Last-minut Hartz

13-12-2010 09:35 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen lekker impulsief volgende week gaan skien in de Harz.

Alleen ben ik echt een nitwit w.b. vakanties boeken en accomodaties zoeken. Ik ben nl. kamperen op de bonnefooi gewent maar dat lijkt me nu een beetje koud.

Wie kan me helpen aan een locatie waar deze wintersport nitwits het hele boeltje kunnen huren (inc stukje kleding want ik denk niet dat de aldi dit weekend ineens skibroeken gaat verkopen), waar we een lesje kunnen krijgen en 2 nachtjes kunnen slapen.

1000x dank

maja
Je schrijft het als Harz. Heb je al gezocht via Google? Ik ben vroeger heel vaak in de Harz geweest, omdat ik in de buurt woonde. Mooie omgeving. Helaas nooit geskied, daar kan ik je helaas niet zo goed mee helpen... Ik kan me nog wel gebieden herinneren met skihellingen en liften, maar de precieze locatie is lastiger. Er staat me iets bij van dat het rondom St. Andreasberg was...
Ja ik heb al gezocht maar ik zie door de bomen het bos niet echt meer en ik kan nergens vinden of je ook skikleding kan huren.
Dit zijn de skigebieden...

Braunlage, Hohegeiss, Schierke, Hahnenklee, Wildemann en Sankt Andreasberg.
Hier:

http://www.harz-duitsland.nl/winterbeleven.htm

Veel plezier!
http://www.anwb.nl/winter ... -dicht-bij-huis/Harz.html

Hier staan drie linkjes naar de gebieden. Daar zou je toch meer moeten kunnen vinden! Hou er trouwens rekening mee dat je winterbanden moet hebben in Dld, zeker in de Harz. En een Umweltplakkette is ook een must.
Ik denk niet dat je er skikleding kan huren. Als je nu weet dat het eenmalig is zou ik zeggen: joggingbroek, dikke broek en regenbroek eroverheen. Anders verkoopt Scapino ook leuke kleding zag ik in de folder. Of het lekker warm is weet ik niet. Ikzelf ga een paar keer per jaar skien en heb goede, dure, kleding. Maar da's dan met een andere insteek. Succes en veel plezier!
quote:liesse schreef op 13 december 2010 @ 10:24:

Ik denk niet dat je er skikleding kan huren. Als je nu weet dat het eenmalig is zou ik zeggen: joggingbroek, dikke broek en regenbroek eroverheen. Anders verkoopt Scapino ook leuke kleding zag ik in de folder. Of het lekker warm is weet ik niet. Ikzelf ga een paar keer per jaar skien en heb goede, dure, kleding. Maar da's dan met een andere insteek. Succes en veel plezier!Ik zou een goedkope skibroek (heb je echt al voor een euro of 40) doen met daaronder een goede thermo broek. Jas kan vanalles zijn zolang het maar waterdicht is en je er goed in kunt bewegen. Vergeet vooral geen goede (ski)zonnebril en handschoenen te kopen!

Aan simpele fleecehandschoentjes die je hier gebruikt heb je echt niet genoeg! (nodig voor bescherming van je handen tegen ski's en kabels van beginnersliftjes en als je nog niet eerder hebt geskied krijg je het anders ook heel koud omdat je vrij veel met je handen in de sneeuw zult belanden )
volgens mij verkoopt de Aldi trouwens op dit moment nog ski kleding, zij hadden altijd hele goede ski sokken! Anders moet je op MP vast ook wel wat kunnen vinden?
Oké ski kleding bij de scapino.

Handschoenen, bril en thermospul heb ik al bij de HEMA gespot.

Nu nog een gasthof
Waarvoor heb je een Umweltplakete nodig ??

Dat is toch zo'n milieuzonesticker voorin de grote steden ?

Die heb je in de Harz echt niet nodig, één en al Luftkurort, aldaar.

Ik heb alleen ervaring met de Harz in de meivakanties. Gelet op de flinke hoogteverschillen zijn winterbanden inderdaad verstandig.

Braunlage is een gezellig plaatsje.

http://www.braunlage.de/tourismus/

Aan de rand van het dorp, vlakbij de langlaufloipe, hopelijk is de sauna nu klaar.
Omdat je misschien wel in een stad gaat komen waar het nodig is? Ik weet het niet hoor, maar het is wel iets om even over na te denken.
Per stad moet je toch een losse sticker kopen ? En dan nog niet eens in alle steden, dus ik zou me daar op voorhand geen zorgen om maken.

De enige stad in de buurt van de Harz die hier aan doet is Hannover.

informatie milieusticker.

kaartoverzicht betreffende steden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven