Nuvaring en migraine
maandag 13 december 2010 om 13:34
Hoi iedereen,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede anticonceptiepil. Na de Yaz(heel goed tegen migraine, maar doorbraakbloedingen), mercilon en marvelon, ga ik nu de nuva ring gebruiken. Heeft iemand ook ervaring hiermee? In de zin van dat de migraine aanvallen afnamen? Met marvelon zat ik op ong 4 aanvallen in de week.
Alvast bedankt!
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede anticonceptiepil. Na de Yaz(heel goed tegen migraine, maar doorbraakbloedingen), mercilon en marvelon, ga ik nu de nuva ring gebruiken. Heeft iemand ook ervaring hiermee? In de zin van dat de migraine aanvallen afnamen? Met marvelon zat ik op ong 4 aanvallen in de week.
Alvast bedankt!

maandag 13 december 2010 om 14:06
Bij mij heeft stoppen met het gebruik van hormonen ook een positief effect gehad op mijn hevige hoofdpijnen. Van de nuvaring kreeg ik enorme hoofdpijn, zo erg dat ik regelmatig op bed moest gaan liggen. Een spiraaltje had bij mij hetzelfde effect als de nuvaring ondanks dat daar nog minder hormonen inzitten. De microginon 30 vond ik het prettigst.
Van de nuvaring heb ik nooit acne gekregen en ook had ik nooit last van doorbraakbloedingen. Bij de pil wel, mits ik hem elke dag op precies hetzelfde tijdstip slikte, dan ging het goed.
Van de nuvaring heb ik nooit acne gekregen en ook had ik nooit last van doorbraakbloedingen. Bij de pil wel, mits ik hem elke dag op precies hetzelfde tijdstip slikte, dan ging het goed.
maandag 13 december 2010 om 14:09
Ik vond het een onding. Heel veel hoofdpijn heb ik ervan gehad (terwijl ik dat haast nooit had), en ook acne heeft zich flink ontwikkeld. Met andere woorden: ik heb er negatieve ervaringen mee.
De kosten weet ik me zo niet meer te herinneren, da's alweer een tijdje geleden. Maar ik weet nog wel dat ik ontzettend blij was dat ik van dat onding af was. Heb nu een spiraal en dat bevalt me hartstikke goed!
De kosten weet ik me zo niet meer te herinneren, da's alweer een tijdje geleden. Maar ik weet nog wel dat ik ontzettend blij was dat ik van dat onding af was. Heb nu een spiraal en dat bevalt me hartstikke goed!
maandag 13 december 2010 om 14:17
Ik heb al een paar jaar de nuvaring. Heb in mijn hele leven 3x een migraine-aanval gehad (denk ik), en verder vrij vaak hoofdpijn, maar dat had ik voor de ring ook al. Ik ga eigenlijk door dit topic erover nadenken of ik meer hoofdpijn heb dan daarvoor, geen idee!
De ring kort aan eigen bijdrage iets van 21 euro per 3 maanden. Daar zitten dan nog kosten bij die mijn verzekering betaalt, dat is 13,10 per 3 maanden. Je zou dan even moeten kijken of je verzekering die 13,10 betaalt of niet.
Wat mij wel opvalt is dat ik veel minder ongesteld wordt. De laatste paar maanden zelfs bijna niet meer. Minder vind ik fijn, bijna niet meer vind ik raar. (iemand ervaring mee?). Doorbraakbloedingen heb ik nooit gehad bij regelmatige inlassing van stopweek. Wel toen ik een keer 4 maanden heb 'doorgeringd'.
Al met al ben ik erg tevreden!
De ring kort aan eigen bijdrage iets van 21 euro per 3 maanden. Daar zitten dan nog kosten bij die mijn verzekering betaalt, dat is 13,10 per 3 maanden. Je zou dan even moeten kijken of je verzekering die 13,10 betaalt of niet.
Wat mij wel opvalt is dat ik veel minder ongesteld wordt. De laatste paar maanden zelfs bijna niet meer. Minder vind ik fijn, bijna niet meer vind ik raar. (iemand ervaring mee?). Doorbraakbloedingen heb ik nooit gehad bij regelmatige inlassing van stopweek. Wel toen ik een keer 4 maanden heb 'doorgeringd'.
Al met al ben ik erg tevreden!
maandag 13 december 2010 om 14:24
Ik ben 3 maanden geleden om dezelfde reden begonnen met de tryginon/3 fase pil.
Echt geweldig! na 20 jaar lang een week lang migraine tijdens mijn menstruatie, heb ik nu nog maar 1 DAG per maand migraine.
Heb ook echt alles geprobeerd,zelfs jaren gestopt met pil slikken, maar echt niets hielp,was dus ook erg sceptisch voor weer nieuwe hormonen, maar wat een verademing!
Echt geweldig! na 20 jaar lang een week lang migraine tijdens mijn menstruatie, heb ik nu nog maar 1 DAG per maand migraine.
Heb ook echt alles geprobeerd,zelfs jaren gestopt met pil slikken, maar echt niets hielp,was dus ook erg sceptisch voor weer nieuwe hormonen, maar wat een verademing!
maandag 13 december 2010 om 15:40
Ik heb m'n bestelling meteen afgebeld. Als ik deze verhalen zo lees dan word ik daar niet echt vrolijk van. Heb de huisarts nu gevraagd of ik de Yaz pil dan toch maar moet nemen of dat tryginon een oplossing zou kunnen zijn. Moet er niet aan denken om weer een maand zovaak geveld te zijn door migraine.
maandag 13 december 2010 om 15:46
Ik heb geen ervaring met de nuvaring, maar heb omwille van mijn migraineaanvallen wel wat dingen uitgeprobeerd. Geen pil was funest. Elke maandelijkse periode dagen heel erg ziek. Nu slik ik de mycrogynin 30 door, om de drie vier maanden een doorbraakbloeding en dan weer die vreselijke hoofdpijn, maar zonder was het vele malen erger.
tryginon/3 fase pil ken ik eigenlijk niet, ben wel benieuwd
tryginon/3 fase pil ken ik eigenlijk niet, ben wel benieuwd
maandag 13 december 2010 om 16:30
Met die Yaz24 ging het heel goed, maar na 1 maand kreeg ik steeds doorbraakbloedingen dus dat schoot niet op. De huisarts heeft het net vergeleken en de grootste kans dat het werkt zou ik bij Jasmin/Yasmin hebben. Dan gaan we daar maar op gokken. Word er gewoon wanhopig van. Als je geen migraine hebt dan ben je nog wel kapot van de dag ervoor, en de dag erna is het weer prijs. Bah!
maandag 13 december 2010 om 16:45
Ik heb ook gemiddeld 4 migraine aanvallen per week en heb de nuvaring ongeveer 2 en een half jaar gebruikt. Geen verschil bij mij in de frequentie van de migraine of hoofdpijnen.
Bij de pil is er ook geen verschil voor mij, spiraaltje heb ik nog nooit geprobeerd.
Bij de hoofdpijnkliniek was de anticonceptie het eerste wat ge elimineerd moest worden, net als caffeine.
Ik moest voor de nuvaring wel een eigen bijdrage betalen, ik dacht iets van 20 euro voor 3 ringen.
Vond het verder wel een goed anticonceptie middel, in het begin wat raar maar ik was er wel altijd positief over.
Misschien eens een maand of 3 uitproberen? Ieder lichaam is toch weer anders.
Bij de pil is er ook geen verschil voor mij, spiraaltje heb ik nog nooit geprobeerd.
Bij de hoofdpijnkliniek was de anticonceptie het eerste wat ge elimineerd moest worden, net als caffeine.
Ik moest voor de nuvaring wel een eigen bijdrage betalen, ik dacht iets van 20 euro voor 3 ringen.
Vond het verder wel een goed anticonceptie middel, in het begin wat raar maar ik was er wel altijd positief over.
Misschien eens een maand of 3 uitproberen? Ieder lichaam is toch weer anders.