Het grote Wintersporttopic!

13-10-2009 14:22 310 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor wie nu al niet meer kan wachten!

Hee Maedl, dat klinkt echt superleuk! Weet je toevallig ook hoeveel km piste er is? Ik ga meteen even de sites bekijken. Oh en weet je iets over de prijzen daar? Dank voor de tip in ieder geval
welke bedoel je, Filzmoos of Heiligenblut Arnan?

Filzmoos zelf is maar klein, 12 km. maar het gehele ski amade is 870 km groot. Het makkelijkste is al je het toeristenburo van Filzmoos kontakteert. Vaak zijn er speciale aanbiedingen voor accomodatie met skipas e.d Moet je wel wel even vragen of de skipas ook voor andere plaatsen van de ski amade geldig is, en niet enkel voor Filzmoos zelf.

Heiligenblut heeft 55 km piste, maar het is een erg mooi afwisselend. gebied, ik heb er 6 maanden gezeten dus lang zat :-)
Ik denk dat ik ook maar eens aan een helm en backprotector moet gaan beginnen... Heeft iemand van jullie tips waar ik op moet letten? (Ik weet dat je ze niet 2de hands moet kopen )
Heeft iemand tips? Wij willen weer gaan boarden in Frankrijk en zoeken een leuke plaats waar je goed kan boarden, maar ook met goede apres ski! We willen niet weer naar Val Thorens, wat een superplaats is met schitterende piste's en leuke apres ski, maar daar zijn we al een aanal keer geweest en we willen iets nieuws proberen. Nadeel is alleen dat die kleinere plaatsjes vaak maar één uitgaansplek ofzo hebben, en wij willen wel gewoon lekker elke avond ergens heen gaan om te dansen en te drinken. La Plagne en les deux alpes zijn we ook al geweest.
Les Portes du Soleil en dan Avoriaz of Morzine? Qua grootte vergelijkbaar met Les Trois Vallees en volgens mij heeft Morzine ook wel redelijk wat apres ski.
Morzine heeft een stuk of 3-4 apres ski tenten, meer niet (Dixie Bar (met veel Engelsen), Boedha Café (is wat stiller en chiquer), Crepuscule (veel Hollanders). le Rhodos) en er zijn 2 discotheken en veel restaurants.. Maar het is geen Oostenrijk!

Voor Avoriaz geldt hetzelfde, ook een stuk of 3-4
Nog twee weken en dan gaan we naar Sölden!

Het aftellen is dus officieel begonnen

Iemand toevallig tips hoe we van Innsbruck vliegveld naar Sölden komen?

Anders ga ik vanavond eens flink googlen - ik dacht taxi maar dat kosten paar honderd euro enkele reis!! Oops!

Ik ga nu wat bijlezen hier, eens kijken of er nog wat andere tips zijn!
je kunt met de Oetztal Shuttle, maar dat is dus wel redelijk duur. Kost geloof ik 47¤ pp, enkele reis, maar het is natuurlijk wel confortabel. Google maar eens op Oetztal Shuttle.

Andere optie is met de bus naar Innsbruck Hauptbahnhof, vanaf daar met de trein naar het station Ötztal (is de trein richting Landeck), en dan nog een uurtje naar Sölden, In totaal duurt dit 2 uur en een kwartier.
Dankje Maedl!

Is dit een gewone bus of hoe moet ik dat zien..? Het is dan natuurlijk superdruk...maar wel comfortabeler dan met de bus naar de trein en dan weer met de bus.

Ik ga vanavond beslissen, zat even met een (weer) ziek kindje dus weinig kunnen opzoeken dit weekend en ook niets kunnen bijlezen...
dat is een special shuttle bus van het oetztal toeristenburo georganiseerd, hoe groot die bus is weet ik ook niet precies. ze rijden 3 of 4 keer per dag, moet je van te voren reserveren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven