Wat een aso!

10-12-2010 19:24 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag alvast wat kerstinkopen gedaan,en stond even met vriend voor een winkel een sigarettje te roken.

Zag hem aankomen fietsen,zette zn fiets weg,en haalde een stapel kaartjes uit zijn zak,liep naar ons toe en liet ons een kaartje zien.

Op het kaartje een foto van een kleine baby,eronder in verschillende talen de tekst"mijn kind heeft leukemie,kunt u wat geld missen"

De man kwam uit het oostblok.

Geld van mensen aftroggelen,spottend met een dodelijke ziekte,ik ben er kotsmisselijk van.

Totaal geen gene,vind het echt misselijk makend deze praktijken.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
quote:diaantje1971 schreef op 10 december 2010 @ 19:52:

[...]

Laat me raden,jij bent vast en zeker ex roker, dat zijn de allerergste, U roept ex-rokers op?? Klopt, ik ben er ook zo één, maar ik rook lekker niet meer!

[...]

Laat me raden,jij bent vast en zeker ex roker, dat zijn de allerergste, Nope, geen ex-roker en ook geen roker

[...]

Laat me raden,jij bent vast en zeker ex roker, dat zijn de allerergste, En hopla, nog een vooroordeel uit de mouw geschud... je bent er royaal mee TO.
Ga je altijd zo te werk TO? Niet verder kijken dan de negatieve vooroordelen die er zijn over bepaalde mensen? Er is niks mis mee hoor, om eens verder te kijken dan je neus lang is en een beetje openminded te zijn.
quote:DeWareJacoba schreef op 10 december 2010 @ 19:55:

[...]

U roept ex-rokers op?? Klopt, ik ben er ook zo één, maar ik rook lekker niet meer!Ik ben een roker, maar zelf ik vind het aso als mensen voor een winkel staan te paffen. Of al winkelend of op de fiets. Of achter de kinderwagen.
Diaan neem er nog een, chapeau!

Alsnog een vrijmiboto
IK hou niet van dit soort bedelgedrag en al helemaal niet met kaartjes van "mijn kind is ziek". Blijkbaar lopen er ook hier al veel mensen rond die wat zouden geven, dus die meneer haalt wel meer dan 6 euro op, in ieder geval genoeg om kaartjes te laten drukken. Bovendien had ie zichzelf ook een boel geld bespaard als ie thuis was gebleven ipv een lange trip naar Nederland te ondernemen. Had ie allemaal aan zijn zieke kind kunnen besteden, plus dat ie het ook nog aandacht kon schenken.

Maar natuurlijk is het voor sommige mensen logisch dat ie in NL gaat bedelen als goede vader zijnde

(En ja, roken voor de ingang van een winkel is vervelend, maar doe je het een paar meter aan de zijkant, dan heb ik er weinig last van.)
Wij hebben het gewoon onwijs goed hier. Die man verlaat zijn thuisland met familie niet om hier vakantie te vieren...

Praat eens met ze, wat ze hier doen, waar ze slapen, waar ze werken voor een hongerloontje, waar het beetje geld naar toe gestuurd wordt dat ze verdienen, wat ze zelf overhouden om van te leven, wat ze gestudeerd hebben, hoe ze behandeld worden, hoe ze hun familie missen, hoe ze hun toekomst zien.

Weet je wat ik aso vind... liep een keer de AH uit en er stond een uitgemergelde man voor de deur te vragen of iemand een stuk brood had, mensen liepen met hun volle AH tassen langs hem heen en zeiden gewoon nee.

Hij vroeg niet om geld voor drugs, hij vroeg niet om sigaretten, hij vroeg om brood!!!
moet je bij Brussel voor een stoplicht staan, krijg je deze kaartje ook.

Of die mails die een tijd geleden rond zijn gegaan, allemaal nep.
quote:Zwuppeliennn schreef op 10 december 2010 @ 19:50:

[...]

Ik kom ook regelmatig langs de hoofdingang van een groot ziekenhuis en dan zie je altijd zo'n pluk patiënten buiten zitten blauwbekken in hun rolstoelen, samen met hun familie/vrienden. Ik begrijp er echt geen donder van.

Freek de Jonge, die ik de laatste jaren nou niet je-van-het vind maar goed, had de volgende verklaring voor dit merkwaardige gedrag:

"die rokers weten zó goed dat ze ongezond bezig zijn, dat ze maar alvast, voor de zekerheid, voor de ingang van het ziekenhuis gaan staan"*

* iets van die strekking.
quote:zusenzoo schreef op 10 december 2010 @ 19:59:

Diaan neem er nog een, chapeau!

Alsnog een vrijmibotoWat moet ik nemen, roken durf ik niet meer.
quote:babet24 schreef op 10 december 2010 @ 19:59:

[...]

Ik ben een roker, maar zelf ik vind het aso als mensen voor een winkel staan te paffen. Of al winkelend of op de fiets. Of achter de kinderwagen.Ik vind het sowieso geen gezicht als mensen 'buiten op straat' staan te roken. Dat ik iets wat ik nooit deed.
quote:extrahalo schreef op 10 december 2010 @ 19:59:

IK hou niet van dit soort bedelgedrag en al helemaal niet met kaartjes van "mijn kind is ziek". Blijkbaar lopen er ook hier al veel mensen rond die wat zouden geven, dus die meneer haalt wel meer dan 6 euro op, in ieder geval genoeg om kaartjes te laten drukken. Bovendien had ie zichzelf ook een boel geld bespaard als ie thuis was gebleven ipv een lange trip naar Nederland te ondernemen. Had ie allemaal aan zijn zieke kind kunnen besteden, plus dat ie het ook nog aandacht kon schenken.

Maar natuurlijk is het voor sommige mensen logisch dat ie in NL gaat bedelen als goede vader zijnde

(En ja, roken voor de ingang van een winkel is vervelend, maar doe je het een paar meter aan de zijkant, dan heb ik er weinig last van.)Ik hou ook niet van bedelgedrag. Maar ik hou nog minder van mensen die net als TO meteen hun conclusies trekken en daarbij ook nog eens roepen 'oh en hij was BUITENLANDER!'

Nee, de man had van mij geen geld gekregen. Maar dat krijgen Nederlanders/Engelsen/Fransen/Amerikanen etc etc ook niet.

Vind Freek de Jonge niet leuk, maar deze is wel erg grappig.
quote:Iwannalive schreef op 10 december 2010 @ 20:00:

Wij hebben het gewoon onwijs goed hier. Die man verlaat zijn thuisland met familie niet om hier vakantie te vieren...

Praat eens met ze, wat ze hier doen, waar ze slapen, waar ze werken voor een hongerloontje, waar het beetje geld naar toe gestuurd wordt dat ze verdienen, wat ze zelf overhouden om van te leven, wat ze gestudeerd hebben, hoe ze behandeld worden, hoe ze hun familie missen, hoe ze hun toekomst zien.

Weet je wat ik aso vind... liep een keer de AH uit en er stond een uitgemergelde man voor de deur te vragen of iemand een stuk brood had, mensen liepen met hun volle AH tassen langs hem heen en zeiden gewoon nee.

Hij vroeg niet om geld voor drugs, hij vroeg niet om sigaretten, hij vroeg om brood!!! Wat ontzettend sneu...
Ik rook wel achter de kinderwagen maar ja ik rook dan ook niet binnen.
Ik heb het een keer met mijn POOLSE vader meegemaakt. Er zat iemand te bedelen om geld.. mijn vader ging naar de bakker en naar de slager en heeft voor hem en zijn kindje een heerlijk broodje warm warm vlees gemaakt. Nou ik zal je zeggen...ik heb niet vaak zo'n blije man gezien. En het geeft je zelf ook een goed gevoel...

Mensen met vooroordelen? Flikker toch op..
quote:Tomatensoep schreef op 10 december 2010 @ 20:03:

[...]

Ik hou ook niet van bedelgedrag. Maar ik hou nog minder van mensen die net als TO meteen hun conclusies trekken en daarbij ook nog eens roepen 'oh en hij was BUITENLANDER!'

Nee, de man had van mij geen geld gekregen. Maar dat krijgen Nederlanders/Engelsen/Fransen/Amerikanen etc etc ook niet.Het spijt me, maar het was echt te zien dat het een buitenlander was, had net zo n mooi kleurtje als mn vriend.
Hoe triest. Soms denk ik wel dat we weer een oorlog nodig hebben om te beseffen hoe goed we het hier hebben.
Diaantje, kan het zijn dat je dit gevoeliger oppakt dan dat eigenlijk nodig is
quote:zusenzoo schreef op 10 december 2010 @ 20:04:

Ik rook wel achter de kinderwagen maar ja ik rook dan ook niet binnen.

Echt?

Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:babet24 schreef op 10 december 2010 @ 20:05:

Ik heb het een keer met mijn POOLSE vader meegemaakt. Er zat iemand te bedelen om geld.. mijn vader ging naar de bakker en naar de slager en heeft voor hem en zijn kindje een heerlijk broodje warm warm vlees gemaakt. Nou ik zal je zeggen...ik heb niet vaak zo'n blije man gezien. En het geeft je zelf ook een goed gevoel...

Mensen met vooroordelen? Flikker toch op..

Als het daar om was, had ik die man een tas eten gehaald!

Dat vond mijn SURINAAMSE man ook een goed idee, maar nee de man wou geld want zn kind had leukemie.
quote:Iwannalive schreef op 10 december 2010 @ 20:00:

Hij vroeg niet om geld voor drugs, hij vroeg niet om sigaretten, hij vroeg om brood!!!

Dat is heel erg.

Ik heb eens meegemaakt dat iemand van mij een euro vroeg. 'Om iets te eten te kunenn kopen' zei hij er nog bij. Ik had geen losgeld bij me maar wel krentenbollen dus ik gaf hem de zak met krentenbollen. 'Nee' zei hij, 'die hoef ik niet'. Sindsdien loop ik zonder iets te vragen door als men om geld vraagt.
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 10 december 2010 @ 20:06:

Diaantje, kan het zijn dat je dit gevoeliger oppakt dan dat eigenlijk nodig is

Ja, denk ik wel,

Het raakt me gewoon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven