Gezondheid alle pijlers

8 dagen de pil vergeten :s

13-12-2010 21:58 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem, ik heb door omstandigheden de laatste week van mijn pil niet kunnen nemen. Vorige week zou mijn stopweek zijn (kreeg in die week een soort van menstruatie) en deze week zou mijn echte menstruatie eraan moeten komen.

Nu wil ik dus weer beginnen met de pil.....moet ik zoals ik soms op internet zie nu weer de strip afmaken en daarna direct aan de nieuwe beginnen of eerst mijn menstruatie afwachten en op die dag weer beginnen?

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb neergezet, alvast bedankt!
Hee, Heb je geen bijsluiter meer van je pil?? Want daar staat het altijd erg duidelijk in. Vervelend voor je zeg!
Bel je apotheker.
Ja maar daar staat in wat je moet doen als je er 1 in de 3e week bent vergeten.
quote:Mac123 schreef op 13 december 2010 @ 22:03:

Bel je apotheker.Ja had ik eigenlijk al eerder moeten doen ;)
Ben je 'm nou 8 keer vergeten of ben je vergeten om op dag 8 weer te beginnen?
Een stopweek inlassen, veilige sex hebben! aangezien je pil nu niet meer werkt. Nar die stopweek met een nieuwe strip beginnen, en ook dan nog minimaal een week gewoon een condoom gebruiken.
quote:flowerbloem schreef op 13 december 2010 @ 22:06:

Ben je 'm nou 8 keer vergeten of ben je vergeten om op dag 8 weer te beginnen?8 dagen niet ingenomen
quote:MissVerstand schreef op 13 december 2010 @ 22:07:

[...]

8 dagen niet ingenomenJe ging een weekje weg en hij paste niet meer in je tas?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik heb geen gemeenschap gehad ofzo, anders was ik nog zenuwachtiger haha
quote:lalaviva schreef op 13 december 2010 @ 22:06:

Een stopweek inlassen, veilige sex hebben! aangezien je pil nu niet meer werkt. Nar die stopweek met een nieuwe strip beginnen, en ook dan nog minimaal een week gewoon een condoom gebruiken.

In die stopweek niet eerst mijn menstruatie afwachten dus?

Bedankt voor jullie reacties iig!
Maar als je hem 8 dagen niet ingenomen hebt, heb je een stopweek ingelast, en ben je dus "echt" ongesteld geweest. Eigenlijk had je op dag 8 moeten beginnen, maar dat hem je niet gedaan. Dus moet je handelen als of je de pil in week 1 vergeten bent, en uit mijn hoofd kan dat geen kwaad. Nu begin je dus weer met pil 1 uit de nieuwe strip en las je over 3 weken een stopweek in.

En ik zou voor de zekerheid de komende week een condoom gebruiken!
anoniem_105687 wijzigde dit bericht op 13-12-2010 22:14
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
Jazeker de apotheker!
ik zou meteen weer beginnen maar voorlopig condooms gebruiken. daarbij toch de apotheek of HA bellen.
dom...hoe kan je hem nou 8 dagen vergeten? ziekenhuisopname? ontvoerd? bewusteloos geraakt?
quote:MissVerstand schreef op 13 december 2010 @ 22:07:

[...]

8 dagen niet ingenomenen hoeveel 8 dagen had je wel een pil moeten slikken? Want als het je stopweek plus 1 dag is dan geldt het verhaal van hier boven. Als het je stopweek plus 8 dagen is moet je denk ik gewoon wachten tot je menstruatie weer komt en dan beginnen met slikken.
quote:bloemetje11282 schreef op 13 december 2010 @ 22:16:

dom...hoe kan je hem nou 8 dagen vergeten? ziekenhuisopname? ontvoerd? bewusteloos geraakt?en als in dit ja...
@Draakje: bijna goed.

Als je hem 8 dagen bent vergeten heb je inderdaad een stopweek ingelast. Je bent hem eenmaal in de eerste week vergeten. Juist in de eerste week is het belangrijk alle pillen op tijd te nemen, om zwangerschap te voorkomen.

TO moet dus NU beginnen met de pil en de komende 7 dagen een condoom gebruiken.

Ik neem aan dat al je pillen hetzelfde zijn TO en je niet per week een andere soort pil moet nemen?
Occam's razor
Ontvoerd door die vieze boer Richard van Boer zoekt Vrouw. Wedden??
quote:Debora schreef op 13 december 2010 @ 22:21:

@Draakje: bijna goed.

Ik zei ook dat ik het niet zeker wist
quote:bloemetje11282 schreef op 13 december 2010 @ 22:16:

dom...hoe kan je hem nou 8 dagen vergeten? ?Doe niet zo belerend zeg, met dat "dom". Weet jij veel wat voor reden erachter zit?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Ik ben hem in mijn laatste week van mijn strip niet in kunnen nemen, dus vorige week had ik hem nog moeten slikken, deze week zou eigenlijk mijn stopweek zijn. Die heb ik nu dus eigenlijk vorige week gehad....ik had vorige week wel licht bloedverlies van 2 dagen.
quote:SeptemberGirl schreef op 13 december 2010 @ 22:22:

Ontvoerd door die vieze boer Richard van Boer zoekt Vrouw. Wedden??
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Draakje29 schreef op 13 december 2010 @ 22:25:

[...]

Ik zei ook dat ik het niet zeker wist Sneaky je post veranderen he ;)
Occam's razor
Ben blij met de serieuze reacties, en de melige reacties begrijp ik ook wel hoor.....het klinkt ook heel erg dom natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven