Dierenpolitie?? Graag!!!

09-12-2010 19:39 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is echt niet leuk!!!

Ik kom thuis van een paar boodschapjes doen en ik zie aan de overkant iemand met een hond die op de grond ligt voor de gallerij deur van zijn flat. Hij probeert dat beest naar binnen te krijgen maar de hond kan niet meer op zijn poten komen, dus ik zie hem trekken en slepen. Ik leg mijn boodschapjes neer en loop naar hem toe om te vragen wat er aan de hand is met zijn hond.

Zijn woorden, hij is moe en stelt zich aan en er is niets aan de hand. Gaat vanzelf wel weer over............ Ik observeerde de man en constateerde dat deze niet helemaal goed was. Achter of achterlijk ik weet niet hoe ik het moet noemen..........neem me niet kwalijk!!

De hond lag gespreid als Bambi op de koude tegelvloer en ademde heel zwaar. Ook haar pupillen waren ontzettend gespreid en ze keek heel angstig.

Ondertussen kwam er ook een stelletje bij die ook zagen dat het niet goed ging.

Met toestemming van de eigenaar heb ik de dierenambulance gebeld en die waren binnen een kwartier gearriveerd.

Tijdens het onderzoek legde de ambulancezuster de hond op haar rug..............en haar buik lag helemaal open met allemaal ontstoken wonden en het stonk vreselijk.

Woorden van de eigenaar waren.......ach gaat wel weer over.

Buik voelde heel erg hard aan en denk dat het te maken heeft met gezwellen....kanker. Ook de verpleegster dacht dat.

Kortom deze hond had nog nooit een dierenarts gezien. Met de vraag naar welke dierenarts hij altijd ging zei hij.............ik heb geen dierenarts.

Deze hond wordt waarschijnlijk vanavond ingeslapen en ik hoop dat deze man nooit meer een huisdier zal nemen.

Daarom dierenpolitie Graag!!!!!

Ik hoor vanavond nog voor 22.00 hoe het met de hond is vergaan
Sommige mensen zouden geen huisdieren mogen nemen..
Ach, wat vreselijk zielig voor dat beestje. In de meeste steden is er volgens mij een dierenarts voor minima. En verder vind ik dat je geen dieren moet nemen als je er niet voor kunt zorgen.

Fijn dat je het dier zo hebt kunnen helpen!
Vreselijk zeg. Ik vind dat mensen ook een soort examen doen dat ze weten waar ze aan beginnen. Qua verzorging, qua kosten enz.

Je mag toch ook niet zomaar in een auto rijden zonder rijbewijs.

Ik haat die mensen die hun verantwoordelijkheid niet nemen mbt hun dieren. Begin er dan niet aan. Of zoek een ander baasje die wel voor ze willen zorgen.

Arm dier. Laat je vanavond nog weten over de hond?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
ik kan echt niet tegen mensen die dieren wat aan doen of er nogal makkelijk mee omgaan

zo laf bah!!

kan dan soms ook echt janken vooral bij animal planet hihhi daarom kijk ik het maar niet meer

van mij mogen er straffen op komen
Tsja, dit zijn allemaal dingen waarvan je weet dat het overal gebeurd en toch wil je het niet weten, horen, zien, waarnemen, whatever. Ik krijg er iedere keer weer een heel naar gevoel van en dan ben ik blij dat ik mijn lieve hond met haar lekkere bolle buikje, die mooie reebruine ogen, lief nat neusje, en haar mooie glanzende vacht vrolijk zie rondhuppelen buiten. Dat maakt me dan toch weer blij.
Als ik wat meer weet laat ik het weten..
dat heb ik ook hoor (de ware) mijn kleine teun

word erg verwend ik zou dat beestje ook nooit wat

aan kunnen doen

vooral die trouwe oogje zo lief zucht
Als deze hond het niet haalt ben ik bang dat hij zo weer een andere hond in huis haalt.

Volgens zijn buuf....dat stelletje wat er bij kwam....zit er telkens weer een andere hond bij hem.

Dus die man weet gewoon niet hoe hij een hond moet verzorgen.

Uitlaten doet hij wel volgens haar maar daar houdt het ook mee op.

Mager was de hond ook niet. Hij verzuimd gewoon dierenartsbezoek als het nodig is.

Hij zal misschien dan niet de financiele middelen daarvoor hebben maar dan mag hij in mijn ogen gewoon geen dier in huis nemen
Crikey! Wat ben ik dan toch weer blij dat mijn dieren allemaal goed in hun glanzende vachtjes zitten en zich zo te zien zeer tevreden voelen.
Het enige dat het leven draaglijk maakt is de wetenschap dat het tijdelijk is.
Even ter info: er bestaat een dierenpolitie. Dit is een tak van de Dierenbescherming, genaamd de LID, de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming. Deze mensen kunnen ingeschakeld worden bij dit soort wreedheden, en treden hier ook tegen op. Helaas hebben ze de middelen nog niet om echt straffen uit te delen, maar ze mogen wel dieren uit huis plaatsen enzo. Ik pleit dus niet voor een hele nieuwe dierenpolitie, maar voor meer middelen en rechten voor de al bestaande LID!

Ik zou zeggen, geef deze persoon rustig door bij de LID, daar zijn ze voor! Ze kunnen wel een oogje in het zeil houden bij deze persoon, en misschien nieuw dierenleed voorkomen.
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
En weet je wat me nog het meeste deed???

Deze hond kende mij niet maar ze vertrouwde me volkomen. Ik praatte tegen haar en ze had haar hoofd in mijn handen gelegd.

Ik kroelde haar zachtjes achter haar oren en ze keek me zo angstig aan, net alsof ze wilde zeggen...help me!!

Ik denk dat ik die blik nooit meer zal vergeten...
http://inspectiedienst.dierenbescherming.nl/

Hier kun je dierenleed op melden, staat ook een 0900nr op.
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Dank je Soezie, ik ga zo even googlelen op LID
ok je was me net voor
quote:Mylene_Valerie schreef op 09 december 2010 @ 19:46:

Vreselijk zeg. Ik vind dat mensen ook een soort examen doen dat ze weten waar ze aan beginnen. Qua verzorging, qua kosten enz.

Je mag toch ook niet zomaar in een auto rijden zonder rijbewijs.

Ik haat die mensen die hun verantwoordelijkheid niet nemen mbt hun dieren. Begin er dan niet aan. Of zoek een ander baasje die wel voor ze willen zorgen.

Arm dier. Laat je vanavond nog weten over de hond?Laten we mensen dan ook een examen afnemen voor ze zwanger mogen worden!
quote:misspoez schreef op 09 December 2010 @ 20:14:

Laten we mensen dan ook een examen afnemen voor ze zwanger mogen worden!Uitstekend idee.
Het enige dat het leven draaglijk maakt is de wetenschap dat het tijdelijk is.
quote:misspoez schreef op 09 december 2010 @ 20:14:

[...]

Laten we mensen dan ook een examen afnemen voor ze zwanger mogen worden!Deels mee eens, maar zwangeren worden wel tijdens en na hun zwangerschap door veel instanties gevolgd en begeleid. Huisdiereigenaren niet. Waar we iig mee moeten stoppen is het gratis weggeven van dieren, zoals bij die radiozender in NH, kon je een chihuahua winnen geloof ik... Belachelijk.
quote:misspoez schreef op 09 december 2010 @ 20:14:

[...]

Laten we mensen dan ook een examen afnemen voor ze zwanger mogen worden!PPFFF ver gezocht maar wel met een kern van waarheid
quote:Soezie81 schreef op 09 december 2010 @ 20:20:

[...]

Deels mee eens, maar zwangeren worden wel tijdens en na hun zwangerschap door veel instanties gevolgd en begeleid. Huisdiereigenaren niet. Waar we iig mee moeten stoppen is het gratis weggeven van dieren, zoals bij die radiozender in NH, kon je een chihuahua winnen geloof ik... Belachelijk.Je zal maar de chihuahua zijn die gewonnen kan worden..........arm beessie
En oranjemuts, weet je iets?
Weet je al wat meer?

Dit soort mensen moeten een gevangenisstraf krijgen. Mensen die zo met dieren omgaan zijn walgelijk.
Oranjemuts, heb je al iets gehoord?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven