Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Lieve IBI, gecondoleerd en heel veel sterkte voor jou en de familie en vrienden!
Alle reacties Link kopieren

What to say when all words fail? Gecondoleerd met jou en jullie verlies.
IBI, gecondoleerd met het overlijden van jouw Patrick. Wat hebben jullie een oneerlijke strijd moeten leveren...

Heel veel sterkte voor jou en je familie
Lieve IBI, jij kent mij niet, ik ken jou niet..

Een stille meelezer, die net gewoon een potje heeft zitten huilen

Wat was Patrick sterk

Wat was jij sterk

Wat waren jullie sterk.

Lieve vrouw, ontzettend veel sterkte en kracht toegewenst de komende tijd...

Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Heel veel sterkte met het verlies van je liefste Patrick, Ibi.

Ook je familie en vrienden wens ik alle steun die ze nodig hebben. Het is zo niet te bevatten.

I don\'t need an excuse for being what I am.
Lieve IBI,

Ik las net het topic "Een slimme meid neemt ook weleens afscheid; en zag in een van de berichten dat Patrick is overleden..Ik schrok hier heel erg van.

Ik heb je eigen topic (hier dus) van de week nog doorgelezen en vond het zo hartverscheurend voor jullie...en nu?? Nu heb je afscheid moeten nemen van je man..

Ik weet nog dat je op het forum vertelde dat je ging trouwen..

Hoe oneerlijk en wreed is het dat je nu al verder moet zonder hem. Ik heb hier verder geen woorden voor.

Gecondoleerd en heel veel sterkte en kracht gewenst om dit enorme verlies te dragen.

Liefs, Toetie
Zo trots kun je zijn,

trots op wat je had,

dat je durfde lief te hebben,

met huid en haar,

aan elkaar trouw beloofd

tot de dood je scheidt.

Het is niet niks

om echt voor een ander te gaan,

hem toe te laten in je leven

hem nodig te willen hebben,

durven te vertrouwen dat de ander er zal zijn voor je.

Hoe trots kun je zijn dat je dat hebt gedurfd,

dat je ondanks alle angst, alle woede, alle pijn

de liefde bent blijven voelen.

Je kon niet anders.

Hoe ben jij als mens,

als je zo intens lief kunt hebben,

als anderen om je heen zich laven aan jou

aan hem

aan de herinneringen die gemaakt zijn.

Een mooi mens

een puur mens.

Maar nu een mens in pijn.

Pijn van de scheiding,

scheiding door de dood.

Pijn van onmacht

verdoving van het niet begrijpen

hoe kan dat nou,

dat hij er niet meer is?

En toch, je weet het,

je hebt zijn lijf verzorgd,

maar zijn geest zit er niet meer in.

Patrick moest zijn kapotte lijf verlaten,

het ging niet anders.

En dat is hard

en dat doet pijn.

Maar lieve meid

wees trots

wees zo ongelofelijk trots

op de liefde die jullie hadden.

Iets mooiers is er niet.

Gecondoleerd met het verlies van Patrick. Heel veel sterkte voor jou, familie en vrienden.
Ik weet niet of het gepast is om te zeggen maar wat ongelofelijk fijn dat jullie die prachtige dag nog samen hebben kunnen beleven in de Efteling. Dat Patrick dat nog heeft mogen meemaken samen met jou. Moest daar net aan denken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Lieve IBI,

Gecondoleerd met dit grote verlies. Ik heb als meelezer dit topic gevolgd en wilde vaak reageren maar wist nooit wat te zeggen. Er spreekt zoveel liefde uit dit topic. En zoveel verdriet. Een oneerlijke strijd. Nog steeds heb ik er geen woorden voor maar wilde je toch laten weten dat ik met regelmaat aan jullie denk.

Heel veel kracht en sterkte toegewenst.

Liefs Minnesang
Lieve Ibi, woorden schieten tekort.

Lieve ibi en familie, gecondoleerd en heel erg veel sterkte. Wat afschuwelijk.

Ibi en familie, heel veel sterkte me dit grote verlies, het verwerken van wat gebeurd is en het leren omgaan met de pijn van het gemis.

Ik huil met jullie mee, vandaag precies 10 jaar geleden verloor ik mijn vader op dezelfde manier aan die rotziekte!

Lieve IBI, gecondoleerd met het verlies van jouw Patrick.

Het spijt me zo ontzettend voor je dat je dit (ook nog eens) moet meemaken.

Heel veel sterkte gewenst, ook voor de rest van jouw familie, de familie van Patrick en jullie vrienden.

Sterkte IBI; nu, en voor de komende periode

lieve Ibi, gecondoleerd met het verlies van jou patrick!

Heel veel sterkte voor jou en de rest van de familie en vrienden.

Wat is het toch snel gegaan, en wat is het leven soms toch oneerlijk!
Lieve ibi,

Woorden schieten te kort.

Je kent mij niet, hier een meelezer. Maar wat een pijn en verdriet. Gecondoleerd en ik wil je uit de grond van mn hart heel veel sterkte wensen de komende periode.
Vind dit toch zooo erg, weet gewoon niet wat ik moet zeggen.

Zo'n jong leven, veel te vroeg weggerukt...

Ibi, heel veel sterkte. Ik hoop dat je Patrick een mooi, waardig afscheid kan geven, maar eigenlijk twijfel ik daar helemaal niet aan.
Lieve ibi, wat een groot verlies. Heel veel sterkte voor jou en je familie.
Heel veel sterkte voor jou, familie en vrienden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven