Kat en kerstboom

07-12-2010 22:47 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen wereldprobleem, maar hoe laat ik mijn (5 maanden) jonge katertje 'omgaan' met de kerstboom?
Boom staat hier nog steeds kaal te zijn. Ik durf het gewoon niet aan!
quote:Claudia2010 schreef op 08 december 2010 @ 09:41:

Boom staat hier nog steeds kaal te zijn. Ik durf het gewoon niet aan! Gewoon optuigen die boom, als de kat hem "aftuigt" dan heb je in elk geval een excuus om nieuwe ballen te kopen
Gewoon proberen!

Onze eerste kat was iets ouder, een maand of 8 toen wij de kerstboom in de kamer hadden en het ging hartstikke goed!

Onze tweede kat was nog iets ouder en die keek er ook nauwelijks naar om.

Maar iets van kerstballen met sliertjes op tafel zetten werkte hier niet. Dat werd iedere dag vernield

succes!
Hoi Claudia,

Ook ik heb katten gehad die zo'n beetje 5 keer kerstmis hier hebben meegemaakt. Ze hebben meerdere keren ballen uit de boom geslagen maar daar maakte ik me niet zo druk om. Kerstballen kosten niet zo veel.

Ik heb 1 keer een van de katten in de boom getroffen. Natuurlijk is er een foto van gemaakt maar ik moet even kijken of ik hem nog ergens kan vinden.

Ik heb nu al een paar jaar geen katten meer. Ze zijn beiden doodgereden maar nu heb ik kinderen. Het gaat aardig goed maar af en toe sneuvelt er nog wel een bal.

groetjes...

Staat best leuk toch?
Ik zou het zelf echt noooit doen maar een kennis van mij die gooit haar kat in de boom als die nog kaal is. Dat prikt en daar door zitten ze nooit meer in de boom.

Ik heb trouwens nu ook 2 kitens van 4 maanden en mijn boom staat nu vanaf zaterdag. er is 1 bal gesneuveld en als ze al op het tafeltje komen waar de boom opstaat spray ik met de plantenspuit of ik zet ff mijn harde stem op hahaha dan zijn ze zo weg.
Mijn katten zijn nu wat ouder en wijzer dus ze laten mijn boom nu met rust. Geen idee hoe ze dat zichzelf hebben afgeleerd maar ik ben er blij mee. Maar in de loop van de tijd ben ik dus wel compleet overgegaan op onbreekbaar, zo ver is het -in het verleden- dus wel gekomen.

Nog wel een tip: als je kerstboomhaakjes gebruikt klem ze dan echt dicht. Met een tangetje of met je blote handen het haakje zo verbuigen dat ze er echt niet afkunnen. Word natuurlijk heel vervelend als je uiteindelijk de boom weer wilt afbreken maar het werkt wel. En als het je kat eenmaal niet lukt om die ballen eruit te meppen is de lol er snel af.

Ik heb ook ergens gelezen dat je sinaasappelschillen onder je kerstboom kunt leggen, schijnen ze echt een hekel aan te hebben. Geen idee of dat werkt.
quote:sammiesan schreef op 08 december 2010 @ 09:51:

....als ze op het tafeltje komen waar de boom opstaat spray ik met de plantenspuit of ik zet ff mijn harde stem op hahaha dan zijn ze zo weg.Met een plantenspuit spuiten op elektrische kerstlichtjes? Pas je wel op?
quote:Jolie205 schreef op 08 december 2010 @ 09:51:

[afbeelding]

Staat best leuk toch? Het staat harststikke leuk. Ik had een schildpadpoes maar in de boom zag je vooral de ogen schitteren
quote:Guinevieve schreef op 08 december 2010 @ 09:51:

Ik heb ook ergens gelezen dat je sinaasappelschillen onder je kerstboom kunt leggen, schijnen ze echt een hekel aan te hebben. Geen idee of dat werkt.Dat zou wel kunnen want manderijnen schillen vinden ze ook echt heel vies. Probeer maar eens uit als je een manderijn eet. De schil aan je kat laten ruiken. Dan zijn ze zo weg. De kat van mijn schoonouders vind het zo vies dat als hij het ruikt gelijk naar boven rent.
Misschien koffiedik rond de kerstboom strooien. Dat doen ze ook buiten om te voorkomen dat katten in de tuin van de buren gaan zitten poepen, haha
Ook onze kat heeft (vorig jaar) de boom verkend:

Kunstkerstboom; check

Onbreekbare lampjes; check

Plastic ballen; check

Overige onbreekbare versieringen; check

En dat al 7 jaar lang....

MIjn kat is een ramp met kerstbomen, in een echte klimt hij in.

(In een kunstboom heeft hij inmiddels leren klimmen, maar als dat omgaat is niet zo erg)

Vandaar dus dat alles onbreekbaar is bij mij. Slingers hang ik er niet in, ook geen sliertjes want na een dagje werken, mag ik zoeken waar meneer het verstopt heeft. (In ieder geval nooit in de boom)

Ik las ergens dat het minder werd naarmate de kat ouder werd, nou voor die van mij geldt hoe ouder hoe gekker.
Ik heb 't zo vaak geprobeerd (nep, echt, groot, klein, hoog, etc), maar m'n katten vinden de kerstversieringen veel te interessant. Dus ik probeer een boom en andere kerstversieringen pas weer als m'n katten oud en sloom zijn.....

ik had altijd een klein nepkerstboompie, maar vriendlief kwam vandaag met een echte aanzetten.

dat vinden mijn katjes erg interessant.....

ben benieuwd hoe lang die heel blijft.....

ik maak trouwens ieder jaar een kerstballen-sloop-wedstrijd

die gaat tussen mijn katten, die van mn moeder en die van de moeder van vriendlief. Dat is een stokoud beest en ze wint ieder jaar. alleen is ze gister ineens onverwacht (nou ja ze was 21 of 22, stokoud dus.....) overleden.

dat maakt mijn wedstrijd een stuk minder leuk, mjah......
Bij ons meppen ze wel tegen de ballen en het is feest als er 1 uitvalt. Ze klimmen echter niet in de boom en aangezien ik kunstof ballen heb kunnen ze ook niet kapot.

Kat blij en ik ook, die paar balletjes die ik elke ochtend terug moet hangen vallen wel mee.
quote:gnoompje schreef op 07 december 2010 @ 23:34:

Ik heb hier 2 katten die nooit naar mijn kerstboom hebben omgekeken. Niet zonder en niet met ballen. Jouw kat vindt de boom nu ook nog niet interessant? Hopen dan maar dat dat zo blijft als de ballen erin hangen! Succes!

Dit is inderdaad ook mijn ervaring.

Nou ja, ze komen even snuffelen en dat is het.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
De boom is aangekleed en er wordt amper naar gekeken. Ik durf al een beetje te juichen.
Ik vandaag tegen man: ach schat haal jij even een mooie boom bij dat mannetje om de hoek.

Doe maar een meter of 2 en niet te breed.

Komt ie thuis met een boom van 2.90! en een anderhalve meter breed

Waar ik bang voor was is al gebeurd, ik zie de takken constant heen en weer gaan omdat kitten van 12 weken het zo reuze interessant vindt.

Ze is ook al helemaal bovenin geweest!

Gelukkig staat de boom heel stevig en heb ik er geen breekbare dingen in gehangen.

Volgens mij kan ik nog wel wat hoger

Ja hoor het is gelukt!

“Don’t look back – you’re not going that way.”
Tickel, die foto's! Geweldig! Hoe gaat het met ballen meppen? Of heb je nog geen ballen in de boom? Hier twee kittens van 16 weken. Wordt de eerste keer dat we een boom plus kittens hebben... Ben erg benieuwd hoe dat zal gaan hoor. Ze zijn nl allebei erg ondernemend en ondeugend... Ik bereid me maar op het ergste voor. Wie weet kan ik dan ook zulke leuke foto's scoren
Ik heb geen ballen in de boom, bewust niet.

Alleen veel lichtjes en veel witte/zilveren vlinders.

Ik ga morgen wel even kijken of ik nog wat onbreekbaar spul kan scoren.

Ze wilde net trouwens naar beneden, maar d'r vrije val werd belemmerd door het lichtsnoer waar ze hulpeloos in bleef hangen
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Mijn katten kijken er amper naar om.

Mijn methode:

- boom in de hal, daar mogen ze snuffelen wat ze willen

- boom in de woonkamer op tafel, ze mogen nog altijd snuffelen, maar eigenlijk hebben ze dan al geen interesse meer.

- lichtjes erin hangen, een paar uur of dagen (afhankelijk van mijn agenda) het daarbij laten

- slingers erin hangen en weer een paar uur/dagen aankijken

- plastic ballen gebruiken totdat ik zeker weet dat ze absoluut niet geinteresseerd zijn.

Plus, sommige bomen ruiken meer dan andere. Ik heb nu een Nordstrom (of zoiets) en die ruikt niet zo erg. Ik mis wel de dennegeur in huis, maar heb ook geen katten in de boom.

Mijn zus heeft een plantenspuit om de kat mee uit de boom te jagen.
Als je niks aardigs te zeggen hebt, kun je ook je mond houden.
Hier inmiddels ook geen kerstboom meer. Onze twee katers zijn enkele jaren geleden dusdanig in de nepboom gesprongen, dat deze meteen krom en kapot was.

Nu staat er alleen bij zoon op de kamer een inieminie boompje. Zelfs die kunnen ze niet met rust laten
Hier staat de kerstboom (een echte) met slingers, lampjes en glazen ballen.

Kat (zijn eerste kerst bij ons in huis) heeft even gekeken en gesnuffeld en vroeg toen wat die boom in de kamer deed. Ik heb hem uitgelegd dat ik dat mooi vind en dat hij er met zijn poten uit moet blijven en dat heeft hij mij beloofd. Wel pas toen ik hem toezegde dat de boom in januari weer weg is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven