Outsiders

24-05-2010 13:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom hier gezellig kletsen over wonen in het buitenland.

Waar woon je?

Wat doe je er?

Wat mis je aan Nederland?

Wat niet?
Ik ben druk aan het solliciteren, maar het gaat nog niet erg hard.

Ben er al weer zat van eigenlijk. Ik wil gewoon mijn droom baan aangeboden krijgen op een zilveren dienblad.

Dat is toch niet te veel gevraagd?
Hey allemaal, hoe is het hier?

Flamenco, everything under control?

VG, de laatste loodjes joh, dan heb je weer vakantie!

Heidel, zelf FB hebben is toch iets persoonlijker en je hebt er echt niet veel werl aan hoor!

Looola, heb je het naar je zin met je vriend?

Nichi, hoe is het met jou?

SD, hoe is het met de drukte?

Maj, lukt het een beetje met de kleine?

Ik zit in de trein, op weg naar de randstad voor een laatste gesprek mbt de studie.
Hallo allemaal

Hoe gaat de mini-meet orgnisatie? Ik zou echt willen dat ik erbij kon zijn, maar ja, ik werk die dag, in Tokyo, dus dat wordt een beetje lastig. (Schijn wel een kleine bonus van zo`n 25 euro te krijgen voor iedere gewerkte dag tussen 31 december en 3 januari, dus dat is wel even 100 euro extra )

Ik heb momenteel een beetje een dipje wat mijn scriptie betreft. Op een of andere manier kan ik me er niet toe zetten eraan te werken, en denk ik eindelijk, ik ga eens iets doen, gaat het nog mis . Neem nou vanddag. Ik ging, na een gezellige ontmoeting met een vriendin, naar een bibliotheek die voor mij nogal uit de buurt ligt maar waar ze een boek hebben dat ik graag even in wou zien. Ik had speciaal nog voor ik van huis ging wat de openingstijden waren, blijkt bij aankomst bij de bibliotheek dat ze juist vandaag een extra `vakantie-dag` hebben voor onderhouds-werkzaamheden. Toch jammer...

Voor de rest? Momenteel denk ik er erg hard over om begin februari voor 6 dagen naar een vriendin in Californie te gaan en dan eind Februari voor 11 dagen naar Nederland. Rondje rond de wereld vliegen blijkt zo`n 1000 euro duurder te zijn dan twee aparte ritjes, dus dan maar zo.

Anders dan dat niet zoveel te melden, maar ik blijf gezellig meelezen hoor.
Nou, kom op, je kunt best een dagje vrij vragen, als dat het probleem is

Ja, de meet gaat volgens mij nog steeds door, toch Philein?

Ik heb Pino ook gevraagd, maar nog geen concreet antwoord gehad.

Ticket rond de wereld is inderdaad goedkoper, dan 2 losse tickets.

Dus je vliegt naar LA, en dan verder naar Amsterdam. Ipv weer terug te vliegen en dan verder naar Amsterdam. Qua tijd ook sneller dacht ik.

Veel plezier. Waar in California ga je heen?
VG, da`s nou het vreemde, ik ben 1000 euro MEER kwijt als ik een `rondje` zou doen. Misschien doordat de periode waarin ik reis in japan een extreem `laag seizoen` is. Nu 1300 euro voor 1x retour SFO met Delta Airlines + 1xretour Amsterdam met KLM

In Californie ga ik naar een ieniemienie plaatsje dat La Honda heet. Ligt niet al te ver van San Fransisco. Het zal in Februari ook daar niet al te warm zijn, maar ik heb er best zin in. Hoef eigenlijk niet eens zoveel te doen te hebben. Goed boek mee voor als ik even tijd voor mezelf wil en voor de rest gewoon relaxen en misschien een oitlet mall in of een dagje naar San Fransisco zelf.
Sorry, ik had je verkeerd begrepen.

Meestal is het toch anders om.

Ik doe ook vaak 3-hoeks vluchten, en ben dan goedkoper uit.

Helaas dit keer met Kerst niet, en ik heb dus ook 2 losse tickets.

La Honda ken ik niet. San Fran wel, geweldig mooie stad. En ook de omgeving van San Fran is erg mooi.

Ik was er in augustus en het was koud!!!!!!!

SF zit in een baai en heeft hele andere temperaturen dan de rest van California. Dus het kan in feb. mischien nog mee vallen.
Hi Philein, hoe was je gesprek? Ging alles vlot? Is het ook zo koud in NL. Hier is het berekoud!

nichiran, wanneer moet je scriptie dan inleveren? Je bent er al een poos aan bezig toch? Bloemen niet vergeten als je naar San Francisco gaat

vivagirl, als er meer collega's van je naar een andere baan op zoek zijn in de cruise branche, zal het wel wat moeilijker worden.

avianflu, hoe was je weekend in Groningen?
Hoi! Ik zit lekker wijntjes te drinken in de kroeg. Ga nu echt officieel starten met de studie, gesprek verliep positief!

VG, ja hoor, meet gaat door. Ik kom sowieso naar je toe op Schiphol!
Congratulations - Philein! Dat is goed nieuws! Proost!!
Thanks Heidel!
Yes, we can!
Dus nu gaat het echt beginnen, een nieuw leven..ik kijk er enerzijds enorm naar uit, anderzijds vind ik het ook erg spannend!
Meid, het komt allemaal goed! Het begin is er.
Gefeliciteerd Philein, het begin is er! Moet je straks in januari steeds naar de Randstad reizen? Je woont ergens in Gelderland toch? Of is de studie een dag per week?

Flamenco, heel veel sterkte met de nasleep van de overstroming, hier hebben we er ook vaak last van, daarom staan alle huizen op palen of op een heuveltje. Bruggen en wegen spoelen vaak helemaal weg en stroommasten vallen om als het hier stormt.

Zo hadden we hier vandaag de koudste dag in vijf jaar tijd. Het zijn hier dan wel de tropen, maar in Canada en de VS is het nu bitterkoud, net als bij jullie, met blizzards en al. Als de koude poolwind pal naar het zuiden waait, voel je dat tot hier! Geen diepvriestemperaturen hoor, maar wel een kouwe noordenbries (bij jullie ook, MajMaj?) Dus we hebben onder wollen dekens geslapen vannacht en ik zit hier in mijn Snoopy-pantoffels aan de warme koffie.

Van morgen werd ik door m´n cheffin wakker gebeld, of ik Nu Meteen kon komen want er was een tour? Weer die leuke collega die op de laatste nipper afbelt. Dus, zonder ontbijt ging ik meteen de paarden ophalen. Er was een Nederlands stel, gezellige Limburgers, dus al met al was het toch wel een gezellige dag. Nou ja, ze waren allebei van hun paard gevallen, maar dat kan gebeuren, natuurlijk;-)
Haha, wat een grap dat er weer twee gevallen zijn SD , hoe komt dat nou toch? Zijn ze zo onhandig of de paarden erg heet nu door het weer misschien?

Echt vervelend zeg, die collega waar je niet op kunt rekenen. Ben je mooi klaar mee, zonder ontbijt en op stel en sprong in de benen. Ik zou er echt van balen.

De studie is inderdaad een keer per week en heel goed te bereizen voor mij, maar een half uur met de trein. Prima dus. Heb er zin in hoor!

Ik ga de komende tijd even bekijken hoe pittig het is, hoe mijn financiele situatie er uit zal zien en dan overweeg ik een paard aan te schaffen als het allemaal meezit.
Ooh, Philein, wat een leuk vooruitzicht: een eigen paard! Zeker weten dat je straks weer helemaal goed in je vel gaat zitten, al zal je het druk krijgen...maar da´s juist fijn, toch?

Volgens mijn zusje staan de paarden in NL nu voor een appel en een ei te koop, trouwens, door die economische crisis doen veel mensen ze van de hand...maar er zijn (bijna) geen kopers. Dat betekent dat je met wat zoeken een echt goed paard voor een heel schappelijke prijs zou moeten kunnen vinden.

Wil je weer een Fries? Die mensen die ik vandaag had, hadden thuis ook Friezen. En ze wilden graag paarden voor gevorderden, niet van die slome trailnags (Amerikaans voor paard dat in het toerisme werkzaam is) duss ik had ze m´n trainees meegegeven (drie en vier jaar oud). Het ging allemaal hartstikke goed, tot het ene jonkie een vreugdebokje gaf en de andere opzij sprong omdat ze schrok van een krab.

Tja, het hoort erbij, ik ben zelf wel honderd keer van een paard afgevallen en ik klim er altijd net zo vrolijk weer op! Ze hadden zich helemaal niet bezeerd hoor, ze klommen er gewoon weer op, wel sportief.
Sahara_desert, werd het toch nog gezellig je rit, al was het zonder ontbijtje. Kun je dan onderweg bv. ook fruit van de bomen plukken/eten of stel ik me dat te idyllisch voor? Of is dat te risky ivm maag/darminfekties?

Philein is aan het plannen smeden. Als het vlgs. Sahara_desert zo is, dat de paarden in NL relatief goedkoop zijn, is dat ook weer een meevaller!

Vivagirl, hoe lopen je sollicitaties? Al nieuws?
Philein, gefeliciteerd! Wat ontzettend goed! Geweldig.

En mischien straks een paard kopen, dan kun je zo op je paard naar het werk, hoef je ook niet meer met de trein

SD, je hebt best redelijk vaak Nederlanders, of niet?

En dat ze van hun paard vallen (hihi, even lachen), dat hoort erbij. Opstaan en weer verder.

Nog geen nieuws van mijn sollicitaties. Gisteren eind van de middag mijn CV naar mijn droombaan gestuurd, dus ik hoop deze week daar een reactie op te hebben.

Wel bericht gehad van een baan die ik helemaal niet wil bij nader inzien. Maar ja, op de websites staat soms niet alle info. Tour operator in London. En dat blijkt nu dus een super slechte Tour Operator te zijn, die net buiten London zit, wat te ver voor mij is.

Maar ze waren wel geinteresseerd in mijn CV.

Ik ga vandaag weer alle sites af, maar het is rustig.

Wie neemt er ook iemand aan, vlak voor de Kerst dagen?
9 dagen nog en dan is het kerstavond. Ik hoop toch wel dat je dan zekerheid hebt vivi!.

Op het paard naar het werk, net als Pippi Langkous! Al ging zij dan naar school. Dat wilde ik vroeger, op een paard naar school. Helaas hadden we alleen geiten, schapen en een varken....
Dat hoop ik ook. Als ik in ieder geval maar wat reacties krijg, en dat ik op gesprekken mag komen.

Ik heb nu vanochtend 2 telefoontjes gehad, van 2 verschillende job agency's voor dezelfde functie.

En dat is al product manager voor luxe villa's in Kroatie.

Ook leuk. En betaald goed.

Ze gaan mijn CV door sturen, dus we zullen zien.
Wat goed VG dat je zoveel respons krijgt, dat belooft wat...! Is het nu dan al zeker dat als je huidige werkgever fuseert, je buiten Londen moet gaan werken (wat te ver weg is voor je)? Of neem je nu al het zekere voor het onzekere, door al op andere banen te solliciteren?

En ja SD, als ik er één koop, dan wordt het een Fries. Helaas zijn die momenteel niet enorm goedkoop ofzo. Alhoewel de prijzen nog steeds wel schappelijk zijn hoor. Ik orienteer me en begin met sparen en het creeeren van een buffertje. En misschien ga ik eerst elders rijden om het weer een beetje in de vingers te krijgen.

Ik ben vrij en wat is dat héér-lijk!

Ga vanmiddag naar mijn huis voor een Grote Inspectie.
Lekker een dagje vrij, geniet ervan.

Wanneer kun je je huis weer in?

Dat zal ook een fijn gevoel geven.

Het is nog steeds allemaal onduidelijk wat er gaat gebeuren. Ze houden ons in onzekerheid en tegelijkertijd doen ze alsof er niks aan de hand is.

Vrijdag ga ik naar Birmingham om met de nieuwe werkgever in bespreking te gaan. Ik ga geen ontslag nemen, ze zullen me moeten ontslaan of uit kopen! En ik ga niet elke dag naar Birmingham op en neer rijden! Ik ben niet gek.

Maar ik speel hun spelletje wel mee en ik ga het ook rekken, dan krijg ik ook langer betaald!
Hoe lang zou je er over doen om naar Burmingham te reizen Viev?

Aankomend weekend kan ik mijn huis weer in. Kijk ik echt naar uit!
4 uur. One way!

Dat is dus 8 uur op een dag. Zonder vertragingen, die ik hier eigenlijk dagelijks heb.

Ik vertrek morgenmiddag al richting Birmingham en overnacht daar in een hotel, op kosten van de baas.

En ik hoef dus morgen en vrijdag niet aan het werk.

Dus ik heb al weekend!!!!

Maar ze voorspellen behoorlijk wat sneeuw hier, ik hoop niet dat ik vast kom te zitten ergens.

Aankomend weekend je huis weer in, dat zal echt een heerlijk gevoel geven.
Dat is van de zotte natuurlijk, dat doet geen enkele idioot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven