Composiet facings
vrijdag 10 december 2010 om 20:20
Hoi allemaal,
ik weet dat er een aantal topics zijn over composiet facings, maar die zijn erg gedateerd, dus start ik maar even een nieuwe
Dinsdag krijg ik 3 composiet facings op mijn voortanden boven. Ben als kind eens gevallen met mijn tanden op de stoep, en omdat de wortel in één voortand niet helemaal meer 'leeft' en hierdoor mijn tand geel is geworden, wordt dit gelukkig vergoed! (tandarts geeft het aan de verzekering op als medische noodzaak)
Nu vraag ik me alleen af hoe dat in z'n werk gaat. Heb je een verdoving nodig? Wordt er veel van je tanden afgehaald? Mijn voortanden staan namelijk een beetje naar binnen en de tandarts vertelde me dat hij met composiet dat een beetje zou kunnen overbruggen (maar dat ik niet teveel ervan moest verwachten).
Ben gek genoeg best een beetje zenuwachtig, omdat ik al jaren lach met m'n hand voor mn mond, omdat er een gele vlek op een tand zit. Weet dus niet goed wat ik kan verwachten Moet meteen maar afleren die hand voor mn mond weg te halen en eens spontaan te lachen
ik weet dat er een aantal topics zijn over composiet facings, maar die zijn erg gedateerd, dus start ik maar even een nieuwe
Dinsdag krijg ik 3 composiet facings op mijn voortanden boven. Ben als kind eens gevallen met mijn tanden op de stoep, en omdat de wortel in één voortand niet helemaal meer 'leeft' en hierdoor mijn tand geel is geworden, wordt dit gelukkig vergoed! (tandarts geeft het aan de verzekering op als medische noodzaak)
Nu vraag ik me alleen af hoe dat in z'n werk gaat. Heb je een verdoving nodig? Wordt er veel van je tanden afgehaald? Mijn voortanden staan namelijk een beetje naar binnen en de tandarts vertelde me dat hij met composiet dat een beetje zou kunnen overbruggen (maar dat ik niet teveel ervan moest verwachten).
Ben gek genoeg best een beetje zenuwachtig, omdat ik al jaren lach met m'n hand voor mn mond, omdat er een gele vlek op een tand zit. Weet dus niet goed wat ik kan verwachten Moet meteen maar afleren die hand voor mn mond weg te halen en eens spontaan te lachen
vrijdag 10 december 2010 om 20:29
Ik heb 3 facings van porcelein.
Bij mij ging het als volgt:
-Afslijpen van de glazuurlaag
-"Happen" voor een model.
10 dagen later
-Facings passen zonder lijm
-Lijmen, slijpen
Het afslijpen van de glazuurlaag en het lijmen deed bij mij verschrikkelijk veel pijn.
Bij mij ging het als volgt:
-Afslijpen van de glazuurlaag
-"Happen" voor een model.
10 dagen later
-Facings passen zonder lijm
-Lijmen, slijpen
Het afslijpen van de glazuurlaag en het lijmen deed bij mij verschrikkelijk veel pijn.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
vrijdag 10 december 2010 om 20:44
Ik heb ook porseleinen facings, en bij mij deed het helemaal geen pijn. Ik heb wel verdoving gehad (bij het slijpen, niet bij het plaatsen), maar volgens mij had het ook best zonder gekund. Zelfde verhaal als bij jou: als kind erop gevallen en daardoor twee 'dode' voortanden. Alleen werd er bij mij eentje geel en eentje grijs, nóg mooier . Ze stonden ook iets ongelijk, en zijn met de facings gelijk gemaakt.
-
vrijdag 10 december 2010 om 20:50
ik heb composiet facials.. gedaan door de meest vakkundige op dit gebied in nl. hij zit in arnhem.
heb er hele mooie tanden van gekregen en ben er erg blij mee.
bij was het een medische noodzaak.
heb het de eerste keer 10 jaar geleden laten doen, 4 uur zelf met mijn mond open gelegen. (dus de volgende dag helemaal stijf) de behandeling zelf was bij mij verdoofd maar nog nooit napijn gehad. maar er wordt natuurlijk ook niet geboord he!.
ze slijpen de tanden iets af en maken het ruw en maken dan met het composiet een betere tand.
het meest vervelende was dat je lang zelfstandig je mond open moet houden en de verdoving zelf natuurlijk.
heb er hele mooie tanden van gekregen en ben er erg blij mee.
bij was het een medische noodzaak.
heb het de eerste keer 10 jaar geleden laten doen, 4 uur zelf met mijn mond open gelegen. (dus de volgende dag helemaal stijf) de behandeling zelf was bij mij verdoofd maar nog nooit napijn gehad. maar er wordt natuurlijk ook niet geboord he!.
ze slijpen de tanden iets af en maken het ruw en maken dan met het composiet een betere tand.
het meest vervelende was dat je lang zelfstandig je mond open moet houden en de verdoving zelf natuurlijk.
vrijdag 10 december 2010 om 20:53
Ik had 2 kleine tanden aan weerszijde van mijn voortanden boven. Die heb ik laten vergroten met composiet facings, zonder verdoving. Ik heb 1,5 uur in de stoel gelegen. Eerst werd er een soort kokertje om mijn tand gezet waarna het composiet aan mijn bestaande tand gelijmd werd. Daarna is de tand in vorm geslepen. Geen centje pijn gehad
vrijdag 10 december 2010 om 20:56
quote:elastiekje schreef op 10 december 2010 @ 20:37:
Oei
Nu las ik wel ergens op internet dat er veeeel meer geslepen moet worden bij porceleinen facings, vergeleken met composiet facings, maar begin toch een beetje bang te worden.
Heb je geen verdoving gehad dan?
Bij de eerste niet, bij de tweede heb ik wel een verdoving gevraagd.
Mijn tanden stonden/staan scheef, dus niet dood.
Ik vond het lijmen ook pijnlijk, is een soort bijtende vloeistof wat ze er op doen om het "lijmklaar"te maken.
Maar goed, iedereen heeft een andere pijngrens, en bij mij is mijn gebit heel gevoelig.
Oei
Nu las ik wel ergens op internet dat er veeeel meer geslepen moet worden bij porceleinen facings, vergeleken met composiet facings, maar begin toch een beetje bang te worden.
Heb je geen verdoving gehad dan?
Bij de eerste niet, bij de tweede heb ik wel een verdoving gevraagd.
Mijn tanden stonden/staan scheef, dus niet dood.
Ik vond het lijmen ook pijnlijk, is een soort bijtende vloeistof wat ze er op doen om het "lijmklaar"te maken.
Maar goed, iedereen heeft een andere pijngrens, en bij mij is mijn gebit heel gevoelig.
vrijdag 10 december 2010 om 21:04
Nou ik ben ook best een watje haha, maar heb ook een wortelkanaalbehandeling dit jaar overleefd dus dan moet het goedkomen.
Is het zo'n vervelende prik waarvan je neus gaat kriebelen en je oog gaat tranen bij je voortanden? Is wel een van de mindere prikjes.
Maar wie weet heb ik ook wel geen verdoving nodig.
Bedankt in ieder geval voor de reacties tot nu toe!
Ook tevreden allemaal met het resultaat?
Is het zo'n vervelende prik waarvan je neus gaat kriebelen en je oog gaat tranen bij je voortanden? Is wel een van de mindere prikjes.
Maar wie weet heb ik ook wel geen verdoving nodig.
Bedankt in ieder geval voor de reacties tot nu toe!
Ook tevreden allemaal met het resultaat?
vrijdag 10 december 2010 om 22:39
quote:biol schreef op 10 december 2010 @ 22:10:
Ik wil ook graag facings.. helaas heb ik het geld er niet voor over en mijn verzekering gaat t niet betalen. ( logisch ook, zou puur cosmetisch zijn)
Ik heb een verzekering die max 1250 euro vergoedt, dus ik heb er 2 gedaan in 2009, en eentje dit jaar.
De kosten voor een hogere aanvullende verzekering haal ik er wel ruim uit op die manier.
Edit: bij mij was het ook cosmetisch hoor
Ik wil ook graag facings.. helaas heb ik het geld er niet voor over en mijn verzekering gaat t niet betalen. ( logisch ook, zou puur cosmetisch zijn)
Ik heb een verzekering die max 1250 euro vergoedt, dus ik heb er 2 gedaan in 2009, en eentje dit jaar.
De kosten voor een hogere aanvullende verzekering haal ik er wel ruim uit op die manier.
Edit: bij mij was het ook cosmetisch hoor
vrijdag 10 december 2010 om 22:44