Ben ik verliefd?

12-12-2010 15:02 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kort geleden een topic geopend over een vriend die ineens toch in meer geinteresseerd bleek dan platonische vriendschap. Er is nooit wat gebeurd tussen ons, maar sinds dat is uitgesproken, wil hij me voorlopig niet zien. Hij wisselt nogal in de reden waarom hij mij niet wil zien. In eerste instantie omdat hij vond dat hij niet meer helder kon denken over ons en daarom even rust wilde. Later vertelde hij even geen gedoe met vrouwen in het algemeen te willen en eerst te willen uitzoeken wat hij wil en dat het totaal niets met mij te maken had. Al die tijd heb ik hem aangegeven dat ik gewoon vrienden wilde zijn, en zeker niet iets tussen vrienden en een relatie in.

Vervolgens heb ik besloten maar even geheel geen contact met hem te hebben, tenzij het geheel vanuit hem geinitieerd is. Kort geleden had ik een afspraak met een andere man en ik heb een aantal keer tijdens die afspraak gedacht dat ik het zoveel leuker zou hebben gevonden als hij er zou hebben gezeten (was geslaagde date ;) ). Daardoor ben ik gaan denken en heb ik me gerealiseerd dat ik die vriend toch wel graag wil zien en weten of er meer is.

Lekker moment, want ik heb hem duidelijk gemaakt dat dat er niet in zat, en hij wil me niet zien voorlopig.

Wat zijn jullie meningen en ideeen over deze situatie?
Nee, je denkt niet aan de man tijdens die date omdat hij jou toch wel leuk(er) lijkt maar omdat hij wispelturig is en nog niet met zoveel woorden tegen je hebt gezegd, dat hij jou wel leuk vindt maar niet leuk genoeg voor een relatie. En zolang hij dat niet doet, blijft hij interessant voor jou omdat jij denkt dat hij in jou geïnteresseerd is.
Mijn gevoel hierbij is, dat je niet verliefd bent maar van hem houdt en hem daarom niet kwijt wil. Hij wil duidelijk óf méér, óf niets. Je wordt voor het blok gezet (zo zal hij dat zelf misschien ook voelen doordat jij niet méér wilt) en 'creeert' uit verlatingsangst 'dus' maar verliefdheid.
ja je bent verliefd....

Zodra mijn glazen bol uitslag geeft, meld ik het hier.
Haha friezinnetje..

Ik begrijp dat je je het afvraagt, maar als je verliefd ben is dat toch altijd wel heel duidelijk? Je bent het of je bent het niet, denk niet dat wij hier voor jou antwoord op kunnen geven..
:D Friezinnetje, als je glazen bol uitslag geeft, open dan direct even het glazen-bol-topic. Ik denk dat er meer mensen behoefte aan hebben.
Poepidoepie, dat is waar. Maar ik denk zelf dat ik verliefd ben, maar vraag me dan af of de situatie hopeloos is. En daarnaast ben ik ook bang voor de valkuil die Paloma en Frankie noemen.
Dan zou ik zeggen, wacht gewoon even rustig af wat er gebeurt. Het is lastig om rustig aan te doen als je iemand echt heel leuk vindt, maar als je over een paar weken nog steeds hetzelfde gevoel hebt kun je er toch alsnog een 'zaak' van maken ;)
Misschien ben je hem aan het idealiseren omdat je nieuwe date wat tegenvalt.

Heb ik ook weleens, ik zie in een winkel een artikel: niet precies wat ik voor ogen had maar een redelijk ding. Dan ga ik nog verder kijken bij andere winkels en ik kom tot de overtuiging dat het eerste artikel toch het beste was. Maar dan ga ik terug om de eerste te kopen en dan valt het zo vies tegen! Ga ik toch naar huis met niks.
Waarom dit niet voortgezet op je vorige topic? Maakt het een stuk overzichtelijker, ook voor degenen die nu hier reageren maar op de vorige niet.
Dibbes, ik heb ander topic geopend, omdat het alleen over dezelfde man gaat, maar ander onderwerp. Je zou topics moeten kunnen koppelen.
Ik had ongeveer hetzelfde.. . mijn maat/vriend sprak zijn gevoel naar mij uit,ik rende keihard weg,en toen hij met een andere dame aan de gang ging(ik wilde hem immers niet) was ik jaloers en had spijt dat ik hem had laten gaan.

Maar ik was niet verliefd op hem,maar genoot van zijn ongecompliceerde aandacht voor me(in ieder geval tot hij zijn gevoelend uitte) meer niet.

Misschien is dat bij jou ook het geval?

Het gevoel dat hij niets van je moest(tot voor kort) en die andere date wel?
Fantaseer je er ook over met hem te vrijen ? Hoe het zou zijn als je naast hem wakker wordt ? Denk je er wel eens aan hoe het zou zijn als je een avondje samen op de bank zou zitten.

Denk je wel eens, jeetje wat heeft hij mooie ogen? Wat vind ik hem aantrekkelijk/lief/sexy/ schattig/ mooi.

Etc etc ???
somehow, zeker wel, ik vind hem erg aantrekkelijk en lief etc etc. Toen ik hem net ontmoette vond ik hem ook meer dan leuk, maar al heel snel waren er een aantal afknappers (onder andere dat hij net met iemand had ontmoet, is uiteindelijk niets geworden), en vanaf dat moment zag ik hem gewoon als vriend. Nu komen de oude gevoelens wel weer enigszins boven.
Update, hij heeft de afgelopen tijd zeer regelmatig contact gezocht, en is eergisteren zelfs spontaan langs gekomen. Er is niets gebeurd, maar er hing wel een behoorlijke spanning.

Tijdens zijn bezoek waren we allebei te bang denk ik om het er over te hebben. Daarna hebben we het er wel over gehad. En hij voldoet aan het standaard verhaal: ja, hij vindt me leuk, nee, hij wil me niet kwetsen, nee, hij wil geen relatie op dit moment. Het is zo cliché.

Wanneer durven die mannen eens op hun gevoel te vertrouwen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven