Werk & Studie alle pijlers

Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!

20-12-2006 15:38 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vragen over salarissen bij leeftijdsgenoten of juist branchegenoten? Vraag het hier!
Leeftijd: 25

Opleiding: WO Recht, Bedrijfskunde

Werkzaam als: Advocaat

Werkervaring: starter

Aantal uur per week: Volgens contract 40, in de praktijk tussen de 50 en 60 uur per week, vaak meer, nooit minder .

Salaris: 3300 bruto/2250 netto + onkostenvergoeding, reiskostenvergoeding, 13de maand, telefoon van de zaak waar ik ook privé mee mag bellen, geen overwerkvergoeding.

Ik vind dat ik best (heel) veel verdien. Daar moet ik ook wel hard voor werken, ook vaak in de avond/nacht of in het weekend, telefoon moet 24/7 aanstaan. Het is een baan met veel verantwoordelijkheden, maar ook veel vrijheden, kan mijn eigen dag indelen, dus bijvoorbeeld ook pas om tien uur beginnen en dan tot een uur of negen doorwerken. Of overdag een paar uur iets anders gaan doen (lunchen/sporten/naar de kapper). Kantoor is 24/7 open en heb ook een thuiswerkplek.

Ik ben erg tevreden, maar wanneer ik mijn salaris terug reken naar euro per uur, verdien ik denk ik niet veel meer dan andere mensen van mijn leeftijd.
quote:Butterfly1989 schreef op 09 oktober 2010 @ 13:42:

Ik verdien nu, als student, geloof ik net zoveel als dat ik straks verdien als ik ga werken als SPH-er. Namelijk zo'n 1200 netto per maand.

(Hoe moet ik daar ooit alles van betalen, als ik bijv. ook kinderen wil...Maarja, dat zien we dan wel weer)

Ik snap dat je graag meer verdient, maar mensen in de bijstand of met het minimumloon kunnen het toch ook? Lijkt me dus helemaal niet onmogelijk.

Maar goed, ik vind 1200 al best veel vanuit mijn (ook) studentenperspectief.
opleiding: HTS, chemische technologie / procestechniek

functie: projectleider (technisch multi-disciplinaire projecten)

leeftijd: 31

geslacht: vrouw

uren/week: 28

salaris: 2200 netto (inclusief reiskosten), geen 13e maand, wel elk jaar bonus (wat neer komt op ca 1/2 13e maand).

ik mag niet klagen geloof ik, maar dat doe ik dan ook niet. mijn vent heeft lagere opleiding en werkt (fulltime (en meer)) en verdient 1500 netto.
ik werk nu zo'n anderhalf jaar, ben 22, heb een HBO opleiding gedaan en ik verdien bruto 1700 euro, wel in het toerisme en dat verdient niet echt fantastisch
WO bedrijfseconomie,Bu controller en heb 2400 netto in de maand,3800 bruto.
oh ja ben 31
quote:Becky26 schreef op 08 oktober 2010 @ 16:03:

scarlett, ik gok dat juristen bij de rijksoverheid het ongeveer hetzelfde doen qua salaris, misschien iets meer. Ook een 13e maand alleen niet het pensioen. En geen lease auto maar volledig vergoede treinkosten en overig openbaar vervoer.

Ze starten denk ik wat hoger maar groeien niet zo snel door als in het bedrijfsleven, als ze hetzelfde werk blijven doen. Tenminste, ook al ben ik geen jurist of advocaat, maar dat is wel mijn ervaring.Die hebben alleen wel veel meer vrije dagen denk ik.
quote:Karen24 schreef op 02 oktober 2010 @ 11:05:

Even een vraagje:

Zijn er mensen die werken als (concern)controller? Wat is een gangbaar salaris met ruim 5 jaar werkervaring op WO-niveau?

Hoi Karen,

Ik verdien 2400 netto, wat neerkomt op 3800 bruto. Ik ga per januari naar 4300 bruto dit heb ik afgedwongen omdat ik er wat verantwoordelijkheden bij krijg.

Mijn collega die controller is bij de moedermaatschappij werkt al 7 jaar daar en verdient rond de 4500 bruto en werkt 40 uur en heeft net als ik een wo BE achtergrond.

hoop dat ik je heb kunnen helpen
waarom verdient de verpleging zo slecht *zucht*
Accepteren of wat anders gaan doen, zonnetje! Ik werk in het onderwijs en als je kijkt naar het vereiste opleidingsniveau dan betaalt dat verhoudingsgewijs nog slechter dan de verpleging. Veel leraren klagen daarover maar dat vind ik onzin. Je kiest er zelf voor. Vind je het te weinig dan moet je wat anders gaan doen.

Overigens loop ik wel vaak te betogen dat de salarissen voor vooral universitair opgeleide leraren omhoog moeten, maar dat is omdat er veel te weinig te krijgen zijn, niet omdat ik het zielig vind voor mezelf. Het is eigen keuze en ik sta achter mijn keuze om dit werk te doen.
21, verkoopster in de detailhandel. Ik zou iets meer dan 1000 euro netto verdienen als ik fulltime zou werken maar dat doe ik niet. Samen met de stufi ontvang ik 950 per masnd. Doe een WO opleiding maar dat heeft geen invloed op het loon.
werkt hier toevallig iemand als verloskundige? Wat houdt je over als je 2500 bruto verdient??
Ik studeer fulltime, master aan de universiteit, krijg 500 stufi per maand

Bijbaantje in de supermarkt, ongeveer 8-10 uur per week, daar hou ik gemiddeld 500 euro per maand aan over.. Ja ja ik verdien daar aardig (en draai af en toe is een zondag mee waarop ik 200% krijg).

Ben 22
@zonnetje - loonwijzer.nl -> netto/bruto
nvm
opleiding: HBO Bedrijfseconomie, op 2 tentamens na voltooid.

functie: In de AO/IC

leeftijd: 25

geslacht: vrouw

uren/week: 40

salaris: 1930 bruto

Ik start morgen met mn eerste echte baan!
Opleiding: Onderwijskunde

Leeftijd: 25

Functie: adviseur/beleidsmedewerker

Salaris: 3180 euro (bruto)

Ben eigenlijk wel tevreden, maar het mag natuurlijk altijd meer .
quote:green_eyes schreef op 10 oktober 2010 @ 14:40:

[...]

Ik snap dat je graag meer verdient, maar mensen in de bijstand of met het minimumloon kunnen het toch ook? Lijkt me dus helemaal niet onmogelijk.

Maar goed, ik vind 1200 al best veel vanuit mijn (ook) studentenperspectief.

Wie zegt dat, dat die mensen het redden?

1200 euro is echt niet veel hoor als je daarvan een heel gezin moet onderhouden. Alles is tegenwoordig belachelijk duur, kijk alleen al wat je al kwijt bent aan je ziektekostenverzekering voor een gezin. Dan zit je al snel op 250 in de maand. Doe daar nog eens je huur of hypotheek bij en je andere vaste lasten dan mag je blij zijn als je nog geld overhoudt om te eten.
quote:littlemissvixen schreef op 30 oktober 2010 @ 23:56:

@zonnetje - loonwijzer.nl -> netto/brutothanks :-)
Schimmelteentje, 1200 is niet veel nee, maar daar kún je het zeker wel mee redden. En waar 2 samen zijn ga ik ervan uit dat er ook 2 werken. Dus dan doe je het met meer dan 1200.
quote:sienna79 schreef op 16 oktober 2010 @ 04:36:

[...]

Hoi Karen,

Ik verdien 2400 netto, wat neerkomt op 3800 bruto. Ik ga per januari naar 4300 bruto dit heb ik afgedwongen omdat ik er wat verantwoordelijkheden bij krijg.

Mijn collega die controller is bij de moedermaatschappij werkt al 7 jaar daar en verdient rond de 4500 bruto en werkt 40 uur en heeft net als ik een wo BE achtergrond.

hoop dat ik je heb kunnen helpenThanx!
26 jaar

2850,- bruto per maand

38 uur p.w.

hbo-diploma, ik werk in de sportbranche in een hbo+functie

Ik vind het persoonlijk niet slecht. Heb binnen jaar al vooruitzicht op meer. Plus een goede opslag per jaar ivm FWG.
quote:Iwannalive schreef op 16 oktober 2010 @ 02:38:

[...]

Die hebben alleen wel veel meer vrije dagen denk ik.

Dat is niet waar.

Ik werk nu 32 uur en heb 21 dagen per jaar, volgens mij is dat geheel conform de markt.

Bij een 36 urige werkweek heb je ook 4.6 week vrij (168 uur). Wanneer je gaat overwerken, dus 40 uur per week, bouw je 4 uur per week aan 'vakantiedagen' op. Daarom denkt iedereen maar dat ambtenaren zoveel vakantiedagen hebben, maar daar werken ze zelf voor over.
Werk: financieel medewerker

Salaris bruto: +-3000 bruto (+-2000 netto)

Werkervaring: 10 jaar

Werkweek: 40 uur

Leeftijd: 31 jaar

Opleiding: MBO +

8,5% vakantiegeld, spaaloon, pensioen door werkgever, 25 vrije dagen, 1x per jaar een bonus afhankelijk van de resultaten.
Werk: Adviseur in GWW-branche

Salaris bruto: 2500 / 4wkn

Werkervaring: 5 jr

Werkweek: 40 uur

Leeftijd: 28 jaar

Opleiding: HBO

8 vakantiegeld, spaarloon, 25 vrije dagen + 15 ADV, vergoeding voor fitness en hoge korting op zorgverzekering.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven