Vruchtensap over toetsenbord, tips??

12-12-2010 12:44 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen heb ik per ongeluk een glas vruchtensap omgestoten.

Een deel hiervan kwam op het toetsenbord van mijn laptop terecht. Heb het apparaat meteen op zijn kop gehouden zodat de meeste vloeistof er direct weer uit kon lopen.

Mijn laptop werkt gelukkig nog. Maar een aantal toetsen werken nu moeilijker. Mijn backspace bijvoorbeeld is ´traag´ (moeilijker in te drukken en traag weer omhoog).

Het zit duidelijk vastgekleefd en ik weet niet wat ik kan doen om de toetsen weer optimaal te laten werken.

Uit elkaar halen is voor mij geen optie, want in elkaar zetten gaat me nooit meer lukken. Las wel op internet dat je het een en ander schoon kunt maken met een wattenstaafje met alcohol, maar de toetsen staan zo dicht op elkaar dat ik daar niet tussen kan komen en al helemaal dus niet onder de toetsen kan komen.

Wie heeft voor mij een geniale tip??

Anders dan een nieuwe laptop kopen of geen schrijffouten meer maken waardoor ik de backspace niet meer hoef te gebruiken
Iets anders inschenken?
Nee flauw, ik heb echt geen idee.

Iig goed laten drogen voordat je hem weer gebruikt. Of gebruik je hem nu al?

Kun je miss. de toetsen eraf wippen met iets scherps? En dan 1 voor 1 en eronder schoonmaken?
Een microvezeldoekje dat je een beetje vochtig maakt en daarna voorzichtig over en langs de toetsen wrijven.

Als je het toetsenbord wel uit elkaar gaat halen, maak dan eerst een foto van het toetsenbord. Dan weet je tenminste waar elke toets zat.
Je kan toch je letters er af halen?

Heb ik ook keer gedaan na zoete yoghurt drank,gewoon eentje voorzichtig met een lepeltje,daarna kan je ze zo een voor een lospulken...en eronder schoonmaken..

Anders gaat de suiker plakken,en gaan je letters het steeds slechter doen..
quote:Tegucigalpa schreef op 12 december 2010 @ 12:50:

Een microvezeldoekje dat je een beetje vochtig maakt en daarna voorzichtig over en langs de toetsen wrijven.

Als je het toetsenbord wel uit elkaar gaat halen, maak dan eerst een foto van het toetsenbord. Dan weet je tenminste waar elke toets zat.

Slim!!! Ervaring?

Wij hebben hetzelfde probleem gehad met de luiken van het huis.... na het schilderen lukraak teruggehangen, passen nu ook niet goed meer.... Volgende keer nummeren!
tip: niet meer doen!

tip: goed poetsen met een nat doekje aan het oppervlak

tip: toetsen eruit wippen en eronder schoomaken

tip: toetsen op de juiste plaats terugzetten

tip:
quote:SeptemberGirl schreef op 12 december 2010 @ 12:46:

[afbeelding]Hahaha, ja zo´n beker is handig voor de volgende keer. Maar daar is het nu te laat voor!
quote:SeptemberGirl schreef op 12 december 2010 @ 12:52:

[...]

Slim!!! Ervaring?

Wij hebben hetzelfde probleem gehad met de luiken van het huis.... na het schilderen lukraak teruggehangen, passen nu ook niet goed meer.... Volgende keer nummeren!

Ik gelukkig niet, vriend wel

Maar gelukkig was er op internet wel een plaatje te vinden van zijn toetsenbord.
Ik heb een keer een glas melk over mn werklaptop gegooid. Heb 'm toen naar de ICT afdeling gebracht, zij hebben 'm uit elkaar gehaald, schoongemaakt en 48 uur laten drogen op de verwarming, en weer in elkaar gezet. Deed het weer super!

Denk dus wel dat je het echt goed moet schoonmaken, want je weet nooit waar die meuk nog meer instroomt...
Mij overkomen met limonade jaar geleden , althans zoon. 1 toets verwijderd maar die krijg ik er niet meer op. Met een doekje met toetsenbordreiniger schoon gemaakt en dat hielp even. Toetsen vaak indrukken en dan gaat het doorgaans wel weer. Nu zitten ze weer wat vaster dus moet wat vaker computeren. Wacht ook op de gouden tip!
Je moet toch echt je toetsen (desnoods 1 voor 1) loshalen en dan met een watenstaafje met heet water en een droog wattenstaafje schoonmaken. Het laten doen gaat veel geld kosten. Ik zou 'm trouwens ook voorlopig uitlaten en op z'n kop te drogen leggen. Het lijkt misschien nu "goed" te gaan maar wie weet zweft er nog ergens van die troep.

Heb het inmiddels al meerdere keren moeten doen. M'n vriendje is echt een kluns.
Heel voorzichtig loswippen overigens en heel goed kijken hoe die dingetjes eronder in elkaar zitten. Ik weet niet of je misschien een pincet hebt met een hele scherpe punt? Niet te hard buigen, echt omhoog wippen. Anders breekt de boel af.
Het is niet bij alle toetsenborden mogelijk om de toetsen er af te halen. Bij gewone simpele toetsenborden kun je ze er vaak zo uit wippen, maar bij laptop breken ze dan af. Dan heb je niks meer...
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma is beneden,elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Ik heb dit meerdere keren gehad, waarvan 2 keer over een laptop (2 verschillende!) en waarvan 1 het niet overleeft heeft.

Kreeg die laptop overigens ook gewoon niet uit elkaar, ook het toetsenbord niet.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
quote:Tinkeldel schreef op 12 december 2010 @ 14:19:

Het is niet bij alle toetsenborden mogelijk om de toetsen er af te halen. Bij gewone simpele toetsenborden kun je ze er vaak zo uit wippen, maar bij laptop breken ze dan af. Dan heb je niks meer...Bij ons kan het bij alledrie de laptops, als je het maar heel voorzichtig doet. Het is écht heel kwetsbaar.
insprayen met w 40. had tijd geleden cola over mijn laptop gegooid, 3 uur met vloeipapiertjes in de weer geweest om alle vocht eruit te krijgen, mijn toetsen zijn plat en liggen heel dicht op elkaar, niet tussen te komen. toen alles droog was kraakten sommige toetsen van de suiker en een stuk of 10 moest ik met veel geweld aanslaan. w 40 gebruikt, toetsen weer als voorheen.
wij slapen nooit.
Allemaal heel erg bedankt voor de tips!!

Had de toets eraf gehaald, maar ik zag het al, zelf zou ik deze er nooit meer op krijgen. Sterker nog, dacht dat ik ´m had afgebroken dus had er al een hard hoofd in dat het ooit nog goed zou komen.

Dus, ja ja, naar m´n pa, man met de gouden handjes. Die had alcohol in huis, dat vervliegt weer want vocht schijnt niet heel goed te zijn om de boel schoon te maken. En hij heeft met een heel fijn pincet het toetsje er weer op gezet. Ik voel nog wel iets verschil met hoe het was. Maar hij doet het stukken beter dan vanmorgen. Misschien de behandeling binnenkort nog een keer herhalen en dan moet het weer als voorheen zijn.
En dat W40 ga ik zeker nog in huis halen. Zo te lezen is het een wondermiddel. Ik ga wel even googelen wat het precies is.
siliconenspray, te koop bij bouwmarkten, soms ligt het bij de action. blauwe bus.
wij slapen nooit.
na t sprayen ff laptop omgekeerd op verwarming leggen.
wij slapen nooit.
Ik ga toch weer even één van de tips inzetten. Het probleem leek opgelost, maar kennelijk toch niet helemaal.

Backspace doet nu wel hele vreemde dingen. Zit ik een mail te typen, wordt ineens spontaan alles gebackspaced en weg is de tekst! Of ik zit rustig te lezen hier op het forum en ineens zit ik weer op google.nl

Voel toch echt niet de aanwezigheid van één of andere geest

Hebben er nog meer mensen ervaring met de W40 van Valentinamaria? Ik durf gewoon haast niets meer te doen hahaha!

Of zou het kunnen zijn dat het veertje onder de toets nu iets te strak staat ingesteld.
Tja, ik weet het niet. Maar w40 is een soort kruipolie, lijkt mij niet zo goed voor je laptop. En op een warme verwarming leggen al helemaal niet.

Misschien toch beter naar een reparateur brengen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven