch wil ik genoeg argumenten aanbrengen om dit aan te voeren. Hij is namelijk niet de enige die beslist.

Wbt de relatie daar wordt op hoger hand ook al werk van gemaakt dus dat is van minder zorg..
Leeftijd: 25

Baan: arts-onderzoeker / promovendus. Sinds juni 2010. Contract voor 36u per week (maar dat worden er vaak wel meer)

Bruto: 2617

Netto: 1726 incl 59 reiskostenvergoeding (ik heb een trajectkaart die mij per maand 280 kost)

13e maand: ja
Ik ben 19 jaar oud en werkt sinds kort als hotel receptioniste. Het gaat hier om een bijbaan naast mijn studie, ik werd direct ingewerkt en had dus géén vooropleiding nodig. Ik verdien bruto ¤11,0046 euro per uur en verdien ongeveer 600 euro in de maand.
Per maand is dat zon 1750 euro als ik fulltime zou werken
Bedrag per uur gaat wel omlaag he naarmate je meer uren werkt. Toen ik vijf naar vier dagen ging in mijn huidige baan ging ik er vanuit dat ik 20% minder zou gaan verdienen. Maar het was maar iets meer dan 10%. 20% minder werken voor 10% minder loon, ik vind het onverstandig van Nederland hoor, dat we mensen zo ontmoedigen meer uren te werken, maar zelf vind ik het wel lekker om nu een dag in de week vrij te hebben .
Hi,

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat ik ga verdienen als pedagogisch medewerker op de buitenschoolse opvang. Voorheen heb ik gewerkt en gestudeerd voor opbouwwerker ( HBO) en verdiende met een 34 urige werkweek 2400 euro per maand bruto ( CAO Welzijn) mijn werk, een stage van een jaar en vrijwilligerswerk waren BSO gerelateerd en kan ik concluderen dat ik bijna 4 jaar werkervaring heb in het werken met de doelgroep. Nu lees ik overal dat het "slecht" betaald en ik geef toe het is een MBO baan en ik mogelijk moet inleveren. Maar wat kan ik verwachten/vragen? Zij hebben aangegeven dat ik een uitstekend kandidaat ben en waren zeer gecharmeerd van mijn ervaring.

27 jaar, HBO achtergrond, 4 jaar ervaring met de doelgroep: 36 urige werkweek, schaal 7 met een brutosalaris van 2022 euro pm? Het startsalaris ( mbo niv 3) is vanaf 1773 bruto per maand.

Thanks!
In de BSO zit je in schaal 6. Ook als je HBO geschoold bent, en je werkt nooit meer dan gemiddeld 29 uur per week... Tenminste niet bij de meeste scholen dan.
Ah dank Feder, ik werk iid 3 dagen BSO en 1 dag inval elders.
@Festinalente83: ik werk op een kinderdagverblijf, dat is dezelfde CAO, en zit ook in schaal 6. Ik werk 36 uur per week en verdien 2150 euro bruto (+ vakantiegeld + eindjaarsuitkering van 3 tot 3,5 procent).

Je kunt heel gemakkelijk op internet de CAO van de kinderopvang opzoeken en bekijken hoeveel je verdient per schaal. Gewoon even googlen.
.
anoniem_47785 wijzigde dit bericht op 19-12-2010 11:59
Reden: .
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven