Mijn man had leukemie
donderdag 10 juni 2010 om 21:38
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.
UPDATE 5 augustus:
HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.
Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.
Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.
Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.
UPDATE 7 sep.
HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.
UPDATE 9 Oct.
HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.
UPDATE 10 dec.
HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.
UPDATE 12 dec.
HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
UPDATE 5 augustus:
HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.
Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.
Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.
Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.
UPDATE 7 sep.
HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.
UPDATE 9 Oct.
HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.
UPDATE 10 dec.
HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.
UPDATE 12 dec.
HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
donderdag 9 december 2010 om 19:44
IBI, bij mijn moeder hebben ze ook palliatieve sedatie toegepast. Mijn moeder heeft dit zelf met de artsen besproken en op een gegeven moment heeft ze er zelf om gevraagd om haar te laten slapen. We hebben toen afscheid van haar genomen en het was net of ze sliep. Op een gegeven moment is ze gewoon gestopt met ademen en toen was het over.
Het is voor de achterblijvers misschien niet fijn, maar voor HIH is het misschien wel prettiger. Ik kan me voorstellen dat het raar en al definitief voelt, en dat je het moeilijk vindt om die beslissing te nemen. Maar het is voor HIH wel een manier om minder bewust en met minder pijn deze wereld te verlaten.
O, god....wat vind ik het eigenlijk moeilijk om dit soort dingen te typen
Het is voor de achterblijvers misschien niet fijn, maar voor HIH is het misschien wel prettiger. Ik kan me voorstellen dat het raar en al definitief voelt, en dat je het moeilijk vindt om die beslissing te nemen. Maar het is voor HIH wel een manier om minder bewust en met minder pijn deze wereld te verlaten.
O, god....wat vind ik het eigenlijk moeilijk om dit soort dingen te typen
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
donderdag 9 december 2010 om 19:53
Lieve IBI, ik ben doorgaans niet iemand die veel worden gebruikt maar ik wil je laten weten dat ik je een zeer dappere moedige krachtige vrouw vindt die alles heeft gedaan om haar man in de laatste maanden/weken/uren bij te staan. Het moment komt nu dat je hem moet loslaten. En liefde is ook loslaten. Laat hem in liefde los, verbonden blijven jullie altijd met elkaar.
donderdag 9 december 2010 om 21:36
You are forever in my heart you never died
You are forever I still wonder where you are
I know you're dreaming neon black
"As the curtain calls, and the cast recedes,
I am all that ever was and all that ever will be.
In wither and repose this frayed chapter
now does close, and fade into neon black"
Forever-Nevermore
Stille meelezer.......... maar wel iemand die je verdriet door het scherm heen kan voelen. Blijf dicht bij elkaar zolang het nog kan...... Voel je gedragen door iedereen hier. Sterkte dappere IBI en HIH.
Forever-Nevermore
Stille meelezer.......... maar wel iemand die je verdriet door het scherm heen kan voelen. Blijf dicht bij elkaar zolang het nog kan...... Voel je gedragen door iedereen hier. Sterkte dappere IBI en HIH.
donderdag 9 december 2010 om 22:28
Ibi en Hih ik wil zoveel zeggen, echter weet ik niet wat ik moet zeggen dan dat ik het zo ontzettend erg voor jullie vind. Jullie zijn beiden nog zo jong en hadden een fijne toekomst moeten hebben.
Echter het is jullie niet gegund.
Voor hih, ik hoop echt dat je niet te veel pijn hoeft te lijden. Je hebt je strijd tot zover dapper gestreden. En god wat had ik gehoopt dat jij hier bovenop was gekomen en samen met je lieve vrouw oud had mogen worden.
Voor Ibi, meissie het leven is verdomme zo hard, waarom jij? waarom jullie?
Jij bent sterk dat heb jij al laten zien.
Omhels je man, zeg vooral wat je wilt zeggen en ik hoop echt dat hij nog ruime tijd bij je mag zijn zonder de pijnen die hij nu heeft. Zo jong, zo ziek en zoveel pijn, het is niet eerlijk.
Lieverds ook hier denk ik aan jullie.
Heel veel liefde, rust maar vooral kracht voor hetgeen wat komen gaat.
Echter het is jullie niet gegund.
Voor hih, ik hoop echt dat je niet te veel pijn hoeft te lijden. Je hebt je strijd tot zover dapper gestreden. En god wat had ik gehoopt dat jij hier bovenop was gekomen en samen met je lieve vrouw oud had mogen worden.
Voor Ibi, meissie het leven is verdomme zo hard, waarom jij? waarom jullie?
Jij bent sterk dat heb jij al laten zien.
Omhels je man, zeg vooral wat je wilt zeggen en ik hoop echt dat hij nog ruime tijd bij je mag zijn zonder de pijnen die hij nu heeft. Zo jong, zo ziek en zoveel pijn, het is niet eerlijk.
Lieverds ook hier denk ik aan jullie.
Heel veel liefde, rust maar vooral kracht voor hetgeen wat komen gaat.
donderdag 9 december 2010 om 22:32
quote:juffrouw schreef op 09 december 2010 @ 21:36:
Forever-Nevermore
Stille meelezer.......... maar wel iemand die je verdriet door het scherm heen kan voelen. Blijf dicht bij elkaar zolang het nog kan...... Voel je gedragen door iedereen hier. Sterkte dappere IBI en HIH.mooi en
Forever-Nevermore
Stille meelezer.......... maar wel iemand die je verdriet door het scherm heen kan voelen. Blijf dicht bij elkaar zolang het nog kan...... Voel je gedragen door iedereen hier. Sterkte dappere IBI en HIH.mooi en