Kind van 4 even alleen thuis?
dinsdag 14 december 2010 om 15:22
Vinden jullie dat een kind van 4 jaar 20 à 30 minuten alleen thuis kan zijn? (wel structureel 2 keer in de week). Ik zit logistiek uit te denken voor brengen van de jongste naar de oppas en oudste naar school en daarbij zou een tijd van 20 minuten alleen thuis zijn voor oudste 1 van de vele mogelijkheden zijn.
Ik neig zelf naar niet, maar soms ben ik een beetje te kloekerig en daarom wil ik wat reacties van andere moeders hier peilen.
Dank!
Ik neig zelf naar niet, maar soms ben ik een beetje te kloekerig en daarom wil ik wat reacties van andere moeders hier peilen.
Dank!
dinsdag 14 december 2010 om 15:28
Mijn zoontje is vijf en ik laat hem soms eventjes tien minuutjes alleen als ik mijn dochter ergens naartoe moet brengen en hij zit op de bank televisie te kijken. Met de uitdrukkelijke afspraak dat hij niet van de bank mag komen, maar meestal zit hij toch zo vastgezogen in zijn film dat dat niet in hem opkomt
Maar vier jaar en dan 20 tot 30 minuten alleen.... dat vind ik wel lang.
Maar vier jaar en dan 20 tot 30 minuten alleen.... dat vind ik wel lang.
dinsdag 14 december 2010 om 15:29
Ik doe het wel eens. Oudste wordt in februari 5.
Als ik jongste ophaal bij de opvang, 150 m van ons huis, dan zit hij voor de tv met zijn boterham.
Ik ben dan 10-15 minuten weg en hij mag de deur voor niemand openmaken en heeft dat tot nu toe ook niet gedaan.
Hij speelt ook regelmatig alleen (of met buurtkinderen) buiten.
Ik zou niet naar de winkel gaan, dat is me te ver weg. Een half uur vind ik ook te lang en vraag hem ook of hij alleen wil blijven of liever mee wil. Als hij niet alleen wil blijven doe ik het niet.
Als ik jongste ophaal bij de opvang, 150 m van ons huis, dan zit hij voor de tv met zijn boterham.
Ik ben dan 10-15 minuten weg en hij mag de deur voor niemand openmaken en heeft dat tot nu toe ook niet gedaan.
Hij speelt ook regelmatig alleen (of met buurtkinderen) buiten.
Ik zou niet naar de winkel gaan, dat is me te ver weg. Een half uur vind ik ook te lang en vraag hem ook of hij alleen wil blijven of liever mee wil. Als hij niet alleen wil blijven doe ik het niet.